Nu eens een positief verhaal op Community

  • 27 September 2021
  • 4 reacties
  • 214 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Top Poster
  • 13 reacties

Na alle negatieve verhalen op de Community, nu eens een positieve.

Korte samenvatting:

4de kwartaal 2018 heeft KPN glasvezel in de wijk gelegd (Zwolle-Zuid).
Januari 2019 is de glasvezel kabel naar binnen gebracht en FTU geplaats en getest.
3de kwartaal 2020 heeft KPN de FTU nog een keer getest naar de wijkcentrale.
KPN bood al heel snel 1Gbps aan, T-Mobile vanaf 2021.
Vanwege lage upload snelheid bij Ziggo besloten om over te stappen. T-Mobile was, prijs technisch, voordeliger dan KPN.
20-08-2021 afgesloten bij T-Mobile.Hierbij ook gelijk mobiele abbonnementen overgezet. Zelfde dag een afspraak kunnen maken met Guidion. 1 ½ week later het hele pakket voor de overstap al in huis.
20-09-2021 Mobiele abbonnementen zijn probleemloos over gegaan. Guidion was 2 uurtjes later (maar dat was de vrijdag ervoor al afgesproken). GPON module starte gelijk op (dus ook KPN had werk goed gedaan). Binnen 3 minuten internet op Zyxel T50 modem. TV was binnen 10 minuten geregistreerd en werkend (zelfde beeld kwaliteit als bij Ziggo). Alleen de vaste telefoon had nog een “zetje” nodig. Na contact met de klantenservice was dit snel geregeld.

Afgelopen week:
-Continue 900+ Mbps up/down via speedtest Deco X60
-Continue 500+ Mbps up/down op laptop verbonden met wifi X60
-TV is verbonden aan switch op X60. T50 geeft DHCP, X60 geeft DHCP. Amino box krijgt een IP van X60. Geen verschil in beeld kwaliteit, vergeleken met Ziggo Horizon XL. Alleen de interface is anders, maar dat went vanzelf.
-Vaste telefoon werkt goed (na het “zetje” van de klantenservice). Vaste nummer meegenomen.
-Nog geen enkele storing.


This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @HBR, geweldig om te zien dat je zoveel plezier hebt aan jouw verbinding en blij bent met de stabiliteit ervan, dat maakt ons ook blij! 😄 Wij hebben ook absoluut geen spijt van jouw overstap en als we ooit iets kunnen doen, laat het dan zeker weten.

Om eventjes terug te schakelen naar waarom je dit topic hebt aangemaakt: hartstikke bedankt dat je jouw positieve ervaringen met ons deelt. Uiteraard is het logisch dat mensen geen topics aanmaken wanneer alles bevalt, dat zijn we gewend en dat hoort er nu eenmaal bij. Dat maakt ons werk als moderators stiekem ook wel uitdagender, juist omdat we dat extra stapje dan kunnen zetten. Tegelijkertijd vind ik het onwijs tof dat je jouw positivisme op de Community tentoonspreidt en is het altijd een welkome verrassing om te lezen dat dingen ook goed gaan. 

Nogmaals bedankt en heel veel plezier nog met jouw verbinding en abonnement. Namens het hele team uiteraard! 

Reputatie 2

Alweer ruim een maand een heleboel “kritische” reacties kunnen lezen op de Community.
In de tussentijd is er weinig veranderd, sinds mijn eerste post. Up-. download nog steeds elke keer 900+ Mbps (gemeten via speedtest X60). TV werkt goed en zoals verwacht. Vaste telefoon werkt beter dan bij Ziggo (geluidskwaliteit is een stuk beter). Nog geen enkele keer uitval.

Jammer dat m'n tv de nieuwe T-Mobile TV app niet ondersteund (Samsung 2017), maar de Amino box is geen straf.

Nog steeds geen spijt van de overstap, van Ziggo naar T-Mobile.

Reputatie 2

Gisteren nog wat vergeten te melden.
Ook gelijk de T-Mobile TV app (Beta) geïnstalleerd op de TV (Samsung UE49MU6400). Alle functies zijn gelijk aan de Amino box. Alleen geluid doet het niet op NPO1,2,3 (daarom Beta versie). Verder is het een goede Beta.

@BeMu De scheidslijn tussen negatief en kritisch is heel erg dun.
Als vele mede forum leden zo tevreden zijn, waarom lees ik dan zo veel “kritische” reacties?
Ook ik ben een groot F1 fan. Wat dat betreft ben ik afgelopen weekend niet teleur gesteld, ook niet qua beeld kwaliteit. Ik ben met een reden overgestapt van Ziggo naar T-Mobile.
WBA naar ODF: Heb ik geen ervaring mee en ook geen mening over. Misschien een idee om regio's te scheiden binnen het forum (Brabant is geen Limburg en Zwolle is ook niet Drenthe).

Reputatie 7
Badge +1

@HBR U heeft het over de vele negatieve reacties op het forum, ik zou dat liever kritische reacties noemen, net als ik zijn ook vele mede forum leden best tevreden over de producten welke men afneemt van T-Mobile.

Een behoorlijk aantal klanten is vooral kritisch op het nieuwe tv platform en dan met name de klanten welke voetbal of Formule 1 fan zijn bij snelle acties schijnt het nieuwe platform door de (te) lage bitrates dit niet aan te kunnen, geldt trouwens niet alleen bij sport.

Dat klanten wel eens ontevreden worden als zo iets simpels als overzetten van WBA naar ODF weer voor de zoveelste keer fout gaat en men er rustig een paar weken over doet om het op te lossen boos worden is volkomen begrijpelijk.

Ook voor mij is het afwachten hoe het nieuwe tv platform werkelijk is zo gauw de migratie plaats vind, wat ik natuurlijk niet hoop.