Omzetting naar 1GB

  • 4 January 2022
  • 42 reacties
  • 482 Bekeken

Reputatie 2

Hallo, ik zit me af te vragen na het lezen van de diverse problemen met aansluitingen en het eigenlijk steeds aanmodderen van klant en aanbieder zonder er redelijk snel een oplossing komt, of het wel slim is dat ik mijn huidig 200/220mb internet tv en bellen thuis abonnement heb verhoogd naar een 1000/1000 tv telefoon abonnement. Eigenlijk werkt een en ander redelijk en nu lees je zo veel dat na de upgrade een en ander niet meer werkt. Wat denken jullie er op gokken dat het goed komt? of toch maar annuleren en het op safe spelen. Eigenlijk zou het niet verkeerd kunnen gaan omdat al mijn huidige spullen blijven bestaan. Het enige dat door een monteur vervangen moet worden is het kastje waar de glasvezel in komt. En er zou vast wel ergens iets goed gezet moeten worden (dat gedeelte waar je de meeste problemen bij leest). 


This topic has been closed for comments

42 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Als u echt afhankelijk van goed internet b.v. thuiswerk zou ik persoonlijk annuleren, uiteraard sta ik niet in uw schoenen maar in een dergelijke situatie zou ik het risico niet durven nemen.

Zelf kan ik hier ook 1gb/s krijgen als ik zou willen maar doe het voorlopig beslist niet, mede gezien de vele klachten en bovendien is momenteel dienstverlener Guidion niet bepaald de betrouwbaarste.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Jomanda ,

Integenstelling tot wat Bemu zegt. Zou ik zeggen doen! Mijn ervaring is positief, tijdens de overstap van max 100 naar 1000 slechts een uurtje zonder diensten gezeten.

Ik begrijp als je hier op de community rond kijkt dat je gaat twijfelen. Waar je  rekening mee moet houden is, dat mensen wel negatieve ervaringen delen en zelden de positieve ervaringen.

Reputatie 7
Badge +1

@soepkip67 Mijn twijfels zijn mede gestoeld op de vele negatieve reacties, maar zeker ook op het feit Guidion welke de installatie doet momenteel niet erg betrouwbaar is als het op afspraken aan komt.

Ik lees te veel dat men afspraken niet na komt of gewoon niet verschijnt of monteur is zogenaamd “ziek”, pas wanneer de situatie er naar is ga ik overwegen over te stappen naar 1gb/s  te meer het hier WBA is wat het nog meer complexer maakt.

Zou het ODF zijn dan zou het iets het minder complex zijn en de kans dat het fout gaat misschien wat minder,

 

Reputatie 3

Nou ik heb Guidion gister hier op visite gehad voor een overstap.

Ik heb qua bereikbaarheid en stiptheid geen problemen gehad met ze hoor.

Dat ik dingen wil die technisch iets lastiger in elkaar zitten, mag niet meewegen in dat hun gedaan hebben waarvoor ze moesten komen. 

Xs4all eruit en T-mobile erin, maar zoals @soepkip67 zegt, negatief ventileren is altijd makkelijker.

Succes met je beslissing, op basis van je opgegeven argumenten geen goede reden om het niet te doen ;)

Reputatie 7
Badge +7

@BeMu ,

Ben ook gewoon overgestapt van af WBA. Wat betreft de betrouwbaarheid van Guidion is gewoon goed. Heb tot nu toe alleen maar positieve ervaringen, komen afspraken na, zijn deskundig en meestal een afspraak binnen een paar dagen.

Maar waar jij moeite mee hebt , zijn veranderingen en daarom kaap jij ieder topic met " het oude is het beste en je moet niet het nieuwe willen" . Dit commentaar is allemasl gestoeld op onderbuik gevoel en niet op ervaring. Hierbij zeg ik niet dat ik ervaringsdeskundige ben, maar heb het wel meegemaakt en op een positieve manier. Heb ik nooit problemen gehad? Jawel , de meeste waren snel opgelost, andere duurde wat langer maar werden goed opgelost met duidelijke communicatie.

Reputatie 7
Badge +1

@bharskamp Zelf ben ik al vanaf 2014 tot volle tevredenheid klant bij Vodafone thuis en later automatisch T-Mobile, nooit problemen werkt altijd perfect mede omdat het glasvezelnetwerk hier in de Achterhoek jaren geleden nog door Reggefiber is aangelegd.

Helaas kan ik hierover via T-Mobile geen 1gb/s krijgen, wel via KPN of dochterbedrijven van KPN maar in alle gevallen ben ik dan duurder uit dan bij T-Mobile.

Het is naar ik ergens heb gelezen wel mogelijk maar is momenteel te complex en de kans op fouten te groot om het risico te nemen.

Reputatie 3

Tja het is een keuze he sneller internet. Als je het niet nodig hebt, kan je ook prima blijven zitten waar je zit. Ziggo, KPN en Xs4all zijn nu eenmaal een stuk duurder ja. Dus als je hier niet voor wilt betalen, zul je geduld moeten hebben. Daar veranderd de community niets aan hoor. 

Reputatie 7
Badge +14

Ik stap straks over van KPN naar TM en tot nu toe gaat alles gewoon goed. De monteur is onderweg!

@BeMu Weet je nu nog niet dat je zelden of nooit leest dat er iets goed is gegaan?

Miljoenen mensen die tevreden zijn komen niet in foras. En omdat er pas iemand hier was die vertelden dat de monteur ziek was neem je maar gelijk aan dat ze allemaal ziek zwak en misselijk zijn.

Kom ook eens met positieve hulp inplaats van dat zielige gezeur. Help de klanten en als je het niet zeker weet laat het dan aan andere over. Opvallen heb je niet meer nodig want dat doe je al.

Reputatie 7
Badge +1

@soepkip67  Mag ik jou vragen wanneer je bent overgegaan van WBA naar naar 1gb/s van T-Mobile was dat al voor de pandamie?  wat mij namelijk heel erg opvalt dat de wachttijden momenteel heel erg lang zijn, bij Guidion voor een overstap is dat natuurlijk niet erg maar als er een storing is natuurlijk wel.

Jou ervaringen en die van @bharskamp geven me een positief gevoel, en ga zeker overwegen de stap te wagen, ga er over denken om het te doen als het wat rustiger is bij T-Mobile, mijn  hartelijke dank.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @BeMu ,

De overstap is van een maand of wat terug, ook toen waren de corona maatregelen in werking. Daar had toen ook iedereen last van. Alleen zoals afgelopen december maand, met alle feestdagen, ja dan loopt de wachttijd al snel op. Vooral als je de reguliere aanmeldingen neemt en daarboven op ook nog wat storingen. Dan kom je al gauw wat "dagen” in een week tekort. Dus daar is de wachttijd wel te verklaren. We moeten nu even een tijdje afwachten en volgens mij lopen de wachttijden dan vanzelf weer terug naar normale tijden

Reputatie 3

Mijn overstap was van gisterochtend. Had ook geen issues met het maken van een afspraak op de overstapdatum. Denk dat hij met 20 minuten klaar was. 

Reputatie 7
Badge +1

@soepkip67 Hartelijk dank voor uw reactie, ik las dat u over bent gegaan van uit WBA mag ik vragen of er in uw woonplaats ook ODF van T-Mobile ligt, dat is namelijk cruciaal en wat voor mij heel belangrijk is blijf ik dan mijn huidige tv platform houden, ik zit nu nog op het vorige platform.

Een positief antwoord is voor mijn besluitvorming zeker als het om het tv platform heel belangrijk, 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @BeMu ,

Heb inderdaad ODF en ben over gegaan naar het “nieuwe” platform. Eerst was de overstap naar een 1Gb lijn. Daarna naar “nieuwe”platform. Dit ging pas in nadat ik een nieuwe TV box had ontvangen en aangesloten. Daarna duurde het ongeveer twee weken voordat ik over ging naar het “nieuwe”platform. Dus ik denk niet dat je automatisch over gaat, maar weet ik niet zeker of dit nog zo is.

Wat betreft beeld heb ik geen klagen. Heb dan ook geen hele grote tv. Maar wat ik soms lees over blokkerig beeld en vastlopen, daar heb ik tot nu toe geen last van ondervonden. Maar dat is ook weer, er zijn inderdaad wat klanten die daar last van hebben en dat melden. De klanten zonder problemen hoor je niet.

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @Jomanda,

Welkom op de community. Belangrijk is dat het altijd mis kan gaan. Dat is nooit te voorkomen. Het blijft een transitie met menselijke interactie. Dat is nooit 100% feilloos. Dat wil niet zeggen dat het bij jou mis zal gaan. In veruit de meeste gevallan gaat het prima. Ik ben alweer even - met een tussenpauze - abonnee bij T-Mobile en daar is zeker niet alles goed gegaan, maar het is altijd correct opgelost. Ook met mijn laatste overstap van WBA 100/100 Mbit naar 1000/1000 Mbit ging het niet helemaal soepel. Bij de overstap wel, maar de weken erna heb ik meermaals last gehad van mijn upload die mank liep en ook dat mijn verbinding volleidg weg viel. Dit was in een periode dat er in korte tijd veel klachten waren en dat is ook terug te zien op de community. Ik heb zelfs op het punt gestaan om over te stappen. Ondanks de goede ondersteuning van de community en de T-Mobile moderators. Ook ik ben qua werk afhankelijk van internet en het kostte mij veel tijd en energie in een tijd dat ik het al superdruk had.

Ik weet dat er voor dat achterliggende probleem een oplossing is gevonden, waardoor de kans dat dit nog zal voorvallen beperkter is. Sinds die implementatie heb ik geen storingen meer gehad en werkt mijn verbinding prima. Ik snap dat je argwanend bent en zeker na het lezen van de community. Dit geeft nooit een representatief beld van al die duizenden gebruikers op verschillende netwerken waar T-Mobile actief is. Zoals gezegd zullen de negatieve verhalen altijd de overtoom voeren, omdat klanten hier komen voor oplossingen. Daar is deze klant-helpt-klant community voor gemaakt. Dus als je wil overstappen, dan zou ik dat zeker doen. En mocht het onverhoopt mis gaan, dan helpen wij jou als mede-klanten en ook de T-Mobile moderators je graag om zo snel mogelijk online te komen.

Er zijn wel wat puntjes waar we je op weg kunnen helpen, zoals letten op het juiste kabeltje. Dat wil nog wel eens verkeerd gaan. :)

 

@BeMuSoepkip zit op ODF van TM zelf. Dus niet op het nieuwe GPON.

Reputatie 7
Badge +1

@soepkip67 Nogmaals hartelijk dank voor uw reactie, aangezien hier geen ODF ligt laat ik het voor zolang het er niet ligt zo, het oude platform gaat inderdaad in de toekomst verdwijnen in een ander topic las ik dat het nog 3 tot 6 maanden zou duren.

Momenteel zou men bezig zijn de kwaliteit op gelijke hoogte te krijgen als het vorige, tot zo lang kan men nog op het vorige platform blijven als men wil, als dit platform t.z.t. word uitgezet is er geen weg terug meer.

Reputatie 7
Badge +1

@TAVL Dat het ODF van T-Mobile is is voor mij heel belangrijk voor mijn besluit om 1gb/s internet ter nemen, helaas zie ik nog nergens of dit er in de nabije toekomst komt.

Wat me wel is opgevallen dat er in de uitrol weinig logica zit, woon zelf vlak bij Doetinchem afstand van mijn plaats naar Doetinchem is 4 km met de auto daar wel ODF hier niet, ik denk dan doe dan gelijk de hele regio is goedkoper dan elke keer heen en weer naar een andere plaats.

Reputatie 2

Zo veel reacties in korte tijd.

Eerlijk gezegd zeggen de termen WBA ODF me niets maar gelukkig hoef ik dat ook niet te weten. En natuurlijk lees je eigenlijk altijd maar de slechte ervaringen, maakt me inderdaad een beetje huiverig.

Heb ik supersnel internet nodig? och het werkt… 

Maar mijn gamend huisdier ziet dit echt heel anders.

Zie er wel een beetje tegenop om mocht het mis gaan weer in de malle molen terecht te komen om het met veel goodwill en onbegrip eindelijk het opgelost te krijgen. Dat heb ik al eerder meegemaakt en wat dat aangaat maakt het niet uit welke provider je hebt.

Nu ken ik er ook een die het geweldig zou vinden dat internet het begeeft….

Zit die eindelijk weer eens op de bank :) .

Zal er nog eens over denken heb eigenlijk wel zonder problemen een afspraak gemaakt voor de 12e en ja de overstap van platform (als ik dat zo goed omschrijf) zal toch eens gemaakt worden. Mocht ik dus toch gaan upgraden en mijn verbinding blijft werken zal ik dit de 12e aan het eind van de dag laten weten.

Anders kan het dus een beetje aanlopen. 

Reputatie 2

@TAVL Dat het ODF van T-Mobile is is voor mij heel belangrijk voor mijn besluit om 1gb/s internet ter nemen, helaas zie ik nog nergens of dit er in de nabije toekomst komt.

Wat me wel is opgevallen dat er in de uitrol weinig logica zit, woon zelf vlak bij Doetinchem afstand van mijn plaats naar Doetinchem is 4 km met de auto daar wel ODF hier niet, ik denk dan doe dan gelijk de hele regio is goedkoper dan elke keer heen en weer naar een andere plaats.

LOL ik zit dus 4 km verderop.

Reputatie 7
Badge +1

Dat is dus Wehl?

Reputatie 7
Badge +14

Van 200 mbit naar 1 Gbit gaat voor een “gamend huisdier”  echt wel een verschil maken. Maar ook dat andere gebruikers geen “last” meer hebben van een grote download die hier wel eens bij voorkomt. Natuurlijk, elke verandering kent zijn risico's maar als je niets probeert kom je nooit verder. De prijs zal gelijk of lager uitpakken, dus zodra ik van mijn 100/100 naar het eigen netwerk van T-Mobile kan zal ik die kans gelijk pakken!

Reputatie 2

Dat is dus Wehl?

Nee in Doetinchem. Maar wel aan de kant van Wehl, grappig hoe groot is de kans.

Reputatie 2

Van 200 mbit naar 1 Gbit gaat voor een “gamend huisdier”  echt wel een verschil maken. Maar ook dat andere gebruikers geen “last” meer hebben van een grote download die hier wel eens bij voorkomt. Natuurlijk, elke verandering kent zijn risico's maar als je niets probeert kom je nooit verder. De prijs zal gelijk of lager uitpakken, dus zodra ik van mijn 100/100 naar het eigen netwerk van T-Mobile kan zal ik die kans gelijk pakken!

Ja, dit is eigenlijk wel een doorslag gevend argument.

 

Reputatie 7
Badge +1

@Jomanda  Als u nu al klant bij T-Mobile bent en inlog op de persoonlijke site en kijkt bij abonnementen kunt u daar zien welke internet snelheden er mogelijk zijn, als dat alleen WBA is dan is 100mb alleen mogelijk bij T-Mobile,  staat er ook 1000mb/s bij dan is er ook ODF.

Zoals ik al aangaf zou ik zelf graag overstappen naar 1000mb/s maar wel pas als hier ook ODF ligt, het kan wel maar dan moet ik overstappen naar KPN o.a.

Reputatie 7
Badge +14

Zal er nog eens over denken heb eigenlijk wel zonder problemen een afspraak gemaakt voor de 12e en ja de overstap van platform (als ik dat zo goed omschrijf) zal toch eens gemaakt worden. Mocht ik dus toch gaan upgraden en mijn verbinding blijft werken zal ik dit de 12e aan het eind van de dag laten weten.

 

Prima, op het forum zijn mede klanten en moderators altijd bereid om mee te denken! We horen het graag op de 12e.

Reputatie 2

Zal er nog eens over denken heb eigenlijk wel zonder problemen een afspraak gemaakt voor de 12e en ja de overstap van platform (als ik dat zo goed omschrijf) zal toch eens gemaakt worden. Mocht ik dus toch gaan upgraden en mijn verbinding blijft werken zal ik dit de 12e aan het eind van de dag laten weten.

 

Prima, op het forum zijn mede klanten en moderators altijd bereid om mee te denken! We horen het graag op de 12e.

Check