Niet bestelde TV Box retour kost €12,50 per maand extra

  • 11 March 2023
  • 7 reacties
  • 105 Bekeken

Reputatie 3
  • is een Top Poster
  • 35 reacties

Heb een lopende bestelling waarbij ik zeker weet dat ik geen TV Box besteld heb. (Heb zelf zat andere devices). Omdat ik de box toch niet ga gebruiken heb ik aangegeven dat ik de box (ongebruikt in ongeopende verpakking) wil retourneren. Anders ligt hij hier maar stof te happen terwijl een ander er misschien wel gebruik van kan maken.

De aanbieding voor het abonnement was de eerste 8 maanden voor € 30,- plus de eerste 8 maanden gratis TV. Nu ik de ongebruikte box retourneer wordt dat € 42,50 oftewel: 8 maanden gratis TV wordt er afgehaald? Dat is heel slecht.

Oftewel, je neemt minder af, maar je betaalt in totaal € 100,- meer.
Voorlopig lijkt T-Mobile mijn aansluiting niet te kunnen opleveren, bij mijn vorige aanvraag heb ik 8 maanden geduldig gewacht zonder vruchtbaar resultaat. Nu op 18 januari opnieuw besteld, op 17 februari 3 man sterk langs geweest en vertrokken met de mededeling dat het snel in orde zou komen. Ik weet niet welke definitie T-Mobile hanteert voor het woord ‘snel’, maar dat strookt niet helemaal met de mijne.

Nora van Odido 1 jaar geleden

Hi @PA1NT, goed dat je aan de bel trekt!

Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en door het verwijderen van de TV Box is de welkomstkorting inderdaad verwijderd. Dit komt doordat het systeem dit als een wijziging ziet en het dan automatisch aanpast, wat in dit geval niet bepaald wenselijk is. Ik heb daarom de welkomstkorting gelijk weer aangezet voor je, zodat je de eerste 8 maanden €30,- zult betalen voor internet en TV!

Ook heb ik gelijk navraag voor je gedaan wat betreft jouw oplevering. Zodra hier meer informatie over is, wordt er contact met je opgenomen. 

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3

Vandaag stond (onaangekondigd) de monteur van ODF aan de deur. Glasvezel gecheckt en belicht, die lijkt in orde. Op de Huawei GPON terminal (ONT) knippert het lampje ‘LOS’ vrolijk rood (=geen koppeling/registratie).

Nog steeds geen internet dus. Wat nu?

Klantenservice gebeld om de registratie in orde te krijgen, maar na 11 minuten en 47 seconden wachten werd de verbinding verbroken.🤔

 

M.i. is en blijft het sowieso een achterlijke keuze om voor PON ipv AON (veel robuuster en eenvoudiger van opzet) te kiezen terwijl in de wijkcentrale elke vezel afzonderlijk aankomt. Ook is het maar de vraag hoe betrouwbaar het gebruik van Huawei-apparatuur in je netwerk is, gezien de Chinese achtergrond van het bedrijf.

Anyhoo, Glaspoort heeft hier ook al vezels in de straat gelegd. Ik ben benieuwd wie de race gaat winnen…...

Reputatie 3

Hallo @PA1NT 

Ik ben bang dat de welkomstkorting van 8 maanden hiermee is verdwenen.

Als je iets aanpast aan je abonnement binnen de eerste 8 maanden dan verdwijnt je welkomstkorting.

Dan is het ook makkelijk en zou ik de bestelling kunnen opzeggen, diensten zijn namelijk nog steeds niet geleverd.

Het is natuurlijk vreemd dat je meer zou gaan betalen voor minder, het zou logischer zijn wanneer T-Mobile in dit soort gevallen bijvoorbeeld wijzigings-/annuleringskosten in rekening zou brengen en dat wel eerst duidelijker aangeven.

Wat dat laatste betreft is de communicatie van T-Mobile niet zo helder. Het zal vast wel ergens in een van de vele voorwaarden staan, maar welk normaal mens heeft tegenwoordig de tijd nog om die voorwaarden op te zoeken (er staan heel wat verschillende, dus eerst moet je de juiste zoeken) en door te spitten? Heel simpel zou zijn de juiste voorwaarden als PDF bij de bestelbevestiging te voegen, maar in plaats daarvan krijg je een url naar een pagina met een lijst aan voorwaarden.

Reputatie 3

Heb je wel iets gewijzigd in je abonnement? Heb je de box geretourneerd omdat je via de app TV kijkt en is er dus niet een TV abo afgehaald is?

Mijn aansluiting is nog steeds niet opgeleverd (dus nog geen abonnement) en ik kan dus niet eens kijken (misschien wel via mijn huidige Freedom vdsl verbinding, niet geprobeerd). De box zit nog in de ongeopende verpakking.

Omdat ik de box sowieso niet ga gebruiken en pas nu de mogelijkheid ontstond om aan te melden dat ik de box terug kan sturen, heb ik van die mogelijkheid gebruik gemaakt. Ik heb direct na de bevestiging van mijn bestelling aangegeven dat ik geen box niet wenste, was een automatisch ingevuld vinkje maar medewerker gaf aan dat ik de box pas na levering kon annuleren. Probleem ligt in het automatisch aanpassen van de korting door het systeem van T-Mobile bij bestellingen die niet eens afgerond/geactiveerd zijn.

Stel dat ik TV van T-Mobile niets vind (weet dat wel na een of twee weken gebruik), dan kan ik eigenlijk niet opzeggen, want dan zou ik de korting op mijn internetabonnement direct verliezen en duurder uit zijn dan nu voor internet+tv.

Nu komt het neer op 8x € 30/mnd (TV+internet) + 4x € 45/mnd(Internet) + 4x €12,50/mnd (TV) = € 470,- in het eerste jaar.
Zou ik TV binnen 1 week opzeggen dan verandert dit in 1x € 30,- (TV+internet) + 11x € 45,-(internet only) = € 525,- voor het eerste jaar. Voor mijn gevoel klopt dat gewoon niet met de wet koop op afstand (omdat er ook de aanbieding internet only 8 maanden voor € 30 is).

Ik begrijp niet zo goed wat de gedachte van T-Mobile hierachter is. Ik zou best een maandje extra betalen om TV te proberen en kijken of het beter zal zijn dan NLZiet dat ik nu gebruik.

@Nora heeft de korting inmiddels weer teruggezet (THANX!).

Reputatie 5
Badge +4

Hi @PA1NT, goed dat je aan de bel trekt!

Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en door het verwijderen van de TV Box is de welkomstkorting inderdaad verwijderd. Dit komt doordat het systeem dit als een wijziging ziet en het dan automatisch aanpast, wat in dit geval niet bepaald wenselijk is. Ik heb daarom de welkomstkorting gelijk weer aangezet voor je, zodat je de eerste 8 maanden €30,- zult betalen voor internet en TV!

Ook heb ik gelijk navraag voor je gedaan wat betreft jouw oplevering. Zodra hier meer informatie over is, wordt er contact met je opgenomen. 

Heb je wel iets gewijzigd in je abonnement? Heb je de box geretourneerd omdat je via de app TV kijkt en is er dus niet een TV abo afgehaald is?

Reputatie 4

Waar in de kleine lettertjes staat dat?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @PA1NT 

Ik ben bang dat de welkomstkorting van 8 maanden hiermee is verdwenen.

Als je iets aanpast aan je abonnement binnen de eerste 8 maanden dan verdwijnt je welkomstkorting.

Reageer