Beantwoord

Lange termijn oplevering glasvezel



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

81 reacties

Reputatie 2

@Lisa 

We hebben inderdaad de e-mail gekregen en hebben de afspraak ingepland op 13 september tussen 08:00 en 10:00.

Denk (en vermoed) dat de monteur snel klaar zal zijn hier

Hoe gaat het qua betalingen ivm dat de installatie halverwege de maand is.

Reputatie 7

Hi @VincentB01,

Dank voor je update! Fijn om te horen dat de aansluiting gereed is gemaakt. Niks staat nog in de weg om de installatie nu af te ronden en de lijn te activeren. Dit zal worden gedaan door de installatiemonteur, die naast de installatie bij jouw thuis, ook de installatie in de wijkcentrale zal verrichten. Dit zorgt ervoor dat het signaal wordt geactiveerd en jij gebruik kan maken van de verbinding. Om dit te kunnen doen, is een installatie afspraak nodig. Heel fijn, ik zie dat deze inmiddels kan worden ingeschoten via de SMS/e-mail die je hebt mogen ontvangen. Je kan dan via de digitale agenda van de monteurs een afspraak in plannen. Wil je het ons laten weten wanneer dit is gelukt? We horen het graag van je.

Reputatie 2

@tmobile algemeen

Is het mogelijk na te gaan of de glasvezellijn actief is cq er licht op staat?

Zo niet, kan deze dan al actief gezet worden met oog dat dit niet later hoeft worden gedaan?

Werd er bij jou dan geen meting uitgevoerd? bij ons werd er iemand naar de POP gestuurd om een meting te doen en deze was perfect

Ja er werd een meting uitgevoerd, maar dit kan slechts een meting zijn en geen actieve lijn.

Reputatie 2

@tmobile algemeen

Is het mogelijk na te gaan of de glasvezellijn actief is cq er licht op staat?

Zo niet, kan deze dan al actief gezet worden met oog dat dit niet later hoeft worden gedaan?

Werd er bij jou dan geen meting uitgevoerd? bij ons werd er iemand naar de POP gestuurd om een meting te doen en deze was perfect

Reputatie 2

@tmobile algemeen

Is het mogelijk na te gaan of de glasvezellijn actief is cq er licht op staat?

Zo niet, kan deze dan al actief gezet worden met oog dat dit niet later hoeft worden gedaan?

Reputatie 2

Goedendag,

Even een positieve update

Zojuist is EH infra de deur uit en is de glasvezel verbinding naar binnen gebracht, eindelijk!

2 dingen vindt ik wel jammer, waarvan 1 nog enig begrip is

1: Aannemer is niet binnen het afgesproken tijdvak gekomen

2: er geen "eindterminal" op de inkomende glasvezelkabel zit, wat zelf installatie niet mogelijk maakt. maar dit daadwerkelijk door guidion moet gebeuren

Maar positief blijven! Dus ik zeg meld maar dat alles gereed is ( en de aanmaak van de ticket ) en laat guidion maar komen en de boel maar aansluiten en activeren.

 

Bij 2 moet de monteur deze glasvezel (waarschijnljk) door lussen naar de network optical switch, is een klein kastje dat bij je installatie pakket zit, en vanaf daar zit een netwerkaansluiting voor naar richting het modem

 

Dat is begrijpelijk dat deze door gelust mag worden en deze glasvezel kabel zit ook bij het installatiepakket.

 

Alleen bedoel ik met 2 dat er geen aansluiting zit aan de kant van de uit de middenstraat binnenkomende glasvezelkabel om deze doorlus te maken, waarvoor denk ik ( en heel geniepig/slim) guidion moet komen om dit in orde te maken + het doorlussen en de modeminstallatie

Reputatie 2

Goedendag,

Even een positieve update

Zojuist is EH infra de deur uit en is de glasvezel verbinding naar binnen gebracht, eindelijk!

2 dingen vindt ik wel jammer, waarvan 1 nog enig begrip is

1: Aannemer is niet binnen het afgesproken tijdvak gekomen

2: er geen "eindterminal" op de inkomende glasvezelkabel zit, wat zelf installatie niet mogelijk maakt. maar dit daadwerkelijk door guidion moet gebeuren

Maar positief blijven! Dus ik zeg meld maar dat alles gereed is ( en de aanmaak van de ticket ) en laat guidion maar komen en de boel maar aansluiten en activeren.

 

Bij 2 moet de monteur deze glasvezel (waarschijnljk) door lussen naar de network optical switch, is een klein kastje dat bij je installatie pakket zit, en vanaf daar zit een netwerkaansluiting voor naar richting het modem

 

Reputatie 2

Goedendag,

Even een positieve update

Zojuist is EH infra de deur uit en is de glasvezel verbinding naar binnen gebracht, eindelijk!

2 dingen vindt ik wel jammer, waarvan 1 nog enig begrip is

1: Aannemer is niet binnen het afgesproken tijdvak gekomen

2: er geen "eindterminal" op de inkomende glasvezelkabel zit, wat zelf installatie niet mogelijk maakt. maar dit daadwerkelijk door guidion moet gebeuren

Maar positief blijven! Dus ik zeg meld maar dat alles gereed is ( en de aanmaak van de ticket ) en laat guidion maar komen en de boel maar aansluiten en activeren.

Reputatie 2

Goedendag,

Even een update..en een negatieve ditmaal.

Ben enigzins teleurgesteld, had de afspraak gemaakt voor vandaag tussen 08:00 en 12:00.

Op moment van schrijven is het over twaalven en is er helaas nog niemand geweest.

Daar waar de geloofwaardigheid weer enige basis kreeg is dit weer compleet te niet gedaan.

 

Wij hebben iets soortgelijks meegemaakt, gewoon nogmaals bellen naar EH infra en in sommige gevallen komen ze dezelfde dag of de volgende dag

Reputatie 2

Goedendag,

Even een update..en een negatieve ditmaal.

Ben enigzins teleurgesteld, had de afspraak gemaakt voor vandaag tussen 08:00 en 12:00.

Op moment van schrijven is het over twaalven en is er helaas nog niemand geweest.

Daar waar de geloofwaardigheid weer enige basis kreeg is dit weer compleet te niet gedaan.

Reputatie 2

Goedendag,

Op moment van schrijven van dit bericht is de dag daar dat de glasvezelkabel naar binnen wordt gebracht en zit met smart te wachten op de aannemer....to be continued...

Reputatie 2

Hoi Vincent, geweldig om te horen dat ook EH-infra je aansluiting naar binnen komt brengen, ik zou echter nadat EH-infra geweest is, goed in de gaten houden of alles wel goed verloopt dat was namelijk bij ons niet het geval.

Gelukkig met dank aan @Lisa En haar collega's bij de glasvezel afdeling is alles uiteindelijk goed gekomen en hebben sinds vandaag een afspraak ingepland voor 7 september, eerder was helaas niet mogelijk.

Reputatie 7

Hi @VincentB01, ik word helemaal blij van jouw enthousiaste reactie! Heel leuk om te lezen dat je er zo naar uitkijkt, wij ook. Yes, daar gaan we zeker van uit! 

Reputatie 2

Goedendag,

Plaats even een update en wel een positief gezind berichtje.

Na mijn laatste update heb ik diezelfde middag het installatiepakket van t-mobile mogen ontvangen, helemaal top!

Nu op het moment van schrijven van dit bericht zitten we minder als 24 uur voor de werkzaamheden om de kabel door EH infra naar binnen te brengen, vol verwachting klopt het hart en wordt er naar uit gekeken om de diensten van t-mobile in gebruik te nemen en hoop dat dit zonder storingen, snelheid verlies etc gepaard gaat.

Reputatie 2

Goedendag,

Wil even de update geven dat vandaag, op de dag dat ik dit schrijf, het installatiepakket middels DHL zal worden bezorgd.

Reputatie 2

Goedendag,

Vandaag kan ik weer een positieve update plaatsen!

Na mijn contact met EH infra gister is ereen duidelijke stroomversnelling opgetreden.

Want de positieve update van vandaag is dat het installatiepakket van T-Mobile is/wordt opgestuurd, waarvan inmiddels de bevestingings mail van DHL met track en trace in de mail ontvangen is.

Het positieve daarvan is dat ik na aankomende donderdag ook de monteur van guidion mag verwachten

Heb jij al dan een mail gehad voor de guidion afspraak te maken?

Nee geen mail ontvangen nog, maar bedoelde met de opmerking in algemene zin dat  ik wel dan de afspraak kan maken cq een mail kan verwachten als eh infra is geweest van guidion  om een afspraak te maken, kan ook zijn dat ik guidion zelf even bel op voorhand

 

Ah op die manier, hier wachten we nog op een email van Guidion sinds 16-08, ik vermoed echter dat de afspraak met Guidion moet gaan vanaf T-mobile zodat hun het pakket kunnen activeren zodat nadat Guidion is geweest je gelijk kan genieten van Glasvezel,  we hebben het installatiepakket al van T-mobile mogen ontvangen op 27 juli.

Gezien we ongeveer dezelfde gang van zaken hebben zoals e.a het zelf contact opnemen met EH infra, in dezelfde hetzelfde wijkgebied wonen(Rotterdam-Ijsselmonde) en het betreft een glasvezel pakket, hou ik je op de hoogte.

Reputatie 2

Goedendag,

Vandaag kan ik weer een positieve update plaatsen!

Na mijn contact met EH infra gister is ereen duidelijke stroomversnelling opgetreden.

Want de positieve update van vandaag is dat het installatiepakket van T-Mobile is/wordt opgestuurd, waarvan inmiddels de bevestingings mail van DHL met track en trace in de mail ontvangen is.

Het positieve daarvan is dat ik na aankomende donderdag ook de monteur van guidion mag verwachten

Heb jij al dan een mail gehad voor de guidion afspraak te maken?

Nee geen mail ontvangen nog, maar bedoelde met de opmerking in algemene zin dat  ik wel dan de afspraak kan maken cq een mail kan verwachten als eh infra is geweest van guidion  om een afspraak te maken, kan ook zijn dat ik guidion zelf even bel op voorhand

Reputatie 2

Goedendag,

Vandaag kan ik weer een positieve update plaatsen!

Na mijn contact met EH infra gister is ereen duidelijke stroomversnelling opgetreden.

Want de positieve update van vandaag is dat het installatiepakket van T-Mobile is/wordt opgestuurd, waarvan inmiddels de bevestingings mail van DHL met track en trace in de mail ontvangen is.

Het positieve daarvan is dat ik na aankomende donderdag ook de monteur van guidion mag verwachten

Heb jij al dan een mail gehad voor de guidion afspraak te maken?

Reputatie 7

Hi @VincentB01, wat een fijn nieuws! 😁 Super leuk dat je dit hier gelijk deelt. Helemaal top dat alles in een stroomversnelling is gekomen. Ik kijk dan ook heel erg uit naar jouw volgende update. Voor nu alvast een heel fijn weekend! 

Reputatie 2

Goedendag,

Vandaag kan ik weer een positieve update plaatsen!

Na mijn contact met EH infra gister is ereen duidelijke stroomversnelling opgetreden.

Want de positieve update van vandaag is dat het installatiepakket van T-Mobile is/wordt opgestuurd, waarvan inmiddels de bevestingings mail van DHL met track en trace in de mail ontvangen is.

Het positieve daarvan is dat ik na aankomende donderdag ook de monteur van guidion mag verwachten

Reputatie 2

Hoi Vincent

Ook ik heb zelf contact gehad met EH-infra en de glasvezel kabel is op 16-08 naar binnengebracht, normaal zou dit vanaf T-Mobile geregeld moeten worden maar gezien de POP-problemen denk ik dat hier iets fout is gegaan, we moeten nu alleen nog wachten op de afhandeling en de afspraak mail van Guidion.

Wij wonen ook in Rotterdam-Ijsselmonde en heb de bestelling gedaan op 12-05-2022 voor Glasvezel.

Reputatie 2

@Boris 

Uiteraard wordt, zodra de afspraak doorgang heeft gevonden de update hier geplaatst en vind het jammer dat mbt installatiepakket dit automatisch gaat.

Zodra EH infra is geweest komt direct bericht….

Reputatie 7

Hi @VincentB01,

Dat is zeker een fijne update te noemen! Dat zal betekenen dat we snel de aansluiting kunnen realiseren. Ik had je met alle liefde al direct het pakket naar je toe gestuurd, is het niet dat dit een automatisch proces betaamt waar ik niet tussen kan zitten. Wanneer de aannemer ons een seintje geeft dat installatie gereed kan worden gemaakt, zal zowel de Guidion monteur als het installatiepakket worden aangestuurd en opgestuurd. Geen zorgen - dat pakket komt eraan! Wil je ons laten weten hoe de afspraak is gelopen? Ook wij zijn erg benieuwd.

Reputatie 2

Goedendag,

Even een update mijn kant en…...een hele zeer positieve!!!!

Ik heb zelf even contact gelegd met EH infra in weesp zojuist mbt de glasvezel en  heb zojuist een afspraak kunnen maken op 25 augustus tussen 08:00 en 12:00 om de kabel naar binnen te brengen! En heb middels 2de telefoontje bevestigd dat ze de juiste postcode en huisnummer hebben.

Ook een toezegging dat dit even terug gekoppeld zou worden richting Volker Wessels Telecom ( en hopelijk ook zelf richting T-mobile), maar geef ook even de terugkoppeling hier.

Het kan nog positiever worden als mijn volgende vraag beantwoord kan worden  of het installatie pakket van t-mobile al opgestuurd kan worden, zodat de afspraak met guidion ook gemaakt kan worden en het contract met de huidige provider onnodig langer  in stand kan worden gehouden

Reputatie 2

Goedendag,

Even tussentijds berichtje ivm we naar het einde van de week gaan lopen.

Helaas is er nog geen contact met ons opgenomen mbt de inbreng binnenshuis van de glasvezel kabel vanaf de voordeur en heb ernstig vermoeden dat dit ook deze week niet eer gaat gebeuren, jammer.

Krijg ook het gevoel dat ik zelf achter de broek aan mag van desbetreffende partij wanneer zij de glasvezelverbinding in huis gaan brengen, wat ik erg jamer zo vinden, daar waar ik nog steed blijf bij eerder geuitte meningen.