Beantwoord

Nog niets gehoord over installatie door Guidion

  • 30 November 2022
  • 5 reacties
  • 83 Bekeken

Goedemiddag,

Op 7 november heb ik een glasvezelabonnement aangevraagd. Deze gaat in per 7 december, over 1 week dus. Op dit moment heb ik nog helemaal niets gehoord van Guidion. Ook heb ik nog geen installatiepakket ontvangen.

In principe wil ik de modem ook best zelf installeren. Ik maak mij dan ook meer druk over het nog niet hebben ontvangen van het pakket dan om het niets gehoord hebben van de installateur.

Kunt u mij vertellen wanneer ik het pakket ontvang? Volgens de informatie die ik kreeg rond het afsluiten van het contract zou dit 2 weken voor ingangsdatum moeten zijn. Ik werk deels thuis, dus voor mij is het absoluut noodzakelijk om een internetverbinding te hebben.

Alvast bedankt voor uw reactie.

icon

Beste antwoord door Cheyenne 1 December 2022, 13:06

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @CBR600F 

Wat is de status in je My T-Mobile account en heb je al een glasvezelaansluitpunt thuis?

Normaal ontvang je na de aanvraag binnen 2 dagen een email om een afspraak te maken met een Guidion monteur mits alles in orde is.

Het installatiepakket ontvang je ruim een week vóór de installatiedag, bij glasvezel wordt de installatie altijd gedaan door een monteur.

Hallo @CBR600F 

Wat is de status in je My T-Mobile account en heb je al een glasvezelaansluitpunt thuis?

Normaal ontvang je na de aanvraag binnen 2 dagen een email om een afspraak te maken met een Guidion monteur mits alles in orde is.

Het installatiepakket ontvang je ruim een week vóór de installatiedag, bij glasvezel wordt de installatie altijd gedaan door een monteur.

Bedankt voor de reactie. De status staat op In Behandeling met als tekst: “Goed om te weten: onze installatiepartner Guidion neemt contact met je op voor de installatie-afspraak. Zij sluiten het Installatiepakket voor je aan en gaan pas weg als alles werkt.

Het Installatiepakket wordt uiterlijk twee weken voor de installatiedatum bezorgd. Over de bezorging ontvang je nog een e-mail.”

De glasvezelkabel is hier eind oktober door de muur getrokken en er is een monteur geweest die een kastje op de kabel zelf heeft aangesloten (via Open Dutch Fiber). Deze heeft ook gecontroleerd of de verbinding werkte. De mail om een afspraak te maken met Guidion heb ik niet ontvangen.

Ik zou graag willen aanvullen dat het topic nu staat gemarkeerd als beantwoord, maar dat dit nog niet juist is.

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @CBR600F, welkom! Ik heb je abonnement bekeken en zie dat we nog wachten op Open Dutch Fiber om de vezel van de wijkkast naar jouw woning gereed te maken. Als deze werkzaamheden zijn verricht en we hebben groen licht, sturen wij automatisch Guidion aan en verzenden we het installatiepakket. Je kunt met Guidion dan een afspraak maken voor de binnenshuis installatie, qua beschikbaarheid houden we rekening met de levering van het installatiepakket. Pas wanneer Guidion het modem heeft geinstalleerd en je online bent, sluiten wij Ziggo voor je af. Dit komt helemaal in orde!

Hoi Cheyenne,

Duidelijk! Bedankt voor de hulp!

Reageer