Beantwoord

Modem krijgt geen LAN verbinding

  • 27 September 2022
  • 16 reacties
  • 184 Bekeken

Hallo,

 

Ik heb vandaag mijn Modem geinstalleerd de zyxel T-50 via DSL verbinding.

Vandaag is ook de activering datum.

Nu gaat het power lampje wel branden en het 2.4 wifi en 5g wifi lampje, maar het LAN lampje niet.

Heb modem uit gehad, gereset maar steeds alleen deze 3 lampjes.

Als iemand hier een oplossing voor heeft zou ik het graag willen horen

 

met vriendelijke groet,

 

Wietse

icon

Beste antwoord door Wietse Frietema 3 October 2022, 14:49

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Wietse Frietema 

De verbinding hoort vóór 18:00 actief te zijn, is de DSL kabel rechtstreeks aangesloten op het KPN ISRA punt en de andere uiteinde in de DSL poort van de Zyxel?

Kun je een foto maken van het aansluitpunt?

Hallo @Waqqas,

oke werkt nog steeds niet, heb een paar fotos toegevoegd, de hoofd kabel gaat in een kokertje, daar komt een kabel uit waarop ik het vierkante doosje heb geïnstalleerd wat bij het installatie pakket zat

. Waar in de onderkant de DSL stekker in kan, andere uiteinde in de DSL poort van de Zyxel.

 

met vriendelijke groet,

 

Wietse Frietema

Reputatie 7
Badge +15

@Wietse Frietema

Kan je dat doosje eens openmaken en oranje en wit aansluiten in plaats van rood en blauw of andersom?

Hallo @Waqqas 

De oranje en witte draad zijn niet gestript dus voorheen ook niet gebruikt lijkt mij.

We hebben ook iemand aan de telefoon gehad van t-mobile die zegt dat het eventueel aan de kabel buiten huis ligt.

Met vriendelijke groet,

 

Wietse 

Reputatie 7
Badge +15

@Wietse Frietema 

Kun je de oranje en witte draden alsnog aanstrippen en proberen in het aansluitdoosje?

Als de 1ste aderpaar (rood en blauw) niet kan worden gebruikt dan kan het signaal ook op de 2de aderpaar (oranje en wit) worden geactiveerd.

 

kasje

 

Reputatie 7
Badge +15

@Wietse Frietema

Ik zie dat er 2 kabels zijn aangesloten, de kabel die niet wordt gebruikt kun je beter verwijderen om problemen te voorkomen met de verbinding.

Probeer dus ook de oranje en wit van de kabel die in gebruik is (die vanaf de koker komt) ipv rood en blauw.

Hallo @Waqqas ,

die gele en witte kabel zijn ook niet aangesloten in de hoofd aansluiting.

Ik zal de extra kabel weghalen.

 

Reputatie 7

Hi @Wietse Frietema en @Waqqas, super dat er al zoveel stappen zijn doorlopen! Ik ben erg benieuwd of het lukt met de tips van @Waqqas. Wil je het ons laten weten of het hiermee lukt?

Hallo,

Het is helaas nog niet gelukt een monteur zou bellen om een afspraak te maken, maar dat is ook nog niet gedaan. Moeten nog maar een keer bellen met klantenservice.

Mvg, Wietse

Reputatie 7
Badge +15

@Wietse Frietema 

Je krijgt een afsprakentool per mail, check ook de ongewenste map.

@Waqqas 

Oke super, ik hou de mail in de gaten.

Reputatie 7

Hi @Wietse Frietema, ik heb begrepen dat er zojuist een aansturing is gedaan voor de monteur. Ook zal je naast de e-mail een SMS kunnen ontvangen om je te helpen bij de installatie. 

Hallo @Boris ,

Ik heb het ontvangen hebben afspraak gemaakt. Is pas 24ste maar vooruit 12e konden we zelf niet. Hopelijk kan het dan worden opgelost.

Mvg, wietse

Hallo,

Het is gelukt heb er nog iemand anders naar laten kijken, zat niet helemaal goed in de hoofdaansluiting moesten andere kleuren cominatie gebruiken(bruin/rood en zwart). Bedankt dat jullie ook geholpen hebben!

Met vriendelijke groet 

Wietse

Reageer