Na 4 maanden nog steeds geen glasvezel

  • 19 January 2023
  • 23 reacties
  • 448 Bekeken

In september 2022 heb ik in een van de t-mobile winkels zowel een mobiel abonnement afgesloten als t-mobile thuis. Gekozen voor glasvezel voor internet en tv, omdat het in onze wijk beschikbaar was. De glasvezel ligt nog voor het pand (wij wonen in een hoogbouw woning op de 4de verdieping) en tot op heden is er nog niks gebeurd. Er wordt geen contact met ons gezocht om het aan te sluiten of door te trekken naar de woning. Ik heb jullie al 3x gebeld en krijg te horen dat jullie er niet over gaan. Jullie onder aannemer zegt er ook niet over te gaan en dat weer een ander bedrijf dat gaat doen, waardoor ik echt ten einde raad ben. Niemand laat iets weten of kan ons iets vertellen. Ik wacht al 4 maanden op een datum waarop wij de glasvezel krijgen, terwijl mij verteld werd dat het in 2 weken beschikbaar was! 

Ik vind dit echt ongelofelijk slecht. De kabel is letterlijk zo door te trekken, omdat er een oude boodschappen lift in het gebouw zit. Kost nog geen dag.


23 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @AntonioAngels, sorry, het liefst had ik gezien dat je al lang en breed aangesloten was! Het lastige is dat er een zeer uitgebreid aanvraag- en planningsproces vereist is voor hoogbouw. Op dit moment doen wij elke paar weken voor je navraag bij Volker Wessels en zodra er meer bekend is laten wij je dit weten.

Geen zorgen, wij gaan hier voor je achteraan en ik hoop heel snel een doorbraak voor je te forceren!

 

Ik heb inmiddels alles van T-mobile geannuleerd en het doosje met modem etc. teruggestuurd, ben er nu helemaal klaar mee en blijf gewoon bij ziggo wat mij tot nu toe prima bevalt .

Hey @AntonioAngels, ik ben gelijk weer gaan kijken voor je. Ik zie dat Fiber je op 19-06 gebeld heeft, echter kregen ze geen gehoor. Wel hebben ze een voicmail ingesproken. VWT is op dit moment zeer slecht te bereiken, we weten niet waar dit aan ligt. Op dit moment is de situatie onveranderd. Hopelijk komt er snel spoed in de zaak! 

Hi Tommie,

Zojuist VWT zelf maar weer even gebeld. 

Kreeg te horen dat het normaal is dat het zo lang duurt en ik geen contact krijg. Verder kreeg ik te horen dat ze de hoogbouwploeg niet spreken en dat het goed nog 1,5 jaar kan duren….

Heb gezegd dat ik het absoluut niet normaal vind. 

Als het straks meer dan een jaar gaat duren trek ik de stekker eruit.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Peet120417, heel goed dat je aan de bel trekt en bedankt voor je uitgebreide toelichting, ik geef je graag de helderheid die je verlangt! 

Ik zie dat je eerder deze week contact hebt gehad en het lijkt erop dat de aannemer een administratie fout heeft gemaakt. Wij hebben hen verzocht om dit aan te passen en ik verwacht dat dit in de komende werkdagen zal gebeuren. Vervolgens beginnen wij aan de volgende fase en zorgen wij snel dat je aansluiting helemaal rond komt.

Wij gaan hier voor je achteraan, dit lossen we absoluut voor je op! 😃

Vorig jaar april kwam er bij mij iemand van ODF langs om te melden dat er in ons appartementencomplex op zeer korte termijn glasvezelkabel zou worden aangelegd en vroeg of ik zou willen overstappen naar T-mobile. Wij hebben daar even over nagedacht en in de T-mobile shop in Zoetermeer op 5 mei 2022 hebben wij ons aangemeld als nieuwe klant niet wetende dat de aansluiting pas een jaar daarna aangelegd zou worden. Oké Ziggo werkt ook perfect en nu twee maanden geleden hebben wij en alle buren in het complex waar ik woon allemaal een glasvezelaansluiting in de meterkast gekregen, ook bij mij hebben de monteurs alles getest en was perfecte data overdracht zeiden ze. Wat mij nu stoort is dat de buren van ons die zich ook en later aangemeld hebben al een maand een werkend T-mobile modem geïnstalleerd hebben maar IK niets meer hoor van T-mobile ik heb al herhaalde malen gebeld naar Gideon/ T-mobile en vandaag nog naar ODF maar niemand weet waarom mijn modem niet kan worden geïnstalleerd. Ik begin nu héél erg te twijfelen of ik zal doorgaan met T-mobile en toch maar liever bij Ziggo blijf. Ik wil nog één week wachten maar daarna mag T-mobile ,het doosje met modems ed komen ophalen en blijf ik bij Ziggo. Ik huiver nu al bij het idee mocht er een keer storing zijn en T-mobile weet niet te handelen zodat wij hier zonder internet en tv zitten.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @AntonioAngels, ik ben gelijk weer gaan kijken voor je. Ik zie dat Fiber je op 19-06 gebeld heeft, echter kregen ze geen gehoor. Wel hebben ze een voicmail ingesproken. VWT is op dit moment zeer slecht te bereiken, we weten niet waar dit aan ligt. Op dit moment is de situatie onveranderd. Hopelijk komt er snel spoed in de zaak! 

Hi @AntonioAngels, ik heb nogmaals aan de mouw getrokken van Fiber. Ook heb ik nu gevraagd om een echt concreet plaatje, dit duurt namelijk veel te lang. Ze gaan spoedig contact met je opnemen hierover, hopelijk komt er nu eindelijk meer duidelijkheid! 

Hallo, ben ik weer.

Laatste contact is inmiddels weer meer dan 2 weken geleden. Nog steeds is het probleem niet opgelost..

Gaan richting de 10 maanden nu. 

Leuk dat ik elke keer te horen krijg nog even geduld... 

Gezellig ik zit met hetzelfde probleem ! Hier betalen wij ons nou scheel voor in nederland 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @AntonioAngels, ik heb nogmaals aan de mouw getrokken van Fiber. Ook heb ik nu gevraagd om een echt concreet plaatje, dit duurt namelijk veel te lang. Ze gaan spoedig contact met je opnemen hierover, hopelijk komt er nu eindelijk meer duidelijkheid! 

17 mei werd ik gebeld door een tmobile medewerker dat ze met volkerwessels ging praten omdat volkerwessels tegen mij vertelde dat ze mijn glasvezel op dit moment niet naar boven kunnen trekken. Ik zou hierover nog teruggebeld worden door jullie, maar tot nu toe weer niks gehoord. 

Ik ben benieuwd of het glasvezel ooit nog het pand in gaat naar onze woning. 

?

17 mei werd ik gebeld door een tmobile medewerker dat ze met volkerwessels ging praten omdat volkerwessels tegen mij vertelde dat ze mijn glasvezel op dit moment niet naar boven kunnen trekken. Ik zou hierover nog teruggebeld worden door jullie, maar tot nu toe weer niks gehoord. 

Ik ben benieuwd of het glasvezel ooit nog het pand in gaat naar onze woning. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @AntonioAngels, dit duurt inderdaad veel te lang, sorry voor de zeer geringe communicatie van onze partners. Ik heb de operationele afdeling aan de digitale mouw getrokken en gevraagd jou zo spoedig mogelijk een concreet antwoord te geven. Je wordt waarschijnlijk vrijdag of maandag gebeld met een update.

@AntonioAngels ik heb zojuist, zelf, hier een melding van gemaakt met de benadrukking om extra druk te zetten. Ik snap de frustratie volledig en wil ook dat je zo snel mogelijk opgeleverd bent! Ik wacht de reactie af. Weet dat ik voor je klaar sta. 

Hoi Tommie,

Ik ben inmiddels 8 maanden verder…

Nu al meerdere keren volkerwessels gesproken. Ze zeggen er prioriteit van te maken, maar er gebeurd letterlijk niks. Ook zeggen ze mij te bellen, maar dat doen ze ook niet. Moet er elke keer zelf achteraan. Hun onder aannemer reageert niet zeggen ze.

Gisteren de klantenservice gebeld van T-mobile. Daar kreeg ik een mevrouw aan de telefoon die mij vertelde dat ze niks kon doen. En dat er niemand binnen T-mobile is die mij kan helpen.

Ik vind dit echt ongelofelijk. Ik wil graag geholpen worden!

Reputatie 7
Badge +9

@AntonioAngels ik heb zojuist, zelf, hier een melding van gemaakt met de benadrukking om extra druk te zetten. Ik snap de frustratie volledig en wil ook dat je zo snel mogelijk opgeleverd bent! Ik wacht de reactie af. Weet dat ik voor je klaar sta. 

Hi @AntonioAngels, het laatste contact is inderdaad een tijd geleden. Dit ligt alleen buiten mijn handbereik. Het beste wat je kan doen is contact opnemen met VWT, dat kan via dit telefoonnummer: 0881860444. Hopelijk kun je met hun een afspraak in plannen, dan kunnen wij voor je aan de slag. Laat je mij weten of het lukt om een afspraak in te plannen?

Nou ja zeg. Vind het bizar dat ik weer zelf naar hun toe moet gaan communiceren. 

Ik heb hun al denk ik zo'n 10x gebeld in de afgelopen 5 maanden. Zei zeggen steeds dat ze een melding maken als ik bel. En dat hun onder aannemer contact op zal nemen. 

Er gebeurd letterlijk al 5 maanden niks. Schandalig!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @AntonioAngels, het laatste contact is inderdaad een tijd geleden. Dit ligt alleen buiten mijn handbereik. Het beste wat je kan doen is contact opnemen met VWT, dat kan via dit telefoonnummer: 0881860444. Hopelijk kun je met hun een afspraak in plannen, dan kunnen wij voor je aan de slag. Laat je mij weten of het lukt om een afspraak in te plannen?

Hi @AntonioAngels, ze hebben een verzoek ingedient bij de aannemer om een afspraak in te plannen. Ik durf hier geen tijdsindicatie voor aan te geven. Als dit volgende week nog niet is opgepakt, dan ga ik hier meteen weer achteraan! Laat je het mij weten?

Hoi Tommie,

Helaas weer bijna 2 weken verder dan je laatste reactie. Nog steeds geen reactie.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @AntonioAngels, ze hebben een verzoek ingedient bij de aannemer om een afspraak in te plannen. Ik durf hier geen tijdsindicatie voor aan te geven. Als dit volgende week nog niet is opgepakt, dan ga ik hier meteen weer achteraan! Laat je het mij weten?

Helaas weer twee weken verder en nog niks gehoord. Nu in maand 5 inmiddels..  :(

Wel 1x een telefoontje gehad van T-mobile die ook vertelde er achter aan te gaan. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @AntonioAngels, heel erg bedankt voor je geduld. Ik wil natuurlijk dat dit zo snel mogelijk wordt gefixt. Ik heb daarom ook gelijk contact opgezocht met Fiber. Als ik hierover een update binnen krijg dan laat ik je het weten. Het kan ook zijn dat zij met jou contact opnemen. Wordt vervolgd.

Zojuist Volkerwessels nog een keer gebeld. Nu vertelde ze dat ze al meerdere meldingen sinds november hebben gedaan bij de projectleider van hun aannemer. En die heeft tot op heden niet gereageerd op de berichten. Werd mij gewoon verteld om maar weer terug te bellen volgende week. 

Er gebeurd dus gewoon letterlijk niks.

Vroeg of ik de gegevens mocht hebben van het bedrijf, maar dat mocht niet. Op deze manier kunnen we nog lang wachten..

Hey @AntonioAngels, hartstikke goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik had heel erg gehoopt dat je inmiddels al van een goedwerkende verbinding kon genieten. Excuses dat dit nog op zich laat wachten. Ik geef je heel graag meer duidelijkheid, zodat je weet waar je aan toe bent. Hiervoor verwijs ik je graag naar dit topic.

Deze toelichting geldt namelijk ook voor jou.

Hi Tommie,

Bedankt voor je bericht. Helaas sluit het topic niet helemaal aan bij mijn situatie. Ons pand is namelijk geen nieuwbouw en de kabels liggen al voor de deur van het gebouw. Ook zijn de kabels niet van KPN, maar ben ik al twee keer naar volkerwessels gestuurd. Zei vertellen mij dat hun weer met een bedrijf schakelen die de hoogbouw regelt, maar tot nu toe nog niks gezien of gehoord. 

Ik ben er nou al zo vaak zelf achteraan aan het gaan. En ik vind dat tmobile ook wel eens actie mag ondernemen om het eens te gaan regelen.

Graag wil ik een datum hebben waarop ze de kabels naar boven trekken, zodat we verder kunnen

Reputatie 7
Badge +9

Hey @AntonioAngels, hartstikke goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik had heel erg gehoopt dat je inmiddels al van een goedwerkende verbinding kon genieten. Excuses dat dit nog op zich laat wachten. Ik geef je heel graag meer duidelijkheid, zodat je weet waar je aan toe bent. Hiervoor verwijs ik je graag naar dit topic.

Deze toelichting geldt namelijk ook voor jou.

Reageer