Beantwoord

Levering


Hallo,

Ten eerste wil ik even aangeven dat de klantenservice na sluitingstijd niet bereikbaar is. Ik probeer een contactformulier te vinden maar na 10 nieuwe tabbladen ben ik daar maar mee gestopt. (ps. ik heb wel 45 minuten in de chat wachtrij gestaan maar toen was het na 20.00 uur en werd de boel afgesloten) Ik doe het nu wel op deze manier.

1 Vraag: mijn installatie is 23-07 en het pakket word 4 tot 7 dagen daarvoor bezorgd. Kan ik nu al aangeven dat het pakket NA 16.30 uur afgeleverd word?

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Waqqas 11 June 2021, 21:09

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @henkiebb 

Zodra jouw pakketje is verzonden dan kun je op de site van Postnl of via de app het tijdvak wijzigen of kiezen voor bezorgen bij een Postnl punt, hiervoor heb je de track & tracé code nodig.

Beste, 

Op 15 september krijg ik de sleutel van mijn nieuwe appartement. De huidige bewoner is vandaag vertrokken en had ook T-Mobilethuis. Ik zou graag op 15-9 over mijn bestelde glasvezelverbinding willen beschikken, kun je dit voor me regelen?  Voor de installatie hoeft geen monteur langs te komen, dat kan ik zelf. 

Beste, 

Op 15 september krijg ik de sleutel van mijn nieuwe appartement. De huidige bewoner is vandaag vertrokken en had ook T-Mobilethuis. Ik zou graag op 15-9 over mijn bestelde glasvezelverbinding willen beschikken, kun je dit voor me regelen?  Voor de installatie hoeft geen monteur langs te komen, dat kan ik zelf. 

Het standaard antwoord vanuit waggas is geen antwoord op mijn vedrzoek

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Ilse_1 ,

Wat fijn dat je een nieuw appartement hebt en gebruik wil maken van de T-Mobile Thuis diensten.
Heb je al een bestelling geplaats bij T-Mobile?
Als dit het geval is staat er hier wat informatie: Installatie vooral onder de noemer Glasvezel staat een belangrijke opmerking:
Als je een Internetabonnement voor thuis met Glasvezel hebt besteld, komt de monteur altijd langs om de installatie uit te voeren. Hij hangt het modem op, zorgt voor een beveiligde, draadloze verbinding en stelt T-Mobile voor thuis e-mail in op je pc of tablet. Meer over een glasvezel installatie lees je hier

Als je een bestelling hebt gedaan krijg je ook vanzelf een mail met verdere informatie van hoe, wat en wanneer.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ilse_1, gefeliciteerd met je nieuwe huis, dat is een mooie stap! 🏡

In principe geeft @soepkip67 al het perfecte antwoord, maar een kleine toevoeging aan de uitleg: wanneer glasvezelapparatuur aangesloten wordt, dient dit aangemeld te worden bij onze operationele afdeling zodat de MAC-adressen ook daadwerkelijk geregistreerd worden op de aansluiting. Gebeurt dit niet, dan kan de verbinding niet volledig aangemeld worden en loop je het risico dat de NT (converter) er weer uitklapt en offline gaat. Reden twee: glasvezelapparatuur is enorm fragiel. Als hier iets in misgaat, hoe kleinschalig ook, kan de schade fors oplopen en vervalt de servicegarantie op losse onderdelen. Daarom hebben we afgesproken met de monteursdienst dat zij te allen tijde alles op Glasvezel installeren en aanmelden.

@Jason Bedankt voor je reactie.

Het proces is mij bekend. Mijn punt is dat ik tijdens de bestelling een melding kreeg dat de te verwachtte levertijd week 40 is. In dat geval zit ik pakweg 3 weken zonder internet… Vandaar mijn verzoek voor oplevering op 15/9 en op die vraag krijg ik nog geen antwoord. . 

 

 

Levertijd is normaal een week of 4/5, er moeten allemaal zaken op de achtergrond geregeld worden een aangesloten, dus week 40 is normaal als je nu besteld, 15/9 zal zeker niet meer lukken.

Sinds 5 september zie ik in de online portal de melding staan:

Onze installatiepartner Guidon neemt contact met je op voor de installatieafspraak”. 

Als ik Guidon hiervoor bel dan geven ze aan dat T-Mobile hiervoor nog geen ticket heeft ingeschoten? 

Enfin, we zijn inmiddels een week verder. Kan wellicht iemand binnen T-Mobile deze lijn aanvraag een zetje geven?

Reputatie 7

Hoi @Ilse_1, goed dat je het bij mij navraagt! Ik heb het direct voor je gecheckt en zie dat er momenteel eerst contact moet worden gelegd door de netwerkbeheerder om de aansluiting thuis in orde te maken. Deze update is er vanuit 08-09-2022. Ben je inmiddels al benaderd door de netwerkbeheerder om het aansluitpunt gereed te maken? Mocht dat nog niet zo zijn, ga ik direct vragen om een update, zodat jij weet waar je aan toe bent. Ik hoor het graag van je! 

@Boris: bedankt voor je update1

 

Nee, ik heb nog niets vernomen van de netwerkbeheerder. 

Overigens had de vorigen bewoner ook een T-Mobile internetaansluiting, tot 1-9-2022. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ilse_1, ik vermoed dat de netbeheerder deze week contact opneemt. Mocht het zo zijn dat je vrijdag nog niets gehoord hebt, laat een berichtje achter, dan proberen we een update te forceren!

@Boris : ik heb tot op heden niets gehoord van de netwerkbeheerder. 
Kun je er achter aan voor mij? Bedankt alvast! 

wel heb ik vandaag de sleutel gekregen van mijn appartement. Ik zie helaas alleen een klassieke PTT/KPN telefoon aansluiting in de woonkamer en verder geen andere aansluitingen. 

wel heb ik vandaag de sleutel gekregen van mijn appartement. Ik zie helaas alleen een klassieke PTT/KPN telefoon aansluiting in de woonkamer en verder geen andere aansluitingen. 

Heb je ook al gekeken in de meterkast?

Ja @Gerrit078 : in de meterkast zit geen connectie of kabel van enig provider.

 

@Boris of @Jason  gaan (re)actie

Reputatie 7

Hi @Ilse_1, dank voor je reactie! Ik heb direct om een update gevraagd bij onze Glasvezelexperts. Zij zullen dit gaan najagen bij de aannemer, zodat we de aansluiting bij jouw thuis kunnen regelen. Excuus voor het ongemak! Ik heb ook direct gevraagd om je van een update te voorzien via de telefoon. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je te regelen. Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, zijn wij er voor je. De Community staat voor je klaar! 

@Boris :het is een huurappartement in een voormalig complex van een bejaardentehuis, ik hoop dat spoedig een en ander gaat lukken! 

@Boris

Tot op heden is er geen verder contact met mij opgenomen, ook niet telefonisch. 

Wel heb ik zojuist gesproken met de beheerder van het appartement complex waar ik nu woon, het complex bestaat uit 190 appartementen verdeeld over 11 verdiepingen. 
hij wist mij te vertellen dat in heel het complex geen glasvezel infrastructuur aanwezig is. 
hij verwacht ook niet dat dit gaat komen, pand staat binnen nu en enkele jaren op de nominatie om gesloopt te worden. 

wel apart  aangezien jullie postcode check aangeeft dat glas beschikbaar is???

Volgens hem is alleen KPN xDsl mogelijk en ziggo kabel. 

 

enfin inmiddels ben ik 3 weken verder vanaf mijn bestelling en ik heb nog geen internet. 
 

Hoe nu verder? 
 

Kan t-mobile anders op zo’n kort mogelijke termijn voorzien in een xDsl Internetverbinding? 


 

Reputatie 7

Hi @Ilse_1, dank voor je terugkoppeling! Ik schrik van je bericht, dit is natuurlijk totaal niet de bedoeling geweest. Om de onderste steen boven te krijgen heb ik opnieuw contact opgenomen met onze Glasvezelexperts en navraag gedaan over de aansluiting op jouw adres. We gaan dit écht tot de bodem uitzoeken. Voor ons ziet het er wel naar uit dat een Glasvezelverbinding mogelijk is. Duidelijkheid in de zaak is daarom erg fijn.

 

Hi Boris, 

bedankt voor je terugkoppeling!

wanneer kan ik een nadere reactie verwachten? 

 

@Boris

Reageer