Beantwoord

Modem in plaats van nieuwe media convertor ontvangen

  • 18 August 2021
  • 18 reacties
  • 473 Bekeken

Reputatie 2

Beste T-Mobile,

Ik heb aangevraagd om mijn internet om te zetten van 100/100 Mbit naar 1000/1000 Mbit, volgens de mail die ik kreeg zou er alleen een nieuwe Media Converter nodig zijn.
Kreeg vandaag pakket van T-Mobile met daarin een nieuwe Modem (Zyxel T-50), en er zat geen Media Converter in.
Voor zover ik weet kan de huidige modem, een Draytek Vigor 2132FVn, ook gewoon 1000 Mbit aan.
Heb ik dan iets verkeerds ontvangen, of misten er gegevens in de mail die ik heb gehad?

icon

Beste antwoord door Brian 19 August 2021, 11:20

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TheSlayerNL 

De Draytek kan ook gewoon 1000 MB maar je krijgt bij de migratie nieuwe apparatuur, goed toch?

De Zyxel is beter dan de Draytek met 5 GHz en elke poort kan gebruikt worden voor internet of IPTV.

Echter zou er ook een mediaconverter bij moeten zitten samen met de Zyxel-T50.

Reputatie 2

Hallo @Waqqas 

Ik heb nog eens gekeken, maar het enige wat er in het pakket zit is een glasvezel kabel, en dan de doos met de modem.
In de modem doos zitten wat Telefoon gerelateerde dingen, een netwerk kabel, adapter en wat glasvezel kabels, en de modem zelf, meer heb ik niet
Wat betreft de WiFi, heb zelf een Asus Router in woonkamer staan zodat ik overal maximaal bereik heb, gebruik de modem WiFi niet, dus in principe heb ik die modem niet echt nodig.

 

Ik vind het gewoon vreemd dat ik een e-mail krijg met “Goed nieuws: je kunt de meeste van apparatuur die je nu hebt lekker laten staan. Je krijgt van ons alleen een nieuwe Media Converter.”, en dan vervolgens een Modem opgestuurd krijgen.

Reputatie 7
Badge +15

Verder zou er ook een Guidion monteur moeten komen voor de installatie, is die afspraak al gemaakt?

Reputatie 2

@Waqqas Ja, die is inderdaad al gemaakt, maar die komt pas op 6 September, daarom vind ik dit ook zo vreemd.

Reputatie 7

Hi @TheSlayerNL Ik heb het meteen even nagekeken en de media converter en modem zijn apart verstuurd. Ik weet eerlijk gezegd niet waarom maar de media convertor is dus nog naar je onderweg en wordt komende zaterdag tussen 11:30 en 14:00 uur bezorgd. Je hebt hier inmiddels ook een Track & Trace voor ontvangen dus dat gaat helemaal goed komen! :slight_smile: 

Reputatie 2

Hi @Brian 
Bedankt voor de verduidelijking, al is er nog steeds 1 ding niet helemaal duidelijk.
De E-Mail zei dat alleen de Media Converter vervangen moest worden, nou snap ik wel dat die nieuwe Modem beter zal zijn, maar was het dan niet handiger geweest om ook te vermelden dat die ook wordt vervangen?

Reputatie 7

Hoi @TheSlayerNL ,

Zeker waar en een punt van feedback voor ons, waarvoor dank. Ik ga dit doorspelen, zodat we dit kunnen verbeteren. Zo lopen we in het vervolg hier niet meer tegenaan. Nogmaals, hartstikke bedankt!

Goedemorgen, ik hoop dat ik dit topic mag gebruiken voor het volgende.
Ook ik heb precies dezelfde ervaring als bovenstaande. Snelheid verhoogd van 100 naar 1000mb en ook bericht gekregen dat ik alleen een mediaconverter opgestuurd zou krijgen. Complimenten voor de snelheid want enkele dagen later kreeg ik twee pakketjes binnen! Naast de mediaconverter dus ook een gebruikt Zyxel T50 modem. En dat laatste steekt me een beetje, is het normaal dat er gebruikte spullen worden opgestuurd? De adapter die erbij zit is zo wie zo niet bruikbaar, die is beschadigd (pennen zijn krom) en ziet er smerig uit. Dat geeft mij ook niet zoveel vertrouwen in het modem dat geleverd is. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @a.vdburg 

Normaal hoor je gewoon een nieuw modem te krijgen, kan je eens een foto uploaden van het modem en de adapter?

Bij deze een aantal foto's.

 

Reputatie 7
Badge +15

@a.vdburg 

Die adapter ziet er inderdaad niet goed uit, en heb je de witte Huawei mediaconverter ontvangen?

Daarbij heb je een glasvezelkabel met groene connector voor nodig

Ja, ik heb een Huawei mediaconnector binnen gekregen. Er zit een glasvezelkabel bij het modem met blauwe en groene connector.

Reputatie 7
Badge +15

@a.vdburg

Niet goed gekeken 😅.

Dacht dat het blauw/blauw was.

Reputatie 7

Hi @a.vdburg, super goed dat jij dit hier laat weten en merci dat jij foto’s hebt meegestuurd! Tof dat jij ook bent gegaan voor de netwerkmigratie. Ik heb meteen een kijkje genomen in jouw profiel om je meer duidelijkheid te kunnen geven. Jij hebt een Zyxel modem gekregen, omdat ik zie dat jij eerst een Draytek modem in huis had. De Draytek wordt altijd vervangen voor een Zyxel bij een netwerkmigratie. Ik vermoed dan ook dat jij een verkeerde e-mail hebt gekregen waar alleen in stond dat jij een media converter ging krijgen. Excuus voor deze verwarring!

Zojuist heb ik gelijk een nieuwe adapter jouw kant op gestuurd, want ik vind deze er inderdaad beschadigd uitzien. De nieuwe adapter komt binnen enkele dagen bij jou binnen, yay.

Graag wil ik je laten weten dat het inderdaad klopt dat er refurbished modems gestuurd kunnen worden naar klanten. Dit is omdat de modems die retour worden gestuurd, niet worden weggegooid. Dit is ook gelijk een stuk beter voor de planeet. Weet jij voor nu voldoende? Ik hoor in ieder geval graag van je of jij tevreden bent met de nieuwe adapter die onderweg is naar jou. Als jij ook nog andere vragen hebt, stel ze dan gerust. Ik help je namelijk heel graag verder! 😁

Hoi Lisa, bedankt voor je uitgebreide reactie. Morgen zal mijn aansluiting worden omgezet, helaas tot op heden geen andere adapter ontvangen. Hopelijk heeft de monteur morgen één extra bij zich. Toch nog bedankt voor de (re)actie! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @a.vdburg, ik heb voor je gekeken of het rapport al binnen is van de monteur zodat we meteen kunnen checken of het werkt, maar ik zie enkel een tijdsindicatie staan. Hoe verloopt de afspraak tot zover en is het gelukt om de andere adapter te installeren?

Alles is keurig gemonteerd en netjes aangesloten. Ondanks dat de monteur niets van de defecte adapter af wist had hij een nieuwe in de auto liggen. Deze heeft hij vervolgens gebruikt. Straks de verbinding eens goed testen, daar ben ik nog niet aan toe gekomen. Voor nu hartelijk dank voor de service en de (re)acties!

Reputatie 7
Badge +16

@a.vdburg Dat is goed nieuws, bedankt voor het delen van je terugkoppeling! Wel vreemd dat je de adapter nooit ontvangen hebt, ik kan zien dat Lisa deze op 26 augustus verstuurd heeft. Maar goed, eind goed al goed zullen we het maar op houden. 

Mocht je ooit nog eens hulp kunnen gebruiken, laat het zeker weten. De Community zit altijd voor je klaar!

Reageer