Afgelopen vrijdag 10-9 heeft de omzetting voor mij van WBA naar ODF plaats gevonden;
Volgens de mailwisselingen en informatie die ik kreeg van T-mobile zou het een vlekkeloze omzetting worden waar ik weinig tot geen last van zou hebben.
- vrijdag 10-9 om 10:30 is mijn glasvezel in de wijkcentrale omgezet.
- om 15:00 guidion aan de deur en is de ONT geplaatst en kwam de monteur tot de conclusie dat er geen licht op de lijn stond, dus de omzetting was niet omzetten maar afkoppelen, de guidion monteur heeft hiervoor een melding bij T-Mobile aangemaakt en kreeg de bevestiging dat ik binnen 4 uur teruggebeld zou worden, hij kon gelukkig al wel de ONT gegevens in het systeem zetten zodat als er licht op de lijn zou komen deze zich zonder problemen meteen zou aanmelden.
- half 9 's avonds heb ik zelf gebeld naar T-mobile en kwam er achter dat er niks meer gedaan kon worden en dat het maandag zou worden, gelukkig wel een mobiele internet bundel gekregen van de T-Mobile helpdesk om het weekend te overbruggen.
- 13-9 nogmaals gebeld met T-mobile over de status en kreeg te horen dat het tot 3 werkdagen kan duren voordat de werkzaamheden door de netbeheerder uitgevoerd worden. (geen probleem maar had ik graag vrijdag al willen horen).
- 13-9 Gebeld door de netwerkbeheerder dat de centrale in storing staat en de monteur de deur dus niet open kan maken om te patchen. De storing van de centrale is door de monteur gemeld en hier zit wel eens een doorlooptijd van een week!!! op waarna er opnieuw een poging tot patchen gedaan kan worden….
Ik ben hoopvol dat het snel opgelost gaat worden, mijn ervaring tot nu toe met de communicatie vanuit T-mobile is wel slecht, ik had graag gezien dat T-Mobile mij belt met de statusupdates en ik er niet continue zelf achteraan moet bellen wat er nu eigenlijk aan de hand is.
Tot nu toe zeker niet een zeer soepele overgang, ik blijf mijn ervaringen delen totdat het werkt, hoop dus dat ik dit topic morgen kan gaan sluiten.
Beste antwoord door Willem Loeven
Bekijk origineel