1 oktober eindelijk t-mobile thuis. Overstap van XS4ALL aangezien we ook een aantal mobiele abonnementen hebben lopen en de 1Gb unlimited deal aantrekkelijk is. De installateur komt op tijd maar gaat na 10 min weg zonder het werkend te krijgen. Rood wereldbol icoontje op de zyxel modem. Mannen van tof fiber komen niet veel later en nemen de tijd om het eea in de centrale te patchen. Ook meten ze de glasvezelkabels door en alles blijkt ok te zijn. Echter nog steeds geen internet verbinding. Mannen van tof mogen niet een de modem zitten en bellen de t-mobile backoffice uiteindelijk kan deze ook niets. Ondertussen is het vrijdag middag en iedereen vertrekt. Zelf ook maar eens met de helpdesk gebeld. De verschillende resets op de modem en converter gedaan, de dipswitches ook, helaas. Helpdesk geeft aan pas maandag er weer verder mee te kunnen stoeien aangezien er in het weekend geen technisch support is..…
Het is mij onbegrijpelijk hoe het in deze tijden van thuis werken en leren, smart homes, etc het zo kan falen. Hebben deze dienstverleners dan niet in de gaten wat voor belangrijke dienst het is geworden? Er mag toch geen monteur weggaan zolang het systeem niet werkt?!
Gedurende het weekende meerdere klachten hierover in de community gelezen. Als gezin gaan we echt geen werkdagen wachten totdat het verholpen is. Het spul van xs4all ligt er nog. Dus vandaar m'n vraag: mag ik juridisch gezien kostenloos deze overeenkomst stoppen daar de leverancier faalt in het nakomen van de gemaakte afspraken? De afspraak is een werkend internet per 1 Oktober.