Beantwoord

Lange termijn oplevering glasvezel



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

81 reacties

Reputatie 2

@Boris 

Uiteraard wordt, zodra de afspraak doorgang heeft gevonden de update hier geplaatst en vind het jammer dat mbt installatiepakket dit automatisch gaat.

Zodra EH infra is geweest komt direct bericht….

Reputatie 2

Ik woon ook in Rotterdam-Ijsselmonde om precies te zijn in Beverwaard, op advies van een T-Mobile moderator/medewerker hebben we zelf contact moeten opnemen met VWT, en werden doorgestuurd naar EH Infra, daar inmiddels een afspraak mee gemaakt voor 15 augustus tussen 1 en 5. dus ben heel benieuwd, nu maar hopen dat de werkzaamheden aan de wijkkast goed gaan.

Reputatie 2

Hoi Vincent

Ook ik heb zelf contact gehad met EH-infra en de glasvezel kabel is op 16-08 naar binnengebracht, normaal zou dit vanaf T-Mobile geregeld moeten worden maar gezien de POP-problemen denk ik dat hier iets fout is gegaan, we moeten nu alleen nog wachten op de afhandeling en de afspraak mail van Guidion.

Wij wonen ook in Rotterdam-Ijsselmonde en heb de bestelling gedaan op 12-05-2022 voor Glasvezel.

Reputatie 2

@tmobile algemeen

Is het mogelijk na te gaan of de glasvezellijn actief is cq er licht op staat?

Zo niet, kan deze dan al actief gezet worden met oog dat dit niet later hoeft worden gedaan?

Werd er bij jou dan geen meting uitgevoerd? bij ons werd er iemand naar de POP gestuurd om een meting te doen en deze was perfect

Reputatie 2

@tmobile algemeen

Is het mogelijk na te gaan of de glasvezellijn actief is cq er licht op staat?

Zo niet, kan deze dan al actief gezet worden met oog dat dit niet later hoeft worden gedaan?

Werd er bij jou dan geen meting uitgevoerd? bij ons werd er iemand naar de POP gestuurd om een meting te doen en deze was perfect

Ja er werd een meting uitgevoerd, maar dit kan slechts een meting zijn en geen actieve lijn.

Reputatie 7

Hi @VincentB01,

Thanks voor je snelle terugkoppeling! Ik lees je bericht terug en kan begrijpen dat je deze impressies heb opgedaan. Wel wil ik meegeven dat je, ondanks dat het anders lijkt, op Community en socials vooralsnog uitzonderingen ziet, waarbij er een vertraging is opgelopen door verschillende redenen. In veel gevallen is het principe “geen bericht, goed bericht” van kracht. Wanneer wij niks horen, dan gaat het vooralsnog goed met de oplevering.

Verder zie ik de signalen aan ons als feedback die ik graag doorzet naar de juiste afdelingen, waardoor we de service, maar ook duidelijkheid kunnen bieden die je van ons mag verwachten. We zijn hier mee aan de gang gegaan en werken er hard aan om de oplevering, zoals deze bij jou gaat, te verbeteren. Mocht je daarbij een vraag hebben, laat het mij vooral weten. Dan ga ik dit graag voor je na.

Reputatie 2

Dan is die vraag dus overbodig geworden...

Reputatie 2

goedendag community,

even een update vanaf deze kant.

En helaas geen positieve…..het is geheel stil nog na +/- 4 weken.

Heb wel in de wandelgangen vernomen dat men in de tuin is geweest om te kijken of dat er licht op de glasvezel staat, maar dit is niet te bevestigen of te ontkennen of dit daadwerkelijk het geval is.

Even hypothetisch gesproken, stel dat ze daadwerkelijk gecontroleerd hebben of er licht is, zou het dan nog lang duren eer dat de kabel naar binnen gebracht wordt en er genoten kan worden van de glasvezel verbinding.

Al met al blijft het een zeer lang traject….

Reputatie 2

@T- Mobile 

Even een update mijn kant, nou ja update, eerder een vraag.

Ik begrijp dat het e.e.a geactiveerd dient de worden in de pop (wijkkast) om licht op de aansluiting te voltooien.

Hoe gaat dit doorgaans en wat is hier voor nodig qua informatie.

Reden van vraagstelling is dat in principe de lijn alleen geactiveerd hoeft te worden.

Reputatie 2

Hi @VincentB01,

Thanks voor je snelle terugkoppeling! Ik lees je bericht terug en kan begrijpen dat je deze impressies heb opgedaan. Wel wil ik meegeven dat je, ondanks dat het anders lijkt, op Community en socials vooralsnog uitzonderingen ziet, waarbij er een vertraging is opgelopen door verschillende redenen. In veel gevallen is het principe “geen bericht, goed bericht” van kracht. Wanneer wij niks horen, dan gaat het vooralsnog goed met de oplevering.

Verder zie ik de signalen aan ons als feedback die ik graag doorzet naar de juiste afdelingen, waardoor we de service, maar ook duidelijkheid kunnen bieden die je van ons mag verwachten. We zijn hier mee aan de gang gegaan en werken er hard aan om de oplevering, zoals deze bij jou gaat, te verbeteren. Mocht je daarbij een vraag hebben, laat het mij vooral weten. Dan ga ik dit graag voor je na.

dat er enige vertragingen kunnen ontstaan, ok is begrip voor, zolang dit slechts beperkt blijft.

Als er 6 maanden na aanvraagdatum nog geen verbinding is en ik lees dan dat anderen dezelfde ervaring hebben met wachttijden van 12 maanden of langer is het gequoot antwoord een leuk verhaal zonder inhoud en geloofwaardigheid, want de berichten zijn meer regelmaat dan uitzondering en dan is het iets verder als een impressie

Als t-mobile niks hoort en er vanuit gaat dat de oplevering goed gaat dan heb ik een hele grote ❓, want dat is in mijn optiek niet zo, gezien de vele berichten die jullie, mede via dit forum als topic, krijgen dat dingen niet goed gaan met oplevering etc. dus het verhaal geen bericht is goed bericht is in mijn optiek de wel bekende ****koek.

Het enigste wat ik nu als vraag kan hebben is wanneer er daadwerkelijk nu is een opgeleverde glasvezelaansluiting is (oa. met oog op opzegging huidige provider) en dan even geen politiek gepraat en/of smoezen, gewoon concreet en dat T-mobile zelf ( welke in mijn optiek handelt als opdrachtgever mbt glasvezelnetwerk en de diverse aannemers inhuurt voor oplevering van dit netwerk) navraag doet bij aannemers, onderaannemers en/of onder- onderaannemers hoe zaken er voorstaan en wanneer er concreet dingen opgeleverd worden ivm de te lange( en/of knullige) oplevering in sommige aangelegde wijken met als voorbeeld wijzend naar de situatie in de wijken segboek en loosduinen te Den Haag, (linkje https://tweakers.net/nieuws/198418/glasvezelkabels-steken-bijna-twee-jaar-lang-uit-straat-in-den-haag.html)

Reputatie 7

Hi @VincentB01,

Ik ga dit graag voor je achterna! Nu heb je al eerder je privégegevens gedeeld met Lisa, maar zij is momenteel aan het genieten van een welverdiende vakantie. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan kunnen we hier direct werk van maken, zodat je meer duidelijk kan krijgen. 

Reputatie 2

@T- Mobile

Even een update mijn kant, nou ja update, eerder een vraag.

Ik begrijp dat het e.e.a geactiveerd dient de worden in de pop (wijkkast) om licht op de aansluiting te voltooien.

Hoe gaat dit doorgaans en wat is hier voor nodig qua informatie.

Reden van vraagstelling is dat in principe de lijn alleen geactiveerd hoeft te worden.


Hier hoef je niets voor te doen, voor zover ik begrepen heb dat als Guidion langskomt deze eerst naar de POP gaat om je aansluiting actief te zetten, en dan naar jou komt om binnen de aansluiting in orde te maken, dus ONT(Huawei kastje) en Modem plaatsen.​​​​

Reputatie 2

De laatste week van juni is in gegaan en blijf hopen dat deze week de werkzaamheden naar de wijkkast afgerond zijn en dat we binnenkort mogen genieten van de glasvezel aansluiting

Reputatie 2

@Boris je hebt inmiddels prive bericht ontvangen van mij

Reputatie 2

@T- Mobile

Even een update mijn kant, nou ja update, eerder een vraag.

Ik begrijp dat het e.e.a geactiveerd dient de worden in de pop (wijkkast) om licht op de aansluiting te voltooien.

Hoe gaat dit doorgaans en wat is hier voor nodig qua informatie.

Reden van vraagstelling is dat in principe de lijn alleen geactiveerd hoeft te worden.


Hier hoef je niets voor te doen, voor zover ik begrepen heb dat als Guidion langskomt deze eerst naar de POP gaat om je aansluiting actief te zetten, en dan naar jou komt om de binnen de aansluiting in orde te maken, dus ONT(Huawei kastje) en Modem plaatsen.​​​​

Als er geen informatie hiervoor nodig is, dan vraag ik me af of dit ook tussendoor gedaan kan worden in de wijkkast ( pop ) in de zin van 2 minuten werk en weer door.

In principe is het modem en de ont hier al aangesloten ( zelf ervaren ict’er) dus hoeft er alleen lijn activatie plaats te vinden.

Reputatie 2

@T- Mobile

Even een update mijn kant, nou ja update, eerder een vraag.

Ik begrijp dat het e.e.a geactiveerd dient de worden in de pop (wijkkast) om licht op de aansluiting te voltooien.

Hoe gaat dit doorgaans en wat is hier voor nodig qua informatie.

Reden van vraagstelling is dat in principe de lijn alleen geactiveerd hoeft te worden.


Hier hoef je niets voor te doen, voor zover ik begrepen heb dat als Guidion langskomt deze eerst naar de POP gaat om je aansluiting actief te zetten, en dan naar jou komt om de binnen de aansluiting in orde te maken, dus ONT(Huawei kastje) en Modem plaatsen.​​​​

Als er geen informatie hiervoor nodig is, dan vraag ik me af of dit ook tussendoor gedaan kan worden in de wijkkast ( pop ) in de zin van 2 minuten werk en weer door.

In principe is het modem en de ont hier al aangesloten ( zelf ervaren ict’er) dus hoeft er alleen lijn activatie plaats te vinden.

 

Dit mag je zelf niet doen, hoe ervaren je ook mag zijn, dit moet een monteur toch echt zelf doen, ik las in een andere topic dat dan zelfs je installatie garantie vervalt, ik kan hem helaas niet terugvinden, maar weet nog wel dat @Lisa dat zei

Reputatie 7

Hi @VincentB01,

Dank je wel voor de gegevens. Ik geef je graag via deze weg meer informatie. Zoals eerder is vermeld, zijn er nog boorwerkzaamheden nodig om de aansluiting en installatie te realiseren. We krijgen hierover bijna om de week een update, waarvan de laatste een week geleden is geweest. We kunnen daarom stellen dat de aannemer er net zo kort op zit als wij dat zijn, maar dat er voor nu een update uitblijft. De werkzaamheden duren langer dan gepland en daar kan ik alleen mijn excuses voor aanbieden. Nogmaals excuses voor de ervaring, dit is niet wat we voor ogen hebben.

Reputatie 7

Hi @Apeksha Amarnath,

Thanks for your message and clear description of the issue at hand. I’ve checked for you right away, and see that there's been contact with our front office already. The delay is noticeable, with the plandate set for the 29th of October. This is due to several proceedings that need to be done before we're able to activate the line. I understand that the FTU, or access point, has been installed. We have tried to communicate an earlier date from our operator, but the installation date is still set on above date. We understand an earlier date is preferable, but we're dependent on the date set by the operator. To my understanding this has been notified by our front office to our Fiber division. We'll keep you updated on the process in hope we can get you online ASAP. 

Reputatie 2

@Boris

Hartelijk dank voor de update en excuses vooralsnog aanvaard en we wachten af.

Maar ben wel van mening dat dit geen schoonheidsprijs verdient en dat de werkzaamheden langer duren dan gepland een standaard zin is ( smoes) want dit hoor ik al sinds eind april.

 

 

Hello @Boris 

This is what the issue is. The Volker Wessels guys have already come to install the optical cable inside the house. The next step is to instal the modem. But when I spoke to Volker Wessels, they for some reason have not registered the job as done and there is some confusion from their end. They keep trying to set up an appointment to come to my house and I keep telling them and T-mobile that the optical cable is already inside the house. No one seems to know what to do about this. It is very frustrating to keep having the same conversation with everyone at T-mobile.

Hello @Boris 

This is what the issue is. The Volker Wessels guys have already come to install the optical cable inside the house. The next step is to instal the modem. But when I spoke to Volker Wessels, they for some reason have not registered the job as done and there is some confusion from their end. They keep trying to set up an appointment to come to my house and I keep telling them and T-mobile that the optical cable is already inside the house. No one seems to know what to do about this. It is very frustrating to keep having the same conversation with everyone at T-mobile.

I cannot wait till 29th October to have wifi at home. I have been managing with mobile data but that is not good enough to work at home on a long term basis. If this is not sorted in the coming week, I would rather get a new connection from another internet provider who’s will have it done sooner and you will lose a customer. 

Reputatie 7

Hi @VincentB01,

Thanks voor je terugkoppeling! Ik heb je vraag direct neergelegd bij onze Glasvezelspecialisten om je van een update te kunnen voorzien. We gaan direct navraag doen en zullen je telefonisch op de hoogte brengen over de levering en de acties die nu dienen te gebeuren. Je kunt dus een belletje van ons verwachten. We gaan dit voor je najagen! 

Reputatie 7

Hi @VincentB01, wat een fijn nieuws! 😁 Super leuk dat je dit hier gelijk deelt. Helemaal top dat alles in een stroomversnelling is gekomen. Ik kijk dan ook heel erg uit naar jouw volgende update. Voor nu alvast een heel fijn weekend! 

Reputatie 7

Hi @VincentB01,

Dank voor je update! Fijn om te horen dat de aansluiting gereed is gemaakt. Niks staat nog in de weg om de installatie nu af te ronden en de lijn te activeren. Dit zal worden gedaan door de installatiemonteur, die naast de installatie bij jouw thuis, ook de installatie in de wijkcentrale zal verrichten. Dit zorgt ervoor dat het signaal wordt geactiveerd en jij gebruik kan maken van de verbinding. Om dit te kunnen doen, is een installatie afspraak nodig. Heel fijn, ik zie dat deze inmiddels kan worden ingeschoten via de SMS/e-mail die je hebt mogen ontvangen. Je kan dan via de digitale agenda van de monteurs een afspraak in plannen. Wil je het ons laten weten wanneer dit is gelukt? We horen het graag van je.

Reputatie 2

@Lisa 

We hebben inderdaad de e-mail gekregen en hebben de afspraak ingepland op 13 september tussen 08:00 en 10:00.

Denk (en vermoed) dat de monteur snel klaar zal zijn hier

Hoe gaat het qua betalingen ivm dat de installatie halverwege de maand is.