Omzetting naar 1GB

  • 4 January 2022
  • 42 reacties
  • 482 Bekeken

Reputatie 2

Hallo, ik zit me af te vragen na het lezen van de diverse problemen met aansluitingen en het eigenlijk steeds aanmodderen van klant en aanbieder zonder er redelijk snel een oplossing komt, of het wel slim is dat ik mijn huidig 200/220mb internet tv en bellen thuis abonnement heb verhoogd naar een 1000/1000 tv telefoon abonnement. Eigenlijk werkt een en ander redelijk en nu lees je zo veel dat na de upgrade een en ander niet meer werkt. Wat denken jullie er op gokken dat het goed komt? of toch maar annuleren en het op safe spelen. Eigenlijk zou het niet verkeerd kunnen gaan omdat al mijn huidige spullen blijven bestaan. Het enige dat door een monteur vervangen moet worden is het kastje waar de glasvezel in komt. En er zou vast wel ergens iets goed gezet moeten worden (dat gedeelte waar je de meeste problemen bij leest). 


This topic has been closed for comments

42 reacties

Reputatie 7

Hoi @Jomanda ,

Leuk dat je interesse hebt in de mega snelheden van de ODF verbinding op GPON! Natuurlijk is mijn mening enigszins subjectief, toch wil ik laten weten dat, zoals hierboven al is benoemd, dat voordelen zeker zichtbaar zullen zijn. Super dat je natuurlijk al zelf al het één en ander hebt gezien, maar zijn het in veel gevallen uitzonderingen op de regel en gaat het in de meeste gevallen goed met de omzetting en de aansluiting. Dat moet daarom ook helemaal goed komen. Wil je het ons laten weten wanneer het zover is? Ook ik ben erg benieuwd naar jouw ervaring.

Reputatie 7
Badge +1

@Boris Kunt u mij ook zeggen of er enige zicht is op wanneer er mogelijk ODF word uitgerold in postcode regio 7021? er is wel 1gb/s mogelijk maar helaas niet via T-Mobile en gezien mijn ervaringen wil ik graag bij T-Mobile blijven.

En ben ik dan verplicht over te gaan naar het nieuwe platform? volgens een bericht van @ Jason geen verplichting wel gaf hij aan dat het oude op de duur een keer word uitgeschakeld, mag ik hier uit concluderen dat ik tot dan op het oude mag blijven.

Ik hoop op een positief antwoord, ben misschien soms wat kritisch zeker als het bepaalde zaken betreft omdat het in mijn beleving beter kan, maar ben gewoon heel tevreden met TM.

Reputatie 7
Badge +4

Je kunt de uitrol altijd terugdraaien via de tips van @TMTV . Hij heeft er een mooi topic voor gemaakt. Zeker ten aanzien van de beeldkwaliteit begrijp ik dat heel goed. :)

Reputatie 7
Badge +1

@TAVL Klopt dit topic heb ik gezien, momenteel heb ik nog het oude platform, en zoals ik van begreep blijft dat zo tot het oude word uitgeschakeld, m.a.w. zou dan pas vlak voor uitschakeling worden over gezet.

Een mede forumlid gaf aan dat het na een contact met de klantenservice over 3 tot 6 maanden zou zijn, afhankelijk van de onderzoeken die er lopen.

Reputatie 7
Badge +6

@BeMu Ik meen me te herinneren dat je laatst in een ander topic schreef (dat ik zo snel niet kan terugvinden) dat je de TV Anywhere-app via de Chromecast naar je tv hebt gestreamd. Hoe beviel de kwaliteit van het beeld? Volgens mij was je daar wel tevreden over. In dat geval kan ik je geruststellen: nadat je bent overgezet, komen precies dezelfde streams ook uit je tv-box.

Reputatie 7
Badge +1

@TMTV De beeld kwaliteit is inderdaad goed via de Chromecast, wel moet ik er enige nuance aan toe voegen de Chromecast is aangesloten op de tv van mijn zoon welke begeleid woont en om het weekend hier komt, er staat een Samsung FHD van pakweg 24” op zijn kamer.

En daar werkt de Chromecast perfect op, verder getest op een Pioneer FHD 32” die in een andere slaapkamer staat ook daar goed beeld op, de Pioneer is inmiddels voorzien van een 2e STB.

De tv in mijn woonkamer is een 39” Panasonic hier niet op getest,   of de Chromecast wel geschikt is voor de huidige Oled tv's van 50” en groter durf ik niet te zeggen, volgens mij is de Chromecast meer bedoeld voor slaapkamer tv's .

Reputatie 7
Badge +16

@BeMu We hebben het al een aantal keer in verschillende topics besproken, maar probeer alsjeblieft om niet elk topic waarbij users om advies vragen te bumpen, of in te breken, met “Ik zou het niet doen want….” → we hebben het echt al een keer of tien aangegeven. Het staat je 1000 procent vrij om je visie te ventileren, dit juichen we zelfs toe. Maar om inmiddels bijna wekelijks dezelfde reacties in andere topics te lezen, gaat mijns inziens wat ver. Ik begrijp je angst en twijfel en proef deze zeker weten, vandaar dat we het in andere topics ook uitvoerig(er) besproken hebben. 

Helemaal super dat het op de Chromecast via TV Anywhere wel goed bevalt, net als @TMTV kan ik je garanderen dat de stream exact hetzelfde is op T-Mobile TV!

Reputatie 2

De eerste update, vandaag gaat het gebeuren. Ben benieuwd.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Jomanda , 

Wat leuk dat je de overstap waagt😉. Hoe laat gaat het gebeuren en wil je laten weten hoe het gegaan is?

Reputatie 7
Badge +4

Ben benieuwd! Laat zeker weten hoe het verloopt. En of we je nog verder kunnen ondersteunen. :)

Reputatie 2

Zo Update 2.

Monteur stond op tijd voor de deur aardige man. heeft de omvormer vervangen was even weg en toen die even later terug kwam was de boel weer online.

Download is 950MB/Sec Upload begint met 950MB/Sec en kakt dan een beetje in elkaar om een gemiddelde te krijgen van 600MB/Sec geen idee of dat normaal is maar altijd nog 3 keer zo snel dan dat het was, en zolang het niet slechter wordt.

TV weet ik nog niet, heb een Oled en die is bezig met een of ander reiniging programma maar dat zal ook vast wel werken.

Ben natuurlijk nog geen 4 dagen onderweg :).

Nee eigenlijk ging het tot op heden heel soepel alleen straks nog even de retour zending in orde maken.

Jo!

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik neem aan dat je bedraad test? Anders verwacht ik die snelheden niet. Snelheid fluctueert altijd, maar zou over het algemeen stabiel moeten zijn. Let wel: andere smart-apparaten kunnen invloed uitoefenen. Wil je goed testen, dan bedraad én alle andere smart-apparaten uit zetten.

Reputatie 2

Hallo TAVL ja ik test bedraad, eigenlijk heb ik alles gewoon ingeplugd.

Heb net nog met de speedtest app geprobeerd is de download 945Mbps en de Upload 840Mbps.

Nee eigenlijk best tevreden. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jomanda, om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen in dit topic en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dankjewel voor je genomen moeite. Zo gaan we dit probleem tackelen! 😉

Reputatie 2

Hallo Jason bedankt voor je reactie, maar ben nog steeds tevreden hoor, het enige is nu dat de uploadsnelheid een beetje fluctueert maar ik heb er verder nog geen problemen mee.

Wat je handleiding aangaat: om Ga in een app te drukken en getallen af te lezen geen probleem, fotos maken dat lukt ook. Het begrip bekabeld kan ik ook mee uit de voeten (ben van voor de wifi tijd)

Maar ipconfig cmd's doelservers activiteiten monitor….

Waar kan ik de handleiding met foto's vinden?

Bedraad haal ik gewoon snelheden boven de 900Mbsec oke upload is niet echt stabiel.

maar een ding klopt wel 

draadloos komt mijn download niet over de 550 en upload 250 dus dat is aanzienlijk lager 

 

Als de snelheid echt gaat afwijken en het blijft laag dan laat ik het wel weten.

 

Maar gelukkig is dat nog steeds niet aan de orde.

 

Thanks

Jo!

Reputatie 3

Hallo, ik zit me af te vragen na het lezen van de diverse problemen met aansluitingen en het eigenlijk steeds aanmodderen van klant en aanbieder zonder er redelijk snel een oplossing komt, of het wel slim is dat ik mijn huidig 200/220mb internet tv en bellen thuis abonnement heb verhoogd naar een 1000/1000 tv telefoon abonnement. Eigenlijk werkt een en ander redelijk en nu lees je zo veel dat na de upgrade een en ander niet meer werkt. Wat denken jullie er op gokken dat het goed komt? of toch maar annuleren en het op safe spelen. Eigenlijk zou het niet verkeerd kunnen gaan omdat al mijn huidige spullen blijven bestaan. Het enige dat door een monteur vervangen moet worden is het kastje waar de glasvezel in komt. En er zou vast wel ergens iets goed gezet moeten worden (dat gedeelte waar je de meeste problemen bij leest). 

De mensch is gemaakt om voornamelijk naar buiten te treden met klachten. Er zijn echt zoveel meer mensen bij wie het geruisloos verloopt, maar die hebben andere dingen te doen dan klagen ;)

Reputatie 7

Hi @Jomanda, dankjewel voor jouw terugkoppeling! Super om te lezen dat je nog steeds tevreden bent. Juist goed dat je voor de zekerheid hier aanklopt, want ook ik wil dat jji een perfecte verbinding hebt. Ik kan me voorstellen dat sommige termen nogal ingewikkeld klinken haha, dus dat ligt zeker niet aan jou. In de toelichting staat hoe je dit precies tevoorschijn kunt toveren. Aangezien jouw resultaten voor nu perfect klinken, is er eigenlijk geen reden voor paniek. Het klopt helemaal dat jij lagere resultaten behaalt via de wifi, omdat je hier veel meer te maken hebt met pakketverlies. 

Top dat je het in de smiezen houdt! Mocht het echt lager worden, laat het ons dan weten. Dan stuur ik gelijk enkele voorbeeldfoto's jouw kant op, zodat je zonder problemen alle genoemde punten van Jason bij langs kan gaan. Maak er voor nu een heel mooi weekend van! 🎈