Beantwoord

nieuwe woning geen ISRA punt aanwezig


LS,

 

ik heb een woning gekocht waar nog nooit internet aanwezig is geweest. Er woonden oude mensen. In mijn vorige huis hadden we internet via T-mobile waar ik best tevreden over ben.

Nu is mijn vraag als ik in ons nieuwe huis ook T-mobile wil hebben hoe zorg ik dan dat het ISRA punt word aangelegd? en wie gaat dat betalen?

 

gr Erik

icon

Beste antwoord door Waqqas 19 April 2020, 14:16

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @fittipaldi 

Kan je eens op deze site kijken of er een actieve telefoonlijn is?

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

Kan je ook geen hoofdaansluiting in de meterkast zien? Er zou een dikke blauwe kabel binnen moeten komen.

Als je twijfelt maak dan een foto maar bij nieuwere ISRA punten kan je gewoon de DSL kabel erin prikken.

 

Kan je iets vinden van bovenstaande of misschien enkel een kabel met 4 draadjes rood/blauw/wit/oranje?

Reputatie 7

Heb je geen isra of glasvezel dan kan je een aanvragen bij https://www.mijnaansluiting.nl/home je ontvangt dan een offerte voor de kosten.

Kom tot de ontdekking dat in mijn nieuwe huis geen isra punt aanwezig is. Alleen een glasvezel kastje van CAIWAY.

Wat kan ik nu doen, om toch de boel aan te sluiten?

 

groetjes Wendy

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @WendieJa 

Je kon wel DSL internet bestellen? Dan moet er ergens een aansluiting zijn. Kan je eens in de meterkast of kruipruimte kijken of je een kabel in blauwe mantel ziet of ergens een telefoonkabel?

Geen blauwe kabel te vinden, helaas.

Reputatie 7
Badge +15

@WendieJa 

Dan kan T-Mobile een monteur aansturen om het aansluitpunt te lokaliseren zodra het abonnement actief is.

Moet ik daarvoor contact opnemen met t-mobile?

Want abonnement staat al op het nieuwe adres.

Reputatie 7
Badge +15

@WendieJa 

Een moderator hier kan dat ook voor je regelen, wacht even een reactie van een moderator af.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @WendieJa, ik ben meteen voor je gaan kijken. Ik zie in mijn systeem staan dat het aansluitpunt zich in de woonkamer moet bevinden. Zou je dit voor mij kunnen nakijken?

Hoi @Tommie 

ja de woonkamer is een ruim begrip. In de meterkast zie ik niks, zelfs geen blauwe kabel.

aangezien de woonkamer lambrisering heeft, zou het mogelijk daar achter zitten.

maar wel handig als ik weet waar ik moet zoeken.

groetjes Wendy

Reputatie 7
Badge +9

@WendieJa dat kan ik ook zo snel niet inzien! Wel heb ik een afbeelding hoe de verschillende punten er uit kunnen zien:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ook heb ik dit doorgezet naar onze techneuten, wellicht kunnen zij de plek duidelijker aangeven! Ik wacht hun reactie af.

Hoi @Tommie

Helaas geen bovenstaande punten kan ik vinden in mijn nieuwe woning helaas.

Ook zie ik nergens een blauwe kabel in mijn meterkast naar boven komen. 

Ik heb inderdaad een mail gekregen over dat er binnen 5werkdagen contact word opgenomen.

Groetjes Wendy

Reageer