Nieuwbouw aansluitpunt glasvezel

  • 31 October 2019
  • 5 reacties
  • 885 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Beste lezer,

 

Begin september zag ik tijdens de kijkdag in mijn nieuwbouw woning in de meterkast een oranje kabel met daarop een wit kastje en de tekst “www.eindelijkglasvezel.nl”. Op de site gekeken en meteen een abonnement afgesloten bij T-Mobile (in verband met mijn goede ervaring met mijn mobiele abonnement). Ik dacht hierbij ruim op tijd te zijn, gezien wij 25 oktober gingen verhuizen en de prognose op de website bij het bestelformulier gaf ook die week aan, dus helemaal top. 

Nu zijn wij vorige week ingetrokken in de woning, maar hebben wij nog geen glasvezel / televisie van T-Mobile Thuis. Ook kan niemand mij vertellen wanneer dit wel zal worden aangesloten.

De situatie waar ik nu in zit:

Via mijn persoonlijke pagina op T-Mobile volg ik steeds de stappen die daar op komen te staan. Van “wij zijn bezig met de voorbereiding” tot “er komt vandaag een monteur langs”. Nu heb ik al meerdere keren gezien dat er als status “Vandaag komt er een monteur langs” staat, maar helaas.

De eerste keer heb de dag ervoor nog contact opgenomen met de klantenservice of er een tijdsindicatie gegeven kon worden. Dit kon niet. Toen er einde dag (18 oktober) nog steeds niemand was gekomen, heb ik maar weer even gebeld. Bleek het te gaan om KPN Netwerk NL monteur, dus of ik nog even daarheen kon bellen. Tuurlijk, na een half uur wachten voordat ik iemand aan de lijn krijg doe ik niks liever om dat weer opnieuw te doen. Bij KPN gaven ze aan dat het een fictieve datum betrof en dat T-Mobile deze niet mocht geven (en dat ze dat ook wisten). Voor meer informatie moest ik maar weer bellen naar T-Mobile. Dus dat doe ik dan maar weer. Kan gebeuren, dacht ik toen nog. Er moest blijkbaar eerst nog een lijn opengezet worden door KPN, dus dat verzoek was uitgezet.

21 oktober: Ik ga er nu zelf bovenop zitten, want de verhuizing is al bijna. Ik bel wederom met T-Mobile en KPN Netwerk NL om te vragen of het nu is doorgekomen/goed gaat. Echter kan geen van beiden partijen mij vertellen wat de volgende stap gaat zijn / wanneer er iets gaat gebeuren. Ook kan niemand mij doorverbinden naar iemand die wel iets weet: “het maakt niet uit naar wie ik je ga doorverbinden, ze zullen je allemaal hetzelfde zeggen”. Ik bel deze dag meerdere keren met verschillende partijen.

22 oktober: Mijn telefoontjes van 21 oktober lijken geholpen te hebben, krijg opeens mail van iemand van VolkerWessels Telecom nav mijn contact met KPN Netwerk NL. Of ik een foto kan maken van de situatie van de meterkast. Dat maar gedaan en meteen een mail teruggestuurd. Omdat ik hier niet op wil wachten heb ik ook het telefoonnummer van VolkerWessels telecom achterhaald en hier ook maar mee gebeld (leuk zeg, al die partijen die hier tussen zitten). Mijn ervaring met VolkerWessels is alleen heel slecht. De klantenservice zegt doodleuk, wij doen geen nieuwbouw. Neem maar contact op met KPN Netwerk. Blijkbaar hebben ze bij VolkerWessels een geheime afdeling die zich richt op de nieuwbouw, want na meerdere pogingen word ik eindelijk doorverbonden naar de persoon van wie ik de mail heb ontvangen. Alleen ook hier een dood spoor.

23 oktober: Er staat weer een nieuwe datum in mijn T-Mobile overzicht; vrijdag 25 oktober, de verhuisdag. Ik neem contact op met T-mobile om te vragen of het ditmaal geen fictieve datum betreft: “Nee hoor meneer, dit keer komt er echt iemand langs van KPN. Dit heb ik nog even nagevraagd bij Operations”. Wel zal ik dan nog minimaal 7-10 dagen zonder T-Mobile zitten, want de monteur van Guidion komt daarna nog langs maar dan kan ik een voucher krijgen voor 7 dagen internet op mijn mobiel om dit te overbruggen. Oke, fijn.

25 oktober: Geen monteur van KPN. Ik bel maar weer met alle partijen want het is weer een rare situatie en niemand weet iets. T-Mobile zegt bel KPN, KPN zegt bel T-Mobile. Het blijft een leuk spelletje naar de ander wijzen. Bij KPN kunnen zij mij ook niet doorverbinden met iemand die er meer vanaf weet. Het is doorgezet en er zou spoedig contact opgenomen worden. VolkerWessels kennen ze niet. Ik moet maar wachten, meer kunnen ze niet doen.

31 oktober: Nog steeds geen belletje o.i.d. teruggekregen om een afspraak te maken. Wel heb ik weer een nieuwe fictieve datum gekregen van T-Mobile: 8 november. Wanneer gaat er iets gebeuren?

Ik hoop dat ik middels deze weg het iets kan laten escaleren / verder geholpen kan worden want ik ben er helemaal klaar mee. Het vingerwijzen blijft doorgaan en dit heeft mij al meerdere dagen en veel uur gekost aan telefoontjes (en helaas zijn de wachttijden “wegens onvoorziene omstandigheden langer dan gebruikelijk”).

Dus wie kan mij helpen?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

​​​​​​​


This topic has been closed for comments

5 reacties

Het klinkt heel herkenbaar uw problemen.

ik hoop dat er voor u snel een oplossing komt. 

Ik zit min of meer in hetzelfde schuitje en mijn conclussie ondertussen is dat bij tmobile je niet zo serieus wordt genomen.

 

Update: 

11 dagen verder en nog steeds geen zicht op internet/tv. Wel weer een nieuwe fictieve datum in mijn bestellingsoverzicht (stond ook op 8 nov, maar wederom geen monteur (KPN/T-Mobile)). Vandaag ook weer contact gehad met de klantenservice (heb nu wel iemand gevonden die iets meer moeite in mij stopt en mij belt). 

Op 7 september heb ik de bestelling gedaan en is de ellende begonnen. Nu, 11 november, is het nog steeds niet duidelijk wanneer wij worden aangesloten. Ik ben geduldig geweest, heel geduldig, maar als dit zo doorgaat dan laat ik T-Mobile voorgoed achter mij.

 

 

Reputatie 4

Hi @Red87, super tof dat je bij ons in de club komt Ik heb je gegevens meteen erbij gepakt. Er moet een aansluiting gemaakt worden door de netwerkbeheerder. De netwerkbeheerder heeft het liever om meerdere woningen tegelijkertijd aan te sluiten. Om deze reden heb je te maken met fictieve datums. Mag ik weten welk telefoonnummer je geprobeerd hebt om de afspraak te maken? Het nummer dat je kunt bellen hiervoor is: 088-0063744. Houd je mij op de hoogte of het gelukt is? Veel succes met het maken van de afspraak!

@Candy, daar heb ik inderdaad ook contact mee gehad. Alleen hier precies hetzelfde als de andere nummers die ik heb gebeld: “Het is in behandeling, we nemen contact op.” 

 

Maar als je dan vraagt naar een termijn of meer informatie dan word ik steeds niet verder geholpen. Het is al vanaf 7 september en dit verhaaltje hoor ik alleen maar. Dus hier schiet ik niks mee op...

Reputatie 7
Badge +5

Sorry voor het ongemak @Red87. Ik baal echt dat je lang moet wachten! Tot mij opluchting zie ik dat je vandaag contact hebt gehad met mijn collega en dat jou een kosteloze opzegging aangeboden is. We snappen goed dat langer in afwachting blijven niet dé manier is. Ik zou het jammer vinden om afscheid te moeten nemen, maar mocht ik kunnen helpen dan hoor ik het graag. Dan haal ik de aanvraag er kosteloos uit!