Beantwoord

Lange termijn oplevering glasvezel


Reputatie 2

Goedendag community,

Even een ventilerend relaas vanuit mijn zijde :

Eind 2021 is er bij ons in de straat glasvezel aangelegd in de middenstraat ( onder de stoep, Rotterdam-ijsselmonde) en ligt er bij de erf afscheiding ( grens stoep/tuin) bij elke woning een glasvezel kabel.

Op 9 februari 2022 hebben we de adviseurs gesproken van t-mobile aan de deur en de overstapt gemaakt naar t- mobile thuis en dat het 8 tot 12 weken zou gaan duren.

Tot op heden nog geen aansluiting / verbinding met het glasvezelnetwerk van T-mobile

Verbazings wekkend ook zeer weinig communicatie vanuit t-mobile, omtrent status en eventueel uitloop mbt aansluiten en/of werkzaamheden, waarbij een enkele maal contact is opgenomen in hoeverre het er voor staat, waarbij eigenlijk gesteld werd geduld te hebben.

Half april stonden er onaangekondigd 2 Oost-europese heren voor de deur met nihil kennis van de Nederlandse taal, welke de glasvezel buiten tot aan de fundering hebben getrokken en zover met de bewuste “handen en voeten” duidelijk was geworden, was dat er de volgende dag een binnen aansluiting zou worden gerealiseerd.

Het is, buiten de onaangekondigd bezoek van de 2 Oost-Europese heren, zéér stil gebleven in de communicatie en hebben we verder weinig vernomen.

Her en der wel berichten tegen gekomen dat klanten zelf contact met volker wessels telecom en/of guidion opnemen om informatie en/of vaart achter de aansluiting te krijgen.

In mijn optiek ( mening) een beetje vreemd, T-mobile beschouw ik als de opdrachtgever richting vwt (volkerwessels telecom) en guidion voor aanleg en de aansluitingen en die horen ( t-mobile) dit soort problematiek via de juiste wegen te verhelpen als zij van ( nieuwe ) klanten signalen krijgen dat e.e.a niet helemaal lekker gaat

En vraag ik mij hardop af wanneer er uberhaupt de verbinding daadwerkelijk wordt aangelegd in de woning en de verbinding er is, het punt dat de aanvraag 20 weken geleden is gedaan komt wel dichterbij

En begrijp mij niet verkeerd, enerzijds is er begrip voor enige vertraging in oplevering als er praktisch een hele wijk overstapt, anderzijds zou het wel chique zijn als er enige communicatie zou zijn als er bijna 5 maanden na de overstap nog geen verbinding is bij een nieuwe klant

Lees ook her en der negatieve reactie, meestal gerelateerd aan de stabiliteit van de verbinding.

 

Concrete vraag zou kunnen zijn wanneer er nu daadwerkelijk een werkende glasvezel verbinding beschikbaar is in het postcodegebied met de cijfers 3079

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door VincentB01 30 June 2022, 17:25

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

81 reacties

Reputatie 2

Goedendag,

Even een positieve update

Zojuist is EH infra de deur uit en is de glasvezel verbinding naar binnen gebracht, eindelijk!

2 dingen vindt ik wel jammer, waarvan 1 nog enig begrip is

1: Aannemer is niet binnen het afgesproken tijdvak gekomen

2: er geen "eindterminal" op de inkomende glasvezelkabel zit, wat zelf installatie niet mogelijk maakt. maar dit daadwerkelijk door guidion moet gebeuren

Maar positief blijven! Dus ik zeg meld maar dat alles gereed is ( en de aanmaak van de ticket ) en laat guidion maar komen en de boel maar aansluiten en activeren.

 

Bij 2 moet de monteur deze glasvezel (waarschijnljk) door lussen naar de network optical switch, is een klein kastje dat bij je installatie pakket zit, en vanaf daar zit een netwerkaansluiting voor naar richting het modem

 

Dat is begrijpelijk dat deze door gelust mag worden en deze glasvezel kabel zit ook bij het installatiepakket.

 

Alleen bedoel ik met 2 dat er geen aansluiting zit aan de kant van de uit de middenstraat binnenkomende glasvezelkabel om deze doorlus te maken, waarvoor denk ik ( en heel geniepig/slim) guidion moet komen om dit in orde te maken + het doorlussen en de modeminstallatie

Reputatie 2

@tmobile algemeen

Is het mogelijk na te gaan of de glasvezellijn actief is cq er licht op staat?

Zo niet, kan deze dan al actief gezet worden met oog dat dit niet later hoeft worden gedaan?

Reputatie 2

@tmobile algemeen

Is het mogelijk na te gaan of de glasvezellijn actief is cq er licht op staat?

Zo niet, kan deze dan al actief gezet worden met oog dat dit niet later hoeft worden gedaan?

Werd er bij jou dan geen meting uitgevoerd? bij ons werd er iemand naar de POP gestuurd om een meting te doen en deze was perfect

Reputatie 2

@tmobile algemeen

Is het mogelijk na te gaan of de glasvezellijn actief is cq er licht op staat?

Zo niet, kan deze dan al actief gezet worden met oog dat dit niet later hoeft worden gedaan?

Werd er bij jou dan geen meting uitgevoerd? bij ons werd er iemand naar de POP gestuurd om een meting te doen en deze was perfect

Ja er werd een meting uitgevoerd, maar dit kan slechts een meting zijn en geen actieve lijn.

Reputatie 7

Hi @VincentB01,

Dank voor je update! Fijn om te horen dat de aansluiting gereed is gemaakt. Niks staat nog in de weg om de installatie nu af te ronden en de lijn te activeren. Dit zal worden gedaan door de installatiemonteur, die naast de installatie bij jouw thuis, ook de installatie in de wijkcentrale zal verrichten. Dit zorgt ervoor dat het signaal wordt geactiveerd en jij gebruik kan maken van de verbinding. Om dit te kunnen doen, is een installatie afspraak nodig. Heel fijn, ik zie dat deze inmiddels kan worden ingeschoten via de SMS/e-mail die je hebt mogen ontvangen. Je kan dan via de digitale agenda van de monteurs een afspraak in plannen. Wil je het ons laten weten wanneer dit is gelukt? We horen het graag van je.

Reputatie 2

@Lisa 

We hebben inderdaad de e-mail gekregen en hebben de afspraak ingepland op 13 september tussen 08:00 en 10:00.

Denk (en vermoed) dat de monteur snel klaar zal zijn hier

Hoe gaat het qua betalingen ivm dat de installatie halverwege de maand is.

Reputatie 2

@Boris zie onderstaand bericht @Lisa excuus voor verkeerde verzending

@Lisa

 

We hebben inderdaad de e-mail gekregen en hebben de afspraak ingepland op 13 september tussen 08:00 en 10:00.

Denk (en vermoed) dat de monteur snel klaar zal zijn hier

Hoe gaat het qua betalingen ivm dat de installatie halverwege de maand is.

 

Reputatie 2

Ben ook heel benieuwd betreft de betalingen en wanneer dan het abonnement ingaat, mijn vermoeden is dat het net gaat zoals bij mobiel waardoor je 1st maand hoger valt, bij ons is de aansluit datum op 7 september

Reputatie 7
Badge +14

De facturatie in de eerste en laatste maand is altijd pro rato. Dus je betaald pas vanaf de dag dat je aansluiting is opgeleverd.

Goedendag community,

Even een ventilerend relaas vanuit mijn zijde :

Eind 2021 is er bij ons in de straat glasvezel aangelegd in de middenstraat ( onder de stoep, Rotterdam-ijsselmonde) en ligt er bij de erf afscheiding ( grens stoep/tuin) bij elke woning een glasvezel kabel.

Op 9 februari 2022 hebben we de adviseurs gesproken van t-mobile aan de deur en de overstapt gemaakt naar t- mobile thuis en dat het 8 tot 12 weken zou gaan duren.

Tot op heden nog geen aansluiting / verbinding met het glasvezelnetwerk van T-mobile

Verbazings wekkend ook zeer weinig communicatie vanuit t-mobile, omtrent status en eventueel uitloop mbt aansluiten en/of werkzaamheden, waarbij een enkele maal contact is opgenomen in hoeverre het er voor staat, waarbij eigenlijk gesteld werd geduld te hebben.

Half april stonden er onaangekondigd 2 Oost-europese heren voor de deur met nihil kennis van de Nederlandse taal, welke de glasvezel buiten tot aan de fundering hebben getrokken en zover met de bewuste “handen en voeten” duidelijk was geworden, was dat er de volgende dag een binnen aansluiting zou worden gerealiseerd.

Het is, buiten de onaangekondigd bezoek van de 2 Oost-Europese heren, zéér stil gebleven in de communicatie en hebben we verder weinig vernomen.

Her en der wel berichten tegen gekomen dat klanten zelf contact met volker wessels telecom en/of guidion opnemen om informatie en/of vaart achter de aansluiting te krijgen.

In mijn optiek ( mening) een beetje vreemd, T-mobile beschouw ik als de opdrachtgever richting vwt (volkerwessels telecom) en guidion voor aanleg en de aansluitingen en die horen ( t-mobile) dit soort problematiek via de juiste wegen te verhelpen als zij van ( nieuwe ) klanten signalen krijgen dat e.e.a niet helemaal lekker gaat

En vraag ik mij hardop af wanneer er uberhaupt de verbinding daadwerkelijk wordt aangelegd in de woning en de verbinding er is, het punt dat de aanvraag 20 weken geleden is gedaan komt wel dichterbij

En begrijp mij niet verkeerd, enerzijds is er begrip voor enige vertraging in oplevering als er praktisch een hele wijk overstapt, anderzijds zou het wel chique zijn als er enige communicatie zou zijn als er bijna 5 maanden na de overstap nog geen verbinding is bij een nieuwe klant

Lees ook her en der negatieve reactie, meestal gerelateerd aan de stabiliteit van de verbinding.

 

Concrete vraag zou kunnen zijn wanneer er nu daadwerkelijk een werkende glasvezel verbinding beschikbaar is in het postcodegebied met de cijfers 3079

 

 

 

 

Hello,

I have had a horrible experience with T-mobile. I raised a request to transfer my internet connect to my new place in the last week of June. I am still, in the last week of August - 2 months after making the request, trying to coordinate and escalate the installation process. I have been contacting customer service every week for updates and trying the push the installation process with NO LUCK!

T-mobile has no communication with their third party providers who come to do the installation. Their customer service is shoddy with no real help to the customer. I have been doing T-mobiles job in trying to co-ordinate with Volker Wessels and Guidon.

I am seriously considering changing my internet provider if this is not resolved within this week. Very dissapointing service from T-mobile. Would not recommend anyone to use their services. 

Reputatie 7

Hi @Apeksha Amarnath,

Thanks for your message and clear description of the issue at hand. I’ve checked for you right away, and see that there's been contact with our front office already. The delay is noticeable, with the plandate set for the 29th of October. This is due to several proceedings that need to be done before we're able to activate the line. I understand that the FTU, or access point, has been installed. We have tried to communicate an earlier date from our operator, but the installation date is still set on above date. We understand an earlier date is preferable, but we're dependent on the date set by the operator. To my understanding this has been notified by our front office to our Fiber division. We'll keep you updated on the process in hope we can get you online ASAP. 

Hello @Boris 

This is what the issue is. The Volker Wessels guys have already come to install the optical cable inside the house. The next step is to instal the modem. But when I spoke to Volker Wessels, they for some reason have not registered the job as done and there is some confusion from their end. They keep trying to set up an appointment to come to my house and I keep telling them and T-mobile that the optical cable is already inside the house. No one seems to know what to do about this. It is very frustrating to keep having the same conversation with everyone at T-mobile.

Hello @Boris 

This is what the issue is. The Volker Wessels guys have already come to install the optical cable inside the house. The next step is to instal the modem. But when I spoke to Volker Wessels, they for some reason have not registered the job as done and there is some confusion from their end. They keep trying to set up an appointment to come to my house and I keep telling them and T-mobile that the optical cable is already inside the house. No one seems to know what to do about this. It is very frustrating to keep having the same conversation with everyone at T-mobile.

I cannot wait till 29th October to have wifi at home. I have been managing with mobile data but that is not good enough to work at home on a long term basis. If this is not sorted in the coming week, I would rather get a new connection from another internet provider who’s will have it done sooner and you will lose a customer. 

Reputatie 7

Hi @Apeksha Amarnath,

Thanks for your quick response! The situation is clear to me, thank you. In this case you've done well to contact our front office. They've set out a ticket to our technical department and fiber division to investigate the matter. This will result in an update and more clarity into the matter, so we can try and get you online ASAP. We'll keep you posted on this matter. If you have any questions in the meantime, please let us know. We're here for you! 

Reputatie 2

@T- Mobile 

Even een update mijn kant, nou ja update, eerder een vraag.

Ik begrijp dat het e.e.a geactiveerd dient de worden in de pop (wijkkast) om licht op de aansluiting te voltooien.

Hoe gaat dit doorgaans en wat is hier voor nodig qua informatie.

Reden van vraagstelling is dat in principe de lijn alleen geactiveerd hoeft te worden.

Reputatie 2

@T- Mobile

Even een update mijn kant, nou ja update, eerder een vraag.

Ik begrijp dat het e.e.a geactiveerd dient de worden in de pop (wijkkast) om licht op de aansluiting te voltooien.

Hoe gaat dit doorgaans en wat is hier voor nodig qua informatie.

Reden van vraagstelling is dat in principe de lijn alleen geactiveerd hoeft te worden.


Hier hoef je niets voor te doen, voor zover ik begrepen heb dat als Guidion langskomt deze eerst naar de POP gaat om je aansluiting actief te zetten, en dan naar jou komt om binnen de aansluiting in orde te maken, dus ONT(Huawei kastje) en Modem plaatsen.​​​​

Reputatie 2

@T- Mobile

Even een update mijn kant, nou ja update, eerder een vraag.

Ik begrijp dat het e.e.a geactiveerd dient de worden in de pop (wijkkast) om licht op de aansluiting te voltooien.

Hoe gaat dit doorgaans en wat is hier voor nodig qua informatie.

Reden van vraagstelling is dat in principe de lijn alleen geactiveerd hoeft te worden.


Hier hoef je niets voor te doen, voor zover ik begrepen heb dat als Guidion langskomt deze eerst naar de POP gaat om je aansluiting actief te zetten, en dan naar jou komt om de binnen de aansluiting in orde te maken, dus ONT(Huawei kastje) en Modem plaatsen.​​​​

Als er geen informatie hiervoor nodig is, dan vraag ik me af of dit ook tussendoor gedaan kan worden in de wijkkast ( pop ) in de zin van 2 minuten werk en weer door.

In principe is het modem en de ont hier al aangesloten ( zelf ervaren ict’er) dus hoeft er alleen lijn activatie plaats te vinden.

Reputatie 2

@T- Mobile

Even een update mijn kant, nou ja update, eerder een vraag.

Ik begrijp dat het e.e.a geactiveerd dient de worden in de pop (wijkkast) om licht op de aansluiting te voltooien.

Hoe gaat dit doorgaans en wat is hier voor nodig qua informatie.

Reden van vraagstelling is dat in principe de lijn alleen geactiveerd hoeft te worden.


Hier hoef je niets voor te doen, voor zover ik begrepen heb dat als Guidion langskomt deze eerst naar de POP gaat om je aansluiting actief te zetten, en dan naar jou komt om de binnen de aansluiting in orde te maken, dus ONT(Huawei kastje) en Modem plaatsen.​​​​

Als er geen informatie hiervoor nodig is, dan vraag ik me af of dit ook tussendoor gedaan kan worden in de wijkkast ( pop ) in de zin van 2 minuten werk en weer door.

In principe is het modem en de ont hier al aangesloten ( zelf ervaren ict’er) dus hoeft er alleen lijn activatie plaats te vinden.

 

Dit mag je zelf niet doen, hoe ervaren je ook mag zijn, dit moet een monteur toch echt zelf doen, ik las in een andere topic dat dan zelfs je installatie garantie vervalt, ik kan hem helaas niet terugvinden, maar weet nog wel dat @Lisa dat zei

Reputatie 2

Na bijna 4 maanden gewacht te hebben is het eindelijk zover, ik typ dit bericht nu met mijn T-mobile Thuis Glasvezel verbinding en het werkt perfect, bedankt @Lisa :D

@VincentB01 Veel succes en hopen dat alles goed verloopt bij je.

Reputatie 7

Hi @VincentB01, top dat je dit aanstipt! Ik heb dit voor je nagevraagd en laat het je weten als ik hier een reactie op heb ontvangen.

Yay, wat een super fijn bericht @Enterprise1701! Hier word ik zelf ook helemaal vrolijk van. Heel leuk dat je dit meteen aangeeft. Mocht je nog eens met vragen zitten, weet dan dat je hier weer kunt aankloppen en dan help ik je met liefde verder. Alvast een heel fijn weekend! 🎈

Reputatie 2

Goedendag,

 

Even een update mijn zijde en een hele positieve!

Met een gemiddelde up-en downloadsnelheid van 940 mb/sec is er eindelijk de glasvezel verbinding van t-mobile daar

Monteur was met +/- 20 minuten klaar

Reputatie 7

Hi @VincentB01, wat een mooi nieuws op deze dinsdag! Dat is een mooie score en kan je genieten van het supersnelle Glasvezelnetwerk. We hopen het natuurlijk niet, maar mocht je onverhoopt ergens tegenaan lopen, laat het ons vooral weten. Voor nu heel veel plezier! 🎉

Reputatie 2

Hi @VincentB01, wat een mooi nieuws op deze dinsdag! Dat is een mooie score en kan je genieten van het supersnelle Glasvezelnetwerk. We hopen het natuurlijk niet, maar mocht je onverhoopt ergens tegenaan lopen, laat het ons vooral weten. Voor nu heel veel plezier! 🎉

@Boris

Komt wel goed denk ik.

Het enigste waar momenteel tegen aan gelopen wordt is de smarttv niet de t-mobile app kan vinden, vermoeden dat de tv iets te verouderd is om dit te installeren (tv box is wel geinstalleerd)

Even kijken en anders denk ik dat de dichtstbijzijnde t-mobile shop wordt bezocht

Zal later vandaag even screentest van de speedtest plaatsen

Reputatie 2

Hi @VincentB01, wat een mooi nieuws op deze dinsdag! Dat is een mooie score en kan je genieten van het supersnelle Glasvezelnetwerk. We hopen het natuurlijk niet, maar mocht je onverhoopt ergens tegenaan lopen, laat het ons vooral weten. Voor nu heel veel plezier! 🎉

@Boris

Komt wel goed denk ik.

Het enigste waar momenteel tegen aan gelopen wordt is de smarttv niet de t-mobile app kan vinden, vermoeden dat de tv iets te verouderd is om dit te installeren (tv box is wel geinstalleerd)

Even kijken en anders denk ik dat de dichtstbijzijnde t-mobile shop wordt bezocht

Wellicht heb je hier iets aan;

Geschikte apparaten

De T-Mobile TV App voor smart-tv’s is geschikt voor de volgende apparaten: 

  • Samsung smart-tv's vanaf bouwjaar 2018
  • Android smart-tv's van Philips en Sony (Android TV 8 of hoger)
  • Mediaplayers met Android TV 8 of hoger
  • Google Chromecast 2020 met Google TV (Android TV 8 of hoger)
  • Apple TV (TV4 en nieuwer)
  • Amazon Fire TV voor Amazon Fire sticks, TV’s en Cubes (Fire OS 6 of nieuwer)

Waar check ik de versie van mijn apparaat en of deze up to date is?

  • Via Instellingen > Over > Versie kun je zien welke versie je geïnstalleerd hebt.
  • Via Instellingen > Over > Software upgrade kun je kijken of de software up-to-date is.

Ik ga er dan vanuit dat je TV te oud is :P. Maar buiten dat, veel plezier met je glasvezelverbinding! 

Reputatie 2

Dan kan ik met enige zekerheid zeggen dat de tv verouderd is...bagger...dan maar even een conclaaf beleggen hier