Op naar T-Mobile Thuis



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

38 reacties

@famverkerk 

Het is een advies van mij om een one click cleaner te gebruiken.

Inderdaad heb je er 2 nodig en zijn vrij prijzig.

Als je de patch rustig doet en de beschermkapjes op het laatste moment er af haalt gaat het wel goed.

Ga ook heel voorzichtig om met glasvezel het is erg kwetsbaar.

 

Netjes, mooi dat het klonen werkt, wel de goede patch kabel gebruikt.😜

 

Waardes zijn ook mooi, ondanks dat jou kabel in de shit hangt volgens eigen zeggen, nu hopen dat het blijft werken, heb gelezen, volgens mij hier, dat het gaat veranderen en klonen niet meer gaat werken.

@Doornekamp33

Ja ik gebruik dezelfde patch als bij kpn AON.

Daar had ik 7db omdat pon een hogere demping heeft (wist ik niet) is 10,7db netjes.

Wat betreft dat het clonen eruit wordt gehaald moet je maar met een korrel zout nemen.

Waarom zou een goed werkende functie eruit gehaald worden.

Mijn fritzbox geeft ook netjes het OLT weer Huawei en nummer 10.

De enige verandering wat ik wel zie aan komen is GPON < XGSPON.

Maar dat kan ook nog zomaar jaren duren.

Wat je gelezen hebt kun je in dit topic ⬇ weer vinden.

Ook wat betreft de demping. op PON (mijn opmerking over te hoge demping was fout in dat topic)

 

@peter-keetfm , Gaat het bij jou beter dan bij mij, ik zou 1 juli overgaan naar Ziggo, nou lijkt KPN wel toen ik daar naar toe ging, men is "vergeten” het kabeltje in de kast er in te drukken, heb dus geen enkele verbinding, enige verschil met KPN, monteur kan maandag, KPN wilde me meer dan een week laten wachten terwijl de boel er uit lag.

En hoe ziet te TV er bij jou uit? is het een beetje goed, of hebben de klagers gelijk dat het niet aan te gluren is doordat er een te lage bitrate word gebruikt?

@Doornekamp33 

Dat is niet zo mooi.

Heb je niet gebruik gemaakt van overstapservice. ?

Wat betreft tv beeldkwaliteit is iets minder als bij kpn.

Maar ik zie meer voordelen dan nadelen bij T-mobile.

Een daarvan is het gebruik van de Android tv app.

Dezelfde functies als de tv ontvanger.

Razend snel zappen pfff wat een verademing. (tegenover kpn app)

Eigen profielen in te stellen.

Het is even wennen kwa gids en zo maar dat gaat goed komen.😀

 

Gelukkig wel overstap service gebruikt, dus ik heb nog KPN, anders had het erger geweest, F1 moet ik zien straks.

Blij dat Tm je bevalt, ik ken de app eigenlijk niet zo, die schijnt wel verbeterd te zijn en zoals jij het omschrijft klopt dat zeker, toch iets at beter word, nu de TV box nog.

Ga je in de gaten houden.

Reputatie 7
Badge +1

@peter-keetfm Ik lees juist op diverse topics dat de beeldkwaliteit erg slecht is en dan met name bij voetbalwedstrijden of bij de formule 1, zeg maar bij snelle bewegingen, bij statische uitzendingen schijnt het enigszins acceptabel te zijn?

Momenteel maak ik nog tot medio 2050 gebruik van het oude platform, welke toch aanzienlijk beter is dan het nieuwe platform als men over beeldkwaliteit spreekt.

@BeMu 

Ik heb er niet zoveel last van en dat op een 65 inch tv.

Wat betreft F1 gebruik ik F1 tv pro en dat gaat gewoon vloeiend.

Net even wielrennen gekeken maar snelle beelden zijn prima. (via tv box)

@peter-keetfm Dus je bent er uit, geen verkeerde keuze denk ik, je weet dat ik naar de oranje ga, die eens proberen.

@Jason Het fijne van Guidion is dat het balletje twee kanten op kan vallen, nu weet ik dat Peter zijn zaakjes heel netjes voor elkaar heeft en Guidion daar waarschijnlijk helemaal niks hoeft aan te sluiten alleen te activeren zodat de PON gaat werken.

 

 

Reputatie 7
Badge +1

@peter-keetfm Dank voor je info aangezien ik zoveel verschillende meningen lees over het nieuwe platform wou ik ook graag de mening weten van een nieuwe gebruiker, wel lees ik dat u het minder vind dan bij KPN, zelf zit ik op WBA glasvezel en mijn tv platform komt feitelijk ook van KPN tot het nieuwe platform hier komt (hoop natuurlijk van niet)

Reputatie 2

@famverkerk

Het is een advies van mij om een one click cleaner te gebruiken.

Inderdaad heb je er 2 nodig en zijn vrij prijzig.

Als je de patch rustig doet en de beschermkapjes op het laatste moment er af haalt gaat het wel goed.

Ga ook heel voorzichtig om met glasvezel het is erg kwetsbaar.

 

Het is gelukt!

 

 

 

Ziet er goed uit?

@famverkerk 

Je -6.5 dBm is een perfecte waarde op AON.

Bij mij loopt het anders niet heel leuk meer.

Zie mijn aangehaalde ander topic.

Mijn GPON verbinding klapt er bijna uit. (Al een  paar keer gebeurd)

Volgende week maar de T-mobile spulletjes er achter doen en kijken of het opgelost wordt.

 

 

Reputatie 2

@famverkerk

Je -6.5 dBm is een perfecte waarde op AON.

Bij mij loopt het anders niet heel leuk meer.

Zie mijn aangehaalde ander topic.

Mijn GPON verbinding klapt er bijna uit. (Al een  paar keer gebeurd)

Volgende week maar de T-mobile spulletjes er achter doen en kijken of het opgelost wordt.

 

 

oef, heb je topic even doorgelezen en hoop dat T-Mobile snel met een oplossing voor je komt!