Beantwoord

Na installatie en bezoek door KPN monteur branden lampjes - maar geen internet

  • 1 August 2019
  • 1 reactie
  • 534 Bekeken

Begin juni 2019 heb ik tmobile thuis besteld, kreeg installatiepakket. So far so good. Installatie leek behoorlijk eenvoudig, maar de lampjes op modem die aangaven dat hij internet zou hebben, bleven uit.
Monteur besteld, en de eerste mogelijkheid was pas na 6 weken, op 20 juli.
Monteur is letterlijk 3 minuten binnengeweest. ("Ja dit is gewoon goed aangesloten, ziet er goed uit, kan ik niet aan doen, ik laat KPN contact opnemen.")

Prima, kan ik mee leven. Het duurde enkele dagen voordat tmobile of guidion dit had doorgegeven aan KPN, maar KPN kon gelukkig binnen 2 dagen langs komen op 27 juli. Die man is langer bezig geweest, en aan het eind van de rit gingen alle juiste lampjes op het modem branden. Ik was eventjes blij.
Het bleek dat het modem wel verbinding had met de centrale, maar dat er verder geen internet signaal op stond.
Er werd een ticket ingeschoten voor de back office. Prima. In plaats van terugkoppeling te krijgen, zelf maar weer gebeld met de klantenservice, die konden ook alleen maar zeggen "back office is er mee bezig".

Vandaag had ik er eentje die iets meer kon, en met hem alles nog nagelopen. Einde van de rit... we sturen je een linkje van guidion zodat er een monteur langs kan komen.

Ik vol goede moed het formulier invullen van guidion, en blijkt dat ze de komende twee weken helemaal volzitten, maar dat ze van maandag t/m donderdag tot 2100u bereikbaar zijn. Dus ik bellen... om meteen een bandje te krijgen dat ze toch dicht zijn.

Ik dus maar weer chatten met de opmerking dat ik er werkelijk helemaal klaar mee ben en dat ik of voor 14 augustus een werkende verbinding wil, of dat ik de hele handel wil terugsturen omdat tmobile het blijkbaar niet voor elkaar krijgt om een werkende verbinding op te leveren.

Geeft de medewerker aan dat je altijd contract kan ontbinden, maar dat je dan wel een afkoopsom moet betalen. Ik dacht werkelijk... what the f...?

Maar kun je niet zo'n beetje eisen dat ze na twee maanden eindelijk een werkende verbinding geven, of dat je als dat niet lukt, je kosteloos kan annuleren?
icon

Beste antwoord door Piotr 8 August 2019, 12:05

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Hey @jeanpaul77,

Dit is geen fijne start zo, ik had je graag een meer vlekkeloze T-Mobile Thuis ervaring gegund! Inmiddels zie ik dat je gelukkig al een afspraak hebt ingepland met een monteur van Guidion. Mocht je je afspraak willen vervroegen dan kun je altijd telefonisch contact opnemen met mijn collega's bij Guidion op het volgende nummer: 088 - 2000 151. Regelmatig komt het voor dat er een afspraak wegvalt waardoor je eerder geholpen kunt worden.

Over de kosten hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken! Zodra alles weer netjes naar behoren werkt, kun je ons een seintje geven. Dan zorgen wij ervoor dat je alle teveel betaalde kosten terug krijgt! Ik hoop dat je ons de kans geeft om dit probleem voor je op te lossen.

Reageer