Beantwoord

Omzetting WBA naar ODF niet zo soepel..

  • 14 September 2021
  • 17 reacties
  • 334 Bekeken

Reputatie 1

Afgelopen vrijdag 10-9 heeft de omzetting voor mij van WBA naar ODF plaats gevonden;

Volgens de mailwisselingen en informatie die ik kreeg van T-mobile zou het een vlekkeloze omzetting worden waar ik weinig tot geen last van zou hebben.

  • vrijdag 10-9 om 10:30 is mijn glasvezel in de wijkcentrale omgezet.
  • om 15:00 guidion aan de deur en is de ONT geplaatst en kwam de monteur tot de conclusie dat er geen licht op de lijn stond, dus de omzetting was niet omzetten maar afkoppelen, de guidion monteur heeft hiervoor een melding bij T-Mobile aangemaakt en kreeg de bevestiging dat ik binnen 4 uur teruggebeld zou worden, hij kon gelukkig al wel de ONT gegevens in het systeem zetten zodat als er licht op de lijn zou komen deze zich zonder problemen meteen zou aanmelden.
  • half 9 's avonds heb ik zelf gebeld naar T-mobile en kwam er achter dat er niks meer gedaan kon worden en dat het maandag zou worden, gelukkig wel een mobiele internet bundel gekregen van de T-Mobile helpdesk om het weekend te overbruggen.
  • 13-9 nogmaals gebeld met T-mobile over de status en kreeg te horen dat het tot 3 werkdagen kan duren voordat de werkzaamheden door de netbeheerder uitgevoerd worden. (geen probleem maar had ik graag vrijdag al willen horen).
  • 13-9 Gebeld door de netwerkbeheerder dat de centrale in storing staat en de monteur de deur dus niet open kan maken om te patchen. De storing van de centrale is door de monteur gemeld en hier zit wel eens een doorlooptijd van een week!!! op waarna er opnieuw een poging tot patchen gedaan kan worden….

Ik ben hoopvol dat het snel opgelost gaat worden, mijn ervaring tot nu toe met de communicatie vanuit T-mobile is wel slecht, ik had graag gezien dat T-Mobile mij belt met de statusupdates en ik er niet continue zelf achteraan moet bellen wat er nu eigenlijk aan de hand is.

Tot nu toe zeker niet een zeer soepele overgang, ik blijf mijn ervaringen delen totdat het werkt, hoop dus dat ik dit topic morgen kan gaan sluiten.

icon

Beste antwoord door Willem Loeven 20 September 2021, 15:51

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

17 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Willem Loeven 

Zou je ook eens een foto van de ONT en glasvezelaansluitpunt kunnen plaatsen zodat we kunnen zien of de thuisinstallatie goed is en het LOS lampje knippert nu rood op de ONT?

Hier zie je alvast de vergoeding waarop je recht hebt.

https://www.consumentenbond.nl/internet/geld-terug-bij-netwerkstoringen

Reputatie 1

@Waqqas  het LOS lampje knippert inderdaad rood op de ONT. hieronder een foto.

 

Reputatie 1

Even een update, inmiddels is het vrijdag en zit ik al een week zonder diensten. Na zelf maar een rondje langs leveranciers te bellen kom ik er achter dat er nog steeds geen toegang is tot de wijkcentrale in verband met een storing. 

kom op T-Mobile dit is geen dienstverlening, ik zit al een week zonder diensten en ga zoals het er nu uitziet ook nog een 2e week in zonder een werkende verbinding. 

Ik begrijp best dat zaken doorlooptijden hebben en dat niet alles in één dag geregeld kan zijn maar een week waar ik zelf ook steeds achter de status van mijn storing aan moet vangen is niet acceptabel. 

Ik verwacht als klant dat jullie er prioriteit aan geven mijn verstoring op te lossen en niet de bal bij een andere partij neer leggen. Ik neem de diensten bij t-mobile af, niet bij jullie onderaannemers.

Het is niet erg dat er een probleem is of dat er iets fout gaat, het is veel belangrijker hoe dit soort zaken opgepakt worden. voel me absoluut niet serieus genomen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Willem Loeven 

Heb je de klantenservice niet gevraagd om een unlimited voucher zodat je dan tenminste voor een week gebruik kan maken van een hotspot, je hebt wel een T-Mobile simkaart nodig waarop je de code kan activeren.

Ik zal kijken of ik een moderator te pakken kan krijgen die naar dit topic kan kijken 🙂.

Maar aangezien het om een storing van de wijkcentrale gaat vrees ik dat T-Mobile nog even moet afwachten totdat de netwerkbeheerder dit heeft opgelost.

Reputatie 1

@Waqqas Jawel ik heb wel een bundel gekregen maar dat is natuurlijk nog steeds geen oplossing voor het probleem, ik mag toch best aannemen dat T-Mobile hier vaart achter wil zetten en haar klanten zo snel en goed mogelijk wil helpen en ik heb nu vooral het idee dat iedereen op elkaar aan het wachten is. 

een unlimited bundel is fijn en ook het minste wat T-mobile kan doen zodat ik gewoon aan het werk kan, maar ik heb hier een volledig huishouden en dat gaat niet allemaal over 1 hotspot op mijn telefoon, we zitten ook niet de hele dag binnen 5 meter van elkaar :)

 

 

Reputatie 7

Hi @Willem Loeven

Dank je wel voor het delen van je gevoel en ervaring. Het seintje van @Waqqas is zeker doorgekomen, zeker omdat ik mij de situatie goed kan begrijpen. Ook ik had je liever vandaag nog online gezien. Omdat het netwerk waarop wij leveren wordt beheerd door ReggeFiber, kunnen wij zelf geen aanpassingen daaraan doen en is het nodig dat er een monteur vanuit hun wordt aangestuurd om de problemen te verhelpen. Mijn collega's aan de telefoon hebben je daar al kunnen over inlichten en ervoor gezorgd dat je voorzien bent van 7 dagen Unlimited data om ervoor te zorgen dat je een tijdelijke bron van internet hebt. 

Ik had heel graag er direct voor gezorgd dat je direct geholpen bent, maar ook wij zijn afhankelijk van de netwerkbeheerder in dit geval. Om ervoor te zorgen dat je zo goed mogelijk bent geholpen, wil ik je graag via deze weg op de hoogte houden van de situatie. Mocht je vragen hebben, laat het dan ook vooral weten. We zitten voor je klaar! 

 

Reputatie 1

@Boris 
En zo uit het niets staat er ineens een KPN monteur voor de deur en is er gepatched, ik ben blij dat alles weer werkt, blijf er wel bij dat de doorlooptijd niet acceptabel is voor een “simpele” omzetting, en dat de informatievoorziening en status updates vanuit T-mobile ook wel stukken beter kan. 

Reputatie 7

Hoi @Willem Loeven

 

Wat een goed nieuws! Mijn excuses dat het langer heeft geduurd dan je mag verwachten. En excuus dat de onderaannemer niet vooraf contact heeft opgenomen. Dat zijn wel de afspraken die we gemaakt hebben. Dus bedankt voor de feedback, die nemen we mee om onze dienstverlening te verbeteren. 

 

Mocht je nog vragen hebben, laat het ons weten! 

Hier hetzelfde euvel. Gisteren (13/10) zou omzetting van 100 naar 1000mbit (WBA naar ODF) plaatsvinden. 's ochtends rond 9 uur geen connectie meer. Monteur van Guidion stond 11:30 aan de deur en heeft converter geplaatst en modem vervangen. ook hier geconstateerd dat er geen “licht” op de glasvezel stond. Er is hiervoor een ticket aangemaakt. 's avonds met helpdesk Tmobile gebeld nadat er nog steeds geen connectie was. Het ticket schijnt uit te staan bij KPN en die mogen er 5 werkdagen (!!!!) over doen. Daar schrok ik wel even van. wat een simpele omzetting zou moeten zijn blijkt nu een internetloze week te worden. Dat is een probleem met de hele thuiswerksituatie en het gezin wat ook geregeld (huis)werk moet doen via internet. Wel als tijdelijke oplossing een onbeperkte bundel gekregen maar daar is de rest van het gezin niet mee geholpen. Ik mag toch hopen dat er meer aandacht wordt besteed aan dit soort omzettingen. het is niet het eerste bericht dat ik hierover lees. Zouden jullie alsjeblieft spoed hierachter kunnen zetten?

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @MarcoQ4 

Misschien kun je ook eens een foto van het glasvezelaansluitpunt en Huawei ONT plaatsen om te kijken of alles correct is aangesloten, de voucher kun je ook gebruiken als hotspot.

Reputatie 1

@MarcoQ4  Succes de komende dagen, als je geluk hebt kan KPN in een keer bij de centrale en patchen ze je aansluiting, zo niet (zoals het hier was) dan kan je de komende anderhalve week je bundel op gaan maken. TIP: bel direct met de glasvezel beheerder (is hier reggefiber) die waren in mijn geval veel beter op de hoogte dan T-mobile zelf.


@Waqqas een foto zal het probleem niet oplossen en ik vermoed dat de guidion monteur zijn werk net als hier gewoon goed gedaan heeft. daar zit 9 van de 10x niet het probleem. Bewijzen ook de vele posts over de soepele overgang van WBA > ODF...

@Waqqas Ik heb geen Huawei ONT maar een converter van Connection Technology Systems. Alles is volgens mij correct aangesloten. alleen het lampje bij FO brand niet wat er op duid dat er geen “licht” op de lijn staat. En wat betreft de voucher. dat is alleen handig voor mij, maar als ik even de deur uit moet met mijn telefoon heeft het gezin geen hotspot meer….

 

 

Reputatie 1

@MarcoQ4  Moet je voor ODF geen huawei ONT hebben in plaats van een mediaconverter ? 

@Willem Loeven Geen idee. Ik kreeg deze opgestuurd van T-mobile. Ik neem aan dat zij wel weten wat voor zaken er nodig zijn….

Reputatie 7
Badge +7

@Willem Loeven ,

@MarcoQ4  Moet je voor ODF geen huawei ONT hebben in plaats van een mediaconverter ? 

Dat is afhankelijk van de situatie. Ben ook overgegaan van WBA op ODF, gelukkig zonder problemen, slechts een half uurtje zonder diensten. Ik heb ook de zwarte mediaconverter nog.

Vandaag KPN monteur langs geweest. Alles werkt nu. Bleek dat de patching in de wijkcentrale nog niet was gedaan….zucht

Reputatie 7

Fijn om te horen dat de situatie is opgelost en mijn welgemeende excuses voor de gang van zaken @MarcoQ4. Wat betreft de Media Converter-discussie; alleen wanneer wij over de ONT-technologie een Glasvezelverbinding opleveren, zal dit gaan via een witte ONT van Huawei. Bij andere ODF-verbindingen is dit niet nodig, daar wordt dan ook de zwarte Media Converter bij geleverd.