Beantwoord

NT-kastje?

  • 12 September 2022
  • 4 reacties
  • 747 Bekeken

Ik heb vandaag T-Mobile voor thuis besteld, via glasvezel. De glasvezelaansluiting is hier een half jaar geleden opgeleverd, en het wordt nu toch eens tijd :). De monteur komt binnenkort de boel aansluiten.

Wat ik me alleen afvroeg, ik heb op dit moment alleen zo’n FTU kastje van KPN Netwerk NL. Er moet toch ook een NT kastje geplaatst worden? En daarna het modem? Alleen ik lees nergens iets over het NT kastje. Levert T-Mobile die in het installatiepakket? Of neemt de monteur dat nog mee? Of is mijn aansluiting niet compleet?

Aanvullend: dat NT kastje heeft ook stroom nodig toch? Dus ik moet dan toch twee vrije stopcontacten hebben?

ik hoor het graag! Alvast bedankt,

JP

icon

Beste antwoord door Anonymous 12 September 2022, 21:01

Bekijk origineel

4 reacties

 

Welkom bij de Magenta-club!

Alles zit in het installatiepakket van mediaconverter tot aan de router inclusief alle benodigde aansluitmaterialen. Het installatiepakket ontvang je ongeveer een week voor de verwachtte opleverdatum.

De mediaconverter moet inderdaad worden voorzien van stroom, de Zyxel ook.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jpbosk 

Je krijgt een mediaconverter in het installatiepakket geleverd en deze heeft ook stroom nodig. De monteur heeft deze dus niet bij. Vanaf de mediaconverter gaat een internetkabel naar de router.

Bedankt voor de reacties. Wat onhandig dan dat de ‘wat zit er in het installatiepakket’ pagina niks roept over die mediaconverter/NT. En dat er overal staat dat je 1 vrij stopcontact moet hebben voor de monteur komt.

Nou ja, het zal wel goedkomen. Ik zit liever niet zonder internet ivm mijn werk, vandaar mijn zorg een beetje :) 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @jpbosk,

Leuk om te horen dat je binnenkort gaat genieten van glasvezel Internet! 

Zo te lezen ben je al uitstekend geholpen. Omdat ik onze informatie graag verbeter was ik zelf nog benieuwd naar de informatie die je mist op onze website. Het lukte mij namelijk niet 123 op de pagina te vinden waar je het over hebt, of bedoel je toevallig de alles-in-1 installatieinstructie voor telefoonkabel oftewel DSL aansluitingen? Hierop vermelden wij géén informatie over het glasvezelinstallatiepakket noch hoe je glasvezel zelf kan installeren omdat wij graag willen dat een monteur deze aansluit.

Mocht je toch een andere pagina bedoelen, post het gerust. Alvast bedankt voor je hulp en ik kijk uit naar jouw aansluitdatum! 😃  

Reageer