Nog geen aansluiting

  • 14 January 2023
  • 40 reacties
  • 829 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 18 reacties

Hallo, ik heb eind november internet aangevraagd aangezien we 12 december op onze nieuwe adres kwamen wonen. Er zou glasvezel beschikbaar zijn vanaf de 6e van december ( ik wil gewoon DSL maar dat kon niet omdat er zekerheid was dat ik 12 december al glasvezel zou hebben). Uiteindelijk kon ik pas vorige week een afspraak maken. Vervolgens komt de installateur 2x niet opdagen. Vandaag de derde keer eindelijk wel en blijkt de glasvezel installatie onjuist te zijn, waardoor open Dutch fiber weer terug moet komen voor een nieuw plan. Zitten nu na 3x voor niks thuis blijven en veel bellen nog steeds zonder voortgang. 5 weken (!!) al geen internet is een belachelijke service. Hoop dat er zsm duidelijkheid komt en jullie dit serieus nemen. 

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Hey @Twang, dit komt veel voor bij nieuwbouw of woningen die worden aangesloten op het glasvezelnetwerk. Het glasvezelnetwerk is net uigerold. In dit scenario kan de je een bestelling bij ons plaatsen en wordt er een fictieve plandatum aangemaakt door de netwerkbeheerder. Is de woning in een ver genoeg stadium afgebouwd? Dan kan de je contact opnemen met de netwerkbeheerder. Zij plannen een afspraak in om de aansluiting aft e laten maken en regelen de verdere afhandeling van de aanleg. Je moet hiervoor zelf even contact opnemen, dat kan via dit telefoonnummer: 088-0063744 - Bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur. Ik wil je graag te hulp schieten, alleen kan ik deze actie niet voor je verrichten. 

 

Zodra de benodigde informatie is aangeleverd door de klant, dan zal KPNNetwerk een case aanmaken en de betreffende aannemer aansturen om te beginnen met de werkzaamheden. Hoe eerder deze case is aangemaakt, hoe sneller de klant zal worden opgeleverd. Voor alle tussentijdse vragen zoals de voortgang van het project, plandatum, wijzigen afspraken, oplevering kan de klant contact opnemen met KPNNetwerkNL.

 

Veel gestelde vragen

KPNNetwerkNL is al een keer geweest, waarom kan ik nog geen plandatum terugvinden?

Bij nieuwbouwadressen zal er altijd eerst een schouwing plaatsvinden. Dit betekent dat er een aannemer langs komt om te kijken of de vezel gemakkelijk naar binnen kan worden gebracht en op welke plek het FTU kan worden geplaatst. Deze afspraak is niet zichtbaar in onze systemin en is du sook niet de uiteindelijke opleverdatum.

 

Bekijk origineel

40 reacties

Zoals aangegeven, het is 1 maart geweest en ik heb mijn abonnement stopgezet. Helaas is het jullie niet gelukt om binnen 3 maanden internet te leveren. Succes met de rest van je klanten.

Reputatie 7
Badge +9

@johanna haarlem ik zag je privébericht. Ik heb hiervoor Fiber aan de mouw getrokken. Zij gaan contact met je opzoeken met meer informatie over de situatie.  

 

@Twang ik kan dit telefoongesprek niet terugzien in mijn systeem. We moeten inderdaad Fiber afwachten op dit moment. Ik hoop dat ze snel contact opnemen! Meer kan ik er op dit moment niet over kwijt.

Hey @Twang, ik zag dat je al contact hebt gehad met onze online klantenservice hierover. Ik hoop echt dat ze hier vaart in gaan maken.

 

@johanna haarlem Ik had graag een andere ervaring gelezen! Ik kijk graag met je mee. Ik kan alleen geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht sturen? Dan kijk ik graag met je mee!

Hi Tommie, jullie klantenservice belde me op met de vraag: mag ik een afspraak inplannen met gideon. Toen heb ik haar uit moeten leggen wat gideon is en dat dat niet het probleem is, maar dat Dutch fiber m'n ftu punt moet verplaatsten... Als we zover zijn gekomen dat ik jullie klantenservice moet uitleggen hoe het werkt zijn jullie diep gezonken. 

 

Hey @Twang, ik zag dat je al contact hebt gehad met onze online klantenservice hierover. Ik hoop echt dat ze hier vaart in gaan maken.

 

@johanna haarlem Ik had graag een andere ervaring gelezen! Ik kijk graag met je mee. Ik kan alleen geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht sturen? Dan kijk ik graag met je mee!

Hi Tommie, jullie klantenservice belde me op met de vraag: mag ik een afspraak inplannen met gideon. Toen heb ik haar uit moeten leggen wat gideon is en dat dat niet het probleem is, maar dat Dutch fiber m'n ftu punt moet verplaatsten... Als we zover zijn gekomen dat ik jullie klantenservice moet uitleggen hoe het werkt zijn jullie diep gezonken. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Twang, ik zag dat je al contact hebt gehad met onze online klantenservice hierover. Ik hoop echt dat ze hier vaart in gaan maken.

 

@johanna haarlem Ik had graag een andere ervaring gelezen! Ik kijk graag met je mee. Ik kan alleen geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht sturen? Dan kijk ik graag met je mee!

3 maanden lang ? ik wacht al 14 maanden op  internet lol 

ga er maar niet vanuit dat je snel word aangesloten denk maar in jaar ofzo

 

ik heb elk onzin  excuus verhaal die jij kunt bedenken al gehoord 

t mobile doet er niets aan en fiber is een waardeloos bedrijf 

die zijn aannemers steeds de schuld geeft 

3 maanden is nix ik denk dat je nog in de veronderstelling bent dat ze 

er echt iets aan willen doen 

niemand weet wanneer jij internet zal hebben 

daar ben ik wel achter 

 

 

Goed om te horen dat jij 3 maanden ook lang vindt duren. Kan ik vandaag reactie krijgen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Twang, ik heb, nogmaals, Fiber aan de mouw getrokken. Ik vind zelf ook dat dit nu erg lang duurt! Ik heb ze verzocht om nu met een concrete update te komen, ze gaan hierover contact met je opnemen.  

Hi, wederom weer een week radiostilte… gaan we nog actie ondernemen vrienden van t-mobile? We hebben onszelf 1-maart als uiterste datum gesteld, dan stappen we over. Ik wil niet dreigend over komen maar je hebt 3 maanden geleden internet aangeboden en ik ben nog geen stap verder. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Twang, ik houd het voor je in de gaten. Als ik een update heb, laat ik het je direct weten. De laatste update, die ik gedeeld heb in een privébericht, is nog steeds wat er op dit moment speelt. Ik hoop dat ze deze week meer kunnen vertellen hierover!

Update van mijn kant: al 6 dagen niets vernomen van zowel t-mobile als van open dutch fiber!

Reputatie 7
Badge +9

@Twang ik heb je hier over een privébericht gestuurd! 

Hey @Twang, we zijn er echt mee bezig! Ik vind het ook erg vervelend hoe dit loopt. Ze hebben de navraag gedaan en wachten af. Zojuist heb ik er nog een e-mail achteraan gestuurd. Ik hoop op een snelle reactie met een concrete update. Als ik meer weet, laat ik het meteen weten. 

Hi @Tommie , net OPF gebeld. Mijn ticket stond geparkeerd en er werd momenteel niets meegedaan. Ze gaan het nu verder oppakken. Zie ik wederom dat t-mobile 0 energie stopt om die euvel op te lossen. Ik hoef geen excuses, maar zoals ook in mijn privé bericht gevraagd een tijdelijke oplossing aangezien dit nog weken gaat duren vrees ik.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Twang, we zijn er echt mee bezig! Ik vind het ook erg vervelend hoe dit loopt. Ze hebben de navraag gedaan en wachten af. Zojuist heb ik er nog een e-mail achteraan gestuurd. Ik hoop op een snelle reactie met een concrete update. Als ik meer weet, laat ik het meteen weten. 

Hallo, het is nu 23 dagen geleden dat ik melding heb gemaakt bij de netwerkaansluiter (Open dutch fiber). Ik heb nog steeds geen reactie. Ook zit ik al 8 weken zonder internet aansluiting, welke mij beloofd is dat ik die op 12 december zou krijgen. Ik heb het idee dat dit niet serieus genomen wordt.. Afgelopen maandag is mij door jullie collega telefonisch aangegeven dat jullie terug zouden bellen over de status, wederom is dit niet gebeurd. Jullie schuiven het probleem continue door en nemen 0 verantwoording. Wanneer gaat dit nu opgelost worden??

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Twang, ik heb je een privébericht gestuurd met de actuele status. 

Hey @Twang, ik heb net gehoor gekregen van Fiber. Ze hebben 14 januari de opdracht doorgezet naar OPF. Ze wachten nu op reactie wat ze verder gaan doen. De maximale doorlooptijd is 7 werkdagen. Ik ga er dus vanuit dat er volgende week een nieuwe update is.

Hi Tommie, ik heb nog steeds geen reactie van OPF het is nu 16 dagen geleden. Net met jullie klantenservice gebeld en die zei dat er nog helemaal niets was doorgezet (ja naar een collega die ziek was...) Zou mooi zijn als iemand zich hard gaat maken voor mij als klant.  

Hi vrienden van t-mobile. Ik heb nog steeds geen update en we zijn weer 3 dagen verder. Gaan we nog contact opnemen met mij als klant??

Reputatie 6
Badge

Ja dit is iets wat je zelf kunt doen als er een ethernet kabel ligt. Maar is wat er ligt wel een ethernet kabel (cat5e of beter)?

De grap is dat je een ethernet kabel voor zowel data communicatie als de voeding van de ONT kunt gebruiken. 

Zoals @eric  al zei levert T-mobile alleen de internet verbinding tot de FTU. Plaatsing van de FTU is aan de netwerk provider. Als je die kunt overtuigen de glasvezel te verlengen dan  is dat is natuurlijk beter, maar is vaak niet simpel. Glasvezel trekken door een bestaande pijp is tricky. Glasvezel is bij trekken erg kwetsbaar. Ik ben benieuwd of OpenDutch dat gaat doen.

Maar als het verlengen te lastig  is en er een echte ethernet kabel ligt dan is dit een mooie oplossing waarmee je de problemen met het aanleggen van stopcontacten bij de FTU kunt voorkomen. Een splitter kost je iets van 12 euro en een POE injector net zoiets  tot minder dan 25 Euro. Maar dit kan je aansluiting flink versnellen en vereenvoudigen. Ik ga morgen zoiets aansluiten bij mijn broer.

Hi louis, dank voor je reactie. Is dit iets wat je zelf kan doen? Vind overigens dat t-mobile dit zelf mag uitvoeren met haar onder aannemers.

Reputatie 6
Badge

Hey @Twang, ik heb net gehoor gekregen van Fiber. Ze hebben 14 januari de opdracht doorgezet naar OPF. Ze wachten nu op reactie wat ze verder gaan doen. De maximale doorlooptijd is 7 werkdagen. Ik ga er dus vanuit dat er volgende week een nieuwe update is.

Hi Tommie, ben ik weer, zojuist contact gehad met Link (zij werken voor dutch fiber schijnt) en stuurden me weer terug naar jullie. Als ik het goed begrijp moeten jullie opdracht geven aan dutch fiber dat het ftu punt verlegd moet worden, en zij geven dit weer door aan Link (?). Dit is nog niet gebeurd begreep ik van hen… Waarschijnlijk zal een schouw nodig zijn voordat daadwerkelijk het punt verlegd wordt. Even kort de planning: 1. Schouw inplannen, 2. schouw van situatie, 3. overleg, 4. inplannen verplaatsing, 5. verplaatsing, 6. inplannen gideon, 7. week wachten, 8. gideon installeren glasvezel. Ik denk met Pasen internet.. Kun je me trouwens al een oplossing bieden voor tijdelijk internet? Vandaag is dag nr. 42 zonder internet. Groeten Twan

Heb je wel de (mogelijkheid) van een ethernet kabel van de FTU naar je huis? Of is die er zelfs nog niet?

Ja die is er wel! en daarom is het voorstel van de installateur (gideon) om de glasvezelkabel door te trekken met de ethernet kabel (ook geen trekveer nodig), zodat de glasvezel naar de stoppenkast in mijn woning komt. Maar goed, de oplossing lijkt niet heel moeilijk, alleen dit te realiseren wel..

Er is een truck die niet veel mensen weten waarbij je de FTU kunt laten zitten.

Je gaat dan de ONT voeden met power over ethernet. Dat kan dan via de bestaande ethernet kabel

Je plaatst de ONT/media converter gewoon naast de FTU. De ethernet kabel wordt dan via de POE splitter aangesloten op ONT en kabel.

Aan de andere kant van de kabel sluit je een power over internet injector aan die de voeding de kabel in stuurt. De andere kant van die injector gaat in de router. De injector voedt je dus vanuit een stopcontact in je huis. Je router komt dus ook gewoon in je huis. Alleen de ONT blijft bij de FTU beneden

 

Hey @Twang, ik heb net gehoor gekregen van Fiber. Ze hebben 14 januari de opdracht doorgezet naar OPF. Ze wachten nu op reactie wat ze verder gaan doen. De maximale doorlooptijd is 7 werkdagen. Ik ga er dus vanuit dat er volgende week een nieuwe update is.

Hi Tommie, ben ik weer, zojuist contact gehad met Link (zij werken voor dutch fiber schijnt) en stuurden me weer terug naar jullie. Als ik het goed begrijp moeten jullie opdracht geven aan dutch fiber dat het ftu punt verlegd moet worden, en zij geven dit weer door aan Link (?). Dit is nog niet gebeurd begreep ik van hen… Waarschijnlijk zal een schouw nodig zijn voordat daadwerkelijk het punt verlegd wordt. Even kort de planning: 1. Schouw inplannen, 2. schouw van situatie, 3. overleg, 4. inplannen verplaatsing, 5. verplaatsing, 6. inplannen gideon, 7. week wachten, 8. gideon installeren glasvezel. Ik denk met Pasen internet.. Kun je me trouwens al een oplossing bieden voor tijdelijk internet? Vandaag is dag nr. 42 zonder internet. Groeten Twan

Heb je wel de (mogelijkheid) van een ethernet kabel van de FTU naar je huis? Of is die er zelfs nog niet?

Ja die is er wel! en daarom is het voorstel van de installateur (gideon) om de glasvezelkabel door te trekken met de ethernet kabel (ook geen trekveer nodig), zodat de glasvezel naar de stoppenkast in mijn woning komt. Maar goed, de oplossing lijkt niet heel moeilijk, alleen dit te realiseren wel..

Reputatie 6
Badge

Hey @Twang, ik heb net gehoor gekregen van Fiber. Ze hebben 14 januari de opdracht doorgezet naar OPF. Ze wachten nu op reactie wat ze verder gaan doen. De maximale doorlooptijd is 7 werkdagen. Ik ga er dus vanuit dat er volgende week een nieuwe update is.

Hi Tommie, ben ik weer, zojuist contact gehad met Link (zij werken voor dutch fiber schijnt) en stuurden me weer terug naar jullie. Als ik het goed begrijp moeten jullie opdracht geven aan dutch fiber dat het ftu punt verlegd moet worden, en zij geven dit weer door aan Link (?). Dit is nog niet gebeurd begreep ik van hen… Waarschijnlijk zal een schouw nodig zijn voordat daadwerkelijk het punt verlegd wordt. Even kort de planning: 1. Schouw inplannen, 2. schouw van situatie, 3. overleg, 4. inplannen verplaatsing, 5. verplaatsing, 6. inplannen gideon, 7. week wachten, 8. gideon installeren glasvezel. Ik denk met Pasen internet.. Kun je me trouwens al een oplossing bieden voor tijdelijk internet? Vandaag is dag nr. 42 zonder internet. Groeten Twan

Heb je wel de (mogelijkheid) van een ethernet kabel van de FTU naar je huis? Of is die er zelfs nog niet?

De laatste status van @Twang was|:

“Hi Lisa, de glasvezel komt binnen in de meterkast (kelder van appartement). Echter is hier alleen een hoofdgroep aanwezig en mag/kan de Guidion monteur de glasvezel niet aansluiten omdat er geen stroom aanwezig is en ook niet gerealiseerd kan worden. De glasvezel moet door getrokken worden tot in mijn stoppenkast in de woning.”

Dat is niet zomaar te realiseren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan toestemming van de VVE, die blijkbaar alleen toestemming voor de kelder meterkast heeft gegeven. Heb je gekeken hoe bij andere bewoners dit is gerealiseerd? Bij appartementen, waarbij de electriciteits aansluiting niet altijd IN de woning, maar een aparte meterkast buiten de woning is gemaakt, wordt vaak een powerplug toegepast. Dan staat de router en ONT naast de Fiber Termination Unit (zeg maar waar de fiber is afgewerkt door de netbeheerder). De powerplug moet wel op dezelfde elektrische kabels aangesloten worden die ook jouw woning binnenkomen.

“Als ik het goed begrijp moeten jullie opdracht geven aan dutch fiber dat het ftu punt verlegd moet worden”  T-Mobile is geen eigenaar of beheerder van de FTU. Zij huurt alleen de vezel van een netbeheerder. 

Als dit allemaal onmogelijk blijkt, dan is het inderdaad aan de netbeheerder om voor het gehele complex een aansluiting op te leveren naar bewoners die gebruikt kan worden. Zoals gezegd, als dit probleem voor alle bewoners hetzelfde is, dan kan de VVE haar contacten gebruiken bij de netbeheerder, zij heeft immers namens de bewoners toestemming gegeven voor deze installatie.

 

 

Hi, zover bekend heeft niemand glasvezel in gebruik. In dit geval ben ik de eerste die verplicht gebruik ervan moet maken en vandaar dat ik hier tegen deze issues aanloop. Dank voor je technische uitleg, wordt gewaardeerd. Toch wacht ik op t-mobile haar reactie hoe ze dit willen gaan oplossen. 

Reputatie 7
Badge +14

De laatste status van @Twang was|:

“Hi Lisa, de glasvezel komt binnen in de meterkast (kelder van appartement). Echter is hier alleen een hoofdgroep aanwezig en mag/kan de Guidion monteur de glasvezel niet aansluiten omdat er geen stroom aanwezig is en ook niet gerealiseerd kan worden. De glasvezel moet door getrokken worden tot in mijn stoppenkast in de woning.”

Dat is niet zomaar te realiseren. Denk hierbij bijvoorbeeld aan toestemming van de VVE, die blijkbaar alleen toestemming voor de kelder meterkast heeft gegeven. Heb je gekeken hoe bij andere bewoners dit is gerealiseerd? Bij appartementen, waarbij de electriciteits aansluiting niet altijd IN de woning, maar een aparte meterkast buiten de woning is gemaakt, wordt vaak een powerplug toegepast. Dan staat de router en ONT naast de Fiber Termination Unit (zeg maar waar de fiber is afgewerkt door de netbeheerder). De powerplug moet wel op dezelfde elektrische kabels aangesloten worden die ook jouw woning binnenkomen.

“Als ik het goed begrijp moeten jullie opdracht geven aan dutch fiber dat het ftu punt verlegd moet worden”  T-Mobile is geen eigenaar of beheerder van de FTU. Zij huurt alleen de vezel van een netbeheerder. 

Als dit allemaal onmogelijk blijkt, dan is het inderdaad aan de netbeheerder om voor het gehele complex een aansluiting op te leveren naar bewoners die gebruikt kan worden. Zoals gezegd, als dit probleem voor alle bewoners hetzelfde is, dan kan de VVE haar contacten gebruiken bij de netbeheerder, zij heeft immers namens de bewoners toestemming gegeven voor deze installatie.

 

 

Reageer