Beantwoord

ODF beschikbaar in hele dorp, behalve mijn straat

  • 22 November 2021
  • 3 reacties
  • 103 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Al een hele tijd klant van KPN, maar ben zie dat de overstap van WBA naar ODF mogelijk zou moeten zijn. 
Het vreemde is alleen dat ik op alle postcodes hier tot 1000mbit/s gaan, behalve aan onze kant van de straat. 

In bovenstaande lijst wordt de gemeente benoemd als ODF

Wie kan er licht schijnen op deze kwestie. Want ik wil wel overstappen, maar niet als ik maar tot 100mbit/s kan kiezen...

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 22 November 2021, 16:08

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @erik33, welkom op de Community!

De oplevering van Glasvezel gebeurt altijd gefaseerd. Dat betekent dat sommige delen van een straat eerder gereed zijn voor ODF dan andere. In sommige gevallen hebben je buren eerder Glasvezel dan jij, terwijl jij nog weken of maanden op een aansluiting wacht - in het ergste geval. De planning wordt door de aannemer bepaald en daar hebben providers verder weinig inspraak in. Wat ook nog zo kan zijn, is dat de wijkgrens officieel aan jouw kant van de straat valt, dan wordt jouw gedeelte op een ander moment aangesloten.

Zie je 100 of 1000 Mbit/s staan wanneer je jouw postcode en huisnummer in de postcodechecker invult: postcodechecker Thuis.

Laat het me weten, dan check ik aan onze kant of ik iets anders zie staan! 😉

 

Hoi @erik33, welkom op de Community!

De oplevering van Glasvezel gebeurt altijd gefaseerd. Dat betekent dat sommige delen van een straat eerder gereed zijn voor ODF dan andere. In sommige gevallen hebben je buren eerder Glasvezel dan jij, terwijl jij nog weken of maanden op een aansluiting wacht - in het ergste geval. De planning wordt door de aannemer bepaald en daar hebben providers verder weinig inspraak in. Wat ook nog zo kan zijn, is dat de wijkgrens officieel aan jouw kant van de straat valt, dan wordt jouw gedeelte op een ander moment aangesloten.

Zie je 100 of 1000 Mbit/s staan wanneer je jouw postcode en huisnummer in de postcodechecker invult: postcodechecker Thuis.

Laat het me weten, dan check ik aan onze kant of ik iets anders zie staan! 😉

 

@Jason  Ow, vergeten te vermelden; De aanleg is gestart in 2014 voor de hele gemeente voor WBA, maar ODF is 3 jaar geleden beschikbaar gekomen.

Dus daar lijkt het me niet aan te liggen… Mogelijk een fout in de systemen van t-mobile? Mogelijk via PB de postcode delen?

Reputatie 7
Badge +16

@erik33 We hebben al contact gehad in de privéberichten, maar voor de volledigheid plaats ik mijn berichtje ook nog hier! 😊

“Thanks voor je berichtje met adresgegevens! Ik heb het opgezocht en zie dat het mogelijk is om op het WBA-netwerk (KPN) Glasvezel aan te vragen. Dit betekent dat we waarschijnlijk via GPON kunnen gaan leveren. De eerst mogelijke aansluitdatum ligt op medio december. Dat is dus goed nieuws! 😁

Dit houdt in dat er momenteel nog niet op ODF kan worden aangesloten met 1000 Mbit/s, maar wel al op WBA. Indien je hiervan gebruik wilt maken, kun je het beste bellen met 0800-0419 of via de website jouw aanvraag indienen.