Mediaconverter FO link lanpje brandt niet

  • 25 October 2019
  • 12 reacties
  • 3814 Bekeken

Goedenavond,

Het lampje FO link brandt niet van de converter. Is dit wat ik misschien zelf kan verhelpen?


This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Goedenavond @Scene01 

 

Werken de genomen diensten van T-mobile wel?

Heeft jou converter 6 switches? Indien ja dan staan de meestal 1 en 6 aan maar zou je ipv 1 en 6, 3 en 4 aan kunnen doen uiteraard eerst de converter uitschakelen en de ethernet kabel verwijderen. Na het terug aanzetten wacht 30 seconden en dan de ethernet kabel aansluiten.

nee, niks doet het.

Stond op 3 & 4. Heb het gewijzigd naar 1 & 6, heeft helaas geen resultaat opgeleverd. 

Reputatie 7
Badge +15

En in de MY T-mobile thuis omgeving is alles gewoon actief?

Verder kan ik je helaas niet veel kunnen helpen het is even afwachten op een Moderator denk ik.

Reputatie 7

@Scene01 dat ziet er niet goed uit.

heb je dit zelf zo aangesloten ? wellicht dat je even een foto van de hele installatie kan maken....

Nee, is aangesloten door een monteur (Guidion)

 

Reputatie 7
Badge +2

Zo te zien zit de glaskabel verkeerd om. Je zou op zich wel signaal moeten hebben, maar aan de kant van de converter moet de blauwe connector en aan de kant van de glasvezel-aansluiting de groene connector zitten.

Ik kan het net niet goed zien doordat de gele LAN kabel er voor zit. Als hij idd verkeerd om zit heb je aan beide kanten signaal verlies en zou de kabel omgedraaid moeten worden.

Mvg. Marcel

 

Heb de kabel van poort gewisseld, maar het lampje FO link gaat nog steeds niet aan. Heb vermoeden dat het aan de lijn van kpn ligt. A.s. Dinsdag komt er een monteur van Guidion langs, maar denk niet dat hij het kan oplossenu

Reputatie 7
Badge +2

Ok. De kabel zat dus inderdaad verkeerd om. Dat had niet mogen gebeuren. 

Heb je de switches terug gezet op 3 en 4 omhoog? (dat is de standaard)

Alles even opnieuw opstarten. Als het FO-link lampje uit blijft is er inderdaad geen licht. (signaal)

Dat kan een Guidion monteur niet oplossen. Dit moet doorgezet worden naar de Technische dienst van T-mobile, waarna de netbeheerder (KPN) ingeschakeld moet worden.

 

heb de switches teruggezet naar 3&4, maar lampje Blijft uit. Vandaag  weer de helpdesk gebeld om te vragen of ze het willen doorzetten naar KPN, maar de dame van de helpdesk houdt vol dat eerst een monteur van Guidion dit eerst moet constateren en dan pas wordt het doorgezet naar KPN. Dit is echt frustrerend...

Monteur van Guidion is langs geweest en kon zoals voorspeld niks voor me betekenen. Converter krijgt geen signaal van buiten. T-Mobile kan de vraagstuk doorzetten naar naar de volgende partij. Onnodig tijdverlies hierdoor...ben benieuwd hoe lang dit zal duren...

Reputatie 4

Hi @Scene01, goed om te weten dat je telefonisch contact hebt opgenomen met ons! Het klopt dat we de netwerkbeheerder KPN pas mogen aansturen wanneer er een expert van Guidion langs is geweest om dit te controleren. Het is nog even wachten, maar hulp is aanstaande. Houd mij op de hoogte wanneer het probleem is opgelost. Ik maak de vergoeding van de downtime graag voor je in orde!