Beantwoord

Midden augustus oplevering, en nu?

  • 14 August 2021
  • 9 reacties
  • 264 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 8 reacties

Dag allemaal,

Enige tijd geleden heb ik een brief van T-Mobile gehad over oplevering van mijn glasvezel (Rotterdam Kralingen). De verkoper aan de deur bij wie ik het abonnement had afgelopen, had in juni oplevering beloofd. Dat werd dus later en wel midden augustus volgens de brief. Er zat ook 6 maanden gratis Videoland bij. Sympathiek.

Nu is het dus midden-augustus, heb ik Temptation Island op Videoland helemaal uit, maar staat de status in mijn T-Mobile stil. De telefonische klantenservice heeft geen idee. De ene medewerker zegt dat Van Gelder Telecom meer weet, de andere zegt dat Volkerwessels Telecom meer weet. Intussen had ik Ziggo al per juni opgezegd.

Zijn er forumleden die vergelijkbare ervaringen hebben gehad? Of meer mensen uit Kralingen die in dit schuitje zitten? Andere topics lijken te gaan over mensen die al een kastje hebben. De straat is hier volgens mij echter nog niet open geweest, maar weet niet zeker hoe snel het gaat als dat eenmaal gebeurt.

Dank!

icon

Beste antwoord door Lisa 17 August 2021, 15:42

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7

Hi @rmens, heel goed dat jij zo helder jouw verhaal deelt via deze weg! Ik hoop dat andere forumleden ook nog zullen reageren op jouw vraag, maar ik wil je graag laten weten dat ik voor jou op onderzoek uit wil om je duidelijkheid te kunnen bieden. Ik heb meteen een kijkje genomen achter de schermen en hier zie ik niet in terug wanneer jij precies wordt opgeleverd. Zojuist heb ik dan ook een collega van een andere afdeling aan de mouw getrokken met de vraag hoe en of ik dit proces voor je kan versnellen. Ik wil er namelijk graag voor zorgen dat jij weet waar je aan toe bent. Zodra ik een terugkoppeling van mijn collega krijg, dan laat ik dat aan je weten. Ik hoop dat ik je kan verblijden met het nieuws dat jij zo snel mogelijk gaat worden opgeleverd! 

Reputatie 7

Hi @rmens, zoals beloofd heb ik voor jou navraag gedaan bij een collega! De reden dat het in deze periode wat langer duurt, heeft met de Bouwvak te maken. Mijn collega geeft aan dat Van Gelder deze week weer is begonnen en dus langzaam van start zal gaan. Het klopt inderdaad dat jij het beste contact met hen hierover kan opnemen: 038-4431429. Jij kunt ze van maandag t/m vrijdag tussen 08:00 en 18:00 uur bellen. Ik hoop dat zij snel voor jou aan de slag gaan. Laat jij het weten of jij hiermee uit de voeten kunt? 😊

 

Hi @Lisa, dank voor de snelle opvolging. In tegenstelling tot wat je collega aan de telefoon beweerde is het dus wel Van Gelder Telecom die ik moet hebben. Dat is goed om te weten, ik ga hen eens bellen.

Zojuist met Van Gelder gebeld, zij konden bevestigen dat ze over Rotterdam Kralingen gaan, maar weten verder niets concreets. Er is een andere afdeling die erover gaat. Daar willen ze je niet mee doorverbinden en je mag ze zelf niet bellen, zij bellen terug.

Het is wel een vaag geheel. Met niemand die echt iets weet maar wel een “Don’t call us we call you” afdeling ergens die zich als gesloten oester gedraagt…

Dit bericht als oplossing markeren is dan ook heel voorbarig @Lisa. Een nieuw kluitje in het riet en oplossing zijn wat mij betreft twee heel verschillende dingen.

Reputatie 7
Badge +8

@rmens Dit is inderdaad erg vaag. Wat ik in ieder geval aan deze kant kan zien, is dat het gaat om een nieuwbouw woning of de aanleg van een nieuwe glasvezellijn en dat de netwerkbeheerder de aansluiting gereed moet maken. Maar als ik je goed begrijp, is de aanleg nog niet geweest en de netwerkbeheerder moet ook nog langs komen. Klopt dit?

@Demi Het is geen nieuwbouw. Voor zover ik weet is de straat nog niet open geweest. Ik heb de afgelopen anderhalf jaar alleen maar thuis gewerkt dus dat zou opgevallen moeten zijn  :grin:

Er komt ook nergens een kabel binnen, niet in de centrale hal en ook niet in de appartementen. Er is niemand binnen geweest om te kijken of iets dergelijks. De enige die voor de deur heeft gestaan was de verkoper die zei dat het in juni aangesloten zou zijn. If only.

Ik probeer het geheel een beetje te begrijpen en heb inmiddels behoorlijk wat andere topics gelezen. Als ik het goed begrijp krijg ik naast T-Mobile dus te maken met een aannemer, een netwerkbeheerder en installateur. En dat zijn allemaal verschillende bedrijven die van elkaar niet weten wat ze doen. Ik buckle alvast up, want het belooft een interessante rit langs kastjes en muren te worden ;-) Met als eindstation hopelijk glasvezel.

Heb hier in Kralingen sinds kort glasvezel. Heeft wel een tijdje geduurd. L2Fiber heeft een deel van de wijk wel aangesloten, maar bij het aansluiten van ons huis, bleek de kabel wel naar de meterkast te lopen, maar lag ie opgerold onder de stoep bij de voordeur. Geen aansluiting op een wijkkast dus.

Binnen een week was dat ook geregeld. Ze hebben een nieuwe kabel naar de meterkast getrokken.

Aansluitpakket hadden we al een tijdje in huis. Al met al heeft het zo'n 2 maanden geduurd. 

Werkt hier nu inmiddels prima! Geduld hebben dus.

Volgens mij is er bij de eerste aanleg via L2Fiber een hoop fout gegaan en lijkt er slecht gedocumenteerd te zijn wat de status van de verschillende aansluitingen was.

Dank voor het bemoedigende bericht @daandirf! Precies wat ik nodig had, want het is verder niet erg positief.

Van Gelder Telecom blijkt echt een shitshow. Ze hebben nu drie keer beloofd om terug te bellen en hebben dat niet gedaan.

Vandaag nog eens gebeld, maar de verder vriendelijke klantenservice kan weinig behalve aan de relevante afdeling vragen mij terug te bellen. Ik heb bij de klantenservice-medewerker eens wat meer doorgevraagd:

  • Van Gelder Telecom werkt met een onderaannemer in Rotterdam-Kralingen. Dit is de mysterieuze afdeling die mij terug moet bellen.
  • Men wil mij niet het nummer van die onderaannemer geven. Zelfs niet nadat ze drie keer niet terugbellen.
  • Ze kunnen die onderaannemer zelf ook niet bellen, maar alleen verzoekjes per mail neerleggen.
  • Men wil niet zeggen wie die onderaannemer is maar deze mag blijkbaar drie keer zijn afspraken niet nakomen en het enige dat ze kunnen doen is lief vragen in een mailtje.

Ik snap niet dat T-Mobile met zo’n bedrijf in zee wil.

Reputatie 7

Hi @rmens, heel fijn om inderdaad het bericht van @daandirf terug te lezen! Mijn excuses dat het op deze manier bij jou verloopt, want telkens niet teruggebeld worden dat is inderdaad zeker niet de bedoeling. Ik heb dan ook gelijk een kijkje in jouw profiel genomen om te kijken of - en hoe - ik jou hierbij kan helpen. Ik zie inderdaad dat één van mijn collega's voor het weekend een verzoek heeft ingediend om hier achteraan te gaan. 

Toch heb ik weer een collega - die ik al eerder hiervoor aan de mouw heb getrokken - benaderd. Ik heb gecheckt of ik dit voor jou kan versnellen en of hij rechtstreeks contact met hen kan opnemen. Zojuist heeft hij aangegeven dat hij het verzoek meteen middels een e-mail heeft doorgezet naar Van Gelder, dus ik hoop dan ook dat hier snel een reactie en actie uit voort komt, zodat jij binnenkort weet waar je aan toe bent. Fingers crossed! 

Reageer