Beantwoord

Nog niets gehoord over installatie door Guidion

  • 30 November 2022
  • 13 reacties
  • 227 Bekeken

Goedemiddag,

Op 7 november heb ik een glasvezelabonnement aangevraagd. Deze gaat in per 7 december, over 1 week dus. Op dit moment heb ik nog helemaal niets gehoord van Guidion. Ook heb ik nog geen installatiepakket ontvangen.

In principe wil ik de modem ook best zelf installeren. Ik maak mij dan ook meer druk over het nog niet hebben ontvangen van het pakket dan om het niets gehoord hebben van de installateur.

Kunt u mij vertellen wanneer ik het pakket ontvang? Volgens de informatie die ik kreeg rond het afsluiten van het contract zou dit 2 weken voor ingangsdatum moeten zijn. Ik werk deels thuis, dus voor mij is het absoluut noodzakelijk om een internetverbinding te hebben.

Alvast bedankt voor uw reactie.

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 1 December 2022, 13:06

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @CBR600F 

Wat is de status in je My T-Mobile account en heb je al een glasvezelaansluitpunt thuis?

Normaal ontvang je na de aanvraag binnen 2 dagen een email om een afspraak te maken met een Guidion monteur mits alles in orde is.

Het installatiepakket ontvang je ruim een week vóór de installatiedag, bij glasvezel wordt de installatie altijd gedaan door een monteur.

Hallo @CBR600F 

Wat is de status in je My T-Mobile account en heb je al een glasvezelaansluitpunt thuis?

Normaal ontvang je na de aanvraag binnen 2 dagen een email om een afspraak te maken met een Guidion monteur mits alles in orde is.

Het installatiepakket ontvang je ruim een week vóór de installatiedag, bij glasvezel wordt de installatie altijd gedaan door een monteur.

Bedankt voor de reactie. De status staat op In Behandeling met als tekst: “Goed om te weten: onze installatiepartner Guidion neemt contact met je op voor de installatie-afspraak. Zij sluiten het Installatiepakket voor je aan en gaan pas weg als alles werkt.

Het Installatiepakket wordt uiterlijk twee weken voor de installatiedatum bezorgd. Over de bezorging ontvang je nog een e-mail.”

De glasvezelkabel is hier eind oktober door de muur getrokken en er is een monteur geweest die een kastje op de kabel zelf heeft aangesloten (via Open Dutch Fiber). Deze heeft ook gecontroleerd of de verbinding werkte. De mail om een afspraak te maken met Guidion heb ik niet ontvangen.

Ik zou graag willen aanvullen dat het topic nu staat gemarkeerd als beantwoord, maar dat dit nog niet juist is.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @CBR600F, welkom! Ik heb je abonnement bekeken en zie dat we nog wachten op Open Dutch Fiber om de vezel van de wijkkast naar jouw woning gereed te maken. Als deze werkzaamheden zijn verricht en we hebben groen licht, sturen wij automatisch Guidion aan en verzenden we het installatiepakket. Je kunt met Guidion dan een afspraak maken voor de binnenshuis installatie, qua beschikbaarheid houden we rekening met de levering van het installatiepakket. Pas wanneer Guidion het modem heeft geinstalleerd en je online bent, sluiten wij Ziggo voor je af. Dit komt helemaal in orde!

Hoi Cheyenne,

Duidelijk! Bedankt voor de hulp!

Goedenavond,

 

Volgende week gaat ons internet abbonnement in gaan, nu heb ik nog steeds niets gehoord van Guidion, de installatie monteur. Klopt dit? zo niet kunnen ze misschien nogmaals kontakt met ons opnemen?

groeten,

Miriam

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @mironline 

Heb je thuis al een werkend glasvezelaansluitpunt? Als het goed is heb je een mail van Guidion gekregen om een installatie afspraak te maken, is dat al gebeurt? Zo niet wat is de status in je Odido account?

inmiddels mail gevonden, maar de monteur kan pas 2 weken nadat het abonnement ingaat komen. Is de installatie ook zelf mogelijk / makkelijk uit te voeren?

Miriam

 

Reputatie 7
Badge +14

Je internet verbinding gaat pas in zodra Guidion de werkzaamheden heeft afgerond. Tot die tijd betaal je niks.

Reputatie 7
Badge +15

@mironline 

Het is verder af te raden om zelf alles aan te sluiten. Een glasvezel installatie wordt altijd door een monteur gedaan, voor een werkende verbinding is vaak een (administratieve) handeling nodig die alleen een monteur kan doen.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @mironline, leuk dat je binnenkort kan genieten van glasvezel, daar help ik je graag mee! Eric en Waqqas hebben al zeer zinnig hulp gegeven, het enige wat ik nog wil toevoegen is dat je bij ons overstapservice hebt aangevraagd. Dit betekent dat wij je ouder provider pas op zullen zeggen zodra de installatiemonteur van Guidion de verbinding weet op te leveren.

Zo proberen wij je altijd van internet te laten genieten! 😃

Reputatie 4

Je internet verbinding gaat pas in zodra Guidion de werkzaamheden heeft afgerond. Tot die tijd betaal je niks.

Hi @eric ,

Dit is doorgaans wel het geval maar het abonnement gaat al automatisch in op het moment dat het modem verbinding krijgt met de Odido servers. Of dat gebeurt doordat Guidion iets doet, ODF, of de klant zelf maakt niet uit. Dit staat ook in artikel 23 van de algemene voorwaarden, zie hieronder.
Guidion heeft mijn lijn nooit opgeleverd, ODF heeft de lijn ook nog niet vrijgegeven, en toch is mijn abonnement ingegaan omdat mijn modem even online kwam. Mijn modem kwam online toen ODF wat wilde testen.

Met vriendelijke groet,
Paul

Citaat (inclusief spelfouten 😉) uit artikel 23 van de algemene voorwaarden:

De overeenkomst gaat in op het moment dat de dienst beschikbaar isop het door je opgegeven (woon)adres en je de dienst hebt geactiveerd of de dienst door de monteur isgeactiveerd.

 

@Odido, haal alsjeblieft alle spelfouten uit de algemene voorwaarden, dat komt de rechtsgeldigheid ervan ook ten goede.😏

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @paul1966, super bedankt voor je feedback! Dit waarderen we enorm en ik zal het direct doorzetten. Een heel mooi weekend toegewenst! 😄 Groetjes, Ishana

Reageer