Beantwoord

KPN, de netwerkbeheerder, blokkade

  • 18 June 2018
  • 5 reacties
  • 1207 Bekeken

Reputatie 1
Vanaf 29 mei zou mijn T-Mobile Thuis abonnement ingaan. Op die datum probeerde ik alles te installeren maar ondanks diverse pogingen ging het WAN lampje op mijn modem niet branden. Omdat ik dacht dat ik toch het modem verkeerd had geinstalleerd heb ik T-Mobile gebeld die mij vriendelijk te woord stond en mij doorverbond met Guidion; een (gratis) monteur zou langskomen om te kijken wat het probleem is. Helaas was de eerst volgende mogelijkheid dat er een monteur bij mij kon langskomen 7 dagen later.
De monteur constateerde dat de aansluiting wel goed had gedaan maar dat het aan de KPN-lijn (vroegere PTT lijn) naar mijn huis toe. Er is toen een 'ticket' aangemaakt door T-Mobile dat KPN mij zou bellen binnen 2-3 werkdagen. Helaas hoorde ik tot 13 juni nog niets. Niets van de KPN en niets van T-mobile. Toen ik contact opnam met de klantenservice van T-Mobile bleek dat er een verkeerd telefoonnummer was doorgegeven aan KPN. Er moest opnieuw een 'ticket' worden aangemaakt door de klantenservice, wat ik niet begreep, maar T-mobile legde uit dat KPN eerst een afspraak met mij gemaakt moest worden voor doormeten o.i.d. en dat zou dus weer een aantal dagen duren.

Nu is het 18 juni. Ik ben nog steeds niet gebeld door de KPN. Ik heb vanaf 29 mei geen internet, geen TV en geen vaste telefoonlijn. Ik heb internet voor mijn werk nodig. Net bij de overstap naar T-mobile zijn er problemen. Is dit toeval?
Ik vind het heel jammer dat ik 3 weken lang nog geen gebruik kan maken van de service van T-mobile. Erg jammer dat ik niet zelf contact kan opnemen met KPN hierover en dat T-Mobile er geen spoed achter kan zetten om het probleem op te lossen.
Zijn er anderen met min of meer hetzelfde soort probleem? Hoe is dat opgelost?
icon

Beste antwoord door GXM85169 22 June 2018, 16:46

Bekijk origineel

5 reacties

Oh nee, ik dacht ik lees even of er soortgelijke ervaringen zijn, zoals die van ons.

Nu zie ik dat u dit bericht drie dagen geleden hebt geplaats en er tot op heden geen reactie is gegeven. Hopelijk bent u al wel gebeld.
Reputatie 1
Ik heb gisteren eindelijk een sms van kpn gekregen en kon ik via een link een afspraak met een monteur maken. Die is net langsgekomen en heeft het euvel verholpen. Er bleek een verkeerde verbinding buiten mijn huis te zijn gemaakt.
Ook de KPN monteur begreep niet waarom het zo lang moest duren voordat het gemeld was. Contact mag dus wel beter en sneller tussen T-mobile en de KPN.
Nu doet internet en tv het wel maar helaas de vaste telefoon nog niet. Nadat ik T-mobile heb gebeld doet mijn vast telefoonnummer het weer alleen met een tijdelijk nummer. Deportering van mijn oude telefoonnummer ivm nummerbehoud was ook niet goed gegaan. Hopelijk na 3-5 dagen dat ook mijn vast nummer werkt.
Heb wel bijna een maand ellende gehad.
Plus punt van T-mobile is dat ik het maandbedrag voor T-mobile Thuis terugkrijg als compensatie.
Reputatie 7
Hoi GMX85169,

Super om te lezen dat het inmiddels weer werkt. Ik ben het helemala met je eens dat het contact in sommige gevallen beter kan. Stom dat er eerst een foutief nummer is doorgegeven, maar daarna is er eigenlijk geen excuus meer. Wij zijn hier dan ook mee bezig zodat klanten hier niet de dupe van worden. Voor nu ben ik blij dat het gelukt is en de netwerkbeheerder een sms heeft verstuurd en de fout heeft hersteld.

Wees inderdaad niet ongerust: je betaalt zeker niet voor ene verbinding die niet heeft gewerkt! De dag dat de verbinding is hersteld is de eerste dag van jouw abonnement. Bedankt voor de terugkoppeling hier op de Community, zo kan iedereen in een vergelijkbare situatie zien wat er nodig is aan actie.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Tmobile maar weer gebeld, kon me niet verder helpen. Direct nummer van netwerkbeheer gevraagd, want dan los ik het zelf wel op als Tmobile er geen haast achter wil zetten: krijg ik een nummer van XS4ALL?

Ik heb mijn aansluiting voor mijn praktijk aan huis nodig, dit is erg frustrerend.
Reputatie 7
Hey @Paajkniv,

Ah balen dat het in jouw geval nog niet is opgelost. Ik zie gelukkig dat achter de schermen wél alles in gang is gezet om dit probleem voor je op te lossen. Zodra we een terugkoppeling ontvangen van onze technische dienst, brengen we je zo snel mogelijk op de hoogte. Sorry voor het ongemak! Hulp is in ieder geval aanstaande!

Reageer