Beantwoord

Nog 2-3 weken geen internet i.v.m. vakantie netbeheerder, tips?

  • 9 January 2023
  • 4 reacties
  • 81 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Goedemiddag allemaal,

Ik ben recent kort dag verhuist naar mijn nieuwe woning en heb hiervoor op 31 December (vorig jaar) een nieuw T-Mobile thuis abonnement aangevraagd.
Nu zag ik sinds de aanvraag de verwerking van het abonnement niet verder lopen, dus heb ik vanmorgen gebeld met de vraag of dit bespoedigd kon worden.
Nu kreeg ik te horen dat mijn woning nog niet gepatched is omdat de netbeheerder op vakantie is i.v.m. Kerst/feestdagen.
Nu ben ik geen expert en weet ik niet zo goed wat een patch in houdt, maar blijkbaar hebben ze lang vakantie en pas daarna krijg ik mijn modem, en daarna kan ik pas aangesloten worden.
Dit zou volgens de klantenservice 2-3 weken duren.
Nu heb ik gelukkig onbeperkte data op mijn telefoon abonnement, maar met werk en hobbies gecombineerd ga ik snel door data heen, en bovendien is het vervelend om continu mijn telefoon aan de pc te tetheren.
Heeft iemand toevallig toch advies om dit te bespoedigen?
Ik ga ervan uit dat zelfs als ik het abonnement annuleer en bij een andere provider afsluit die patch nog steeds gedaan moet worden dus dat dat ook niet veel zin heeft.

Bedankt voor het lezen en bij voorbaat dank.

icon

Beste antwoord door Nora van Odido 9 January 2023, 17:13

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Klopt, de patch is de kabel tussen jouw huisaansluiting en de apparatuur van t-mobile.  De netbeheerder voert hier de werkzaamheden voor uit. Ook als je een patch van jouw aansluiting naar apparatuur van een andere provider laat aanleggen zal dit door dezelfde netbeheerder gebeuren.

De levertijd in het algemeen van een aansluiting is inderdaad 2-3 weken. Binnenkort zul je dus de apparatuur thuis krijgen om te laten installeren door de monteurs van t-mobile/Guidion.

Reputatie 5
Badge +4

Hey @Josil, ik wil je als eerst van harte welkom heten bij ons! Ik wil uiteraard ook dat jij zo snel mogelijk online bent, dus ik ben gelijk alles voor je na gaan kijken. Het klopt inderdaad dat je nog gepatched moet worden. Dit houdt in dat je aangesloten moet worden op de wijkcentrale. Dit is echt iets wat de netbeheerder voor je regelt, dus hiervoor wil ik je vragen om dit toch af te wachten. Je kan de status altijd terugvinden in jouw My T-Mobile omgeving: My T-Mobile. Zodra je op de wijkcentrale aangesloten bent, zul je een bericht van Guidion ontvangen voor het maken van de installatieafspraak en krijg je ook de apparatuur toegestuurd. Hiermee moet het helemaal in orde komen! 

Zijn deze gegokte 2-3 weken berekend vanaf de datum van aanvraag, vanaf aanmaak van deze topic, of vanaf de tijd dat de netbeheerder terug is van vakantie?

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Josil, ik kan dit op dit moment niet goed inschatten. Op dit moment staan wij ook aan de zijlijn tot we groen licht krijgen van de netwerkbeheerder. Het beste wat je kunt doen is maandag eens bellen met Open Dutch Fiber en vragen of zij meer informatie hebben of een verwachting kunnen scheppen: 088-1633633. Mocht je toch geen duidelijkheid krijgen, laat het mij dan weten!

Reageer