Beantwoord

na 1 jaar nog steeds geen signaal!

  • 13 March 2023
  • 5 reacties
  • 147 Bekeken

Na meer dan een jaar beloofd T Mobile nog dat we binnenkort worden opgebeld voor een afspraak. Ik heb er een hard hoofd in. Mijn buren vragen mij nog hoe glasvezel T Mobile bevalt.

We hadden in 2022 in februair met veel enthousiasme glasvezel aangevraagd, sindsdien alleen maar loze beloften. Bij aanleggen kabel in voortuin hebben de aannemers zelfs onze nieuwe tuintegels beschadogd, na heel boos te zijn (je moet echt laten blijken dat je het niet fijn vind) heeft de monteur een dag later de tegels gewoon kwart slag gedraaid (zat nl tegen muur onder plint) en toen was het niet meer zichgtbaar. Ik dacht kan gebeuren! vervolgens na veel ge-emmer en gebel vorig jaar in augustus alle spullen binnen en zelf eea voorbereid, monteur komt op een zaterdag avond die nog moest scheiten in onze toilet waarna toilet stonk als een ik niet weet wat. Hij gaf aan dat er geen signaal was en er werd een ticket aangemaakt en Duth Open Fiber zou het eea oplossen…...heel veel gebel en nog steeds heden maart 2023 nog geen afspraak. Bleek nu dat Guidio het overneemt, echter van T Mobile uiteraard niks gehoord. 3 weken geleden gebeld naar T Mobile, uiteraard meer dan 30 minuten moeten wachten, medewerker geeft aan dat dat niet goed is en hij zou er werk van maken, Via email inderdaat ticket bevestigd en ik zou vlg dat bericht binnen 5 werkdagen bericht ontvangen. En ja hoor weer geen bericht!  ik vroeg nog aan de medewerker of ik dit jaar nog wat mocht verwachten en hij lachte dat zeker.

Uiteindelijk vandaag gebeld en dame (Ostada) aan de telefoon en gaf aan dat er enige data al voorhanden waren maar ze moest het allemaal verifieren en ik wordt gemaild hierover binnen 14 dagen. Ik heb gevraagd te noteren als ik binnen 14 dagen niks verneem dat ze het mogen annuleren, ik vind dat ik geduldig genoeg ben geweest. Dan maar geen glasvezel, KPN komt er vast nog mee.

icon

Beste antwoord door eric 21 March 2023, 22:28

Bekijk origineel

5 reacties

je hoeft mij dat niet uit te leggen hoor, dat is hetzelfde als je het hebt over hoe verzekering werkt. Ook al gaat er wat mis kan ik begrijpen. Maar niet een jaar, zeker niet voor een georganiseerd land als Nederland, vlg mij is dat alleen bij T Mobile het geval. Jullie hebnen gewoon niet de juiste mensen gekozen wat overduidelijk is, een las/verbinding door iemand die waarschijnlijk wat goedkoper is laten doen en erna moet nog iemand dat opnieuw gaan doen omdat de eerste het niet goed heeft gedaan. Tweede monteur die zeer ervaren overkomt gaf aan dat hij per week gemiddeld 15 zulke onkundige lassen moet verhelpen, zelf hij vond dat dat binnen T Mobile niet goed is geregeld.

Daarnaast in mijn geval is de klachtenafhandeling van de voortuin tegels ook niet netjes behandeld, als ik de aannemer van jullie er niet op had aangesproken toevallig omdat ik het had gezien liep hij zo weg! En toen ik later dit melde bij jullie is er ook totaal niet op gereageerd. De aannemenr vroeg mij dit niet te melden bij T Mobile. Hoe zou jij het vinden als dat bij jou thuis het geval was?

Meerde malen zou ik teruggebeld worden maar telkens moest ik erachter aan, uiteindelijk iets van 1.5 maand geleden belde ik om alles maar te annuleren werden er concrete stappen genomen. Het had anders gekunt. Verwacht ook niet dat T Mobiel nu nog gaat reageren hierover, ben maar een kleine klant.

Ik klaag absoluut nu niet over de snelheid, alles werkt naar behoren, daar ben ik ook erg blij mee.

Echter het gehele proces van aanvraag tot aanleg verdient absoluut geen schoonheidsprijs, nu de buren van mij allemaal dit gehoord hebben schikken ze er alleen maar van en zeggen van we wachten wel tot een andere provider dit in onze straat gaat aanbieden.

 

Reputatie 7
Badge +14

De aannemers werken in opdracht van de netbeheerder.  Die zijn eigenaar van de glasvezel kabel tot en met het FTU kastje in jouw meterkast.  Dan huurt een provider,  in jouw geval t-mobile de glasvezel verbinding en bouwt daar een internet dienst overheen. De apparatuur die onder beheer van T-Mobile is, de NTU en de router worden door de monteur service van Guidion geïnstalleerd. 

Dit zijn dus de partijen die het mogelijk maken dat jij snel internet thuis hebt. Bij elektriciteit werkt het net zo, je hebt een netbeheerder zoals Stedin en Alliander. Die huren een aannemer in om kabels naar huizen te leggen en uiteindelijk onderin de meterkast af te werken. 

Dan neem jij een contract bij een elektriciteit provider zoals Budget Energie of Vattenval. Al die bedrijven bij elkaar leveren jouw de elektriciteit. 

En ja, daar kan wel eens wat misgaan, het blijft techniek.  Maar ik heb nu een paar jaar glasvezel en zo blij dat dit veel praktische mogelijkheden biedt voor mijn toepassingen die snel internet nodig hebben, met name in de upload.

uiteindelijk hebben we signaal! ik dacht dat 2-3 maanden erg lang was in 2002 voor breedbandinternet toen wij in Aruba werkten. Wist dat dat in een ontwikkeld land als Nederland dit record kan verbreken.

Gisteren kwam uiteindelijk een echt goed monteur, hij zag gelijk al dat de las in het glasvezelkastje dat de verbinding las vabn de kabel niet goed was, deze was slordig in elkaar gezet vertelde hij mij en dat hij per week wel 15 zulke fouten ziet en moet herstellen. Dit betekend toch dat T Mobile verkeerde onkundige (goedkope) mensen inhuurt? dit betekend toch dubbele kosten ?? houdt de mensden van straat denken jullie bij T Mobile zou ik maar zeggen.

Ik moest zelf bij Ziggo de aansluiting opzeggen, want T Mobile doet dat niet en Ziggo adviseerde mij T Mobile te bellen hierover want vgl Ziggo moet elke zichzelf gerenomeerd groot internetaanbieder dit namens de klant regelen, maar T Mobile zegt dat bij een aanvraag tot aansluting niet kunnen zien hoelang dat duurt, maar mijn vaste telefoonlijn kon wel zo overgenomen worden (dan is er toch iets mis in de bedrijfsvoering/logistiek?), na zeuren bij de telefoon kreeg ik soort van 2e lijnsmedewerker die gewoon mijn 1e maand abonnement 100% crediteerd, prima allemaal maar als ik niks zei en niet klaagde had ik deze maand dubbele kosten voor internet/telefonie/tv. T Mobile zal zou eigenlijk uit zichzelf moeten regelen.

Laatste punt: bij eerste aanleg kabel in de tuin had de aannemer onze nieuwe tegels beschadigd aan de hoeken, als ik niet bleef opletten waren ze echt zo weggelopen. Toen ik dit aangaf zeiden ze dat dat kan gebeuren, die risico is er altijd! toen ik boos werd kwam er soort van chef bij, die vroeg mij dit niet aan te kaarten bij T Mobile, hij zou het oplossen, dag erna heeft hij de tegels (2 x) kwartslag gedraaid waardoor deze onder de plint gecamoufleerd werd. Het is niet meer zichtbaar maar juist vind ik het nog steeds niet, Spijt dat ik dat niet had aangekaart. Dit bewijst wederom van onkundige monteurs.

Alles werkt nu gelukkig maar schoonheidsprijs is niet voorhanden voor T Mobile! ik zie op dit forum dat er nog steeds aanslutingen lang duren maar vlg mij heb ik de record. Misschien dat de mensen van Guinness World Records dit een keer moeten registreren bij hoofdkantoor T Mobile.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @bunqueejump, welkom op onze Community! Met een nieuwe glasvezellijn kan de oplevering lang duren. Ik ben in je dossier gedoken en zie dat je gisteren contact hebt gehad met onze klantenservice. Kun je mij op de hoogte houden hoe dit verloopt?

Reputatie 7
Badge +14

Wat vervelend.  Het aanleggen van glasvezel voor netbeheerders is inderdaad een uitgebreid project.

Helaas zal er nog meer geduld nodig zijn. Annuleren kan altijd,  de kans dat een 2e netbeheerder in dezelfde straat een kabel gaat aanleggen is echter klein. 

Als de koperkabel op dit moment nog meegaat, laat de aanleg dan gewoon doorsudderen.  Dan komt er 't.z.t iets in plaats van niets.

Reageer