Beantwoord

KPN aansluiting herstellen


Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 12 reacties
We hebben hier al vanaf het prille begin kabel internet en telefonie. Er wel komt een hele oude kabel binnen waar vroeger de telefoon op aangesloten was. Geen idee of dat nog allemaal werkt. Nu wil ik graag overstappen op Tmobile. Is het mogelijk om eerst te controleren of de aansluiting in huis nog ok is? Als dat niet zo is dan zal de straat voor ons huis open moeten. Wie zorgt daarvoor en wie betaald dat?
icon

Beste antwoord door Brian 18 May 2018, 15:32

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 5
Je kan hier proberen wat je snelheid is en ook dat er nog een actieve aansluiting zit.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl
Reputatie 7
Badge +1
Zelf ben ik sinds begin 2014 zeer tevreden over mijn abonnement bij eerst Vodafone thuis, nu T-Mobile thuis, gelukkig ligt er in mijn huidige en vorige appartement glasvezel.
Als ik het stukje van de t.s. lees gaat het in dit geval om een al of niet werkende DSL verbinding persoonlijk zou ik hier absoluut nooit voor kiezen, vergelijk het met je rijdt in een Mercedes en gaat terug naar een Lelijke Eend.
Als de kabel internet (Ziggo?) naar tevredenheid werkt zou ik zelf nooit overgaan naar DSL, wel moet ik eerlijk bekennen dst ik NOOIT een voorstander van DSL ben geweest vond het vergeleken met kabel maar beperkt traag enz.
Reputatie 1
We hebben net de zoveelste prijsverhoging gekregen en hebben er een beetje genoeg van. T-Mobile is stukken goedkoper. On demand gebruiken we niet en van voetbal houden we ook niet. Netflix is hier heer en meester. Maar de kabel die het huis binnenkomt zit nog in lood en de aderertjes hebben een katoenen afscherming. Heel erg oud dus. We schijnen inderdaad nog wel een actieve aansluiting te hebben maar ik ben bang dat de laatste paar meter, van de straat naar het huis niet 100% meer is. Vandaar mijn vraag. Als we honderden euro's moeten betalen om een nieuwe kabel te leggen dan blijven wij bij Ziggo. Is er een manier om dat vooraf te testen.
Reputatie 7
Hallo Rsoen,

Plaats eens een foto van je draadjes.
Reputatie 5
Als er op je adres een aansluiting zit en bij KPN bekend is dan zijn ze volgens mij verplicht om je verbinding in order te maken . Het is hun netwerk.
Reputatie 1
Er zit een aansluiting maar het huis is al 100 jaar oud. En de kabel die binnenkomt vanuit de straat zit in de gang. Ik sluit een foto bij. Dit zal ooit hebben gewerkt maar is dit geschikt voor DSL?
https://netco-fpi-info.fourstack.nl geeft aan dat er wel een aansluiting zit.
Reputatie 5
Idd oud .
Maar zie wel een rood en blauwe ader , hier kan wel DSL op .
Reputatie 1
Die rode en blauwe ader is de kabel die het huis ingaat. Die andere kabel komt van de straat, de kleuren zijn nauwelijks te herkennen.
Reputatie 6
@jan kelder
Voor zover ik weet heeft KPN heden ten dage alleen de verplichting om een woonadres van vaste telefonie te voorzien als de bewoner dat wil. Voor KPN meest flexibel zal zijn om dat via een standaard VoIP DSL oplossing te leveren, indien nodig kan dat ook nog analoog ( dus inclusief voeding voor telefoontoestel). Als DSL maar 1Mbps is, werkt VoIP nog steeds, maar KPN heeft geen verplichting om 'heel snel' internet te leveren.

@rsoen
Bij mij was mijn ADSL 1,6 Mbps down, 0,6 Mbps up toen ik nog DSL abo had, nu wordt de telefoonlijn niet meer gebruikt en meldt fourstack 0 Mbps (was 2 voor zover ik mij herinner).
Wat staat er bij jouw als snelheid?
Weet je ongeveer wat afstand tot staatkast of wijkcentrale is?
Reputatie 1
Fourstack geeft 104Mb. En ik heb geen idee waar de straatkast zit of de centrale. Volgens mij is een aantal geleden een nieuwe kabel in de staat gelegd. Maar of dst stukje naar mijn huis nog goed is?
Reputatie 5
Dat is een mooie snelheid, dan heb je vdsl. Dus je kan het proberen , kpn komt niet voortijd testen .Als er dan problemen zijn komen ze wel .
Reputatie 6
@rsoen
Met een dergelijke geprojecteerde snelheid kan het een waardig alternatief voor Ziggo zijn denk ik, die 104 zal voortkomen uit de bij KPN bekende afstand neem ik aan.

Je foto geeft een 'eigen' verbindingskastje weer, je moet nog verder terug richting straat om bij ISRA punt uit te komen, dat is een juridisch aansluitpunt. Als T-Mobile bij jouw wil leveren, kan je zelf in principe een draad van dat aansluitkastje of ISRA punt naar DSL modem leggen en is het verder aan T-Mobile om ervoor te zorgen dat de performance op orde is, dus mocht de snelheid b.v. toch maar 30 Mbps zijn i.p.v. 100, dan zal T-Mobile KPN netbeheer moeten aansturen, en moet het voor jouw niets kosten. In dit laatste zit hem wel de angel: Hoe snel dit gebeurd en met wat voor resultaat is afwachten, afgaande op andere gevallen op dit forum heb ik niet zo veel hoop dat je daadwerkelijk 100Mbps of meer zal halen nu, misschien maanden later wel.

Je kan het zwart-wit proberen: Als de modem niet binnen een dag of 3 op de gehoopte snelheid zit, kan het een lang-aan-het-lijntje verhaal worden, ook weer afgaande op statistieken op dit forum en dat van KPN. In ieder geval de wettelijke annuleringstermijn in de gaten houden.

Verder sluit ik mij aan bij BeMu: coax-kabel internet haalt zonder morren 400Mbps. KPN is de telefoonlijn nog steeds aan het 'oprekken' maar dat wordt geregeld kwa planning vertraagd of afgeblazen, afhankelijk van diverse ontwikkelingen bij jouw in de buurt.
Reputatie 7
rsoen,

Ja dat is je isra. hij is alleen afgewerkt met een PTT verdeel doosje (hij is dus al eens een keer hersteld) zo te zien is de andere kabel rood blauw wit oranje (norm 88 kabel) je kan dus ook proberen het modem aan het kleine kabeltje te plaatsen.
Reputatie 7
Hi rsoen, nog even als samenvatting en aanvulling op de mooie reacties die je hier al hebt gekregen:

Als er 100 Mbps vdsl aangegeven wordt dan mag je er van uit gaan dat dit ook beschikbaar is op jouw adres en dat je deze snelheid ook haalt. Als je mij via een privébericht even je postcode en huisnummer door stuurt dan controleer ik meteen even wat ons systeem aangeeft zodat je het zeker weet!

Mochten er problemen zijn met de aansluiting vanaf de straat naar je woning en/of het ISRA-punt dan schakelen wij de netbeheerder in om dit te herstellen, dit kost je uiteraard niets! De volgorde is dan dat we eerst onze eigen monteur bij je langs sturen om een eventuele oorzaak van de modem en je aansluiting uit te sluiten. Als onze monteur vaststelt dat de oorzaak inderdaad buiten de woning ligt dan geven wij opdracht aan de netbeheerder en zij sturen dan opnieuw een monteur aan. Dit alles neemt ongeveer twee weken in beslag maar uitgaande van de informatie van fourstack zou je aansluiting probleemloos moeten werken!

Is er iets mis met de aansluiting ná het ISRA-punt? Bijvoorbeeld een verdeelpunt in de woning, dan valt dit onder je eigen verantwoordelijkheid. Dit kan onze monteursdienst Guidion ook voor je oplossen maar daar brengen ze dan wel kosten voor in rekening of je kan zelf een installateur hiervoor inschakelen.

Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust, we kijken graag met je mee!
Reputatie 1
Hoi Brian, ik heb je een PB gestuurd. Onderstaande foto is hoe de kabel ons huis binnen komt. Ik durf dus Ziggo nog niet op te zeggen voordat dit in orde is gemaakt. De katoenen afscherming rondom de aders is volkomen verrot. Maar volgens fourstack zou 100mb mogelijk moeten zijn. Ik heb ondertussen maar een offerte aangevraagd op www.mijnaansluiting.nl maar KPN is niet echt snel. We wachten af. Maar we willen graag over. Temeer daar ik voor 30 juni gratis kan opzeggen.
Reputatie 1
LOL, net met KPN gebeld. Gaat 3 maanden duren! BEn dus maar even in e kruipruimte gaan kijken en de kabel die het huis binnenkomt van KPN heeft nog meters extra slack. Ziet er ook ver goed uit. Hwb dus maar de knoop doorgehakt en Ziggo opgezegd en T Mobile aangevraagd. Maar een monteur zal de kabel wel weer even opnieuw moeten aansluiten.
Reputatie 7
Hi rsoen, dat heb je snel gedaan! Ik heb je privébericht ook ontvangen. Wat bedoel je precies met "De kabel is op dit moment los van de bekabeling in het huis." Bedoel je dan dat er wel een kabel binnen komt maar dat deze niet (meer) aangesloten is op het ISRA-punt? Als dat het geval is dan mag onze monteur de kabel niet aansluiten (het ISRA-punt is namelijk van KPN) maar we kunnen de netbeheerder dan wel opdracht geven om het ISRA-punt te herstellen en dit gaat wat sneller dan 3 maanden (alles bij elkaar 2 - 3 weken)! 😉
Reputatie 7
nou dat is een bridgetap doosje wat dienst doet als een isra. 😱
Reputatie 1
nou dat is een bridgetap doosje wat dienst doet als een isra. 😱

Gewoon een aansluitdoosje inderdaad. De kabel komt daar het huis binnen en gaat dan verder naar het aansluiting in de huiskamer. Volgens T Mobile zou het allemaal geregeld worden. Ik snap er ondertussen niets meer van.
Reputatie 7
Hoi rsoen,

Wat super dat je bij ons een aanvraag hebt gedaan! Het opzeggen zou ik in dit geval even in eigen hand houden en de kabel nog niet meteen opzeggen (of in ieder geval met een goede overlap). Zoals het eruit ziet, zullen we eerst een eigen monteur (Guidion) aan moeten sturen en als het ISRA punt niet blijkt te functioneren, komt de netwerkbeheerder langs voor herstel.

Mocht je nog meer uitleg over Bridge taps willen, kun je in dit topic je hart ophalen! 😉
Reputatie 1
Hoi rsoen,

Wat super dat je bij ons een aanvraag hebt gedaan! Het opzeggen zou ik in dit geval even in eigen hand houden en de kabel nog niet meteen opzeggen (of in ieder geval met een goede overlap). Zoals het eruit ziet, zullen we eerst een eigen monteur (Guidion) aan moeten sturen en als het ISRA punt niet blijkt te functioneren, komt de netwerkbeheerder langs voor herstel.

Mocht je nog meer uitleg over Bridge taps willen, kun je in dit topic je hart ophalen! ;)


Ik heb de knoop maar doorgehakt. Maar het had moeten werken vanaf 1 juni. Niet dus, ik vermoed toch een probleem met de kpn aansluiting in het aansluitpunt. Pas op 18 juni stop het Ziggo abonnement. Er is dus tijd om het in orde te maken. A.s. dinsdag komt de monteur, gaat denk ik wel goedkomen.
Reputatie 1
Niet dus, de kabel is inderdaad hoogst antiek en KPN moet nu langskomen. De kans is groot dat er gegraven moet worden of dat KPN zegt dat er niet geleverd kan worden. Dan gaan de spullen van T-Mobile weer retour. We wachten weer af.
Reputatie 7
Hi rsoen, ai dat is even een tegenvaller maar ik heb er alle vertrouwen in dat de netbeheerder het op gaat lossen! Houd ons op de hoogte en als ik iets voor je kan betekenen laat het dan zeker weten!
Reputatie 1
Wij zijn helemaal blij. De t-Mobile monteur kon alleen vaststellen dat het signaal niet op de kabel stond. Maar de KPN monteur kwam met een hele lading meetapparatuur en kon precies vaststellen waar het probleem zat. En het werkt, we hebben internet, telefoon en TV. Klasse. En goed geholpen door T-Mobile. IEdere keer dat ik belde werd ik keurig te woord gestaan.
Reputatie 7
Hi rsoen, wat fijn dat het gelukt is! Als blijkt dat het aan de binnenkomende lijn ligt dan mag onze monteur hier inderdaad niet verder mee maar gelukkig weet de netbeheerder er vaak wel raad mee! 🙂 Heeft de monteur nog aangegeven wat nou uiteindelijk de oorzaak was? Ook aan onze kant ziet alles er nu goed, veel plezier met je nieuwe aansluiting en als je nog vragen hebt laat het dan zeker weten!

Reageer