Beantwoord

Na 8 maanden nog steeds geen glasvezel aansluiting!

  • 2 January 2021
  • 61 reacties
  • 2894 Bekeken


Toon eerste reactie

61 reacties

Reputatie 7

Hoi @Georgiospaans ,

Hierbij mijn update! Ik zie dat we aan het wachten zijn op een terugkoppeling van VolkerWesselsTelekom op ons verzoek. Ik zal na het weekend opnieuw contact opnemen met onze held van de technische dienst, die er voor jou bovenop zit. Samen komen we eruit. Zoals beloofd, houd ik je ook hiervan op de hoogte. 

Hoi @Boris . Bedankt voor de informatie. Goed om te horen! Ik ben benieuwd… contact houden is inderdaad belangrijk! tot eind van de week! 

Reputatie 7

Hoi @Georgiospaans ,

We gaan hier zeker werk van maken! Momenteel zijn mijn collega’s van de technische dienst zich enorm hard aan het maken voor jouw zaak. Op deze manier proberen we zo snel mogelijk van een oplevering te voorzien. Ik zal eind van deze week met een update komen. We houden contact! 

Hoi @Boris 

Bedankt voor je bemoedigende reactie. Ik zie hierdoor weer na een lange tijd een lichtpuntje aankomen. Via deze manier vindt ik het erg prettig om op de hoogte gehouden te worden van de stand van zaken... Dat is ook wat ik de afgelopen maanden wel heb gemist waardoor ik het vertrouwen dat het goed komt ben kwijtgeraakt. Wanneer de oplevering is afgerond heb ik graag met u contact over de compensatie. Bedankt dat u mij via deze manier op de hoogte houdt van de verdere ontwikkelingen…

 

Hi @Georgiospaans ,

Ik wil je bedanken voor het delen van je verhaal. Ik heb je ervaring met open mond gelezen, omdat ik best geschrokken ben van de situatie. Ik wil daarbij ook mijn excuses aanbieden voor de gang van zaken en de situatie waarin je nu zit. Wij kunnen in dit geval echt alleen de hand in eigen boezem steken. 

Jouw verhaal en ons dossier komen inderdaad overeen. T-Mobile is afhankelijk van de aannemer VolkerWesselsTelecom, wie op hun beurt weer onderaannemers inhuurt om ervoor te zorgen dat de installatie van de Glasvezelverbinding wordt gerealiseerd. TOF - group is zo’n onderaannemer. Wij zien terug dat vanuit die hoek de aansluiting stokt. Niet goed, maar we weten waar het fout zit. 

Omdat wij jou ook het liefst online zien, is er vanuit onze kant een dringend verzoek op 28 december uitgestuurd, om de laatste uitrol werkzaamheden te verwezenlijken. Ik kan je verzekeren dat dit in een heldere en duidelijke taal is kenbaar gemaakt, want hoe dan ook; dit duurt te lang. Dat hiermee de oplevering in een stroomversnelling raakt, is dan ook aannemelijk. Ook wil ik kijken naar een vergoeding wanneer de oplevering is afgerond. Wij balen hier ook van. Ik wil dit moment aangrijpen om te vragen om via deze weg contact te houden. Wij houden je graag op de hoogte van de situatie. Voor vragen kan je altijd bij ons terecht. 

 

Hallo Boris,

Bedankt voor je bemoedigende reactie. Ik zie hierdoor weer na een lange tijd een lichtpuntje aankomen. Via deze manier vindt ik het erg prettig om op de hoogte gehouden te worden van de stand van zaken... Dat is ook wat ik de afgelopen maanden wel heb gemist waardoor ik het vertrouwen dat het goed komt ben kwijtgeraakt. Wanneer de oplevering is afgerond heb ik graag met u contact over de compensatie. Bedankt dat u mij via deze manier op de hoogte houdt van de verdere ontwikkelingen…

Reputatie 7

Hi @Georgiospaans ,

Ik wil je bedanken voor het delen van je verhaal. Ik heb je ervaring met open mond gelezen, omdat ik best geschrokken ben van de situatie. Ik wil daarbij ook mijn excuses aanbieden voor de gang van zaken en de situatie waarin je nu zit. Wij kunnen in dit geval echt alleen de hand in eigen boezem steken. 

Jouw verhaal en ons dossier komen inderdaad overeen. T-Mobile is afhankelijk van de aannemer VolkerWesselsTelecom, wie op hun beurt weer onderaannemers inhuurt om ervoor te zorgen dat de installatie van de Glasvezelverbinding wordt gerealiseerd. TOF - group is zo’n onderaannemer. Wij zien terug dat vanuit die hoek de aansluiting stokt. Niet goed, maar we weten waar het fout zit. 

Omdat wij jou ook het liefst online zien, is er vanuit onze kant een dringend verzoek op 28 december uitgestuurd, om de laatste uitrol werkzaamheden te verwezenlijken. Ik kan je verzekeren dat dit in een heldere en duidelijke taal is kenbaar gemaakt, want hoe dan ook; dit duurt te lang. Dat hiermee de oplevering in een stroomversnelling raakt, is dan ook aannemelijk. Ook wil ik kijken naar een vergoeding wanneer de oplevering is afgerond. Wij balen hier ook van. Ik wil dit moment aangrijpen om te vragen om via deze weg contact te houden. Wij houden je graag op de hoogte van de situatie. Voor vragen kan je altijd bij ons terecht. 

Hallo Georgiospaans,

Wat een verhaal! Dit heeft natuurlijk al veel te lang geduurd. En het lijkt mij niet dat het nu ineens snel aangelegd kan zijn. Maar misschien kan een moderator e.e.a. nog bespoedigen.

Is het dan niet zo dat het hele appartementen-complex in één keer voor glasvezel voorbereid moet worden? Zullen de kosten voor het aanleggen bij één appartement niet veel te hoog zijn?

Heb je overwogen om een T-mobile DSL of een T-mobile 4G voor thuis te nemen? (afhankelijk van de mogelijkheden op jouw adres)

Mvg. Marcel

 

Hallo Marcel,

Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad een situatie waar we in zitten! Ons vertrouwen is helemaal weg! We hebben inderdaad ook al gekeken naar verschillende situaties om ons te helpen. Dit is hier 1 van! Ja het hele appartementen complex moet voor glasvezel voorbereid worden zei Volkers Wessels tegen ons. Dan zou er een poster in het complex komen te hangen en dan moeten we met z’n alle thuis zijn. Dat hebben ze ook gezegd dat anders de kosten te hoog zijn. Maar wij hebben nu zoveel situaties gehoord en van bedrijf naar bedrijf gestuurd dat wij het na 8 maanden niet meer geloven. Maar dit is ons eind oktober verteld en zal binnen 2 maanden plaats vinden. Vervolgens weer niks gehoord en weer eind december contact opgenomen met Volkers Wessels. Toen wij eind december mail contact hebben opgenomen met Volkers Wessels hebben ze het pas naar de TOF - group doorgestuurd. en die zal ons zo snel mogelijk aansluiten zeiden ze! Nou ik geloof er niet meer in! Dat hebben we ook gezegd tegen Volkers Wessels en daar hebben we geen reactie meer op gekregen! Via een buurman hebben we eind oktober gehoord dat ze bezig waren met een kabel aan te leggen naar het appartementen complex. Er ligt nu onder de stenen bij het appartementen complex een opgerolde kabel met ‘rol’ op de stenen geschreven… hebben we ook helemaal niks over gehoord! En weten dit dus ook niet zeker. 
 

We hebben alle verschillende internet keuzes bekeken. Maar dat was allemaal duurder en minder snelheid. Daarom hebben wij de keuze gemaakt om voor glasvezel internet te gaan! 

Groetjes Georgio

 

Hallo Marcel,

Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad een situatie waar we in zitten! Ons vertrouwen is helemaal weg! We hebben inderdaad ook al gekeken naar verschillende situaties om ons te helpen. Dit is hier 1 van! Ja het hele appartementen complex moet voor glasvezel voorbereid worden zei Volkers Wessels tegen ons. Dan zou er een poster in het complex komen te hangen en dan moeten we met z’n alle thuis zijn. Dat hebben ze ook gezegd dat anders de kosten te hoog zijn. Maar wij hebben nu zoveel situaties gehoord en van bedrijf naar bedrijf gestuurd dat wij het na 8 maanden niet meer geloven. Maar dit is ons eind oktober verteld en zal binnen 2 maanden plaats vinden. Vervolgens weer niks gehoord en weer eind december contact opgenomen met Volkers Wessels. Toen wij eind december mail contact hebben opgenomen met Volkers Wessels hebben ze het pas naar de TOF - group doorgestuurd. en die zal ons zo snel mogelijk aansluiten zeiden ze! Nou ik geloof er niet meer in! Dat hebben we ook gezegd tegen Volkers Wessels en daar hebben we geen reactie meer op gekregen! Via een buurman hebben we eind oktober gehoord dat ze bezig waren met een kabel aan te leggen naar het appartementen complex. Er ligt nu onder de stenen bij het appartementen complex een opgerolde kabel met ‘rol’ op de stenen geschreven… hebben we ook helemaal niks over gehoord! En weten dit dus ook niet zeker. 
 

We hebben alle verschillende internet keuzes bekeken. Maar dat was allemaal duurder en minder snelheid. Daarom hebben wij de keuze gemaakt om voor glasvezel internet te gaan! 

Groetjes Georgio

 

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Georgiospaans,

Wat een verhaal! Dit heeft natuurlijk al veel te lang geduurd. En het lijkt mij niet dat het nu ineens snel aangelegd kan zijn. Maar misschien kan een moderator e.e.a. nog bespoedigen.

Is het dan niet zo dat het hele appartementen-complex in één keer voor glasvezel voorbereid moet worden? Zullen de kosten voor het aanleggen bij één appartement niet veel te hoog zijn?

Heb je overwogen om een T-mobile DSL of een T-mobile 4G voor thuis te nemen? (afhankelijk van de mogelijkheden op jouw adres)

Mvg. Marcel

Hetgeen nu mis gaat is de communicatie tussen teveel schijven, er moet een toestemming komen van de VVE, er moet een kabel naar dat complex getrokken worden, die er dus niet schijnt te zijn aangelegd.

En idd, de overstapservice is niks meer dat jou oude verbinding word opgezegd/afgesloten zodra de nieuwe word aangesloten, niks meer of minder, zou er wel even achteraan gaan, op een gegeven moment houd de oude verbinding wel op, ze blijven niet de opzeg datum opschuiven.

In dit geval is het gewoon kort door de bocht gezegd, een puinzooi in de communicatie en aansturing van de verschillende onderdelen die die kabel moeten aanleggen, die kabel had er allang moeten liggen of je had allang antwoord moeten krijgen, geen toestemming, jammer joh je krijgt geen glasvezel, we hebben je lekker gemaakt met een dooie mus.

Reputatie 7
Badge +14

Je verwacht teveel van de overstap service. Dat is enkel een afspraak tussen providers dat het oude abonnement stopt als op aangeven van de nieuwe provider de nieuwe aansluiting actief is en een eventueel telefoonnummer is geporteerd.

 

 

Reageer