Beantwoord

Onduidelijkheid rondom aansluitpunt

  • 1 August 2017
  • 8 reacties
  • 506 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 7 reacties
Geacht T-Mobile,

Per vandaag zou ik overstappen van Ziggo naar jullie alles in 1pakket. Jullie service was bij ons bekend aangezien wij beide ook telefonisch bij jullie aangesloten zijn, en ondanks dat jullie een paar keer teveel kosten in rekening brachten, hebben jullie dat keer op keer keurig afgehandeld. Tot op heden verliep alles met jullie alles in 1 pakket ook prima, keurige mails en het pakket werd op tijd verzorgd.
Echter vandaag wilde ik vandaag het pakket instaleren en zag tot mijn verbazing dat tmobile alleen het alles in 1 pakket verzorgd vanaf de telefoonaansluiting en niet vanaf de coax aansluiting zoals ZIGGO dat WEL doet. In mijn huis zit mijn telefoonaansluiting midden op de kale muur dus u kunt zich voorstellen dat ik daar niet blij mee ben. Toen ik direct de servicelijn belde kreeg ik ene René aan de lijn die mij vervolgens bijzonder pedant en zonder enige vorm van meedenkendheid meededeelde dat de bedenktijd bij tmobile ingaat op het moment van bestellen en niet op het moment van hey activeren van het abonnement! De manier waarop ik door hem behandeld werd staat mij zeer tegen. Indien dit niet op een fatsoenlijke manier door uw organisatie opgepakt wordt zeg ik met veel plezier alle contracten op. Deze manier van communiceren vind ik geen stijl. Ik hoop met uw organisatie alsnog tot een oplossing te komen
icon

Beste antwoord door Sander 2 August 2017, 13:02

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Hallo EHSMJ,

Welkom op het forum.
Wat jammer om te horen dat het niet helemaal naar wens is verlopen.
Helaas is het wel zo dat Ziggo exclusief op de coax kabel zit. Alle andere providers maken gebruik van andere netwerken. in de meeste gevallen is dit DSL (via de KPN telefoonlijn) of Glasvezel (indien beschikbaar).

Verder geef je aan dat je verkeerd bent voorgelicht maar je vertelt daar eigenlijk niets over dus daar kan ik niet over oordelen.
Voor wat betreft de bedenktijd is dit in de wet geregeld. hierdoor ben je in de gelegenheid je te bedenken voordat je wordt aangesloten.
Reputatie 7
Hallo EHSMJ,

Allereerst wil ik even zeggen dat ik geen medewerker ben van T-Mobile.
Ik begrijp dat het gesprek met de Helpdesk irritaties heeft opgewekt. hier kan ik helaas niets aan doen.
Bij het invullen van de postcode op de website staat aangegeven of je DSL of Glasvezel kan krijgen.
Ik weet niet welk contact je heb gehad en wat er is gezegd, maar het staat er wel duidelijk.
De bedenktijd gaat in op het moment van aanvraag en niet op het moment van leveren. meer informatie hierover kan je ook vinden op consuwijzer. Hier worden alle rechten en plichten genoemd.
voor de consument betekend dit een onderzoeksplicht, voor de verkoper betekend dit een informatieplicht.

Wat je wel kan doen is de kabel van het modem naar het aansluitpunt verlengen zodat deze wellicht op een voor jou betere plaats kan staan. Tevens geef je aan dat je nog geen WAN signaal heb. in de bijgeleverde brief staat ook wanneer deze word opgeleverd. Als hij wel is opgeleverd maar nog niet werkt controleer dan de aansluiting even in de meterkast. in de handleiding staan een aantal modellen van een ISRA aansluiting. Lukt het niet neem dan even contact op met T-Mobile ze sturen dan een monteur aan van Guidion die de aansluiting bij jou komt controleren.
Aanvullend wil ik hier nog even op aanvullen dat vandaag dus de eerste dag is bij Tmobile alles in 1 maar dat ik inmiddels zo boos ben dat ik overweeg om mijn contract na 1 dag op te zeggen om vervolgens een jaar dubbel te betalen om terug naar Ziggo te gaan
Als ik dat had geweten dat jullie DSL hadden en via ZIGGO het wel via de coax kan was ik nooit geswitched aangezien ik niet een hele media box en router in het midden van mijn woonkamer wil hebben staan. Wat ik vreemd vind aan het hele verhaal is dat jullie overstap service mensen hier niet op wijst, terwijl jullie de aanvraag bij Ziggo zelf doen! Tevens vind ik het raar dat je overstap bedenktijd ingaat op het moment van de order en niet vanaf het moment van het leveren van het pakket, zodat mensen dit probleem daadwerkelijk zien. Als ik het niet wist bij bestellen, hoe had ik het dan in mijn bedenktijd moeten weten op het moment dat ik het pakket met de verkeerde aansluiting nog niet binnen had?
Wat me vervolgens nog veel meer irriteert is de manier waarop je behandelt wordt door die René!
Bovenop al dit gedoe, komt dan ook nog eens dat ik nu mn alles in 1 al 3 uur aangesloten op die DSL aansluiting en doet mn WAN op de router, en dus ook de TV nog steeds niet!
Tmobile kan mij hier geen glasvezel leveren dus krijg ik automatisch DSL, ik begrijp dat het uiteindelijk erg dom is van mij dat ik blijkbaar niet weet dat ZIGGO de enige leverancier is die het via de COAX kan leveren, en dat ik blijkbaar dus de enige ben die niet meteen het verschil weet tussen die twee aansluitingen. Echter vind ik het dan nog steeds niet netjes dat Tmobile dat met de overstapservice niet kenbaar maakt (is dit een in gebreke blijven van de informatieplicht?)! Anders had ik het abonnement dus nooit genomen.
Je zou het nadat ik het verschil tussen die twee aansluitingen niet direct wist niet zeggen maar Ik ben echt geen domme jongen, maar heb teveel vertrouwen gehad in de mogelijkheden van Tmobile.
Mbt het WAN signaal, heb ik alles geprobeerd, maar ook dat doet het allemaal niet.
Morgen ZIGGO bellen, dan betaal ik liever dubbel met de garantie dat alles het dan wel weer zoals normaal gaat doen, en met normaal personeel zodat mensen zoals ik, op een normale manier gebruik kunnen maken voor de service waar ze voor betalen
Oh en hidden.nld dank voor je reactie, ik had gehoopt/verwacht dat ik dit soort service antwoorden van hen had gekregen.... helaas was dat teveel gevraagd voor ze
Reputatie 7
Hoi EHSMJ,

Allereerst welkom op het forum. Jammer dat het onder deze omstandigheden is. Ik zie dat Hidden.nld al het één en ander heeft uitgelegd. Ik zou het bijzonder spijtig vinden als je nu voor dubbele kosten komt te zitten, dus ik denk dan ook graag mee. Het aansluitpunt voor DSL kunnen we niet aanpassen, maar je kunt wel zelf het modem plaatsen binnen één à anderhalve meter van dit punt. De kabels naar de TV kunnen weer weggelegd worden op de plint. Zo kan je het toch netjes krijgen. Je kunt er ook voor kiezen de kabels onder de vloer weg te werken, maar dat is meerwerk en daar kan T-Mobile niet in voorzien. Hoe dan ook, het is vooral even wennen aan een nieuw abonnement en aansluitpunt, maar overal zijn ook oplossingen te bedenken. En daar help ik graag aan mee! 🙂

Reageer