Na 8 maanden nog geen glasvezel.

  • 8 April 2023
  • 19 reacties
  • 320 Bekeken

Op 11-08-2022 heb ik een glasvezelpakket aangevraagd bij T mobile thuis.

Er is een maand of 3 daarna een afspraak gemaakt om de kabel naar binnen te maken maar hier is niemand voor komn opdagen, 2 maanden later weer een afspraak en ook daar is niemand voor komen opdagen.

 

Ik krijg na contact met Tmobile een mailadres en telefoon nummer van de (aannemer) die de kabel naar binnen brengt? Al een paar x gemaild in de laatste 4 maanden, en 1 keer een reactie gehad, dat er diezelfde week een uitvoerder zou langskomen om de boel te schouwen, en ook die beste man heb ik niet gezien.

 

Het is tot nog toe geen fijne ervaring met T mobile. En vraag me af of dit allemaal wel gaat lukken met de Tmobile ik hoor en lees heel veel klachten met het niet aanleveren van glasvezel, mijn vraag is wanneer kan ik mijn bestelde glasvezel verwachten? 

 

 

Tommie van Odido 8 maanden geleden

@Yugeseyo ik begrijp je hierin volledig, echter kan ik niet zien wat VWT geconstateerd heeft. Het enige wat ik te horen krijg is dat er door een obstructie de aanleg niet kunnen voltooien. Wat je altijd nog kan proberen is om contact op te nemen met VWT. Je kunt hun bereiken op dit telefoonnummer: 088 1860444 - maandag tot en met vrijdag: 08:00 - 17:00. Verder kan ik op dit moment jammer genoeg niks betekenen. Hopelijk kunnen zij je meer uitleg geven over de situatie.

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Yugeseyo, ik heb meteen een status navraag uitgezet bij de Glasvezel-afdeling. Zodra ik meer informatie heb, zul je het van me horen! 😊 Groetjes, Ishana

Nog niets gehoord hoor, ik ben verleden week gebeld door T mobile, en ik zou vrijdag en anders dinsdag terug gebeld worden om allea nubte gaan regelen met de  "aannemer" maar jammer genoeg niets gehoord.

 

Het loopt allemaal niet lekker, en het is geen fijne inkomer als aankomende nieuwe klant. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Yugeseyo, ik zie dat mijn collega's aan de bel hebben getrokken bij VWT. Ik ga er van uit dat ze je zo snel mogelijk gaan bellen.

Als je eerder een opheldering wilt hebben, zou je eventueel contact kunnen opnemen met VWT. Dit kan via dit telefoonnummer: 088 - 1860 444 van maandag tot vrijdag 08.00 - 17.00 uur.

Ik denk dat ik het maar lekker aan de T mobilt over laat,  zou mooi zijn als ik mijn klanten mijn werk zou laten doen. Helemaal na zoveel incompetentie, van alle partijen ik heb bij de T mobile een abonnement afgesloten niet bij VWT.

 

Zoals ik ook al eerder heb aangegeven ik heb al aannemers gebeld en gemaild en krijg geen reactie, ook de T mobile  had beloofd verleden week vrijdag of uiterlijk dinsdag te bellen naar me.

 

Met al deze problemen die ik lees zal het beltegoed wel op zijn. 

Reputatie 7
Badge +5

Dat is goed @Yugeseyo. Ik duim mee dat je snel iets hoort van VWT!

Nou daar zijn we weer, tot nu nog niks gehoord geen belletje, mailtje of wat dan ook.

Ik weet niet met welke partijen er allemaal gecommuniceerd moet worden, maar dit had allang geëscaleerd moeten worden. 

Ik heb dit nog nooit meegemaakt en het is eigenlijk een schande zowel van de aannemer als van de Tmobile. 

Onderhand alweer een maand geleden dat ik dit topic aangemaakt heb, we zijn dus onderhand 9 maanden verder en nog steeds niets gehoord van de aannemer of tmobile wanneer ze komen aansluiten ☹️

 

Maandje geleden gehoord dat de KPN ook start met glasvezel In rotterdam ijsselmonde aan te leggen ik wacht het nog even af en dan gaat ik mijn bestelling annuleren dit wordt gewoon te absurd.

 

Dus mensen uit Rotterdam de KPN komt eraan dus we krijgen meer opties in providers van glasvezel! Beetje gekeken op het KPN forum en daar zie ik geen problemen zoals op dit forum over aansluit problemen die maanden duren. Jammer dat het zo loopt, we hadden op een andere ervaring gehoopt. 

 

Totdat ik een afspraak met de aannemer heb, en die ook daadwerkelijk de kabel binnenbrengt zal ik elke week dit topic updaten. Fijn weekend👋👋💦

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Yugeseyo, sorry voor de stilte. Op 12-04 heeft VWT aan ons doorgegeven dat ze de zaak uitzoeken, er staat namelijk iets in weg om de oplevering uit te voeren. Ik heb opnieuw actie ondernomen en onze Fiber afdeling verzocht dit opnieuw met VWT te bespreken. Ik zal jou echt zo goed mogelijk op de hoogte houden. Nogmaals excuses voor het lange wachten, hopelijk wil je het nog even de tijd geven!

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Yugeseyo, je hebt een voicemail van onze Fiber afdeling met een update!

Hoi bedankt voor het berichtje, ik heb begrepen dat een uitvoerder van de aannemer contact met me gaat opnemen.

 

Ik ben benieuwd, hopelijk wordt dat nu ook echt gedaan, want dit zouden ze een maand of 3 geleden ook doen. Toen heb ik de uitvoerder van de  aannemer zelf ook nog gemaild maar nooit meer een reactie gehad.

 

Ik moet nu dus even afwachten tot de beste man mij belt, maar wanneer moet ik weer aan de bel trekken als dat niet gebeurd? Duurt dit een week of 2 weken? 

 

Alweet 16 dagen geleden, en nog steeds niks gehoord, de geschiedenis lijkt zich te herhalen. Word nu wel heel langdradig allemaal. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Yugeseyo, het had zeker niet zolang mogen duren. Ongeacht de aansluitstatus dient de uitvoerder je op de hoogte te houden. Ik heb onze oplever-afdeling gebeld en met klem verzocht bij PV een update los te weken. Sorry voor de extra wachttijd!

Nou we zijn weer een maand verder, en na alle berichtjes en forum artikelen helemaal niks gehoord niet van een uitvoerder of de aannemer zelf helemaal niks. Belachelijk gewoon, onbegrijpelijk dat dit kan als onderaannemer van een service dienst. 

 

Moet ik hier nou om huilen, of lachen? Het lijkt wel een comedy show. 

Ik blijf maar lachen😂

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Yugeseyo, ik snap niet waarom VWT geen contact gezocht heeft. Ik heb een nieuwe update, echter is dit niet waar we op hoopte.

Door een obstructie, een betonnen blok, is het niet mogelijk om de kabel naar binnen te halen. VWT heeft de order daardoor afgewezen en dan wordt deze uiteindelijk gecanceld. Het is dus niet mogelijk voor ons om glasvezel naar binnen te brengen. Mijn oprechte excuses voor het ongemak!

Obstructie? Betonnen blok? Dit is echt klink klare onzin. Waar de paarse glasvezel kabel uit de grond komt, 40 cm daarvandaan ligt de gevel, waar nu ook de ziggo kabel doorheen zit en de waterleidingen en gasleidingen. Er is ook niemand geweest om te schouwen. 

 

De buren aan de overkant hebben de aansluiting al en ook  het glasvezel pakket. (ook na 7 maanden wachten en veel bellen mailen) 

 

Vreemd verhaal dit, onmacht is begrijpelijk onkunde niet. 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

De Ziggo, water en gasleidingen zijn aangelegd ten tijde van de bouw. Dat kun je niet met elkaar verglijken. Je begrijpt dat de netbeheerder er niets aan heeft om wel glas tot jouw pand te leggen en dan het niet af te kunnen maken. Hier is dus echt geen opzet in het spel maar gewoon praktische beperkingen als je in een heel gebied glasvezel probeert aan te leggen.

Het is gewoon je reinste onzin de ziggo en kabel en zelfs de gasleidingen waren er niet tijdens de bouw van mijn huis, ik woon op een dijk uit 1932 en nee in de jaren 30 hadden de huizen in Nederland nog geen gasaansluiting en leidingen in de straat liggen. 

 

20 jaar geleden zijn de water en gasleidingen vervangen, ook toen was deze betonnen obstructie er niet, denk je nu echt dat er infra in een straat of dijk gemaakt wordt wat niet meer toegankelijk is?

 

Dit verhaal heeft echt een schandelijk einde gekregen ook door dit vorige ongekende bericht "kan je niet vergelijken" nee zekers niet een kabeltje naar binnen brengen van 8mm tegenover gas en waterleidingen en ook elektriciteit die zijn een stuk dikker en moeilijker naar binnen te krijgen.

 

De enige obstructie die er is en was zijn de Tmobile en de zogenaamde archeologen van de aannemer. 

 

Jullie weten echt niet waat je over praat, en dan nog dat er helemaal niemand is komen kijken(schouwen) zoals ze dat noemen, hoe weten ze dan van dat mysterieuze blok beton? Het is geen pyramide die gebouwd moet worden, en de buren daar kan het wel? Die hebben dat mysterieuze blok beton niet he in dezelfde straat.

Ikh eb al genoeg gelachen door Tmobile in de afgelopen maanden en de aannemer onzin en onkunde. Succes! en vergeet je hoed niet mee te nemen. 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

@Yugeseyo ik begrijp je hierin volledig, echter kan ik niet zien wat VWT geconstateerd heeft. Het enige wat ik te horen krijg is dat er door een obstructie de aanleg niet kunnen voltooien. Wat je altijd nog kan proberen is om contact op te nemen met VWT. Je kunt hun bereiken op dit telefoonnummer: 088 1860444 - maandag tot en met vrijdag: 08:00 - 17:00. Verder kan ik op dit moment jammer genoeg niks betekenen. Hopelijk kunnen zij je meer uitleg geven over de situatie.

Ik vind het mooi zo, ik ga niemand bellen ik heb bij de Tmobile een pakket aangevraagd niet bij VWT. 

 

Vind het ook zeer onprofessioneel om een toekomstige klant te vragen te bellen met een instantie waar die helemaal geen aanvraag heeft gedaan dat is jullie werk, het ontzorgen van de klant.

 

Maar deze cabaret show heeft lang genoeg geduurd, en er komt geen seizoen 2 

 

Reageer