Beantwoord

Officiële klacht, per direct kosteloze ontbinding contract

  • 27 November 2019
  • 3 reacties
  • 497 Bekeken

Wat een schandalige klantenservice. Wij kampen sinds augustus dat we geen tot slecht internet in huis hebben. Nu zijn we een paar weken geleden verhuisd, wij hebben gevraag of we het contract konden opzeggen bij een verhuizing. Door een collega is ons verteld dat het niet kan, maar dat zij ondertussen wel het contract kunnen wijzigen bij vernieuwing. Op mijn opmerking dat het contract blijkbaar eenzijdig is, werd niet gereageerd. Uiteindelijk de verhuizing aangevraagd en toch ook maar een TV-box besteld, als we er toch niet onderuit komen, horen we achteraf dat er een bedenkingstijd was en dat dit wel had gekund!

Na het ontvangen van de TV-box, konden we hem niet aansluiten, ivm de dramatische internetverbinding. Wederom gebeld met de klantenservice waarvan ik het woord service eigenlijk niet eens meer wil gebruiken. Vervolgens is ons verteld dat we niet meteen kosteloos en per direct kunnen opzeggen, maar dat we eerst de monteur moesten afwachten. Dit duurde 2,5 week!

De monteur is eergisteren langsgeweest en heeft na 2 uur prutsen het probleem nog niet verholpen, wederom slechte verbinding en geen TV. Weer aan de lijn met de klantenservice, blijkt dat er een ticket openstaat nu bij de technische dienst met een maximale verwerkingstijd van 10 werkdagen, daarna kan pas kosteloos worden opgezegd! Dit kan toch niet!

Is er iemand binnen dit enorme concern die gewoon de knoop kan doorhakken en het contract kan beëindigen, zodat we naar Ziggo kunnen gaan en eindelijk kunnen gaan genieten van TV en internet, waar we tenslotte al maandenlang voor betalen????

icon

Beste antwoord door Sander 7 December 2019, 10:54

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hoi @RichardVe91,

 

Ik geef graag uitleg! Bij de TV is na de verhuizing iets scheef gegaan. Dit is inmiddels gecorrigeerd! Mogelijk dien je nog de TV Box kort van de stroom te halen. Hierna zul je probleemloos TV kunnen kijken. Kun je dit controleren en mij hiervan op de hoogte brengen?

 

Wat betreft het internet: hier hebben we een goed onderzoek naar afgerond. Weet dat wij dit net zo graag als jij in orde willen maken. We hebben er niets aan als onze klanten geen stabiel internet hebben. We hebben geconstateerd dat jouw modem een goede, stabiele verbinding heeft naar de wijkcentrale. Gelukkig is er dus niets mis in de kabel naar buiten. Als je dus nog steeds problemen ervaart, dan vermoeden we dat er iets mis is met de Wifi. Ik wil daarom vragen of je wilt controleren welke snelheid je behaalt met een bekabelde verbinding. Wil je dat voor mij testen? En welke snelheid haal je op de Wifi? 

 Hallo,

Dit is echt te zot voor woorden, weer met een collega van je aan de telefoon gehangen omdat we nog steeds geen bericht hebben ontvangen en er wederom nog niks is opgelost. De teller staat nu op 7 uur in anderhalve week. Doodleuk verteld dat er weer een doorlooptijd van 9 dagen voor wordt gerekend. Ik neem aan dat we ook weer 2 weken mogen wachten totdat er een monteur langskomt?

Het zit ons echt heel hoog, we lopen al 4 maanden met problemen en we worden gewoonweg niet gehoord, dit heb ik nog nooit meegemaakt. 

Ik zal wederom een officiële klacht indienen, en alle toekomstige afschrijvingen storneren. 

Ik neem aan dat ik inmiddels naar Ziggo kan om een abonnement af te sluiten? Het moet nu gewoon stoppen, een streep door het contract!! Het feit dat er al tijden geen oplossing is en alle terugbelverzoeken worden genegeerd, maken me ontzettend woedend. 

Mocht er een monteur komen, dan mag ik toch hopen dat dat deze week nog gaat gebeuren?!

Groet,

Richard

Reputatie 7

Hi @RichardVe91, hopelijk verder alles wel goed gegaan met de verhuizing? :slight_smile:  Ik snap dat je er van baalt dat de verbinding op je nieuwe adres niet goed is maar het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er bijvoorbeeld een defect aan de aansluiting is. Maar geen zorgen, uiteraard gaan we dit dan gewoon voor je herstellen. Als onze monteur dit niet zelf kan wat hier het geval lijkt dan schakelen wij de netbeheerder voor je in om het aansluitpunt kosteloos te herstellen. Mocht het nou uiteindelijk echt niet hersteld kunnen worden dan is kosteloos opzeggen inderdaad een optie maar dit komt gelukkig zelden voor. We zorgen er voor dat je zo snel mogelijk online bent Richard! 

Reageer