Beantwoord

Lange termijn oplevering glasvezel


Reputatie 2

Goedendag community,

Even een ventilerend relaas vanuit mijn zijde :

Eind 2021 is er bij ons in de straat glasvezel aangelegd in de middenstraat ( onder de stoep, Rotterdam-ijsselmonde) en ligt er bij de erf afscheiding ( grens stoep/tuin) bij elke woning een glasvezel kabel.

Op 9 februari 2022 hebben we de adviseurs gesproken van t-mobile aan de deur en de overstapt gemaakt naar t- mobile thuis en dat het 8 tot 12 weken zou gaan duren.

Tot op heden nog geen aansluiting / verbinding met het glasvezelnetwerk van T-mobile

Verbazings wekkend ook zeer weinig communicatie vanuit t-mobile, omtrent status en eventueel uitloop mbt aansluiten en/of werkzaamheden, waarbij een enkele maal contact is opgenomen in hoeverre het er voor staat, waarbij eigenlijk gesteld werd geduld te hebben.

Half april stonden er onaangekondigd 2 Oost-europese heren voor de deur met nihil kennis van de Nederlandse taal, welke de glasvezel buiten tot aan de fundering hebben getrokken en zover met de bewuste “handen en voeten” duidelijk was geworden, was dat er de volgende dag een binnen aansluiting zou worden gerealiseerd.

Het is, buiten de onaangekondigd bezoek van de 2 Oost-Europese heren, zéér stil gebleven in de communicatie en hebben we verder weinig vernomen.

Her en der wel berichten tegen gekomen dat klanten zelf contact met volker wessels telecom en/of guidion opnemen om informatie en/of vaart achter de aansluiting te krijgen.

In mijn optiek ( mening) een beetje vreemd, T-mobile beschouw ik als de opdrachtgever richting vwt (volkerwessels telecom) en guidion voor aanleg en de aansluitingen en die horen ( t-mobile) dit soort problematiek via de juiste wegen te verhelpen als zij van ( nieuwe ) klanten signalen krijgen dat e.e.a niet helemaal lekker gaat

En vraag ik mij hardop af wanneer er uberhaupt de verbinding daadwerkelijk wordt aangelegd in de woning en de verbinding er is, het punt dat de aanvraag 20 weken geleden is gedaan komt wel dichterbij

En begrijp mij niet verkeerd, enerzijds is er begrip voor enige vertraging in oplevering als er praktisch een hele wijk overstapt, anderzijds zou het wel chique zijn als er enige communicatie zou zijn als er bijna 5 maanden na de overstap nog geen verbinding is bij een nieuwe klant

Lees ook her en der negatieve reactie, meestal gerelateerd aan de stabiliteit van de verbinding.

 

Concrete vraag zou kunnen zijn wanneer er nu daadwerkelijk een werkende glasvezel verbinding beschikbaar is in het postcodegebied met de cijfers 3079

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door VincentB01 30 June 2022, 17:25

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

81 reacties

Reputatie 2

Hi @VincentB01, wat een mooi nieuws op deze dinsdag! Dat is een mooie score en kan je genieten van het supersnelle Glasvezelnetwerk. We hopen het natuurlijk niet, maar mocht je onverhoopt ergens tegenaan lopen, laat het ons vooral weten. Voor nu heel veel plezier! 🎉

@Boris

Komt wel goed denk ik.

Het enigste waar momenteel tegen aan gelopen wordt is de smarttv niet de t-mobile app kan vinden, vermoeden dat de tv iets te verouderd is om dit te installeren (tv box is wel geinstalleerd)

Even kijken en anders denk ik dat de dichtstbijzijnde t-mobile shop wordt bezocht

Zal later vandaag even screentest van de speedtest plaatsen

Reputatie 2

Na bijna 4 maanden gewacht te hebben is het eindelijk zover, ik typ dit bericht nu met mijn T-mobile Thuis Glasvezel verbinding en het werkt perfect, bedankt @Lisa :D

@VincentB01 Veel succes en hopen dat alles goed verloopt bij je.

Reputatie 2

Even een update…

Zowaar actie in de straat mbt glasvezel.

Reglematig vandaag 2 heren in de straat gezien ( ook een heer met hesje met t-mobile erop) met een busje van een glasvezeltechniekbedrijf, samen met iemand met bus met compressor achter zijn bus.

Naar wat ik heb gezien op diverse locaties in de straat 1 a 2 stoeptegels verwijderd zand weggegraven en lijkend op zwarte kabels Geschoten ( ? ) in ieder geval zo als het zich laat aanzien wat aan bekabeling geschoten.

Zou het toch zowaar gebeuren dat we van de glasvezel kunnen gaan genieten op kort termijn….

Reputatie 2

Goedendag,

 

Even een update mijn zijde en een hele positieve!

Met een gemiddelde up-en downloadsnelheid van 940 mb/sec is er eindelijk de glasvezel verbinding van t-mobile daar

Monteur was met +/- 20 minuten klaar

Reputatie 7
Badge +14

De facturatie in de eerste en laatste maand is altijd pro rato. Dus je betaald pas vanaf de dag dat je aansluiting is opgeleverd.

Reputatie 2

goedendag,

 

Even een update na haast een maand t-mobile en heb vooralsnog geen klagen ( zie hieronder screenshot van de meest recente speedtest.)

 

Ben wel bang dat de tv echt een te oud model is mbt tv app, dus daar gaan we niet meer aan wagen ivm dat ik na eigen onderzoek heb gezien dat de tv van voor 2018 is.

 

Al met al zeer geslaagd vooraslsnog

Reputatie 2

Goedendag,

Wil even de update geven dat vandaag, op de dag dat ik dit schrijf, het installatiepakket middels DHL zal worden bezorgd.

Reputatie 2

@lisa ook de reactie van mijn kant hier, in ier geval heel hartelijk dank voor de reactie.

 

Reputatie 2

Hoi Vincent, geweldig om te horen dat ook EH-infra je aansluiting naar binnen komt brengen, ik zou echter nadat EH-infra geweest is, goed in de gaten houden of alles wel goed verloopt dat was namelijk bij ons niet het geval.

Gelukkig met dank aan @Lisa En haar collega's bij de glasvezel afdeling is alles uiteindelijk goed gekomen en hebben sinds vandaag een afspraak ingepland voor 7 september, eerder was helaas niet mogelijk.

Reputatie 2

Goedendag,

Op moment van schrijven van dit bericht is de dag daar dat de glasvezelkabel naar binnen wordt gebracht en zit met smart te wachten op de aannemer....to be continued...

Reputatie 2

Goedendag,

 

Inmiddels is er contact geweest met T-Mobile vanmorgen om 09:45, helaas zelf gemist maar moeders heeft de boel beantwoord...en is er e.e.a aan update gegeven.

als de update klopt zoals vertelt is aan mij dan is het verkrijgen van de toestemmingen aangaande de boringen in mijn optiek wel een beetje laat verkregen of laat aangevraagd mede omdat er vorig jaar al met glasvezel aanleg is begonnen  en andere postcode gebieden in dezelfde wijk ( rotterdam ijsselmonde) wel al kunnen beschikken over een glasvezelverbinding.en blijf ik hopen dat de boringen ( en aansluitingen) naar de PoP volgende week inderdaad afgerond zijn omdat we dan al op eind juni zitten (ivm wat boodschappen heb ik niet echt werkzaamheden hiervoor in de omgeving geconstateerd)

Heb daardoor  voor nu een aanvullende vraag helaas niet via zelf niet kunnen Stellen via de telefonische wijze en doe dit maar even via deze weg, in hoeverre kan de zyxel t-50 modem een t-54 modem worden? mede omdat deze ( de t-54 ) een sfp (+) module heeft en in mijn optiek beter is mbt de glasvezel aansluiting.

Laten we hopen dat we snel van t-mobile thuis kunnen genieten en dank voor nu voor de update 👍, zal als er een update is of vraag deze nog wel stellen en /of neerzetten hier.

Reputatie 7
Badge +14

De sfp module van de t-54 wordt door het modem met de T-Mobile software niet gebruikt. Er wordt een ONT geleverd welke dus met koper op de WAN aansluiting van het modem wordt aangesloten.

Reputatie 2

Goedendag,

Vandaag kan ik weer een positieve update plaatsen!

Na mijn contact met EH infra gister is ereen duidelijke stroomversnelling opgetreden.

Want de positieve update van vandaag is dat het installatiepakket van T-Mobile is/wordt opgestuurd, waarvan inmiddels de bevestingings mail van DHL met track en trace in de mail ontvangen is.

Het positieve daarvan is dat ik na aankomende donderdag ook de monteur van guidion mag verwachten

Reputatie 7

Hi @VincentB01, top dat je dit aanstipt! Ik heb dit voor je nagevraagd en laat het je weten als ik hier een reactie op heb ontvangen.

Yay, wat een super fijn bericht @Enterprise1701! Hier word ik zelf ook helemaal vrolijk van. Heel leuk dat je dit meteen aangeeft. Mocht je nog eens met vragen zitten, weet dan dat je hier weer kunt aankloppen en dan help ik je met liefde verder. Alvast een heel fijn weekend! 🎈

Reputatie 2

Goedendag,

Vandaag kan ik weer een positieve update plaatsen!

Na mijn contact met EH infra gister is ereen duidelijke stroomversnelling opgetreden.

Want de positieve update van vandaag is dat het installatiepakket van T-Mobile is/wordt opgestuurd, waarvan inmiddels de bevestingings mail van DHL met track en trace in de mail ontvangen is.

Het positieve daarvan is dat ik na aankomende donderdag ook de monteur van guidion mag verwachten

Heb jij al dan een mail gehad voor de guidion afspraak te maken?

Nee geen mail ontvangen nog, maar bedoelde met de opmerking in algemene zin dat  ik wel dan de afspraak kan maken cq een mail kan verwachten als eh infra is geweest van guidion  om een afspraak te maken, kan ook zijn dat ik guidion zelf even bel op voorhand

 

Ah op die manier, hier wachten we nog op een email van Guidion sinds 16-08, ik vermoed echter dat de afspraak met Guidion moet gaan vanaf T-mobile zodat hun het pakket kunnen activeren zodat nadat Guidion is geweest je gelijk kan genieten van Glasvezel,  we hebben het installatiepakket al van T-mobile mogen ontvangen op 27 juli.

Gezien we ongeveer dezelfde gang van zaken hebben zoals e.a het zelf contact opnemen met EH infra, in dezelfde hetzelfde wijkgebied wonen(Rotterdam-Ijsselmonde) en het betreft een glasvezel pakket, hou ik je op de hoogte.

Reputatie 2

Hi @VincentB01, wat een mooi nieuws op deze dinsdag! Dat is een mooie score en kan je genieten van het supersnelle Glasvezelnetwerk. We hopen het natuurlijk niet, maar mocht je onverhoopt ergens tegenaan lopen, laat het ons vooral weten. Voor nu heel veel plezier! 🎉

@Boris

Komt wel goed denk ik.

Het enigste waar momenteel tegen aan gelopen wordt is de smarttv niet de t-mobile app kan vinden, vermoeden dat de tv iets te verouderd is om dit te installeren (tv box is wel geinstalleerd)

Even kijken en anders denk ik dat de dichtstbijzijnde t-mobile shop wordt bezocht

Wellicht heb je hier iets aan;

Geschikte apparaten

De T-Mobile TV App voor smart-tv’s is geschikt voor de volgende apparaten: 

  • Samsung smart-tv's vanaf bouwjaar 2018
  • Android smart-tv's van Philips en Sony (Android TV 8 of hoger)
  • Mediaplayers met Android TV 8 of hoger
  • Google Chromecast 2020 met Google TV (Android TV 8 of hoger)
  • Apple TV (TV4 en nieuwer)
  • Amazon Fire TV voor Amazon Fire sticks, TV’s en Cubes (Fire OS 6 of nieuwer)

Waar check ik de versie van mijn apparaat en of deze up to date is?

  • Via Instellingen > Over > Versie kun je zien welke versie je geïnstalleerd hebt.
  • Via Instellingen > Over > Software upgrade kun je kijken of de software up-to-date is.

Ik ga er dan vanuit dat je TV te oud is :P. Maar buiten dat, veel plezier met je glasvezelverbinding! 

Reputatie 7

Hi @VincentB01, thanks voor deze update! Dit klinkt veelbelovend zo vlak voor het weekend. Super om dit te lezen. Hopelijk kan je snel meer vertellen! 🎈

Reputatie 2

goedendag,

Even een korte update na een week ( zal niet elke week updaten maar eens in de 2-4 weken).

Na de (veelbelovende) werkzaamheden vorige week in de straat ( bij ouders), verder geen actie gezien of gehoord.

Krijg het onderbuikgevoel dat het in een slakken tempo gaat.

Waarbij ik wel inmiddels heb vernomen dat glasvezel aanleg is begonnen / gaat beginnen in Rotterdam-Charlois met oplevering in Juni 2023… als ik de aanleg hier bij mijn ouders bekijk, arme mensen in die wijk, mogen hopen dat ze met kerst een glasvezel verbinding hebben gezien het aanleg tempo

Suggestie van mijn kant zou kunnen zijn aan alle betrokken partijen dat zij de nodige administratie (toestemmingen, vergunningen etc.) tijdig te regelen zodat zij minimale ( of geen ) vertraging  hebben tijdens de aanleg.

En voor dat de vraag komt hoe ik het weet van de aanleg… heb inmiddels mijn eigen koopwoning in deze wijk en kijk reikhalzend er naar uit om een glasvezelverbinding af te nemen zelf.

Reputatie 2

Goedendag,

Via deze weg even de vraag of er al wat bekend was ( daar waar het verwachte telefoontje momenteel uitblijft vooralsnog) mbt levering en de te ondernemen acties.

 

Reputatie 2

Dan kan ik met enige zekerheid zeggen dat de tv verouderd is...bagger...dan maar even een conclaaf beleggen hier

Reputatie 7

Hi @VincentB01, merci dat je hier zo helder jouw verhaal deelt! Ik vind het super leuk om te lezen dat jij de overstap bent gaan maken naar T-Mobile voor thuis. Weet dat ik me volledig voor kan stellen dat je wilt weten waar je aan toe bent, dus ik neem met liefde deze taak op mij. Zojuist wilde ik alvast een kijkje achter de schermen nemen om dit te chasen, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik niet op je abonnement uit. 

Zou je mij een privébericht kunnen sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je volledige postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan ga ik graag voor je aan de slag. Excuses voor de ervaring die je tot nu toe hebt, hier wil ik graag iets aan veranderen! 😊

Reputatie 7

Hi @Apeksha Amarnath,

Thanks for your quick response! The situation is clear to me, thank you. In this case you've done well to contact our front office. They've set out a ticket to our technical department and fiber division to investigate the matter. This will result in an update and more clarity into the matter, so we can try and get you online ASAP. We'll keep you posted on this matter. If you have any questions in the meantime, please let us know. We're here for you! 

Reputatie 2

Goedendag,

 

Inmiddels prive bericht gestuurd 👍 en nu even 🤞dt hulp geboden kan worden

Reputatie 7

Hi @VincentB01, ik word helemaal vrolijk van jouw update! 😁 Leuk dat je jouw enthousiasme hier deelt na de eerste maand, merci. Helemaal helder van de tv. Mocht je nog andere vragen hebben, dan kan je daarmee altijd bij mij terecht. Maak er alvast een heel mooi weekend van. 

Reputatie 2

Goedendag,

Ik wens iedereen alvast een fijne jaarwisseling toe en een gezond 2023 en dat dit een mooit jaar mag worden.

En nu we het toch over het nieuwe jaar hebben….gelijk even vraagstelling.

Nu heb ik zelf sinds kort een eigen adres in een wijk waar t-mobile glasvezel aan het aanleggen is ( Rotterdam Charlois), echter zou ik glasvezel van t-mobile willen, maar daar zitten nog wat haakjes en oogjes aan wat niet voor de lange neus is van het grote publiek , maar wil wel gebruik maken van een mooi aanbod, hoe kan vanuit t-mobile mee gedacht worden