Beantwoord

Onduidelijke en opschuivende beschikbaarheidsdatum

  • 18 August 2017
  • 7 reacties
  • 300 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
bij het bestellen staat op de eerste pagina dat t-mobile thuis beschikbaar is.
Maar nadat ik alle keuzes heb gemaakt en op de pagina kom voor persoonlijk gegevens (dus de aanvraag pagina) dan staat er dat de beschikbaarheid rond 9 oktober zal zijn.
Maar dit is al drie maanden zo en telkens schuift die datum dus op.
van 9 juli naar 9 augustus naar 4 september en nu dus naar 9 oktober.
Ik heb al jaren lang 2 mobile abonnementen maar heb het idee dat ze mij voor thuis geen vaste klant willen maken. en dat voor een klant die € 118,00 per maand zou gaan betalen
Het is maar goed dat ik opgelet heb voor hetzelfde geld had ik mijn oude provider al opgezegd.
Wanneer kan ik nou eindelijk wel overstappen???????
icon

Beste antwoord door Pieter_B 19 August 2017, 13:35

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Dit komt omdat het ongeveer 3 4 weken duurt voor dat alles rond is.

Meer info lees je in het topic https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-van-bestelling-tot-installatie-496/info-installatie-hoe-wat-waar-279051
Hallo Hidden.nld.

lijkt me niet helemaal juist er staat namelijk duidelijk
"Goed nieuws! Glasvezel van T-Mobile Thuis is binnenkort beschikbaar op jouw adres. Naar verwachting vanaf 09-10-2017."
terwijl bij de beschikbaarheidstest aan het begin komt te staan dat het nu beschikbaar is.
tevens heb jij het over 3 a 4 weken en ik heb het over een periode van 7 a 8 weken. zover is namelijk de datum telkens weg (9 oktober is ook nog 7,5 week).

de chat werkt niet, mailen met ze gaat ook niet bellen kan wel maar alle keuzes zijn voor als je al een abonnement hebt en anders moet je het servicenummer van de mobiele dienst bellen en die verwijzen je vervolgens weer door naar de site (en het forum).

wel erg jammer allemaal ik ben al jaren een zeer tevreden klant bij de mobiele dienst en het aangeboden pakket is perfect voor ons, en dan ook nog een meer dan € 20,00 per maand goedkoper dan wat we nu hebben. (Ziggo - prijsverhoging - op prijsverhoging - Ziggo).

ik wil dus graag klant worden maar vraag me af of zij wel klanten willen (niet gewend van ze)
Reputatie 7
nvdberk. je wil glasvezel maar je heb nog geen aansluiting. deze aansluiting word aangesloten door een andere partij. Het kan bijvoorbeeld zijn dat de glasvezel tot aan de erfgrens ligt. in dat geval moet eerst de leverancier langskomen voor de aansluiting in dat geval duurt het een aantal weken langer. Als je gebruikt maakt van de overstap service dan regelt tmobile de opzegging bij je huidige provider. zonder verdere gegevens kan ik niet exact achterhalen wat bij jou van toepassing is. Stuur even een prive bericht met je adres naar de moderator sander hij werkt voor T-Mobile en kan het voor je na kijken.
Hallo Hidden.nl,

Sorry maar klopt weer niet ik woon in Nuenen en wij waren de eerste van heel Nederland met eigen glasvezel netwerk.
Heb dus een eigen aansluiting tot in de meterkast.
Heb in het begin ook jaren hiervan gebruik gemaakt maar zij konden toen geen Sport1 (zo heten dat toen nog leveren) daarom ben ik overgestapt destijds.

Je laatste opmerking vind ik uiteraard wel zeer behulpzaam bedankt hiervoor,
Ik ga contact op nemen met de Moderator (Sander).

Ps: aansluiten kan ik zelf heb dus geen monteur nodig.
Reputatie 7
Hallo nvdberk,

De data van de postcode tool komt bij de leverancier Reggefiber vandaan. Het kan zijn dat je aansluiting niet helemaal correct is verwerkt (gebeurd wel vaker). Je kan de aansluiting met 2 weken verkorten als je de bedenktijd overslaat. Helaas is bij T-Mobile de installatie door een monteur verplicht. Je mag niet zelf aan de Reggefiber aansluiting zitten, T-Mobile is anders dan andere providers.
Reputatie 7
Badge +3
De eigenlijke vraag is volgens mij ... wil je klant worden of niet ... toch?
Een internetaansluiting is wel even iets gecompliceerder dan het kopen van een brood bij de bakker.
Denk dat je bij een aansluiting op het KPN netwerk ook niet de volgende dag bent aangesloten ... ook al betaal je €1000,- per maand voor andere producten van KPN.

Zoals Hidden.nld ook al aangeeft, moet er door diverse derde partijen dingen worden gedaan, dus dat is niet in de hand van T-Mobile. Zaken die Regefiber moet uitvoeren en de uiteindelijke monteur (Guidion) bij je thuis die het glasvezelmodem gaat ophangen.

Tussen mijn aanvraag en uiteindelijke oplevering zat 6 weken, maar bij moest de glasvezel nog vanuit de berging naar mijn etage getrokken worden.
Denk dat T-Mobile gewoon een slag om de arm wil houden en hiermee de klant geen verkeerde verwachtingen wil geven.
Bij mij was het wel zo, toen de glasvezel getrokken was door Regefiber, heb ik direct een afspraak gemaakt met Guidion. Deze kon ik toen wel 2 weken eerder de installatie op laten leveren.

Nogmaals, de aangegeven tijdsduur komt vooral omdat men afhankelijk is van andere partijen voor de uitvoer.
Reputatie 7
Hoi nvdberk,

Natuurlijk willen we jou wel als klant! Ook al heb je maar één klein abonnementje op mobiel of zelfs bij een andere provider, dan nog doen wij ons best om jou aan te sluiten. Er is al veel verteld hierboven. Dat wil ik beamen. Ook al is er kennelijk wel een aansluitpunt in jouw huis, er is nog wel werk nodig om jouw aansluitpunt voor ons werkbaar te krijgen. Daarom duurt het 7 tot 8 weken bij jou in plaats van de gebruikelijke 3 à 4. Die datum zal dus altijd blijven opschuiven, zolang je geen bestelling plaatst! Ik zou ook gebruik maken van de overstapservice, dan hoef je zelf niet na te denken over het opzeggen, dan zorgen wij ervoor dat het oude en het nieuwe goed op elkaar is afgestemd.

Stuur sowieso je gegevens even door in een privébericht, dan kan ik alles nog even controleren. 🙂

Reageer