mag ik alles annuleren na het leveren van slechte diensten?

  • 3 October 2021
  • 20 reacties
  • 682 Bekeken

1 oktober eindelijk t-mobile thuis. Overstap van XS4ALL aangezien we ook een aantal mobiele abonnementen hebben lopen en de 1Gb unlimited deal aantrekkelijk is. De installateur komt op tijd maar gaat na 10 min weg zonder het werkend te krijgen. Rood wereldbol icoontje op de zyxel modem. Mannen van tof fiber komen niet veel later en nemen de tijd om het eea in de centrale te patchen. Ook meten ze de glasvezelkabels door en alles blijkt ok te zijn. Echter nog steeds geen internet verbinding. Mannen van tof mogen niet een de modem zitten en bellen de t-mobile backoffice uiteindelijk kan deze ook niets. Ondertussen is het vrijdag middag en iedereen vertrekt. Zelf ook maar eens met de helpdesk gebeld. De verschillende resets op de modem en converter gedaan, de dipswitches ook, helaas. Helpdesk geeft aan pas maandag er weer verder mee te kunnen stoeien aangezien er in het weekend geen technisch support is..…

Het is mij onbegrijpelijk hoe het in deze tijden van thuis werken en leren, smart homes, etc het zo kan falen. Hebben deze dienstverleners dan niet in de gaten wat voor belangrijke dienst het is geworden? Er mag toch geen monteur weggaan zolang het systeem niet werkt?!

Gedurende het weekende meerdere klachten hierover in de community gelezen. Als gezin gaan we echt geen werkdagen wachten totdat het verholpen is. Het spul van xs4all ligt er nog. Dus vandaar m'n vraag: mag ik juridisch gezien kostenloos deze overeenkomst stoppen daar de leverancier faalt in het nakomen van de gemaakte afspraken? De afspraak is een werkend internet per 1 Oktober. 


This topic has been closed for comments

20 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Miloradski 

De 14 dagen bedenktijd gaat pas in nadat de monteur alles werkend heeft achtergelaten, dus in principe kan je gewoon kosteloos opzeggen.

Maar Guidion zorgt voor de installatie thuis en als er geen signaal is dan lost de netwerkbeheerder dat op, dat kan even duren en zeker als het weekend er tussen zit.

Misschien kan je nog even wachten tot na het weekend?

Hi Waggas, dank je voor je snelle en positieve reactie. Denk dat het een verbindingsinstelling bij Tmobile niet juist staat. De converter geeft een branded geel lampje bij FO en alle lampen branden nadat de fibre mannen hun werk hadden gedaan. Had nog de fritz modem met tmobile instellingen ertussen gezet, om te checken of het niet aan de Zyxel lag. Maar nee. Helaas. Ons probleem is dat we vanuit huis werken en studeren. Het moet echt uiterlijk dinsdag opgelost zijn. Zojuist nog eens de helpdesk gebeld aangezien de kinderen nu ook door hun data een schieten. Hier hoor ik dat zelfs de helpdesk een systeem storing heeft en slechts iets kan opschrijven met de hoop dat het morgen te verwerken is. Tis wat. 

Reputatie 7
Badge +15

@Miloradski 

Ik denk dat het wel opgelost wordt maar de vraag blijft hoe lang gaat dat duren?

De klantenservice heeft je geen unlimited voucher voor 7 dagen unlimited internet aangeboden? Die kan je gebruiken in een (prepaid) T-Mobile simkaart als hotspot.

Reputatie 7

Hi @Miloradski, allereerst welkom hier op de T-Mobile Thuis Community! Super tof dat we jou bij T-Mobile Thuis hebben mogen verwelkomen. Ik had heel graag gelezen dat jij een vlekkeloze start had gehad, mijn excuses hiervoor. Ik wilde meteen je profiel checken om te kijken hoe ik je hierbij kan helpen als je nog steeds niet online bent. Aan de hand van het e-mailadres in jouw account kan ik alleen geen bijbehorend abonnement vinden. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan neem ik gelijk een kijkje achter de schermen.

Ik hoor graag van je of je inderdaad een voucher hebt gekregen, zoals @Waqqas ook al bij je aanstipte. Op deze manier hoop ik namelijk dat jullie deze tijd kunnen overbruggen. Weet dat mijn collega's hun uiterste best doen om je zo snel mogelijk online te krijgen. Ik hoor het heel graag van je, want ik kijk met liefde wat ik voor je kan betekenen. Zeker in deze tijd hoort je verbinding inderdaad op en top te werken! 💪

Hi Lisa, dank je voor je hulp. Heb vandaag al 2x met je kollegas gepraat. Helaas kunnen zij niets doen. Niet eens doorgeven wanneer er iemand kan langskomen. Ik kan hier niet op wachten aangezien ik moet kunnen doorwerken en heb het pakket bij kpn ondertussen besteld. Het vervelende is dat in onze nieuwbouwwijk de 4g dekking van tmobile slecht is. Daarom biedt een tijdelijk unlimited 4g ook geen oplossing. Teams videocall is niet mogelijk met de slechte dekking. Helaas, tmobile heeft gefaald. 

Reputatie 7

Maak eens een foto van de installatie zodat we kunnen zien dat het is aangesloten.

Alstu 

 

Hallo @Miloradski 

De 14 dagen bedenktijd gaat pas in nadat de monteur alles werkend heeft achtergelaten, dus in principe kan je gewoon kosteloos opzeggen.

Maar Guidion zorgt voor de installatie thuis en als er geen signaal is dan lost de netwerkbeheerder dat op, dat kan even duren en zeker als het weekend er tussen zit.

Misschien kan je nog even wachten tot na het weekend?

Laat het in principe maar weg, in het geval dat T-Mobile geen service levert immers er is een contract aangegaan dan mag de klant T-Mobile in gebreke stellen en zijn er geen kosten verbonden voor de klant. Immers hetgeen wat overeengekomen is ( het contract ) wordt niet nagekomen! Feitelijk gezien zou de klant ook nog aanspraak mogen maken voor een schadevergoeding bij geleden schade, gederfde inkomsten etc., etc., 

Reputatie 7
Badge +15

 De Overeenkomst gaat in op het moment dat de dienst beschikbaar is op het door jouw opgegeven (woon)adres en je de dienst hebt geactiveerd of de dienst door de monteur is geactiveerd.

Bovenstaande staat in de algemene voorwaarden.

Laat het in principe maar weg, in het geval dat T-Mobile geen service levert immers er is een contract aangegaan dan mag de klant T-Mobile in gebreke stellen en zijn er geen kosten verbonden voor de klant.

Dit hele stuk gaat niet op, er is n.l. zolang het modem niet online is, nog geen sprake van een lopende overeenkomst. Deze gaat pas in vanaf het moment dat de diensten zijn opgeleverd. Als dit het geval is, dan heeft de klant eerst nog 14-dagen bedenktijd waarin de klant de overeenkomst kosteloos kan ontbinden.

Van een in gebreke stelling is dus nog geen sprake :wink:

Tot op heden geen oplossing geboden vanuit TM. Er kan geen datum genoemd worden wanneer iemand langs zou kunnen komen. Vanuit de centrale lukt het ook niet. Ondertussen lopen we achter met werk, zijn we vrije uren opgenomen en lopen vooral de kinderen geestelijke/emotionele op 😀. Met TM afgesproken alles kostenloos terug te draaien, inclusief mobiele abonnementen. Nu wachten op KPN monteur. Helaas, maar dit was het wat betreft TM. Groeten!

Reputatie 7

heb je de media convertor ook al eens van de stroom gehaald ?

 

Tenminste 100x in de afgelopen 6 dagen. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik lees als belangstellende en mede klant van T-Mobile ook regelmatig de diverse topics maar soms ook de forums van andere providers, nou valt het me al heel geruime tijd op dat er veel zeg maar gerust te veel fout gaat in deze branche.

Ik ben totaal niet technisch onderlegd, wel al heel vroeg begonnen met computers de eerste was er nog een met 2 drives met 5,25 inch floppys ook een paar MSXén gehad enz. en nog gewerkt met BBS en van die fijne inbel modems:grin:

Maar waar het mij omgaat de techniek om internet in de huizen te brengen is dus best al vrij oud, welke vorm je ook neemt coax of DSL en glasvezel maakt niet uit, men kan putten uit een lange ervaring,

Dus vraag ik mij vaak af waarom gaat er dan toch zo vaak wat fout, met als gevolg klanten die zeer terecht boos en ontevreden zijn, en als gevolg naar de concurrent overstappen.

Reputatie 7
Badge +5

Ik lees als belangstellende en mede klant van T-Mobile ook regelmatig de diverse topics maar soms ook de forums van andere providers, nou valt het me al heel geruime tijd op dat er veel zeg maar gerust te veel fout gaat in deze branche.

En wie posten er op dit forum en die andere fora? Juist, dat zijn de mensen die een probleem hebben.

/huiskamerbabbel
Relativerend: Als. b.v. Tmobile groeit met 15000 klanten per jaar. Delen we dit door 265 werkdagen en komen we uit op 56 aansluitingen die er iedere dag gedaan mogen worden. Helaas is dit een gemiddelde want als de 2 grote concurrenten hun jaarlijkse prijsverhoging, onder het mom van kwaliteit verbetering, ter sprake brengen is het aantal “overstappers” vele malen groter.
/einde huiskamerbabbel

Dat er veel fout gaat door al die overstappers en de “vrije” marktwerking die helaas geen uniforme aansluitmethode voorschrijft en de historische aansluitingen als coax of telefoonkabels … Ja er gaat nogal wat mis maar bij dat gemiddelde van 56 aansluitingen per dag lijkt er voldoende naar tevredenheid te verlopen gelet op het aantal klagers die hier terecht komen.

@yalerta zijn overstap 2 jaar geleden verliep vlekkeloos :hugging:
En de prepaid van de partner overzetten naar een unlimited abo met klantvoordeel is ook zonder problemen verlopen. (Ik vermeld het nu maar even, was nog niet gebeurt :thinking: )

Reputatie 7
Badge +5

Alstu 

En 2 mooie foto's

De bovenste foto toont een UTP kabel gelabeld met LAN. Lijkt mij niet origineel. Al geprobeerd deze om te wisselen?

Dank je Yalerta, die kabel was door guidion verbonden. Ik heb inderdaad later deze uitgewisseld met de rode van xs4all (waar het systeem wel werkte), maar mocht niet baten. 

 

Reputatie 7
Badge +16

@Miloradski Wat is het MAC-adres van de Zyxel die je op dit moment aangesloten hebt? Ik zit te denken aan het uitvoeren van een MAC-release, want het is evident dat het modem niet kan intrainen op de huidige verbinding. Kun jij de dip switches van de grijze Media Converter op één en zes zetten of drie en vier als ze al op één en zes staan - en vice versa, alsjeblieft? Dit is ongetwijfeld al meermaals gedaan, maar ik wil checken of een release helpt. 

Als ook dit niet helpt, vermoed ik dat je de service poort op de access switch mist, dat dient dan door een infra-monteur hersteld te worden. Hier kom ik zo snel mogelijk op terug! Sorry voor alle trammelant tot dusver.

Dank je Jason, maar de centrale klantenservice had het al opgegeven. Ze konden nog steeds niet aangeven wanneer iemand langs zou kunnen komen. Dus bij KPN de order definitief gemaakt en het spul deze zaterdag teruggestuurd. Mbt mac-adres hadden we een week terug geprobeerd. Misschien toch dan de service poort die je noemt. We zullen het nooit weten. Groeten.

Reputatie 7
Badge +16

@Miloradski Helemaal helder, ik respecteer je keuze uiteraard volledig en wens je in alle oprechtheid veel plezier en succes toe bij je nieuwe provider. Mocht je ooit nog terugkomen bij Thuis, weet dan dat je meer dan welkom bent en je mag hier natuurlijk altijd nog actief blijven!