Beantwoord

Lijn niet werkend opgeleverd


Hallo, ik heb sinds een paar dagen de lijn opgeleverd gekregen maar zoals de Gideon man al zei … “rood is niet goed”  Op de converter knippert een rood lichtje. Het zou worden doorgeven aan KPN en daarna was het stil. Wat gaat er nu wanneer gebeuren ? Hoor ik wat en zo ja, van wie en wanneer ?

icon

Beste antwoord door Boris 2 June 2022, 09:27

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

15 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Snarfy 

Bij een oplevering op het T-Mobile netwerk doet Guidion ook de patching in de wijkcentrale. Of ligt het probleem ergens anders?

Ik heb geen idee ! Ben geen monteur en het enige wat de man, die de stekkertjes erin kwam prikken, zei is “ik geef het door aan KPN” en dat was het.

Reputatie 7

Hoi @Snarfy,

Thanks voor je bericht en welkom bij de Community! Fijn om te zien dat je de weg naar hier hebt gevonden. Rot om te horen dat de oplevering nog niet is gegaan zoals gewenst. Door de monteur van Guidion is er inderdaad geen verbinding gemeten en daarom moet de netwerkbeheerder aangestuurd worden om het probleem op te lossen. Nu zie ik dat bij jouw verbinding dit niet KPNNetwerkNL is, maar Open Dutch Fiber. Onze technische dienst geeft hen een signaal om het per direct op te lossen. We gaan er dus keihard mee aan de slag. Mocht er een afspraak nodig zijn met de netwerkbeheerder, zal er direct contact met je worden opgenomen. 

Om je in de tussentijd van een tijdelijke verbinding te voorzien, kan er een hotspot worden ingesteld op je telefoon. Deze zorgt via de data dat je een wifi-verbinding hebt. Om ervoor te zorgen dat jij Unlimited data ontvangt, kan ik een voucher voor je regelen. Deze kun je gebruiken op een T-Mobile of Tele2 SIM kaart. Mocht je in het bezit zijn van één van de twee, laat het vooral weten. Ik help je graag.

Hoi @Snarfy,

Thanks voor je bericht en welkom bij de Community! Fijn om te zien dat je de weg naar hier hebt gevonden. Rot om te horen dat de oplevering nog niet is gegaan zoals gewenst. Door de monteur van Guidion is er inderdaad geen verbinding gemeten en daarom moet de netwerkbeheerder aangestuurd worden om het probleem op te lossen. Nu zie ik dat bij jouw verbinding dit niet KPNNetwerkNL is, maar Open Dutch Fiber. Onze technische dienst geeft hen een signaal om het per direct op te lossen. We gaan er dus keihard mee aan de slag. Mocht er een afspraak nodig zijn met de netwerkbeheerder, zal er direct contact met je worden opgenomen. 

Om je in de tussentijd van een tijdelijke verbinding te voorzien, kan er een hotspot worden ingesteld op je telefoon. Deze zorgt via de data dat je een wifi-verbinding hebt. Om ervoor te zorgen dat jij Unlimited data ontvangt, kan ik een voucher voor je regelen. Deze kun je gebruiken op een T-Mobile of Tele2 SIM kaart. Mocht je in het bezit zijn van één van de twee, laat het vooral weten. Ik help je graag.

Hoi @Boris,

Dan hoop ik dat Guidion de juiste heeft gebeld 😉

Wij hebben hier een Tele2 sim, dus dat zou makkelijk zijn. Wat heb je van mij nodig ?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Snarfy 

Voor de voucher? Deze kan een moderator per priveberichtje naar je sturen, vervolgens kun je deze met een sms activeren.

De netwerkbeheerder zal je op het telefoonnummer dat je opgegeven had bij de bestelling contacteren.

Reputatie 7

Hoi @Snarfy,

De terugkoppeling van de monteur is helemaal in goede orde ontvangen. Dat moet helemaal goed komen! Ik zal je daarbij meteen een vouchercode sturen per privébericht. Ondertussen gaan we hard aan de slag om de verbinding te herstellen. We houden je op de hoogte! 

Top, dank voor de voucher en terugkoppeling!

Nou we zijn een anderhalve week verder. Voucher is klaar na een week maar geen monteur gezien of gehoord en nog steeds geen werkende lijn. Gaat lekker zo….

Druk aan het verzinnen of het wel verstandig is om mobiel ook over te stappen naar t-mobile

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt zo weer een nieuwe voucher krijgen. Wacht heel even een berichtje van een moderator af!

Die voucher geloof ik best, dat komt wel goed. Wat ik niet leuk/goed vind is dat ik 1,5 week niks hoor en nog steeds geen werkende lijn heb, ondanks de belofte dat er snel aan gewerkt gaat worden.

Reputatie 7

Hi @Snarfy, zojuist heb ik je direct van een nieuwe Unlimited Data voucher voorzien! Ik kan mij helemaal voorstellen dat je wilt weten waar je aan toe bent. Excuses dat we nog niks concreets met je hebben kunnen delen. Zojuist heb ik om een status update gevraagd bij één van mijn collega's van een andere afdeling. Het is namelijk niet de bedoeling dat je in het ongewisse zit, dus ik ga hier graag voor je achteraan. Morgen ben ik zelf een dagje vrij, maar dinsdag ga ik direct kijken of mijn collega mij van een update heeft voorzien zodat ik die met je kan delen! 💪

Monteur heeft contact opgenomen en is al langs geweest. Las was niet goed, gefixed en de boel werkt !

Reputatie 7

Hi @Snarfy, yay super fijn om te lezen! Dankjewel voor deze update. Mocht je nog andere vragen hebben, weet dan dat je hier altijd terechtkunt. 

Thx @Lisa 

Ik heb een privé bericht achter gelaten met een vraag over mobiel.

Reputatie 7

Hi @Snarfy, zojuist heb ik je van een reactie voorzien! 😁