Beantwoord

Media Converter instellingen

  • 10 October 2018
  • 44 reacties
  • 28975 Bekeken

Hallo,

Ik heb vandaag reggefiber op bezoek gehad. Ze hebben de glasvezel getest en goed bevonden.
Nu heb ik nog geen lampje internet branden op de t-mobile Huawei modem. Deze zit aan de mediaconverter gekoppeld waar ook de glasvezel in zit. Alle 6 lampjes branden.

Kan het zijn dat de switches op de mediaconverter niet goed staan.
Nu staan 2,4,5,6 op On. dat zou 100 full duplex moeten zijn volgens het boekje. Ik heb ook een 100mbit internet abbo. Toch geeft het modem nog 100mbit half duplex aan.

Wat zijn de juiste settings op de media converter?
icon

Beste antwoord door Sander 15 April 2019, 14:00

Bekijk origineel

44 reacties

Hi @Nascimento, good news! I've just checked your connection and it seems like your internet should be up and running. We've send the issue to KPN, and they've solved it for you. I'm glad!

 @Wasikmaarbijkpngebleven, fijn om te lezen dat de afspraak in ieder geval met een week vervroegd is. Maak je geen zorgen, dit komt natuurlijk helemaal goed! Onwijs bedankt voor je geduld tot nu toe. 😄


Hi Melisa, I hope you’re still active in this forum and still part of T-Mobile. We have the exact same issue as both users. We’ve had the engineers from Guidion coming twice and on top of that spoke to T-Mobile CS and they said the connection has been open by KPN. I called KPN Netwerk myself and they confirmed the connection is open. But there’s no connection coming thru the Mediaconverter (the engineers tried 1+6 and 3+4 without any luck. The FO light’s still off. The internet package came in the beginning of August and we’re running for 3 weeks now on T-Mobile 4G unlimited since we cancelled our contract with the other provider when T-Mobile confirmed the first date for the engineer. It’s incredible how such an issue can be extended so long, super frustrating as you can imagine.

Would you be able to help me out? I can give you some details of our account and address. Thank you.

Reputatie 7
Badge +16

Hi @dgalileev, welcome to the Community! Sorry for the inconvenience, I'll try and fix the matter as quickly as possible. 

Please send me your zip code + house number, date of birth and the last four digits of your IBAN via PM. Once I've received those, I'll gladly check and see how I can help! 😊

Hallo,

 

ff een vraag tussendoor. Wat is het verschil tussen de CVT-3002W2A en de TP-Link MC2200L converter?

Bestaat de mogelijkheid dat bij de TP-Link bepaalde diensten (cloud opnemen) niet werken?

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JGerber 

In principe zijn het beide gewoon mediaconverters die het glasvezel signaal omzetten naar internet dus dat zou geen verschil moeten maken.

Hallo @JGerber 

In principe zijn het beide gewoon mediaconverters die het glasvezel signaal omzetten naar internet dus dat zou geen verschil moeten maken.

Dank je. Weet jij een topic te vinden waarin de installatie van een Zyxel T50 modem icm CVT3002W2A converter beschreven staat?

Reputatie 7
Badge +15

@JGerber

Normaal komt een monteur het voor je installeren, heb je daar geen afspraak voor? Eigenlijk mag je het niet zelf installeren.

@Waqqas 

 

Ja deze komt donderdag. Waarom mijn vraag:  Ik heb niet al te lang geleden de draytek vervangen door een TP-Link C2300. Alles werkt perfect (wifi, smarthome, tv) behalve de dienst opnemen in de cloud. Door de TP_link weer te vervangen door een Zytel (om te kijken of cloud opnemen hiermee wel gaat werken) , vrees ik dat straks niets meer goed werkt. 

 

Reputatie 7
Badge +15

@JGerber 

Heb je de Zyxel modem en mediaconverter al ontvangen en heb je al gekeken of alles werkt als je de Zyxel op de TP-LINK MC2200L aansluit?

@Waqqas

Ja alles ontvangen maar nog niet aangesloten. Ik heb hier een monteur voor gevraagd om zeker te weten dat het gaat werken. Zal zo als eens e.e.a. testen.

Tnx voor de tip.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @JGerber, mocht je toch voortijds zelf willen aansluiten, vraag dan zeker om hulp bij de installatie als je er niet helemaal uitkomt. We zitten allemaal voor je klaar en helpen heel graag!

P.s. laat je het weten zodra de monteur geïnstalleerd heeft? 

Hoi @JGerber, mocht je toch voortijds zelf willen aansluiten, vraag dan zeker om hulp bij de installatie als je er niet helemaal uitkomt. We zitten allemaal voor je klaar en helpen heel graag!

P.s. laat je het weten zodra de monteur geïnstalleerd heeft? 

Update:

Monteur is geweest. De converters zijn/doen hetzelfde. Helaas om via de dienst “In de Cloud opnemen” gebruik te kunnen maken moet je de Zyxel T-50 gebruiken. Dit om de tv box up te daten naar een ander platform. Ik weet niet of dit al ergens op dit forum bekend is en of er al workarounds zijn (ik houd mij aanbevolen).

De tip die ik van de monteur kreeg is om het mac adres van de Zyxel te clonen in mijn bestaande TP router.  iemand daar al ervaring mee?

Ik hoor graag jullie tips en adviezen.

Tnx in advance.

 

Reputatie 7
Badge +15

@JGerber 

Het nieuwe tv platform T-Mobile tv werkt via internet dus je hebt geen vlan 640 meer nodig en je kunt de tv box gewoon op een internetpoort aansluiten.

Als je nu de TP-LINK aansluit en de tv box op een internet poort dan zou alles moeten werken.

@JGerber

Het nieuwe tv platform T-Mobile tv werkt via internet dus je hebt geen vlan 640 meer nodig en je kunt de tv box gewoon op een internetpoort aansluiten.

Als je nu de TP-LINK aansluit en de tv box op een internet poort dan zou alles moeten werken.

@Waqqas 

Het werkt.

 ik lach me rot. Zo'n simpele oplossing. Ik denk dat ik de verkeerde vragen heb gesteld.

Kan ik nu de TV poort op mijn router weer “open gooien”?

 

Reputatie 7
Badge +15

@JGerber 

Jazeker, vlan 640 heb je niet meer nodig.

@Waqqas  Top. Bedankt mannen. Keep up the good work.

@JGerber

Het nieuwe tv platform T-Mobile tv werkt via internet dus je hebt geen vlan 640 meer nodig en je kunt de tv box gewoon op een internetpoort aansluiten.

Als je nu de TP-LINK aansluit en de tv box op een internet poort dan zou alles moeten werken.

@Waqqas 

Goedemorgen,

Toch nog een vraag. Mijn 2de TV box wil niet updaten naar het nieuwe platform. Kan dit alleen via de Zyxel modem of is er nog een andere manier?

Reputatie 7
Badge +15

@JGerber 

Kijk eens of hij wel gaat updaten als de Zyxel weer even is aangesloten, daarna kan je de TP-LINK weer aansluiten.

@Waqqas

Nee lukt niet. Ik denk dat de update op Mac adres moet gebeuren. Waarschijnlijk stond mijn 2de box daar nog niet voor aangemeld (pfff).

 

Reputatie 7
Badge +15

@JGerber

Volgens mij gaat het updaten niet op Mac adres maar  misschien heb je een andere tv box nodig. Welke tv box heb je nu die niet wilt updaten?

Reageer