Beantwoord

Nog geen aansluiting op glasvezel Loosduinen

  • 12 August 2021
  • 17 reacties
  • 392 Bekeken

Enige tijd geleden waren er in de straat werkzaamheden t.b.v. het glasvezel netwerk van T Mobile. Daar was ik er blij mee, lekker snel internet. Tegelijkertijd kreeg ik een leuke aanbieding van T Mobile. Een abonnement bij hen is zo'n 25 euro goedkoper dan waar ik nu zit. Na veel wikken en wegen besluit ik een abonnement te nemen. nadat ik het abonnement had afgesloten moest ik nog even wachten, want mijn woning had nog geen aansluiting op het glasvezelnetwerk. Na lang wachten was het 15 juli 2021 zo ver. De aansluiting zou tussen 13.00 uur en 17.00 uur worden gerealiseerd. Ondertussen werd ook de benodigde modem geleverd. Na vandaag zou ik dus alleen een afspraak hoeven te maken met een monteur van T mobile om mijn abonnement en modem te activeren. Wat een deceptie! Iedereen is er klaar voor, behalve Staedion. Althans volgens de monteur die aanbelde. Er schijnt geen toestemming te zijn om een kabelgoot op het gebouw aan te brengen. Dat is toch raar? Dat zou toch allang geregeld moeten zijn? Kunt u aangeven hoe lang het gaat duren om die toestemming te geven? Waarom is dit eigenlijk nog niet geregeld? De aansluiting zou toch net zoals de aansluitingen van de kabel televisie, telefoon, gas, elektra en water gewoon automatisch gerealiseerd moeten worden?

Helaas weigert Staedion duidelijk antwoord te geven en probeert mij af te wimpelen. Graag zou ik toch willen weten waar het probleem ligt. Is dat bij Staedion of is dat bij T-Mobile. Hoe gaat dit opgelost worden? Ik ben benieuwd naar uw antwoorden, Met vriendelijke groet, Gert-Jan Luis.

icon

Beste antwoord door Boris 19 August 2021, 11:15

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7

Hi @Gert-JanL ,

Dank voor je bericht! Ik had graag gezien dat de situatie al verder gevorderd was, maar begrijp vanuit onze communicatie naar VolkerWesselsTelecom dat er nog geen akkoord is voor het plaatsen van de goot waardoor de kabels kunnen worden getrokken. Mijn welgemeende excuses. We zijn vrijwel dagelijks in contact met VWT en de lijntjes zijn kort. Weet dat we er alles aan doen om dit proces zo snel mogelijk voor je door te zetten. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, laat het vooral weten. We zitten voor je klaar! 

Hoi @Boris ,

Ik snap niet waarom er nog steeds gezegd wordt dat er geen toestemming is. Volgens Staedion is dat er wel. (zie brief).

 

Reputatie 7

Hi @Gert-JanL ,

Dank voor je bericht en voor de schets van de situatie. Ik kan goed begrijpen dat er onduidelijkheid heerst en wil dit graag voor je wegnemen. Ik zal dat doen aan de hand van de stappen die we doorlopen bij de aansluiting en het gereed maken van de verbinding bij jou thuis.

Omdat het in dit geval gaat om een spiksplinternieuwe verbinding, komt eerst een aannemer langs om te kijken wat er moet gebeuren om jouw huis aan het netwerk toe te voegen. De aannemer, VolkersWesselTelekom, heeft gemerkt dat daar werkzaamheden voor nodig zijn in het gebouw zelf. Om deze te kunnen bewerkstelligen, is toestemming nodig van de verhuurder of VVE. In dit geval lijkt dat Staedion te zijn, de woningcorporatie die het pand in beheer heeft. Zonder toestemming kunnen wij namelijk niet de installatie voltooien. Voor elke aansluiting, net zoals water en licht, is toestemming van de woningeigenaar.

Nu schik ik wel van de antwoorden van Staedion, aangezien wij ook afhankelijk zijn van hun antwoorden. Begrijp ik goed, dat vanuit hun de toestemming niet kan worden gegeven? Wellicht wrang, maar ik wil toch aanraden om nogmaals contact op te nemen met Staedion. Mocht het niet lukken via die weg, ga ik er alles aan doen om het anders aan te pakken. Ik hoor dan ook graag van je.

 

Hoi @Boris ,

Jammer dat je niet meer wilde reageren. Inmiddels heb ik weer enige telefoontjes moeten plegen en er is een nieuwe, voor mij ongunstige ontwikkeling. Zelfs zonder glasvezel blijkt een T-Mobile aansluiting voor mij niet mogelijk. Eén en ander heeft geresulteerd in de volgende mail naar Tisha van Lammeren, directeur Consumentenmarkt:

Geachte mevrouw van Lammeren,
Ik schrijf u deze email om de belabberde communicatie van en in uw bedrijf aan de orde te stellen.
Wat is er aan de hand?
Vorig jaar op 3 mei sloot ik een contract met uw bedrijf af voor levering van glasvezel en televisie.
Op de aansluiting op het glasvezel moest ik nog even wachten. de kabels lagen/liggen weliswaar in de grond, 
maar er moest nog een monteur langskomen die de kabel door zou trekken naar mijn meterkast. 
Na een paar weken werd die afspraak gemaakt en op de dag zelf kreeg ik al de doos met het modem en het
kastje voor de TV. Dat is fijn, hoor ik u denken. Nee, dat was niet fijn. De monteur kwam aan de deur met de mededeling
dat de aansluiting niet kon worden gerealiseerd omdat de woningbouw, Staedion, geen toestemming gegeven zou hebben.
Daarop heb ik contact opgenomen met Staedion en zij vertelde mij toestemming was gegeven. (Zie de bijlage, een brief
die gezamenlijk door T-Mobile én Staedion naar mij was gezonden!).
Op verzoek van UW klantenservice heb ik de brief naar VolkerWessel telecom doorgestuurd en er werd mij gevraagd nog even geduld
te hebben. We zijn nu bijna een jaar verder en ik heb nog steeds geen aansluiting. Door uw medewerkers van, laat ik het maar 
klanten-contact noemen, want van service is geen sprake, wordt ik telkens van het kastje naar de muur gestuurd. Het is altijd de
schuld van VolkerWessels of Staedion. van een beetje meedenken of zelf initiatief nemen is geen sprake. Tot overmaat van ramp kreeg ik
het volgende telefoonnummer door om zelf met VolkerWessels te spreken 088 0063744. Mocht u het niet zelf willen draaien, dit nummer is
van KPN Netwerk! En ik ben, volgens de dame van KPN, niet de enige die dit nummer heeft doorgekregen van de klanten-contact van uw bedrijf.
De situatie is inmiddels nu dat VolkerWessels zegt dat Staedion géén toestemming geeft voor kabelgoten. Binnendoor aanleggen
schijnt bij mij niet te kunnen, want dáár zou de toestemming voor zijn gegeven. Ondertussen blijft Staedion aangeven dat er
wél toestemming is gegeven, óók voor kabelgoten. Morgen krijg ik hier terugkoppeling van via de buurtbeheerder van Staedion (deze
is vandaag helaas niet te bereiken vanwege cursus). 
Ondertussen wil klanten-contact van T-Mobile mij ook niet verder helpen om op een andere wijze internet- en tv-aansluiting te geven.
Ook niet als overbrugging totdat het hele glasvezel-verhaal is opgelost. Want er kan op mijn adres alleen aansluiting via glasvezel!?
Snapt u het nog? Ik niet!  
Ondertussen heb vorig jaar al wel mijn contract met mijn vorige internet-aanbieder opgezegd, in het vertrouwen dat de aansluiting 
geregeld zou worden. Helaas is dit vertrouwen ernstig geschaad. Ik heb nu internet via mijn mobiele telefoon. Een tijdelijke oplossing.
 
Ondertussen heeft VolkerWessel gevraagd om en ik citeer:
Huisnummers 45,47,49, 51, 53 en 55 zijn niet orderbaar, zou je dit kunnen aanpassen in het systeem van T-Mobile? We hebben tot heden geen akkoord om goten buitenom te plaatsen.

 

Binnendoor aansluiten is helaas niet mogelijk.
Dus jaar na afsluiten van het contract, blijkt levering niet mogelijk! Wel is er via bushokjes, flyers en internet-advertenties de, naar nu blijkt, schijn gewekt dat aansluiting
mogelijk is.
Mij is de hemel beloofd en de hel gegeven.
Graag van u een reactie op bovenstaand verhaal en de maatregelen die u gaat nemen om deze situatie in de toekomst te voorkomen.
Zelf heb ik niet het idee dat ik nu of in de toekomst aansluiting krijg op glasvezel en zal nadat ik reactie heb gehad van de beheerder van Staedion bezien of ik nog verder
met T-Mobile wil gaan of naar een andere aanbieder ga.
 
Rekenend op een spoedige en volledige reactie uwerzijds,
met vriendelijke groet,
Gert-Jan Luis

Hallo @Boris ,

We zijn er bijna!
vandaag een kopie gekregen van de woningbouwvereniging waaruit blijkt dat al op 30 juni toestemming is verleend. Ik heb gebeld met VWT ze gaan zo spoedig mogelijk een afspraak inplannen.

Reputatie 7

Hi @Gert-JanL ,

Dank je wel voor de updates en super dat er eindelijk meer duidelijkheid is gegeven vanuit de wooncorporatie. Ik heb direct vanuit ons het verzoek neergelegd om contact op te nemen met VWT, zodat de installatie zijn doorgang kan vinden. Ik houd dit contact persoonlijk in de gaten, dus mocht er een update mogelijk zijn dan hoor je direct van mij. We gaan er voor je achteraan! Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, schroom niet. Ik zit hier voor je klaar! 

Reputatie 7

Hi @Gert-JanL ,

Dank voor je bericht en je terugkoppeling. Ik begrijp dat je deze e-mail ook hebt gestuurd naar onze Klantenservice mailservice, waar wij 'm ook nog zullen oppakken. Ik heb inderdaad net een update mogen ontvangen vanuit ons Glasvezelteam en wilde je daarbij direct de update met je delen. Tot onze grote spijt is het niet mogelijk om de aanleg te verwezenlijken. Ik begrijp dat daarbij al contact is geweest met de aannemer en je van een antwoord bent voorzien, maar wil je nog wel voorzien van duidelijkheid vanaf ons. Daarbij wil ik ingaan op de punten die je zelf al aansluit. 

Waarom kan de aanleg niet worden verwezenlijkt? Na een constant contactmoment te hebben met de aannemer door onze Fiber afdeling, is gebleken dat er vanaf de kant van Staedion inderdaad toestemming is gegeven om de Glasvezelverbinding te realiseren op jouw adres, maar geeft Staedion geen toestemming om dit te realiseren door middel van de kabelgootjes. Deze zijn nodig om op jouw adres te kabels door te kunnen trekken. Dat komt vanuit het directe contact met de projectleider die gaat over de aanleg in Den Haag. Ik ben dan ook positief verrast dat je aangeeft dat deze toestemming er wel is. Mocht daar meer informatie over beschikbaar zijn, hoor ik het graag van je. Zonder toestemming van de VvE of in dit geval van Staedion is aansluiting niet mogelijk, ondanks dat wij alle stappen hebben doorlopen om de aansluiting gereed te maken.

Daarbij willen we je natuurlijk erg graag aansluiten, maar is dit, behalve via de Glasvezelverbinding, niet mogelijk. De DSL-aansluiting die hiervoor mogelijk was, is door de netwerkbeheerder uitgefaseerd en niet meer mogelijk om een aanvraag over te doen. Ik had je dit graag als mooi alternatief kunnen aanbieden, maar is om deze technische redenen daarom niet mogelijk.

Ik begrijp het sentiment goed, ook wij hadden gehoopt op een mooie en snelle voortgang van de aansluiting. We hebben er alles aan gedaan om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. Mocht Staedion het akkoord hebben gegeven, laat het vooral weten.

 

Hey @Boris,

Bedankt voor je snelle reactie!

 

grapje, je hebt nog niet gereageerd.

Inmiddels ook maar de telefoon opgepakt en met klantenservice gebeld. Die gaven mij ijskoud het nummer van KPN Netwerk! 

Weer teruggebeld naar klantenservice, ditmaal doorverbonden met VW Telecom. Hen heb ik nu ook de brief doorgemaild. 

Hoewel ik erop heb aangedrongen vandaag nog terug te worden gebeld met een definitieve datum voor aansluiting, heb ik er weinig vertrouwen in dat dit gaat gebeuren. Contract afgesloten op 3 mei 2021, het is nu 14 april 2022. Hopelijk begrijp je dat mijn geduld echt op is. 

Vorig jaar in september mijn contract bij Ziggo opgezegd wegens hele slechte service. Ik ging er toen vanuit dat ik binnen 4 à 6 weken aangesloten zou zijn op de glasvezel van T-Mobile. Internetten doe ik nu via een hotspot op mijn telefoon. Niet ideaal en rete-duur, maar voor korte termijn te doen. Inmiddels is dit nu al een half jaar mijn situatie.

Hopelijk begrijp je daarom mijn volgende dringende verzoek:

Neem vandaag 14-04-22 contact met mij op, zodat we vandaag de situatie nog tot een goed einde gaan brengen!

@Boris 

Kleine update:

Zojuist gebeld met de complexbeheerder van Staedion. Inderdaad wordt er geen toestemming gegeven voor kabelgoten. Dat geeft kans op juridisch gezeur in de toekomst (waant wie is dan verantwoordelijk voor het gootje). Dit is iets wat jullie dienen te communiceren met andere klanten die ook nog wachten op aansluiting en huren bij een Woningcorporatie. Binnendoor aanleggen is wél mogelijk, maar kennelijk te moeilijk/te duur voor VWTelecom om te realiseren, zeker als slechts een minderheid van de huurders aansluiting wil. De bal ligt dus nu bij VWTelecom.

Ik probeer nog één keer om VWTelecom te overtuigen om vooral toch de binnendoor aansluiting te realiseren.

Ondertussen zal ik mijn overeenkomst met T-Mobile opzeggen. Vanwege de belabberde manier waarop jullie hiermee zijn omgegaan, de te snelle verkoop van het product zonder te kunnen garanderen dat er aansluiting komt en omdat jullie geen andere mogelijkheid dan verbinding via glasvezel hebben.

Hiermee is wat mij betreft dit topic/hoofdstuk afgesloten.  

Reputatie 7

Hi @Gert-JanL,

Mijn welgemeende excuses voor de verlate terugkoppeling naar jou toe. Dit is absoluut niet mijn bedoeling geweest en kan ik alleen maar mijn excuses voor aanbieden. Weet wel dat we aan de achterkant ondertussen niet stil hebben gezeten en we er alles aan doen om het contact en daarmee de lijnen kort te houden. Na ons laatste contact in dit topic zijn we hard bezig geweest met het contact met VolkerWesselsTelecom. Nadat ik je bericht heb gezien, heb ik direct ons Fiber team opnieuw aangespoord om het contact met VolkerWesselsTelecom aan te scherpen en ervoor te zorgen dat de werkzaamheden kunnen worden opgenomen. Daarbij lijkt de toestemming van de VvE niet goed door te komen bij de aannemer. Deze koppeling moet beter; daarom nogmaals de escalatie binnen het Fiber team om dit per direct op te pakken met VWT. Ik hoop we het daarmee in een stroomversnelling kunnen brengen. Nogmaals mijn excuses, we gaan er voor je achteraan! 

Sorry, @Boris ,

Dat duurt mij te lang. Ik wil vandaag spijkers met koppen slaan!

 

Reputatie 7

Hi @Gert-JanL ,

Dat geeft inderdaad een helder beeld. Ik heb de brief inbegrepen in het onderzoek en nogmaals een status update gevraagd, want dit duurt écht te lang. We houden je op de hoogte! 

Reputatie 7

Hi @Gert-JanL Super om te horen dat het gelukt is! De aannemer heeft aan onze kant inmiddels de werkzaamheden ook in gang gezet, dat gaat dus helemaal goed komen!

De feestdagen zijn inmiddels voorbij en inmiddels ook januari 2022, maar nog steeds geen sjoege van VWT. Wordt er een beetje moe van  :confused:

Hey @Boris 

Kleine status update: Ik heb Staedion nogmaals gevraagd en naar aanleiding van hun antwoord voor de derde keer vragen gesteld. Helaas snappen ze bij Staedion mijn vragen niet. Waar ik specifiek vraag over de aansluiting vanaf de straat tot in de woning, antwoorden zij dat het abonnement een zaak tussen mij en de provider is (waar ik totaal geen vragen aan Staedion over heb).

Het is erg vermoeiend allemaal. Ik wil gewoon duidelijkheid. Zodra ik antwoorden heb op mijn derde mail kom hier weer terug ;)

Hey @Boris ,

Inmiddels is het lente en de bloemetje komen op. In de straat zie ik de roze sprieten van de glasvezelkabel er wat zielig bij liggen. Het lukt ze maar niet om omhoog te klimmen, zodat ze in contact komen met het modem dat hier op ze ligt te wachten😐

(7 maanden wachten is best lang)

 

Hey @Boris,

Na nog een keer gemaild te hebben en weer een vaag antwoord gekregen te hebben, maar eens de telefoon gepakt. Veel doorvragen en uiteindelijk duidelijkheid!

Er is op 30 juni toestemming verleend. Ze zeggen dat er een brief voor is uitgestuurd, maar die heb ik niet gekregen (kan het althans niet terugvinden in mijn administratie), maar goed.

Vraag: wanneer kan VolkersWesselTelekom hier aan de werkzaamheden beginnen?

Reageer