Beantwoord

Levertijd glasvezelaansluiting in 2022


Goedenavond,

 

Op 15 juni 2022 heb ik een abonnement voor T-Mobile Thuis afgesloten. Vanwege een actie maakt T-Mobile de nog niet bestaande glasvezelaansluiting naar mijn flatwoning in orde. Ik zou snel gecontacteerd worden door T-Mobile of Reggefiber voor het klaarmaken van de glasvezelaansluiting, maar het is sinds het afsluiten van het abonnement muisstil. Wanneer kan ik nu eindelijk een keer de aansluiting verwachten?

(Ik heb wel twee keer een mail gekregen vragende op mijn reactie op een kaart die mij zou zijn gestuurd. Na contact met de klantenservice bleek dat ik deze mails mocht negeren omdat er geen kaart naar mij was verstuurd)

Julia

icon

Beste antwoord door Boris 1 August 2022, 09:44

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

26 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Juliaatje 

Zijn de glasvezelkabels al aangelegd tot aan de flat? Bij flatgebouwen is het meestal zo dat er ook toestemming nodig is van anderen die er wonen om de kabel via hun woning naar jouw woning te brengen.

Verder kunnen er ook nog andere werkzaamheden nodig zijn zoals laswerk of het gereed maken van de wijkcentrale.

Mogelijk is er door bovenstaande wat vertraging 

Hallo @Juliaatje 

Zijn de glasvezelkabels al aangelegd tot aan de flat? Bij flatgebouwen is het meestal zo dat er ook toestemming nodig is van anderen die er wonen om de kabel via hun woning naar jouw woning te brengen.

Verder kunnen er ook nog andere werkzaamheden nodig zijn zoals laswerk of het gereed maken van de wijkcentrale.

Mogelijk is er door bovenstaande wat vertraging 

Hoi Waqqas,

Bedankt voor je snelle reactie. De glasvezelkabels zijn aangelegd tot aan de flat. Langs het gebouw zit een kabelgoot waarmee de kabel rechtstreeks, volgens mij zonder inmenging van buren, naar mijn woning kan. Kunnen jullie ergens inzien waar het proces nu op vast blijft hangen?

Julia

Reputatie 7
Badge +15

@Juliaatje 

Wacht even op de reactie van een moderator, hopelijk hebben ze meer informatie voor je. Heb je ook al eens contact gezocht met de aannemer?

@Juliaatje

Wacht even op de reactie van een moderator, hopelijk hebben ze meer informatie voor je. Heb je ook al eens contact gezocht met de aannemer?

Hoi Waqqas, nee, ik heb geen contact gezocht met de aannemer. Dat wordt begrijpelijk zo veel mogelijk voorkomen door T-Mobile.

Reputatie 7
Badge +14

De aannemers werken op dit punt vrij onafhankelijk van t-mobile.  Ze krijgen een opdracht en als het af is melden zich dat terug. Alle beslommeringen erom heen is de taak van de aannemer. Denk bijvoorbeeld aan vergunningen van een gemeente of VVE aanvragen.  Zeker bij flats kan dit zeer veel tijd in beslag nemen. Je zou bijvoorbeeld de aannemer kunnen helpen met de VVE bestuurders aan te sporen toestemming te geven. Bij institutionele beleggers,  dus alleen maar woningen verhuren, is de ervaring dat deze toestemming soms heel moeizaam wordt gegeven.

@ T-Mobile, zouden jullie kunnen bevestigen wie de glasvezelinstallatie bij mij komt doen, en een telefoonnummer van die partij doorgeven?

Reputatie 7

Hi @Juliaatje,
Thanks voor je bericht en welkom bij de Community! Ik heb het direct voor je gecheckt en zie dat je wordt opgeleverd op het netwerk van Reggefiber, oftewel KPN. Momenteel zijn er nog meerdere werkzaamheden nodig op het netwerk, voordat wij de installatie kunnen voltooien. Het is verstandig in dat geval contact op te nemen met de netwerkbeheerder via 088 006 37 44. Een klantafspraak is nodig om de oplevering te voltooien. Wil je ons laten weten hoe het belletje is verlopen? We horen het graag.

Hi @Juliaatje,
Thanks voor je bericht en welkom bij de Community! Ik heb het direct voor je gecheckt en zie dat je wordt opgeleverd op het netwerk van Reggefiber, oftewel KPN. Momenteel zijn er nog meerdere werkzaamheden nodig op het netwerk, voordat wij de installatie kunnen voltooien. Het is verstandig in dat geval contact op te nemen met de netwerkbeheerder via 088 006 37 44. Een klantafspraak is nodig om de oplevering te voltooien. Wil je ons laten weten hoe het belletje is verlopen? We horen het graag.

Hoi Boris,

The saga continues.

Vanochtend vond ik een brief van KPN Netwerk in mijn bus met het bericht dat ze zouden komen schouwen in september, en installeren in oktober.

Om dit te verifiëren heb ik KPN Netwerk gebeld. Zij vertelden mij dat de planning voor installatie vandaag al weer is aangepast naar november! Deze verbonden mij ook door naar VolkerWessels Telecom, zodat ik ook dit kon verifiëren. VolkerWessels Telecom verbond mij, na 20 minuten wachten, direct door met Introbouw. Deze laatste is gesloten deze week (?). Dit alles duurde bij elkaar 45 minuten.

Nu weet ik dus alleen dat de installatiedatum 2 dagen na de eerste brief al een maand is opgeschoven, maar ik heb nog geen contact gekregen met Introbouw, die de planning verzorgt. Op Google zie ik alleen maar 1-ster reviews en verhalen zoals dat van mij. Ik ben bang dat dit heel lang gaat duren.

Ik heb Introbouw een mail gestuurd met de vraag de installatiedatum te bevestigen.

Reputatie 7

Hoi @Juliaatje,

Thanks voor je terugkoppeling! Dit is natuurlijk niet het nieuws waar we gehoopt op hadden. Ik heb direct gekeken of wij hierin een lans kunnen breken, maar ook wij zijn hierin afhankelijk van de oplevering door de netwerkbeheerder. De aannemer heeft gisteren ons laten weten dat we de installatie vanaf november kunnen uitvoeren. Dit door extra werkzaamheden die nodig zijn om de wijkcentrale op te leveren. Ik had je graag kunnen zeggen dat dit eerder in orde gemaakt kan worden, maar lijkt het een langer proces te worden dan we hadden gehoopt. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak. Wil je ons laten weten over een terugkoppeling van Introbouw? Ik ben erg benieuwd.

Reputatie 1

Hello Julia,

Many of us are on the same boat. Clearly T-Mobile is incompetent and just trying to harvest clients so we don’t go to competitors.

Connection not provided for months is not acceptable, and I’ve been waiting with no connection at all in my new house since end of November 2021.. Soon I will celebrate with T-Mobile 1 year mark of no proper internet (after giving me the phone internet vouchers for almost half year, they sent me a small weak modem with internet SIM that works in the room you are in only as a temporary solution since May 2022) 😒

Inmiddels nog geen reactie van Introbouw ontvangen.

Vandaag appte mijn toevallig thuiswerkende vriend dat we ineens bezoek van KPN hadden ontvangen. Er was iemand geweest om te kijken of ik al een glasvezelaansluiting had. Kennelijk waren er administratieve problemen waardoor hij zelf even was komen kijken, onaangekondigd. Hij heeft ook even beneden aan de buitenkant van de flat gekeken.

In principe goed dat de schouwing nu een maand eerder is gebeurd dan in de brief aangekondigde datum, maar het had weinig gescheeld of KPN had voor een dichte deur gestaan!

Nu is het maar weer wachten op bericht. Ik weet intussen niet meer van wie, haha!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Juliaatje, fijn dat de schouw nu geweest is, maar wel vreemd dat er geen vooraankondiging is geweest. Hebben jullie ook geen sms of e-mail met informatie ontvangen? 

Ik heb achter de schermen gekeken en zie hier ook geen melding van, maar dat gebeurt in principe ook pas als de rapportage compleet is. Ik zal het morgen nog eens navragen voor jullie. 

To be continued!

Hoi @Juliaatje, fijn dat de schouw nu geweest is, maar wel vreemd dat er geen vooraankondiging is geweest. Hebben jullie ook geen sms of e-mail met informatie ontvangen? 

Ik heb achter de schermen gekeken en zie hier ook geen melding van, maar dat gebeurt in principe ook pas als de rapportage compleet is. Ik zal het morgen nog eens navragen voor jullie. 

To be continued!

Hoi Jason, geen email, geen sms’je ontvangen. Ook geen spam-email. Bedankt voor je snelle reactie.

Reputatie 7

Hi @Juliaatje, merci voor de aanvulling! Ik heb gelijk het telefoonnummer van KPN voor jou opgezocht: 088-0063744. Mijn advies is om hen te bellen met de vraag waarom jullie van tevoren niks vernomen hebben en of ze een volledige update aan jou kunnen meegeven. Laat je het weten of je via deze weg meer duidelijkheid van ze hebt gekregen? 😁

Hi @Juliaatje, merci voor de aanvulling! Ik heb gelijk het telefoonnummer van KPN voor jou opgezocht: 088-0063744. Mijn advies is om hen te bellen met de vraag waarom jullie van tevoren niks vernomen hebben en of ze een volledige update aan jou kunnen meegeven. Laat je het weten of je via deze weg meer duidelijkheid van ze hebt gekregen? 😁

Hallo Lisa, volgens mij moet T-Mobile met KPN contact opnemen. Ik heb inmiddels wel genoeg  bij jullie onderaannemers rondgebeld terwijl ik klant ben bij jullie. Ik hoor graag wat KPN’s reactie is.

Reputatie 7

Hi @Juliaatje,

Thanks voor je reactie! Momenteel staat de opleverdatum bij ons in het systeem nog steeds vast in november. Dit komt, omdat de wijkcentrale en aanstuurcentrum nog in orde moeten worden gemaakt. Ik had je graag meer duidelijkheid willen geven hierover, maar is er geen verdere update mogelijk. Wanneer deze mogelijk is, zal je direct van ons een update kunnen verwachten. 

Update: afgelopen donderdag 1 september een brief gekregen met het bericht dat Introbouw op vrijdag 9 september de glasvezelaansluiting komt verzorgen. Het gaat de goede kant op!

Reputatie 7

Super fijn om te lezen @Juliaatje! Dankjewel voor het aangeven. Ik kijk uit naar je volgende update! ☘

Update: glasvezelaansluiting is geplaatst. Op 11 oktober komt Guidion het modem installeren. Zojuist heb ik wel een mail ontvangen van de T-Mobile klantenservice. Omdat alles zo lang heeft geduurd, verloopt mijn overstapdossier (procedure van overstapservice). Hierdoor moet ik nu zelf Ziggo opzeggen. Die hebben een maand opzegtermijn. Het ziet er dus naar uit dat ik een bepaalde periode dubbel ga betalen. In de mail wordt niet verteld op welke datum het overstapdossier daadwerkelijk gesloten wordt.

Zodadelijk ga ik maar gelijk mijn oude provider opzeggen. Ik weet dan niet wat er gebeurt als de installatie van het modem niet goed verloopt. Dan kom ik misschien zonder internet te zitten.

Ik vraag me ook af waarom ik hiervan nu pas op de hoogte wordt gesteld. T-Mobile weet wanneer de installateur komt, en door dit late bericht moet ik nu extra moeite en kosten investeren. Het wordt jammer genoeg steeds gekker. De hele reden waarom mijn overstapdossier automatisch wordt geannuleerd, is omdat de geplande installatiedatum van mijn glasvezelaansluiting steeds werd opgeschoven.

Reputatie 7

Hi @Juliaatje, thanks voor je update! Ik begrijp je volkomen. Het klopt inderdaad dat het Overstapdossier kan worden gesloten als deze na bepaalde niet is afgerond. Ik erken dat dit is gebeurd, omdat wij je nog niet eerder hebben kunnen opleveren. Dat is niet anders dan spijtig te noemen. Mocht je eventueel dubbele kosten hebben, omdat de overstap nu zodanig wordt doorgezet, laat het mij vooral weten. Ik ga dit graag vergoeden. Ook voor andere vragen, staan we hier op de Community voor je klaar! 

Hoi @Boris,

Het modem is geïnstalleerd en ik ben online via T-Mobile! De installatie is goed verlopen.

Op 13 oktober verwacht ik mijn laatste factuur van Ziggo, voor november. Per 26 oktober loopt mijn abonnement bij Ziggo af. Daarna ontvang ik een afrekening en krijg ik het teveel betaalde geld terug (over periode 26.10.2022-30.11.2022). Het abonnementsgeld over periode 11.10.2022-26.10.2022 zou ik graag van T-Mobile gecompenseerd krijgen. Dit is ongeveer €30. Wat is de beste manier om hierover verder te communiceren en evt. documenten uit te wisselen?

Reputatie 7

Hi @Juliaatje, wat fijn om te horen! Dan mag ik je nu helemaal welkom heette. De dubbele kosten ga ik graag voor je na. Wil je de gegevens sturen naar klantenservice@t-mobilethuis.nl en mij direct een privébericht sturen wanneer je deze hebt verstuurd? Dit kan je doen door op mijn naam te drukken. Alvast heel erg bedankt! 

Goedemiddag,

Ik zie dat Boris niet langer als moderator op dit forum werkt. Ik heb mijn eindafrekening van Ziggo naar klantenservice@t-mobilethuis.nl gestuurd. Het ticketnummer is [Ticket#2022110711013445]. Kan een andere moderator mij verderhelpen?

Reputatie 7

Hi @Juliaatje, hartstikke goed dat je dit aangeeft! Ik heb dit meteen voor je geregeld. Je kunt dit checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Maak er nog een hele mooie dag van! 

Hoi Lisa,

Bedankt. De €12,90 is echter niet de compensatie die ik had verwacht. Mijn maandbedrag bij Ziggo was €55,50, en ik wil de periode 11.10.2022-26.10.2022 vergoed krijgen. Dat is ongeveer een halve maand. Het zou dus op ongeveer €26 moeten uitkomen.

Julia