Beantwoord

niet to stand komen van een Guidion afspraak

  • 28 November 2022
  • 14 reacties
  • 412 Bekeken

  • OK. Ik stap over naar t-mobile omdat de tele2 vdsl eruit gaat. Heb inmiddels het modempakket ontvangen.

    Gister zou Guidion langskomen voor de installatie, maar dat is, zonder verdere communicatie, niet gebeurd. Ik heb daar direct mail over gemaild, maar daar heb ik geen reactie op ontvangen.

    De telefonische bereikbaarheid van Guidion is zo belabberd dat ik aanneem dat dit ontmoedigingsbeleid is (vervelende muzak, geen indicatie over resterende wachttijd, en dusdanig lange wachttijden dat ik tonutoe nog nooit iemand aan de lijn heb gehad).

    Na telefonisch contact met t-mobile (waarbij gelukkig wel de inlogproblemen voor dit forum worden verholpen), word ik gewoon weer in de telefonische wacht met Guidion gezet. Er is een grens aan mijn bereidheid op deze wijze in de wacht te hangen, en die is inmiddels bereikt.

    De Guidion website geeft aan geen nieuwe afspraak te kunnen inplannen. Na het aangeven van voorkeurs tijdvakken komt ook geen nieuwe afspraak tot stand. Dit was weliswaar vanochtend om 9 uur, maar vooralsnog is er geen enkele indicatie over een nieuw tijdstip of bevestiging van mijn aanvraag hiertoe.

    Ik ben niet super geduldig geweest, en de prijsstelling van het abbonnement is misschien dat van een prijsvechter, maar ook dat in beschouwing nemend is dit gewoon op meerdere manieren onacceptabel:
    - een niet nagekomen afspraak hoort tot excuses te leiden
    - Guidion’s telefonische bereikbaarheid hoort OF beter te zijn OF in ieder geval een wachttijdindicatie te hebben
    - er hoort nu toch enige vorm van terugkoppeling naar mij over een nieuwe afspraak te zijn
icon

Beste antwoord door eric 28 November 2022, 19:03

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De kanalen die jij gebruikt hebt zijn de juiste en enigste om een afspraak te maken. Het is in sommige regio's drukker dan andere. Even doorzetten en als de boel eenmaal draait heb je een fantastische glasvezel ervaring met supersnelle upload 't.o.v. DSL.

Reputatie 7
Badge +1

@eric Afgelopen jaar 2x een Guidion monteur op bezoek voor een modem swap en installatie converter, monteur was netjes binnen afgesproken tijd, en alles heel netjes afgewerkt, ik beschouw dit als een geval puur mazzel als je andere ervaringen lees.

Waar het vaak fout gaat is dat men als opdracht gevende partij (de Provider) de uitvoerende partij (Guidion) een monopolie geeft juist het inschakelen van meerdere partijen maakt dat dergelijke zaken minder voorkomen, en concurrentie is goed zeker als men als klant kan kiezen 

VDSL was snel genoeg voor mijn gebruik, ik heb weinig upload nodig. Zit nu 20 jaar ofzo bij tele2 (althans zonnet-versatel-tele2 :) ) en dat was prima, als het eenmaal draaide. Gelukkig hoor ik net dat dat tot juli volgend jaar blijft draaien, onafhankelijk van de glasvezel, dus ik heb de tijd om het voor elkaar te maken.

Maar ik wil wel wat terughoren binnen een redelijke termijn, in ieder een ontvangstbericht van mijn communicatie binnen een paar dagen ofzo, geen twee weken voor zoiets. Ik ga ook niet in dit soort telefoon wacht hangen, langer dan 20 minuten en geen idee of je erdoor komt. Als dit de situatie is, lijkt dat mij in gebreke blijven en ga ik mij verder orienteren.

Reputatie 6
Badge

@eric Afgelopen jaar 2x een Guidion monteur op bezoek voor een modem swap en installatie converter, monteur was netjes binnen afgesproken tijd, en alles heel netjes afgewerkt, ik beschouw dit als een geval puur mazzel als je andere ervaringen lees.

Waar het vaak fout gaat is dat men als opdracht gevende partij (de Provider) de uitvoerende partij (Guidion) een monopolie geeft juist het inschakelen van meerdere partijen maakt dat dergelijke zaken minder voorkomen, en concurrentie is goed zeker als men als klant kan kiezen 

Ik denk dat dit meer een kwestie is van dimensioneren (voorspelling vanuit T-mobile welke capaciteit van Guidion nodig is) en strakke afspraken (service level agreements SLA) met de juiste boetes.

Als T-mobile zijn zaken goed op orde heeft dan kunnen lange wachttijden (aan de telefoon en voor de afspraak met een monteur) bijna niet meer voorkomen. Ik weet ook wel dat er een schaarste is aan geschoold personeel maar doe dan in ieder geval aan management van verwachtingen en communicatie…..

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @DJVeer, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Ik heb het zojuist geprobeerd en het werkt, maar enkel wanneer je minstens drie tijdvakken selecteert en dan op de knop [Automatisch inplannen] drukt. Daar zou je mee aangeven dat je dan altijd op de geselecteerde tijdvakken kunt - ongeacht de datum. Kies je drie tijdvakken en klik je op [Bel me om te bevestigen], dan belt Guidion jou op om een datum af te stemmen.

Wegens de privacywetgeving mag ik dit niet voor je doen, maar mocht ik toch nog kunnen helpen, dan zorg ik ervoor dat ik alles uit de kast trek voor je. Wij hebben een contactpersoon binnenshuis die ons helpt met het contact met Guidion; ik zal bij die persoon aangeven dat dit niet lekker gaat momenteel, sorry hiervoor.

Hallo @Jason,

Dank je voor je reactie. Het aanvinken van drie tijdvakken en ‘bel me’ heb ik volgens mij gister gedaan (linux mint, firefox). Ik wil ook niet de rij volspammen met herhaalde verzoeken, maar ik zal het nogmaals doen. Ik heb geen email bevestiging ontvangen van het opgeven van drie tijdvakken.

Overigens: de FTU is van het nieuwe type, waar volgens mij alleen maar de optische kabel ingestoken hoeft te worden die in het aansluitingpakket prijkt. Ik ben op zich gaarne bereid dit zelf te doen, mocht t-mobile akkoord zijn.
 

OK, na het aanvinken van 5 tijdvakken en op ‘automatisch inplannen’ klikken stuurt hij me terug naar het vorige scherm, dat steeds eindigt in een melding dat er geen afspraak kan worden gemaakt. Bij het aanklikken van ‘bel me’ verschijnt er een melding dat dit gaat gebeuren en dat het scherm gesloten kan worden.

Ik wacht nu gewoon verder een week af, hoor ik dan niets van Guidion, post ik hier weer.

Ik ben er doorheen gekomen met de telefoon bij Guidion. Er is bevestigd dat de afspraak van zondag jongstleden inderdaad is komen te vervallen, en ik heb kunnen controleren dat Guidion kennisgeving over een nieuwe afspraak naar het juiste emailadres stuurt (daar was wat in veranderd). Aangezien ik geen haast heb lijkt het goed te komen.

Eén ding moet me van het hart, ik heb nu bij 3 verschillende gelegenheden aan t-mobile aangegen dat de afspraak zondag zonder afzeggen niet na is gekomen, en nu ook enkele malen contact gehad met medewerkers. Ik ben van mening dat als je dat als bedrijf hoort je je dan verontschuldigt. Dat is niet gebeurd. Storend.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @DJVeer, fijn om te horen dat je contact hebt kunnen leggen met Guidion en duidelijkheid bij hen hebt kunnen krijgen, dat is mooi! Tegelijkertijd ben ik het helemaal met je eens, ik vind het jammer dat Guidion afgelopen zondag niet langs is geweest en het spijt mij ook erg dat ze je toen niet konden helpen. Daarnaast vind ik het ook niet kunnen dat ze jou niet op de hoogte hebben gebracht van het uitvallen van de afspraak noch vervanging hebben geregeld.

Normaliter hoort dit wel bij hun procedure. Hierdoor durf ik niet exact te zeggen wat er precies is misgegaan. In ieder geval is het zeker goed om dit mee te nemen als lering voor de toekomst.

Hoe dan ook kijk ik uit naar je vervolgafspraak, ik weet zeker dat het internet je zal bevallen! 🙂

OK, ik krijg nu een afspraak voor woensdag 7 tussen 14.00 en 16.00 uur. Stomme pech, dan kan ik dus echt niet, andere afspraak die ik niet meer af kan zeggen.

Dus opgegeven via de site, die weer een foutmelding geeft over het niet kunnen maken van een nieuwe afspraak, nieuwe tijdvakken ingevuld. Geen emailbevestiging ontvangen.

Dus nog een keer extra afgezegd via t-mobilethuis@guidion.net . Zal nog even proberen er via de telefoon door te komen.

Erdoor gekomen, indicatie van 22 minuten (das een verbetering), duurde 31. Vooruit. Guidion kon geen nieuwe afspraak maken, alleen die van woensdag afzeggen. Ik moet opnieuw naar t-mobile bellen voor een nieuwe ‘werkopdracht’. 🤔 🙃



 

Nu krijgt dit forum in de hik van edits. Nieuw bericht dan maar: met bellen naar t-mobile voor een nieuwe ‘werkafspraak’ was de t-mobile helpdesk het niet eens. Wel goed geholpen nu, de zaak is geescaleerd binnen Guidion en ik wordt binnen 24 uur teruggebeld.

En ik wilde alleen maar de afspraak van woensdag verzetten 😄. Wel inmiddels email binnen dat die is afgezegd. 

Reputatie 7
Badge +5

Bedankt voor deze update @DJVeer en fijn dat het inmiddels is geregeld. Ik zal de feedback zeker meenemen, dank voor het delen!

Zowel gister als vandaag vlakbij de telefoon geweest, maar niet zoals beloofd gebeld/gemaild door Guidion binnen de toegezegde (ruime) 24 uur.

Zoals vermeld, ik heb op dit moment geen haast, als ik het goed begrepen heb gaat mijn VDSL pas in juli volgend jaar plat. Ik hoef niet bovenaan een lijst geplaats te worden. Maar als dat wel gebeurd, kom de afspraak dan na.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @DJVeer, sorry dat jij niet teruggebeld bent op het afgesproken tijdstip/op de afgesproken datum - dat is zeker niet netjes en niet conform afspraak!

Ik heb onze contactpersoon verzocht om jou alsnog vandaag of morgen te laten terugbellen zodat jullie samen een datum kunnen afstemmen.

Reageer