Beantwoord

Migratie Tmobile ADSL naar Tmobile Glasvezel WBA : Guideon monter niet gekomen

  • 22 October 2021
  • 12 reacties
  • 212 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Top Poster
  • 8 reacties

Ongeveer 2 weken gezien dat glasvezel eindelijk beschikbaar is geworden in mijn wijk.

Met Tmobile klantenservice gesproken en een migratie gestart van Tmobile ADSL > Glasvezel.

Afspraak gemaakt bij Guideon en vanochtend alles voorbereid zodat de monteur het snel kon aansluiten. Ik had tijdslot 08:00-10:00 gekozen en kreeg afgelopen dagen meerdere reminders en smsjes dat de monteur langs zou komen!

 

Om 09:54 kreeg ik een berichtje:

Beste klant, onze monteur is onverwachts uitgevallen…  ze nemen contact op….

 

Nu is mijn vraag wat nu verder? Kan er geen andere monteur wat later langs komen?  Misschien kan ik de converter zelf installeren?

Alay

icon

Beste antwoord door alay 25 October 2021, 10:30

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @alay 

Je kunt contact opnemen met Guidion op telefoonnummer 088 2000 151 en je probleem daar uitleggen. Misschien kunnen ze nog wat regelen.

Reputatie 1

Hoi Waqqas,

 

Bedankt voor je bericht. Is het een mogelijkheid om zelf glas te installeren? Ik hoef alleen maar dat kastje aan de muur te hangen en kabeltje verbinden?

Zou het signaal automatisch al aan moeten zijn?

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@alay 

De werkzaamheden in de wijkcentrale zijn als het goed is door een KPN monteur reeds gedaan. Echter hoort de glasvezel installatie door een monteur te worden gedaan.

Welke type mediaconverter heb je eigenlijk ontvangen? Mogelijk zal de verbinding niet direct werken.

Reputatie 1

@Waqqas 

Ik heb de Genexis GMC-TK01 media converter ontvangen.

Als de KPN monteur in de wijkkast zijn handeling heeft verricht, moet ik toch gewoon signaal hebben op mijn Zyxel T50 en WAN gegevens automatisch overnemen?

Hoe zit het trouwens met IP? Krijg ik bij overstap ADSL > Glasvezel ook een nieuwe IP?
 

Sorry voor alle vragen maar ik ben bang dat ze ergens volgende week pas langs kunnen komen ….

Reputatie 7
Badge +15

@alay 

Weet je zeker dat je de Genexis GMC TK01 hebt ontvangen want dat is geen GPON mediaconverter?

Het glasvezel dat is aangelegd is van KPN of T-Mobile?

Er bestaat een kans dat je een nieuwe IP adres krijgt omdat T-Mobile je geen vaste IP adres geeft.

Heb je een nieuwe modem ontvangen? Daarop worden de gegevens zoals WiFi gegevens niet overgenomen als je dat bedoelt.

Reputatie 1

@Waqqas 

Ja het is een Genexis GMC TK01 converter. 

Glasvezel is door KPNnetwerk aangelegd, ik heb contact hiermee gehad en ze hebben bevestigd dat het een TK01 aansluiting is.

Ik heb verder geen modem ontvangen dus ga ervan uit dat alles correct is geleverd en ik toch geen GPON heb maar AoN (WBA).  Helaas geen gigabit…

 

Mis ik hier iets?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@alay 

Bij AON hoor je deze mediaconverter te krijgen die in het installatiepakket zit.

 

Reputatie 1

Ik heb niet de converter ontvangen die jij als afbeelding hebt gepost :rolling_eyes:

Dit is de converter die ik afgelopen week ontvangen heb, een GMC-TK01-XGS2110-EU-1 om precies te zijn. Alleen begrijp ik dat het GPON noch AON converter is maar misschien een TK01 media converter :grimacing:?? 

 

 

Reputatie 7

Dat is een XGS-PON ONT en word meestal door de monteur gekoppeld.

Reputatie 7
Badge +15

@alay 

Bij iemand anders met hetzelfde probleem is de DSL verbinding nog actief. Toevallig bij jou ook zo? Anders zou je daar nog gebruik van kunnen maken.

Reputatie 1

@Waqqas 

 

Dank voor de reacties allemaal!

Ik heb toch besloten om te wachten en in de tussentijd gewoon gebruik te blijven maken van DSL. 

Hoop dat de monteur nu wel komt opdagen ipv op t allerlaaste minute af te breken.

 

Weet jij toevallig wat de komende PON glas verbinding gaat doen in de omgeving van Nijmegen?

Ping tijden van <5 ms mogelijk naar AMX servers?

 

 

Reputatie 1

@Waqqas 

Zojuist is de monteur van Guideon (Jeffrey) langs geweest en heeft mijn verbinding binnen 15 minuten omgezet.  Idd kwestie van Media converter erop hangen en lijn aanmelden was zo gepiept. 

 

Eindelijk kunnen we gebruik maken van Glasvezel……..