Beantwoord

Nieuw glasvezel klant: zit zonder internet

  • 11 October 2022
  • 10 reacties
  • 235 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Ik zag dat op dit forum T-Mobile klanten beter worden geholpen dus ik hoop dat iemand mij kan helpen met het onderstaand probleem.

 

Op 16 september heb ik een nieuw glasvezelabonnement afgesloten bij T-Mobile. Ik ben overgestapt van KPN Glasvezel. Tijdens het bestellen werd aangegeven dat ik niet zonder internet zou komen zitten en dat de overstap netjes geregeld zou worden. Ik mocht een datum kiezen voor de overstap en wanneer de monteur zou kunnen langskomen. Ik heb gekozen voor 19 oktober (ruim een week na mijn vakantie; ik heb hier een bevestiging van gekregen).

 

Op 29 september kreeg ik een mail van T-Mobile dat mijn T-Mobile Thuis abonnement nu werkt en een mail dat op 30 september (tijdens mijn vakantie in het buitenland) iemand van Guidion is langs geweest en werkzaamheden heeft verricht, met daarin ook een werkbon met mijn naam maar een handtekening van iemand anders. Dat is heel raar want ik was dus op vakantie en niemand is thuis geweest. Verder had ik de afspraak op 19 oktober staan. 

 

Ik ben gisteren (10 oktober) terug gekomen van mijn vakantie en ik zit nu zonder internet. Ik heb met Guidion gebeld, maar die heeft de werkorder afgesloten omdat ze dus zogenaamd 30 september zijn lansg geweest en geven aan dat ze verder niks kunnen doen. Ik ben toen door Guidion doorverbonden met T-Mobile, ik heb de klantenservice gevraagd of een werkorder kan worden gestuurd naar Guidion zodat ze een monteur kunnen langs sturen. De klantenservice gaf aan dat ze dit zouden doen, maar vandaag met Guidion gebeld en zij geven aan dat ze niks hebben ontvangen. Ik heb weer gebeld naar T-Mobile en ik krijg iemand onverstaanbaar aan de lijn die vertelt dat ik naar een nummer van Primevest moet bellen (??). Dit gaat dus helemaal mis, dus vandaar mijn vraag:

 

Kan iemand hier alsjeblieft regelen dat een monteur langskomt en het glasvezelinternet aansluit? 

 

Wij zitten nu zonder internet en met thuiswerken gaat dat lastig. Mijn vriendin en ik zijn bijna door onze databundels heen en komen zo morgen zonder internet te zitten en kunnen dus niet meer werken.

icon

Beste antwoord door Lisa 12 October 2022, 16:37

Bekijk origineel

10 reacties

Iemand die mij kan helpen? Ik zit straks zonder internet omdat mijn databundel opraakt. Mijn meetings doe ik nu al zonder beeld om minder data te verbruiken maar straks ga ik dus offline. 

Reputatie 7

Hi @parff, heel goed dat je via deze weg aan de bel trekt! Ik help je hier ontzettend graag bij, want ik wil dat je zo snel mogelijk online komt. Allereerst excuses dat het op deze manier is verlopen. Ik hoop dat je ondanks de minder fijne terugkomst op een mooie vakantie terugkijkt. 

Wel vind ik het net als jij ontzettend vreemd dat er een Guidion monteur in jouw vakantie aan de slag is gegaan. Dit kan en mag zeker niet gebeuren en dit ga ik dan ook verder voor je laten uitzoeken. Zodra ik hier meer over heb gehoord, dan laat ik dat aan je weten. Zojuist heeft één van mijn collega's van de technische dienst in ieder geval Guidion opnieuw voor jou aangestuurd. Je gaat hier zo een sms/e-mail over krijgen met daarin onze afspraaktool. Heeft er daarnaast iemand in jouw huishouden een Tele2, T-Mobile of Ben mobiel abonnement? Dan stuur ik heel graag een Unlimited Data voucher jouw kant op. Ook ga ik de kosten vergoeden, zodra je online bent. Je betaalt namelijk pas op het moment dat je van een goedwerkende verbinding geniet. Ik ga je helpen om dit uit te pluizen en recht te trekken! ❤

Hi @parff, heel goed dat je via deze weg aan de bel trekt! Ik help je hier ontzettend graag bij, want ik wil dat je zo snel mogelijk online komt. Allereerst excuses dat het op deze manier is verlopen. Ik hoop dat je ondanks de minder fijne terugkomst op een mooie vakantie terugkijkt. 

Wel vind ik het net als jij ontzettend vreemd dat er een Guidion monteur in jouw vakantie aan de slag is gegaan. Dit kan en mag zeker niet gebeuren en dit ga ik dan ook verder voor je laten uitzoeken. Zodra ik hier meer over heb gehoord, dan laat ik dat aan je weten. Zojuist heeft één van mijn collega's van de technische dienst in ieder geval Guidion opnieuw voor jou aangestuurd. Je gaat hier zo een sms/e-mail over krijgen met daarin onze afspraaktool. Heeft er daarnaast iemand in jouw huishouden een Tele2, T-Mobile of Ben mobiel abonnement? Dan stuur ik heel graag een Unlimited Data voucher jouw kant op. Ook ga ik de kosten vergoeden, zodra je online bent. Je betaalt namelijk pas op het moment dat je van een goedwerkende verbinding geniet. Ik ga je helpen om dit uit te pluizen en recht te trekken! ❤

Hoi Lisa, bedankt voor je reactie en voor de aanvraag bij Guidion. Ik hoop dat ik snel een afspraakverzoek krijg.

 

Een Unlimited Data simkaart zou helpen om in de tussentijd niet zonder internet te zitten. Ik heb zelf een Ben abonnement maar is het mogelijk om een prepaid kaart bij T-mobile te halen en de unlimited data daarop te zetten op een reserve telefoon? Dan kan mijn vriendin door blijven werken als ik even het huis uit bent (en dus m'n eigen telefoon meeneem).

Reputatie 7

Hi @parff, ik ben heel blij om te zien dat de afspraak met Guidion is ingeschoten! Ik ben nog in afwachting van een reactie, maar verwacht dat ik daar snel iets over hoor. Zojuist heb ik je van een Unlimited Data voucher voorzien in een privébericht! Hele goede vraag van je. Het is ook zeker mogelijk om deze code te gebruiken op een Prepaid sim-kaart. Weet jij zo voldoende? 😊

Reputatie 7

Hi @parff, we hebben inmiddels al contact gehad via de privéberichten! Voor de volledigheid wil ik je hier graag laten weten dat mijn collega nog druk bezig is met het feit dat Guidion in jouw vakantie is langsgekomen. Ik heb dit enige tijd geleden naar mijn collega doorgezet en hij is dit verder aan het uitpluizen. Ik hoor het dan ook als hij hierop terug is gekomen. Dus weet dat we dit niet vergeten zijn uit te zoeken, maar dat dit wat meer tijd in beslag neemt. 

Reputatie 7

Hi @parff, ik wil je graag nog op de hoogte brengen van de terugkoppeling van mijn collega! 

  • Op 29 september heeft de monteur per ongeluk het ticket afgesloten en heeft Guidion daar niet over gecontacteerd, dus zo hebben zij jammer genoeg geen actie kunnen ondernemen. 
  • Op 17 oktober kwam de monteur erachter dat hij 'te vroeg' zou zijn aangestuurd en meldde hem af als geen licht. Dit was alleen niet handig gezien hij hem had kunnen afmelden als 'oude provider zit nog op de lijn'.

Op deze manier is het dus niet goed gegaan jammer genoeg. Hopelijk heb ik het zo een beetje duidelijker voor je kunnen maken. Het is in ieder geval een les voor ons en Guidion om dit een volgende keer anders aan te pakken! 

 

Hi @parff, ik wil je graag nog op de hoogte brengen van de terugkoppeling van mijn collega! 

  • Op 29 september heeft de monteur per ongeluk het ticket afgesloten en heeft Guidion daar niet over gecontacteerd, dus zo hebben zij jammer genoeg geen actie kunnen ondernemen. 
  • Op 17 oktober kwam de monteur erachter dat hij 'te vroeg' zou zijn aangestuurd en meldde hem af als geen licht. Dit was alleen niet handig gezien hij hem had kunnen afmelden als 'oude provider zit nog op de lijn'.

Op deze manier is het dus niet goed gegaan jammer genoeg. Hopelijk heb ik het zo een beetje duidelijker voor je kunnen maken. Het is in ieder geval een les voor ons en Guidion om dit een volgende keer anders aan te pakken! 

 

Hoi Lisa, 

Afgelopen vrijdag (28 oktober) is iemand van VolkersWessels langsgeweest en heeft de verbinding werkend kunnen krijgen. Het is uiteindelijk goed gekomen en de unlimited databundels hebben deels geholpen, om in ieder geval te kunnen thuiswerken. We hebben hele maand onze lichten niet kunnen bedienen omdat we allemaal smartlamps hebben en tv kijken (via npo videoland etc) was ook niet optimaal.

 

Wat ik nog graag van je zou willen vragen om de rekening voor oktober te annuleren. Ik heb namelijk een factuur gekregen voor 29 september tot en met 31 oktober. Gaat dat lukken? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @parff, graag maken we de vergoeding aan voor de periode waarin je geen verbinding had. Wat ik je echter nog wel wil vragen, is om de incasso niet tegen te houden. Ik vermoed dat je het bedrag gestorneerd hebt, klopt dat? Wanneer er gestorneerd wordt, kunnen wij geen compensatie aanbieden.

Hoi @parff, graag maken we de vergoeding aan voor de periode waarin je geen verbinding had. Wat ik je echter nog wel wil vragen, is om de incasso niet tegen te houden. Ik vermoed dat je het bedrag gestorneerd hebt, klopt dat? Wanneer er gestorneerd wordt, kunnen wij geen compensatie aanbieden.

Hoi Jason, ik zag zojuist in de app dat de afschrijving niet goed was gegaan. Geen idee waarom, mijn gegevens zijn correct. Ik heb de betaling zojuist via ideal gedaan. Hoor graag over de compensatie. 

Reputatie 7

Hi @parff, helemaal super - dankjewel voor het doorgeven en het betalen van het bedrag! Zojuist heb ik dan ook de vergoeding van de dagen dat je zonder internet zat voor je in orde gemaakt. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Maak er een heel mooi weekend van en voor vragen kun je hier altijd aankloppen. 

Reageer