Monteur weg, geen internet


Op 16 februari heb ik een bestelling gedaan om T-Mobile thuis glasvezel te krijgen. Ik zit nu bij KPN glasvezel.

Vanochtend is een monteur van Guidion langs geweest om de verbinding aan te sluiten. De verbinding viel om 10.30 weg, vervolgens 10 minuten later belde hij aan.

Het is niet gelukt. De monteur heeft het huawei kastje aangesloten op de kpn fon, maar hij doet het niet. ‘Er moet iemand van T-Mobile langskomen’ was zijn tekst.

Wanneer komt er iemand? vroeg ik. Binnen 24u, zei hij.

Ik heb T-Mobile gebeld. De helpdesk zei dat de netwerkbeheerder iets op afstand moet doen en dat dan de verbinding gaat werken. Voor 18.00u moet dit gebeurd zijn en mocht het niet zo zijn dan kan ik weer bellen.

ik zit hier nu met een open kastje, onaangesloten modem en twee verschillende verhalen over een oplossing. 
 

Heeft de monteur gelijk en moet er iemand van T-Mobile langskomen of moet ik wachten tot een netwerkbeheerder  op afstand iets doet? 

 

Cal van Odido 1 jaar geleden

Bedankt voor je heads-up @soepkip67😃


Hoi @oooMichelooo, bedankt voor je uitgebreide verhaal en sorry dat je hier meteen tegenaan loopt! Heel graag geef ik je duidelijkheid die je verlangt. Op dit moment heeft de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL jouw verbinding nog niet in de wijkcentrale omgeprikt. Hierdoor is het signaal van  KPN nog actief en dat van ons nog niet. Op dit moment heeft de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL nog geen update gegeven over de status van de monteur. Omdat het nog voor 18:00 is verwacht ik dat zij de verbinding nog tijdig voor je zullen activeren. Hiervoor zullen zij alleen in de wijkcentrale langskomen.

Daarnaast ziet de situatie er rommelig uit. Mistte de kap van de KPN Fon altijd al? De kap is lastig na te bestellen, maar hier is vast op de een of andere manier een ingang voor. Daarnaast kan ik ook Guidion verzoeken om alsnog de witte Huawei Media Converter voor je op te hangen als je dat wil?

Het signaal zou dus nog vanmiddag geactiveerd moeten worden. Ik ga voor je duimen en ik reken erop dat de monteur van KPN NetwerkNL alsnog in de wijkcentrale langs zal komen!

Bekijk origineel

21 reacties

Zo is het achter gelaten 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @oooMichelooo ,

Dit lijkt niet zoals het hoort. Heb dit topic onder de aandacht van de moderators gebracht.
Zij reageren vanzelf, dit gebeurt op volgorde van binnenkomst.

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor je heads-up @soepkip67! 😃


Hoi @oooMichelooo, bedankt voor je uitgebreide verhaal en sorry dat je hier meteen tegenaan loopt! Heel graag geef ik je duidelijkheid die je verlangt. Op dit moment heeft de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL jouw verbinding nog niet in de wijkcentrale omgeprikt. Hierdoor is het signaal van  KPN nog actief en dat van ons nog niet. Op dit moment heeft de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL nog geen update gegeven over de status van de monteur. Omdat het nog voor 18:00 is verwacht ik dat zij de verbinding nog tijdig voor je zullen activeren. Hiervoor zullen zij alleen in de wijkcentrale langskomen.

Daarnaast ziet de situatie er rommelig uit. Mistte de kap van de KPN Fon altijd al? De kap is lastig na te bestellen, maar hier is vast op de een of andere manier een ingang voor. Daarnaast kan ik ook Guidion verzoeken om alsnog de witte Huawei Media Converter voor je op te hangen als je dat wil?

Het signaal zou dus nog vanmiddag geactiveerd moeten worden. Ik ga voor je duimen en ik reken erop dat de monteur van KPN NetwerkNL alsnog in de wijkcentrale langs zal komen!

Het is 18.00u geweest, de verbinding doet het niet. 

De kap van de kpn fon ligt naast de meterkast. De foto is om te illustreren dat het onafgemaakt is.

Ik heb 3 pubers en een vrouw die pissig zijn hoe dom het is dat ik kpn heb verlaten. Helemaal nu het niet duidelijk is wanneer ze weer kunnen gebruik maken van internet.

Heeft iemand advies wat ik het beste kan doen? Ik wil zo snel mogelijk een werkende internetverbinding.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @oooMichelooo ,

Het enige wat je nu kan doen is de telefonische servicedesk bellen. Zij kunnen lijnmeting doen om te zien of de glasvezellijn actief is. Zoniet zul je waarschijnlijk tot morgen moeten wachten op actie van KPN . Dit kan je dan gelijk ook navragen.

Telefoonnummer voor servicedesk is 0800 - 0092 bereikbaar tot 22:00 uur

 

 

Ik heb gebeld met de klantenservice van T-Mobile. Er wordt een ticket aangemaakt voor KPN netwerk. Deze partij moet de aanpassing doen.

Daarnaast krijg ik een onbeperkte voucher om te kunnen internetten via de telefoon. Ik zou deze 10 minuten geleden krijgen binnen twee minuten. Duurt dit vaker iets langer of moet ik weer bellen?

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @oooMichelooo ,

Zou er nog even een belletje aan wagen.

En navragen of ze het juiste nummer wel hebben.

 

Fijne avond,  wil je laten weten wanneer je weer een werkende verbinding hebt?

Gisteravond heb ik weer gebeld met de klantenservice voor een nieuwe mobiele data voucher, deze heb ik gelijk ontvangen per e-mail.

Een redelijk groot gezin een mobiele verbinding laten delen is een drama. Het is alsof je een leenfiets krijgt als je auto bij de garage staat en meerdere mensen ergens naar toe willen.

Er zijn nog een paar dingen die de monteur gister heeft gezegd:

  • hij is zelf naar de wijkcentrale geweest om iets om te zetten voordat hij bij mij thuis kwam.
  • hij heeft de lichtkabel schoongemaakt. 

Ik heb het huawei kastje bekeken en de achterkant is beschadigd.Het ophangsysteem waar een kop van een schroef in past is deels afgebroken. Waarschijnlijk is er teveel kracht gebruikt. Kan het huawei kastje defect zijn?

Waarom zegt de monteur dat er iemand van T-Mobile bij mij thuis moet komen en laat hij de boel onafgemaakt achter, terwijl de klantenservice (en hier) zegt dat ik alleen maar hoef te wachten op KPN netwerkNL.

Het zou logisch zijn als de monteur zijn werk goed had gedaan en daarna de oplossing bij KPN netwerkNL had neergelegd. Het feit dat hij een lichtkabel gaat schoonmaken, terwijl mijn oude kpn glasvezel het prima deed net voordat hij bezig ging komt niet goed over.

Daarnaast is het makkelijk van T-mobile om de schuld neer te leggen bij KPN netwerkNL. T-Mobile is verantwoordelijk voor het proces van regelen van de aansluiting en hun samenwerking met KPN netwerkNL is daar onderdeel van.

Ik wil graag weten wanneer ik een werkende glasvezel verbinding heb. Ik ben bang dat ik (met kluitje) richting KPN netwerkNL ben gestuurd en mag wachten tot ik weer richting mijn meterkast (het riet) uitkom. 

 

Ik heb zonet weer met T-Mobile klantenservice gebeld om te vragen waar ik aan toe ben. In het systeem staat dat er een monteur op korte termijn gaat langskomen. Ik krijg een sms wanneer, dit kan 5 werkdagen duren.

Ik had in mijn spam map een werkbon van guidion staan.

bij opmerkingen staat:

”aangesloten in de pop vervolgens bij klant thuis geen licht. Los lamp knippert rood”

 

Het feit dat je hiervoor wel een werkende verbinding had met de KPN aansluiting betekent eigenlijk dat KPN Netwerk straks voor niks gaat langskomen. Het enige wat hun namelijk gaan controleren en waarvoor ze verantwoordelijk zijn is of het signaal tussen de centrale en het aansluitpunt in orde is. En tot 10 minuten voor aankomst van de T-Mobile monteur was dit nog in orde. Dus tenzij de T-Mobile monteur deze heeft beschadigd of in de centrale verkeerd heeft gepatcht, kunnen ze verder niet veel voor jou betekenen. De apparatuur waarop je aangesloten bent in de centrale (aangezien je de huawei gpon converter hebt gekregen) is van T-Mobile zelf, dus daar gaat KPN Netwerk ook niks mee doen vermoed ik.

Waarom Cal in zijn systeem een melding ziet dat KPN Netwerk nog een patch moet zetten terwijl de monteur dit voor zijn bezoek al heeft gedaan vind ik ook bijzonder. Bij een GPON verbinding doet KPN Netwerk al ruim een jaar geen patch werkzaamheden meer zover ik weet.

Ik hoop voor je dat het snel wordt opgelost maar uit eerdere ervaring vanuit dit forum kan dit allemaal ook zomaar in de 2 weken tijd gaan lopen. Veel sterkte ermee.

Het is dus niet duidelijk waar het probleem ligt, in mijn meterkast of in de wijkcentrale pop. Gezien ik een werkende verbinding had, vind ik dat het probleem zo snel mogelijk moet worden opgelost.

Ik vind het echt slecht dat ik moet wachten op een sms wanneer een monteur langskomt. 

ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice. Kan ik eventueel de bestelling ongedaan maken en weer terug gaan naar KPN? Zou dit er voor zorgen dat ik sneller een werkende verbinding heb?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @oooMichelooo, ik wil ook dat je zo snel mogelijk online bent! Ik ben gaan kijken of er al een concrete update is, deze is er nog niet. Op dit moment moeten we de monteur afwachten. KPNNetwerkNL heeft het signaal van de lijn gehaald, waardoor er geen licht wordt geconstateerd. Zodra er weer signaal is kunnen we de installatie voltooien. Geen zorgen, er staat een ticket open en we zijn er druk mee bezig!

 

Om antwoord te geven op je vraag: 

Kan ik eventueel de bestelling ongedaan maken en weer terug gaan naar KPN? Zou dit er voor zorgen dat ik sneller een werkende verbinding heb?

Je kan het contract beëindigen, alleen zitten hier wel kosten aan verbonden. Ook zou je dan moeten wachten op je nieuwe provider om de overstap en installatie te realiseren. 

Het kan wel zonder kosten. Binnen 14 dagen na start van de werkende dienst.

https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/klantenservice/thuis/bestelling/thuis-herroepingsformulier.pdf

Probleem is dat KPN de aanpassing in de pop moet terugdraaien en dat dit waarschijnlijk niet op korte termijn kan. 
 

Ik heb ondertussen weer contact gehad met T-Mobile en KPN.

Vorig jaar heb ik een bestelling gedaan bij KPN, klantnummer 01 gekregen en deze bestelling heb ik geannuleerd.

daarna weer een bestelling gedaan, klantnummer 02 gekregen en deze is actief gebleven.

in mijn kpn omgeving zag ik twee keer mijn huisadres staan. Beide klikbaar, 1 gevuld met mijn gegevens over het abonnement en 1 leeg.

In februari heb ik telefonisch contact gehad met T-Mobile dat ik wilde overstappen naar T-Mobile met de overstapservice.

een paar dagen later kreeg ik bevestiging van KPN dat er een overstap is aangevraagd en jammer dat je ons gaat verlaten mail. Het klantnummer dat leeg is staat hier genoemd.

Gisterochtend heb ik een mailtje gekregen dat mijn aansluiting is overgenomen door mijn nieuwe aanbieder en mailtje dat mijn abonnement is opgezegd. Het actieve klantnummer wordt hier genoemd.

Het lijkt alsof de overstapservice is ingezet met een leeg account en dat het actieve account gewoon actief is gebleven. 

Vanochtend heb ik contact gehad met KPN en die zeggen dat de lijn niet meer bij actief is bij KPN, hij zou vrij moeten zijn voor een nieuwe aanbieder.

Nou leg dit maar eens uit aan de klantenservice. Ik heb net weer gebeld met T-Mobile en die lijken dit te behandelen dit als een storing.

Is dat juist?

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @oooMichelooo, dit is inderdaad een zeldzaam scenario. Ik heb dit ook nog niet eerder gezien. Behandelen als storing is een beetje apart uitgelegd, er is een ticket aangemaakt naar onze Back Office. Zij gaan vervolgens kijken wat er aan de hand, indien nodig kunnen zij ook de onderaannemer aansturen om werkzaamheden te verrichten in de wijkcentrale. Het ticket staat nu één dag open en hier is nog geen concrete update over. Zodra ze meer weten over de situatie, wordt er contact met je opgezocht!

Ik hoop ook dat ik spoedig gebeld wordt door de back Office.  Als ik nieuws heb laat ik het hier weten.

Reputatie 1

Op 16 februari heb ik een bestelling gedaan om T-Mobile thuis glasvezel te krijgen. Ik zit nu bij KPN glasvezel.

Vanochtend is een monteur van Guidion langs geweest om de verbinding aan te sluiten. De verbinding viel om 10.30 weg, vervolgens 10 minuten later belde hij aan.

Het is niet gelukt. De monteur heeft het huawei kastje aangesloten op de kpn fon, maar hij doet het niet. ‘Er moet iemand van T-Mobile langskomen’ was zijn tekst.

Wanneer komt er iemand? vroeg ik. Binnen 24u, zei hij.

Ik heb T-Mobile gebeld. De helpdesk zei dat de netwerkbeheerder iets op afstand moet doen en dat dan de verbinding gaat werken. Voor 18.00u moet dit gebeurd zijn en mocht het niet zo zijn dan kan ik weer bellen.

ik zit hier nu met een open kastje, onaangesloten modem en twee verschillende verhalen over een oplossing. 
 

Heeft de monteur gelijk en moet er iemand van T-Mobile langskomen of moet ik wachten tot een netwerkbeheerder  op afstand iets doet? 

 

Had ongeveer hetzelfde, van KPN dualbond naar t mobile glasvezel, 4x monteur geweest, netwerk probleem monteur 3 was van KPN, daarna werkte het nog niet. Er was een tech online na lang telefoon gewacht die iets vond, en werte alles op eens.

Nummer 4 van Guidion kwam voor niks behalve de aansluiting kabelzooi:  wat netter gemaakt en wat uitleg ….

=============================================================

En nu vandaag doet ineens dat klote Zyxel modem het niet meer. reset, nakko..

Mijn oude Fritz 7583 VDSL is veeeeeel beter; ertussen gezet zonder zyxcel ..

Bingo, alleen doet ve vaste telefoon het niet aan de t mobile kant..

Goedemorgen. Vandaag zoals verwacht nog steeds geen internet (wel gehoopt :-)

Ik kan zelf niet zoveel doen om het probleem op te lossen, ik ben hierin afhankelijk van T-Mobile.

Nu kan ik misschien wel de back Office de goede kant opsturen. 
Een monteur gaat waarschijnlijk bij mij thuis niet zoveel kunnen doen. Kan de monteur iets in de pop doen waardoor mijn probleem opgelost wordt?

Of is het meer een administratieve koppeling die goed gezet moet worden? Mijn werkende kpn account is later alsnog opgezegd en overgenomen door T-mobile. 
 

Ik ben er net achter gekomen dat mijn abonnement van KPN nog doorloopt (al is de lijn overgenomen door T-Mobile) Gezien de overstapservice op het klantnummer zat met het lege abbo en niet op het actieve klantnummer betaal ik gewoon door.

Ik ga mijn bestelling van T-Mobile annuleren. Over twee maanden ga ik het eventueel weer proberen. 
wat een sh*tshow. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @oooMichelooo, dankje voor de concrete update. Zoals ik eerder al zij, dit is een zeldzaam scenario. Hiervoor zou je bij KPN moeten aankloppen. Ik zie inderdaad dat je bestelling is geannuleerd. Hopelijk kan ik je over twee maanden, opnieuw, verwelkomen! 

Bedankt en misschien tot over twee maanden. 

Reageer