Beantwoord

meer dan een week zonder internet na aansluiten

  • 23 September 2022
  • 17 reacties
  • 234 Bekeken

Goedemorgen, vorige week donderdag is bij ons de monteur geweest om de omzetting van KPN naar T-Mobile te activeren. Hij kreeg het modem niet online waarna er de volgende dag een andere monteur kwam. Die constateerde dat het PON lampje knipperde, iets met een bekend probleem met de achterliggende KPN apparatuur in de centrale. Glas werd doorgemeten en was op dat moment goed. Nu ruim een week verder wachten we nog steeds op een vervolgstap. Wanneer ik bel krijg ik te horen dat we gewoon moeten afwachten. Sinds afgelopen weekend knippert ook het LOS lampje rood.

Heb inmiddels kosten gemaakt om de databundels van mijn kinderen op te waarderen (zitten bij een andere provider), we kunnen niet meer thuiswerken, problemen met de domotica etc.

Al met al zeer frustrerend, was om het financiële voordeel overgestapt maar maken nu veel extra kosten. Was achteraf liever bij KPN gebleven. Heb het gevoel er steeds zelf achteraan te moeten gaan omdat ik geen statusupdates ontvang. Wat te doen?

 

icon

Beste antwoord door Demi van Odido 24 September 2022, 10:11

Bekijk origineel

17 reacties

Dit verhaal is helaas volkomen herkenbaar zo niet identiek aan mijn situatie . T mobile meldt te vroeg af waardoor ik mijn KPN internet verbinding een dag vóór de omzetting kwijt ben . Op de dag van het bezoek van de Guidion monteur komt er 2 uur van tevoren een bericht over uitval van een monteur ; wij laten U weten wanneer er iemand langskomt . Wanneer ?, hoe ? met wie af te stemmen ?  niets van dat alles .  Het meest frustrerend is nog wel dat ondanks de enorme inzet van de medewerkers van de T mobile klantenservice om dit probleem op te lossen zij ook geen meter verder komen . Inderdaad was ik maar nooit begonnen aan de overstap voor een paar rotcenten .  

Bijzonder, of eigenlijk ook weer niet, dat men de schuld op kpn schuift. Als je zo’n huawei ont hebt is het juist T-Mobile’s eigen apparatuur waar je op aangesloten zit, het enige wat van KPN is, is de vezel van wijkcentrale naar je aansluitpunt, en die is toevallig doorgemeten en goed bevonden…

Gezien de handelswijze van T-Mobile is er geen peil op te trekken hoe lang dit gaat duren, kan morgen opgelost zijn of over 2 weken. Veel succes.

Bijzonder, of eigenlijk ook weer niet, dat men de schuld op kpn schuift. Als je zo’n huawei ont hebt is het juist T-Mobile’s eigen apparatuur waar je op aangesloten zit, het enige wat van KPN is, is de vezel van wijkcentrale naar je aansluitpunt, en die is toevallig doorgemeten en goed bevonden…

Gezien de handelswijze van T-Mobile is er geen peil op te trekken hoe lang dit gaat duren, kan morgen opgelost zijn of over 2 weken. Veel succes.

Voor de goede orde , KPN heeft hier geen enkele schuld aan . Zij hebben gehandeld conform het protocol dat betstaat tussen providers . De primaire fout ligt bij T mobile die te vroeg heeft afgemeld . Vervolgens een probleem bij Guidion die niet in staat is operationele continuiteit te waarborgen indien er iemand uitvalt . En nog erger is dat er niet tot nauwelijks te communiceren is met die club . Het is T mobile natuurlijk ook aan te rekenen dat zij met zo'n club in zee gaat .

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JochemT 

Knippert het LOS lampje snel (2x per seconde) of langzaam (1x per seconde)?

Kan je ook eens een foto toevoegen van het glasvezelaansluitpunt en ONT op 1 foto?

Heb je een voucher voor 7 dagen onbeperkt internet gekregen? Deze kan je gebruiken met een (prepaid) simkaart van T-Mobile, Tele2 of BEN als hotspot bijvoorbeeld.

Hallo @Waqqas ,

 

Het lampje knippert 1x per seconde.

De klantenservice heeft het over de voucher gehad maar wij hebben alleen simkaarten van Simpel en Youfone. Heb later iemand gesproken die aangaf dat ik in dat geval ook een nieuwe sim kon halen bij een T-Mobile shop. Omdat we toen net data hadden bijgekocht, de shop niet om de hoek zit en ik er nog vanuit ging dat het snel gefixt zou worden dat dus (nog) niet gedaan.

Krijg nu trouwens net tijdens het typen een SMS voor een nieuwe afspraak met Guidion. Nu hopen dat ze begin volgende weer tijd kunnen maken en het ook kunnen oplossen.

Bedankt!

Bij deze nog de foto:

 

Reputatie 7
Badge +15

@JochemT 

Dan komt er dus geen glasvezel signaal binnen op de ONT, de ONT voor even van het stroom halen al geprobeerd?

@Waqqas 

Jazeker, meerdere keren, en ook de aansluitingen nog een keer gecontroleerd. Vreemd dat dit probleem pas later is ontstaan, ben benieuwd naar de uitkomst.

Reputatie 7
Badge +8

@JochemT  KPN heeft jouw lijn onderzocht maar er is geen fout gevonden. Vermoedelijk zit het in de ONT zelf. Deze ontvangt geen optisch signaal binnen zoals @Waqqas ook aangeeft. Er dient opnieuw een monteur langs te komen, deze is gisteren voor je aangestuurd. Heb je al een afspraak hiervoor ingepland? Je hebt als het goed is een e-mail/sms ontvangen. Hopelijk is het na dit bezoekje verholpen! 

@Demi Ik heb vrijdag inderdaad die SMS gehad. Helaas kon men nog geen planning maken, ik kon alleen opgeven wanneer het mij uit zou komen. Dat heb ik toen gedaan, wacht nog op reactie. Hoop inderdaad dat er spoedig iemand wordt ingepland en de storing wordt verholpen. Dank!

Reputatie 7

Hi @JochemT, top dat je dit meteen hebt ingevuld! Laat je het weten zodra de afspraak rond is? 💪 Ze gaan er alles aan doen om zo snel mogelijk bij jou langs te komen. 

@Lisa Ik heb zojuist gebeld met Guidion. Men kan op het moment nog geen planning maken en de verwachting is dat ik volgende week wel een keer een mailtje over een planning ontvang. Met andere woorden, er zal op korte termijn nog geen oplossing komen.

Wat kunnen jullie in de tussentijd voor mij doen? Wellicht een simkaartje opsturen? Voor we het weten zijn we hier weer door onze databundels heen..

Groet, Jochem

Reputatie 7

Thanks voor deze heldere terugkoppeling @JochemT! Ik wil inderdaad heel graag meegaan in jouw voorstel. Je kunt een Prepaid sim-kaart in één van onze T-Shops aanschaffen of online: https://www.t-mobile.nl/shop/product/prepaid-sim-only?ch=es&cc=con&sc=acq&pr=PPNG0. Als je het bonnetje hiervan bewaart en hier deelt, dan vergoed ik deze € 10,00. Vervolgens voorzie ik je dan graag van een Unlimited Data voucher.  

@Lisa Hoi, ik heb de simkaart vanmiddag besteld, ordernummer 75985063.

Een bevestigingsmail heb ik nog niet ontvangen, neem aan dat die nog wel komt. Kan ik die op een of andere manier rechtstreeks doorsturen? (ivm persoonsgegevens)

Groet,

Jochem

Reputatie 7

Hi @JochemT, helemaal super! Heb je inmiddels wel de bevestiging gekregen van de sim-kaart? Ik heb je zojuist alvast van een Unlimited Data voucher voorzien in een privébericht. Het bonnetje kun je mailen naar klantenservice@t-mobilethuis.nl. Als je hier vervolgens een gil geeft, zodra je hebt gemaild, dan sluit ik de mail en vergoed ik de kosten voor je. 

Hi @Lisa 

Ik heb de bon gemaild.

 

Groet,

Jochem

Reputatie 7

Hi @JochemT, helemaal top - thanks voor het seintje! Zojuist heb ik de kosten van de sim-kaart voor je vergoed. Je kunt dit checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties

Reageer