Beantwoord

Mijn Apple Time Capsule aansluiten op de Zyxel T54

  • 2 April 2023
  • 7 reacties
  • 114 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik heb een T-Mobile glasverbinding en heb op de Zyxel T54 met een netwerkkabel mijn Apple Time Capsule aangesloten en bij de 2e lijn service van T-Mobile werd ik hierheen verwezen voor de oplossing. 

Bij Ziggo kreeg ik 4 IP adressen zodat ik bij Statische verbinding een IP4-adres in kon vullen en bij Routeradres een ander extern IP adres uit dezelfde reeks kon invullen.

Via T-Mobile heb ik 1 IP adres kunnen achterhalen (mijnIP.nl) en vraag me af of ik nog andere IP adressen erbij heb gehad die ze niet hebben vermeld / verteld hebben of iemand die met een andere oplossing komt die ook werkt.

Ik ben benieuwd en alvast allemaal bedankt voor het meedenken.

 

Groet Hans

icon

Beste antwoord door eric 2 April 2023, 16:27

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @H4nsie , welkom bij de community. 

Bij een t-mobile consumenten internetlijn krijg je 1 dynamisch publiek IP adres geleverd.

Je kunt wel je timelaps een private vast IP adres geven en dan een portforwarding vanaf het publieke ip adres voor specifieke poorten naar dat private adres verwijzen.

Meer publieke IP adressen zijn best uitzonderlijk op consumenten lijnen.

Hallo Eric,

Fijn dat je zo snel reageert.
Als jij me kan helpen met het juist configureren van mijn Apple router dan zou ik geholpen zijn, want iedere keer vraagt hij om het Router adres in te vullen anders wijzigt de Apple router de instellingen niet.
In het plaatje staan mijn Ziggo instellingen. (voor de veiligheid de adressen gewijzigd)

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @H4nsie 

Je kan bij verbind via: DHCP/automatisch oid selecteren zodat hij een IP van de Zyxel krijgt toegewezen.

In de Zyxel interface bij netwerkinstellingen, thuisnetwerk, statische DHCP kan je het IP adres van de Apple Time Capsule statisch maken.

Door het IP adres dat de Time Capsule gekregen heeft van de Zyxel in netwerkinstellingen, NAT, DMZ te zetten stuur je alle verkeer door naar je Time Capsule.

Reputatie 7
Badge +14

Ah... ik denk dat jouw ziggo modem in bridge modus stond.

Bij t-mobile zou je eens kunnen proberen om de tips uit dit topic te volgen.

Ah... ik denk dat jouw ziggo modem in bridge modus stond.

Bij t-mobile zou je eens kunnen proberen om de tips uit dit topic te volgen.

Ja dat was een zakelijk modem en stond inderdaad in bridge mode.
Is dit te realiseren zoals Waqqas beschreef?

Alvast bedankt, groet Hans

 

Reputatie 7
Badge +15

@H4nsie

De Apple Time Capsule is ook een router las ik, als je alles via de Apple Time Capsule wilt laten lopen dan kan je het best even een fabrieksreset doen van de Apple Time Capsule en dan doen zoals eerder beschreven.

Reputatie 7
Badge +14

Ah... ik denk dat jouw ziggo modem in bridge modus stond.

Bij t-mobile zou je eens kunnen proberen om de tips uit dit topic te volgen.

Ja dat was een zakelijk modem en stond inderdaad in bridge mode.
Is dit te realiseren zoals Waqqas beschreef?

Alvast bedankt, groet Hans

 

De t-mobile lijn is een consumenten lijn. Dus je hebt maar 1 ip adres, je zult het dus anders  moeten oplossen. Maar de vraag is eerder gesteld en tips zijn gegeven. Dus aan de hobby zou ik zeggen.

Reageer