Beantwoord

Niet de juiste abonnementsvorm aangesloten.

  • 5 December 2021
  • 16 reacties
  • 141 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Master Poster
  • 26 reacties

Na een redelijk stressvolle verhuizing waarin de wet wet van Murphy veelvuldig voorbij is gekomen blijkt ook de internetaansluiting van T-Mobile hier toe te behoren.

 

In deze wijk is dit jaar glasvezel aangelegd en de vorige bewoner vond dat maar niks en de kabel lag dus nog onder de stoeptegel op de weg. Maar na aanmelding bij T-Mobile wisten 2 mannen van Guidion hier wel raad mee en die hebben de kabel in de meterkast gebracht.

 

Dan moet het aangesloten worden en de volgende man draait 2 schroefjes in de muur en hangt de ZYXEL VGM8825-T50 op en daarnaast ook nog een mediaconverter van Huawei.

Kabel erin en hé geen licht. Dat was het voor mij zegt hij nu moet kpn komen en weg was ie.

 

Kpn monteur is gekomen en na zorgelijke blikken constateert hij dat het licht in de verkeerde woning zit en hij naar de centrale moet om te achterhalen waar dat toch terecht is gekomen.

Maar na een paar uur heeft hij het licht gezien en komt verheugt terug om de boel aan te sluiten en vervangt ook de kast die de vorige monteur geplaatst had. Hij doet het meneer en dat was het.

 

Oké, ook weer opgelost wat heb ik nu? Internet Premium 1Gbit/s voor 40 euro per maand geen tv en of vaste telefoon.

 

Maar de praktijk is zoals zo vaak weer anders, weerbarstig kun je ook zeggen. Op welke manier ik ook meet en wanneer met of zonder reset ook met diverse apparaten het blijft een constante meeting van ca. 100 Mbit/s. Ofwel het is gewoon het Fast abonnement dat hier is aangesloten en NIET het bestelde en betaalde Preminum abonnement.

 

Na diverse topics hier meegelezen te hebben heb ik er wel vertrouwen dat het nu goed gaat komen en dit mij een betere weg lijkt dan het 0800 nummer te bellen.

 

Een paar foto’s ter illustratie van de aansluiting hoe netjes gedaan….

 

 

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 5 December 2021, 14:10

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

16 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Alleen als het T-Mobile eigen glas is wordt 1Gbit geleverd. Via KPN is het maximum 100mb.

Wat zegt de postcode checker als je die op de T-Mobile site raadpleegt?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Gela 

Kan je eens in je T-Mobile thuis account onder abonnementen kijken bij internet of internet Fast actief is? Anders kan je internet Premium gratis activeren.

Hierna moet je de converter wel even herstarten.

Indien je internet Premium hebt dan gebruik je misschien geen CAT5E of hogere kabel voor naar je computer of de netwerkkaart van je computer kan niet meer dan 100 Mbps aan.

Reputatie 2

Dank voor de reacties en hier de gevraagde gegevens.

In mijn netwerk is alleen cat6 aanwezig. Uit ervaring gebruik ik dat al lange tijd.

Voor zover ik kan zien is internet Premium geactiveerd als abonnement en volgens de postcode van T-mobile info ook hier aanwezig. De pc zou het moeten kunnen.

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Gela 

Helpt het om de converter even van het stroom te halen en er zit verder geen switch tussen computer en modem?

Reputatie 7
Badge +5

@Gela

Log eens in op de Zyxel router (192.168.1.1 = de standaard instelling) gebruiker admin en wachtwoord staat achterop de modem (niet de wif code)

Bij systeeminformatie staat bij WAN welke snelheid er voor jou is ingesteld.

Staat hier 100 dan moet je profiel nog aangepast worden door Tmobile
Uiteraard is het stroomloos maken voor zowel de modem als de mediaconverter belangrijk om de instelling te activeren.

 

Reputatie 2

Das een goeie, heb ik overheen gekeken.

 

Reputatie 7
Badge +5

@Gela 

Juist, profiel staat op 100Mb. Dus wachten op een moderator die de aanpassing in de gang kan zetten of maandag Tmobile bellen.
Geduld moet je in ieder geval hebben, In het weekeind is Tmobile onbereikbaar, ze hebben nog niet meegekregen dat we ons in een 24/7 economie bevinden en de wachttijden via de telefoon zijn “momenteel drukker dan gebruikelijk”

Maar je hebt in ieder geval Internet en het verschil tussen 100 en 1000 is rekenkundig een factor 10 maar als je niet dagelijks bezig bent om vette films of backups te up- of downloaden valt daar goed mee om te gaan tot het aangepast is.

Oh, en doe Murphy de groeten, het was al weer even geleden dat ik hem tegen kwam :wink:

Reputatie 2

@yalerta 

Nou had ik toch vaak genoeg in dat menu zitten grasduinen en het was me niet opgevallen dat het profiel daar op 100 Mb staat. Moet toch eens beter leren lezen denk ik zo:thinking:  Zal wel in de leeftijd zitten bij mij.

Enne die Murphy, kan die nog mee in zak van Sint naar Spanje? Ben hem hier wel goed zat.

In elk geval kan ik rustig afwachten op het vervolg in de komende week. Dank voor de reacties.:grinning:

Reputatie 7
Badge +15

@Gela 

Nog gekeken of het even stroomloos halen van de converter helpt? Zou zomaar het probleem kunnen oplossen 🤞

Reputatie 2

@Waqqas 

Voor de zekerheid nog maar een keer gedaan. en eerst media-converter weer aangesloten en daarna de modem. Echter geen ander resultaat. Hij blijft stabiel rond de 95Mb/s aangeven.

 

Reputatie 7
Badge +4

@Gela De link snelheid tussen de mediaconvertor en het modem is 100Mbps. Deze hoort altijd 1000Mbps te zijn. Probeer het eens met een andere kabel. Het probleem zit echt binnen huis.​​​​​​

Reputatie 2

@Hidden.nld Volgens mij heb je wel een glazenbol. De kabel vervangen en de link snelheid is nu 1000Mbps geworden tussen mediaconvertor en modem. Maar in de Lan blijft het gewoon 100Mbps of net iets eronder.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Gela 

Nu zou je eens bij systeeminformatie kunnen kijken of de poorten die zijn aangesloten 100 of 1000 Mbps aangeven, dit zou ook een probleem met de kabel kunnen zijn. Wellicht gebruik je twisted kabels ipv straight kabels?

Reputatie 2

Dit zal ik nog verder moeten uitzoeken. Een speedtest geeft nu rond de 400Mbps aan op down en 800 op up. Het zijn kabels die al langere tijd in gebruik zijn nog uit de Tele2 DSL tijd. Vandaag moet ik nu eerst iets anders gaan doen. Hij is er met nootjes…..

Reputatie 7

Hi @Gela, echt super om te zien hoe goed jij wordt geholpen hier! Hopelijk heb jij nog volop van 't heerlijk avondje genoten. Kun je met de laatste tips uit de voeten? Ik ben ook meteen een kijkje gaan nemen in jouw verbinding en hier zie ik verder niks geks in terug. Jij hoort uiteraard gebruik te maken van de beloofde snelheid, dus ik wil graag het volgende aan je vragen. 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter.
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Heel erg bedankt, ik ga hier graag voor je achteraan! 😊

Reputatie 2

Update, retourmelding.

De informatie van @Hidden.nl en @Waggas als leidraad gebruikt om te kijken wat hier nou mis is in de netwerkaansluitingen. En dat was nogal wat.

Ooit ben ik eens begonnen met een telefoonlijn en een 2400 Baud modem en de wereld ging open met een 14k4 modem tot de VDSL 50Mbps van de laatste tijd.

De overgang naar glas 1000Mbps vergt toch een andere structuur van je netwerk weet ik nu. Het probleem was niet direct de kabel zelf maar de connectoren daarvan die door veelvuldig gebruik niet meer alle 8 draadjes vast hadden. En een eenvoudige Cable Tester van slechts 10 euro bij Hornbach gekocht laat me dat duidelijk zien.

Het zal geen verrassing zijn dat ik niet in de meterkast zit met de pc en dus lange kabels gebruik die in de loze pijpen (van de oude vaste telefoonlijnen) in de muren zit.

Hiervoor heb ik deze kabel gekocht en daarbij afgeschermde connectoren gebruikt.

En het gevolg is dat je dit ziet. Lan4 is alarmsyteem die heeft niet meer nodig.

Tot slot de speedtesten gedaan en die zijn vrijwel allemaal volkomen identiek.

Verdere actie is hier dus niet meer nodig. Hartelijk dank allen.