Beantwoord

maanden geen internet

  • 26 September 2022
  • 14 reacties
  • 243 Bekeken

Ik ben het oprecht spuug, maar dan ook spuugzat. Ik zit al drie maanden zonder internet. Guidion kan me niet helpen want ze hebben “geen monteurs in mijn rijkweidte”. 
 

mijn mobiel abonnement heb ik al naar onbeperkt gebracht, omdat ik makkelijk een paar uur per week in de wacht sta aan de telefoon. Terugbellen na belofte om terug te bellen gebeurd niet. Keer op keer. 
 

ik weet het echt niet meer. Ik ben student en heb een thuiswerk baan. Het is te GEK voor woorden. 

icon

Beste antwoord door Boris 26 September 2022, 14:59

Bekijk origineel

14 reacties

Er zijn al meerdere monteur afspraken gemaakt maar die worden keer op keer op keer op keer geannuleerd. 

Heb je buiten jouw schuld geen diensten en slaagt de provider er niet in dit binnen een (door jou, schriftelijk gestelde) redelijke termijn op te lossen, dan heb je het recht om zelf het contract te ontbinden. (ontbinden is iets anders dan opzeggen)

Meer informatie over wat te doen bij het niet leveren van internet kun je hier vinden op de site van het ACM, de toezichthouder op de telecom bedrijven: https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/klacht-over-telecomaanbieder/kan-geen-gebruik-maken-van-telefoon-internet-televisie

Daar vind je ook voorbeeld brieven voor dit hele proces.

Mijn advies is om dus gauw schriftelijk een redelijke termijn aan te geven waarbinnen je je internet gefixt wilt zien, zodat je daarna eventueel je contract zelf kunt ontbinden als t-mobile nog langer in gebreke blijft. Je bent dan niet gebonden aan een opzegtermijn of restduur van een vast contract. 3 maanden wachten en nog geen monteur is natuurlijk van den waanzinnige. Ook heb je recht op teruggave van je abonnementsgeld voor elke dag dat je zonder internet hebt gezeten.

@Shilka bedankt voor uw reactie. Ik heb net weer voor de tweede keer gebeld, vandaag al 2 uur in de wachtrij gestaan. 
aan de telefoon zitten jonge meiden met een grote mond die beweren terug gebeld te hebben terwijl dit absoluut niet zo is. Ik vind het jammer, want ik ben speciaal overgestapt van kpn naar tmobile. Als ik nu hier opzeg en dan weer aan moet melden bij een andere provider ben ik weer 2 maanden verder :(

Het voordeel van schriftelijk een ultimatum stellen waarbinnen je je internet weer werkend wil zien is dat t-mobile dan toch misschien een stapje harder voor je gaat lopen, maar ik begrijp je dilemma. Maar hopen dat een t-mobile medewerker op het forum hier je een voorrangsbehandeling wil geven dan, want 3 maanden wachten op een monteur die nooit komt vind ik echt tranen trekkend.

Reputatie 7

Hi @3699nathalie, dank voor je bericht en welkom bij de Community! Laat ik voorop stellen dat dit totaal niet die service is die wij voor ogen hebben. Mijn welgemeende excuses daarvoor. Ik ben meteen gaan uitzoeken wat er aan de hand is.

Nu lees ik terug dat er voor vandaag een monteur in de boeken stond op het probleem op te lossen. Deze diende tussen 10.00 en 12.00 uur de DSL-verbinding gereed te maken bij je thuis. Begrijp ik aan je verhaal dat deze monteur niet is komen opdagen? Dan wil ik hier namelijk direct een melding van maken en zorgen dat je zo snel mogelijk kan worden geholpen. Ook wij willen namelijk niets liever dan jou online zien. Ik wil je daarom ook graag helpen.

@Boris Hoi Boris, nee die is zoals ervoor automatisch geannuleerd want het was buiten zn rijkwijdte. Plan hem dan niet in denk ik dan. 
 

wat me dan ook boos maakt is dat als IK niet op tijd annuleer er kosten in rekening worden gebracht, maar nu ik al een paar keer vrije dagen op heb moeten nemen en het een uur van tevoren wordt geannuleerd heb ik gewoon pech? Ik ga ook kosten hiervoor rekenen hoor, niet normaal. 

Reputatie 7

Hi @3699nathalie, dankjewel voor de aanvulling! Weet dat ik mij jouw reactie zeker kan voorstellen. Ik heb dan ook direct één van mijn collega's aan de mouw getrokken om mij hierbij te helpen. Ook in jouw omgeving hoort gewoon een monteur langs te komen, dus ik ga hier voor je achteraan. Zodra ik een terugkoppeling heb ontvangen, dan laat ik je die weten. 

Ik heb je ook meteen een Unlimited Data voucher gestuurd, zodat je een hotspot kunt maken van je telefoon en toch onbeperkt kunt internetten. Excuses voor het ongemak! ❤

Reputatie 7

Hi @3699nathalie, ik heb goed nieuws! Mijn collega heeft laten weten dat Guidion morgen bij jou langskomt voor de installatie. Geef je morgen een gil als je online bent? 😁

@Lisa 

 

nou, hij is geweest. Maar zoals ik al maanden roep, ligt het probleem niet bij ons thuis. Zoals de monteur bevestigde is ons adres waarschijnlijk “afgesloten”, want het heeft een tijd leeg gestaan. Iemand moet ons adres gewoon weer even aanmelden. Jammer dat zoiets zo ontzettend lang moet duren :(

Reputatie 7

Hi @3699nathalie, thanks voor je update. Ik heb direct meegekeken en zie dat er mogelijk een verstoring in de wijkcentrale wordt gezien. Om die reden heeft de Guidion monteur ons een seintje gegeven om KPN, de netwerkbeheerder, aan te sturen. Zij zullen het probleem in de wijkcentrale voor je gaan oplossen. Hulp is onderweg! Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, laat het vooral weten.

@Boris 

 

Hoi Boris, 

 

ik heb een mail gehad om een afspraak te maken bij mij thuis, maar de guidion monteur zei dat er op mijn adres zelf niemand meer langs hoefde te komen? Dat er alleen wat in de wijkcentrale moest gebeuren? Wanneer kunnen wij verwachten aangesloten te zijn?

Reputatie 7

Hi @3699nathalie, dank voor vliegensvlugge terugkoppeling! Naast het uitsluiten van de thuisinstallatie zal dezelfde monteur ook een kijkje nemen in de wijkcentrale. Ik raad dus zeker aan om deze afspraak te maken, want dit is de mogelijkheid om de verbinding werkend te krijgen en je daardoor gebruik kan maken van de aansluiting. Wil je ons op de hoogte houden van deze afspraak? Alvast heel erg bedankt.

Hartelijk bedankt iedereen! Na 3,5 maand zijn wij dan eindelijk ONLINE!!!!

 

Reputatie 7

Hi @3699nathalie, yay - wat een top nieuws! 🎈 Geniet van jouw goedwerkende verbinding en weet dat je hier te allen tijde aan kunt kloppen. 

Reageer