[Opgelost] Vertraagde verzending installatiepakketten

[Opgelost] Vertraagde verzending installatiepakketten

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

147 reacties

Niks is zeker, maar volgens de berichten zou die op tijd zijn.
Ik kreeg hem zonder bericht in huis, dus kan zomaar zijn dat die ineens voor de deur staat.
Reputatie 1
Ok, ik begrijp dus dat meerdere mensen last hebben dat hun pakket niet op tijd geleverd wordt. Wat ik wel raar vind dat het niet mijn fout is dat een pakket niet geleverd wordt, maar ik moet maar gewoon een nieuwe afspraak maken met de monteur, eerst volgende mogelijkheid....een maand later!!!

Wat is hier de service? Ik heb een pakket besteld op 18 mei. eerst zou dit de 29e mei geïnstalleerd worden. toen werd het ineens 11 juni. Status: nog steeds geen pakket ontvangen. Nu zou de monteur vandaag komen (nog steeds geen pakket) dus moet ik ineens een nieuwe afspraak inplannen. Waarom moet ik weer compleet achter in de rij aansluiten en een maand wachten totdat shit gefixed wordt?

Als het pakket de 28e niet geïnstalleerd wordt/kan worden, dan ben ik weg. Annuleren moet wettelijk dan gewoon mogelijk zijn.
Reputatie 3
Afgelopen zaterdag heb ik een TV Box met opname ontvangen. Ik was ook even bang dat het later ging worden. Vandaag alles geïnstalleerd en door monteur netjes opgeleverd. Ik zit nu op T-Mobile internet 750Mbits. Een testen hoe die performed.
Hier hetzelfde helaas. Morgen staat de monteur gepland, echter nog steeds geen installatiepakket en geen track en trace code 😞 Al vorige week contact gehad met klantenservice, toen werd me verteld dat het pakket dinsdag zou arriveren. Helaas niks ontvangen en geen enkele update vanuit T-mobile, voor een update (gisteren) moest ik zelf 40 minuten in de wachtrij staan bij de klantenservice!

Vandaag weer contact gehad met T-mobile , 13 minuten in de wachtrij bij T-mobile, daarna word ik doorverwezen naar Guidion om de afspraak te annuleren, zodat ik daar weer 15 minuten in de wachtrij mag staan (om de problemen van T-mobile op te lossen).

Waarom geven jullie aan dat het opgelost is? Aan de reacties hier en mijn eigen ervaring te zien is dat niet het geval! En niemand kan mij vertellen wanneer het pakket wel bezorgd gaat worden, hoe moet ik dan een nieuwe afspraak plannen met Guidion? Ik ben er wel aardig klaar mee zo......
Reputatie 1
Ik zag zojuist in mijn Postnl account dat het pakket is aangemeld bij Postnl en de bezorging voor morgen staat gepland. Vrijdag komt de monteur, dus als dat klopt is het gelukkig op tijd.

Maak een account aan bij Postnl of login als je al een account hebt.
Reputatie 1
Opgelost? Hoe dan?

Eerste afspraak, geen pakketje. Het was nog niet eens verzonden. Gelukkig kwam ik daar op tijd achter en de monteur verzet. Nee meneer, sorry meneer, we beloven en garanderen meneer dat het goed komt de volgende keer.

Morgen afspraak, maar geen pakketje. "Levering uitgesteld", T-Mobile moet wellicht niet er voor kiezen met Post.nl in zee te gaan. Die zijn schijnbaar niet betrouwbaar. De helpdesk heeft zijn best gedaan, maar de monteur kan niet later op de dag of een dag later komen. En T-Mobile legt de problemen die zij hebben met hun onderaannemers, logistiek en monteur, gewoon doodleuk bij mij als klant neer. Ik heb geen invloed op wie jullie kiezen voor verzending of installatie, dus ik wil ook niet lastig gevallen worden met problemen daarom heen. Goed, een keer een fout kan gebeuren. Maar exact dezelfde fout nog een keer maken, dat is storend.

Alle oplossingen die ik heb aangedragen konden tot nu toe niet;

  • Monteur later op dag? Nee, heeft het te druk
  • Monteur een dag later? Nee, past niet in de planning
  • Pakketje opnieuw sturen met een sneldienst? Nee, dat koen we niet.
  • Contact opnemen met Post.nl om te regelen dat ik het op een Post.nl punt kan halen? Nee, dat kunnen we niet.
  • Pakketje bij een winkel of iets dergelijks ophalen? Nee, dat doen we niet.
Maar, klant het maar laten uitzoeken en bekijk het maar. Ja, dat doen ze wel.

T-Mobile, belofte maakt schuld. Hoe gaan jullie je afspraken nakomen?
Reputatie 1
Hier hetzelfde probleem, ook monteur afgezegd omdat ik ook geen installatie pakket ontvangen had ( inmiddels wel hoor) maar ik moet wachten tot 24 juni totdat de monteur pas tijd heeft ook gebeld of het mogelijk was om de afspraak eerder in te plannen maar nee hoor geen tijd eerder. Maar ik heb mijn oude provider dus zelf beëindigd dus heb nu met 4 kinderen geen tv of internet tot die tijd, wel een code ontvangen van 7 dagen om op mijn mobiel ook T-MOBILE om daar tv te kijken maar die loopt helaas vrijdag af dus alsnog zo'n 10 dagen niets hoop eigenlijk via deze weg nog zo'n code te ontvangen zou wel fijn zijn

[Update 7 juni 15:00] Goed nieuws: we hebben het probleem met de leveringen opgelost! Onze excuses als je even moet of hebt moeten wachten op een pakket. We zijn blij dat jullie massaal overstappen en zien dat je bij T-Mobile Thuis beter af bent. Voor nieuwe klanten verloopt de oplevering zoals gebruikelijk zonder problemen. Mocht je ook nog willen overstappen, ga dan snel naar t-mobile.nl/thuis.



Door het grote succes van de Beter-stap-je-over weken is bij een aantal klanten het versturen van het installatiepakket of/en de afspraak met onze monteur vertraagd. We doen er alles aan om de installatiepakketten op tijd te verzenden en we zorgen dat je zo snel mogelijk online bent! Je kan de status van de bestelling volgen via de statuspagina op My T-Mobile Thuis. We houden je daarnaast via dit topic op de hoogte, excuses voor het ongemak. Wanneer er updates zijn, informeren we jullie direct via deze weg!

Veelgestelde vragen

"Voor nieuwe klanten verloopt de oplevering zoals gebruikelijk zonder problemen". Is niet waar! Ik ben een nieuwe klant en zou op 7 juni aangesloten worden door een Guidion monteur. Is dus niet gelukt omdat het installatiepakket nog niet binnen was.

Ik heb vandaag het installatiepakket ontvangen, maar moet wachten tot 26 juni om aangesloten te worden. Hoezo oplevering zoals gebruikelijk zonder problemen?



Raarmaarwaar11
Reputatie 1
Vandaag mijn installatiepakket gekregen! echter 15 minuten nadat de monteur vertrokken was... ik had gisteren gebeld dat ik de monteur wou afzeggen, maar dat is dus niet doorgekomen want hij stond toch op de stoep!
Achteraf blij mee, de vriendelijke monteur heeft het zo achtergelaten dat ik het installeren zelf heb kunnen doen. (Hij had een geel kabeltje voorbereid zodat ik deze heel makkelijk in de converter kon steken).
Reputatie 3
Heb inmiddels het pakket ontvangen en nu is het wachten op telefoon van Guidion. Heb de hele dag zo'n beetje aan de telefoon gezeten met T-Mobile en Guidion en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Uiteindelijk afgesproken dat ik teruggebeld zou worden om een afspraak te maken om aangesloten te worden.
Als ik kijk op de site waar je een nieuwe afspraak kunt maken wordt ik niet vrolijk, eerstvolgende mogelijkheid is 24 juni!
Ook is het erg lastig om iets van compensatie te krijgen (Al is het maar een voucher), je moet er zelf naar vragen want het wordt niet aangeboden.
Ik vrees dat ik morgen weer de halve dag kwijt zal zijn met telefoneren met Guidion en T-Mobile.

Erg vervelend aangezien ik er niets aan kan doen dat het pakket later werd bezorgd en dat Guidion het te druk heeft met alle aanvragen....
Ondertussen heb ik geen internet en geen tv en houdt T-Mobile zich stil.
Reputatie 1
Inmiddels heb ik mijn pakket ontvangen, de monteur komt morgen. Ik vraag me af of wat ik zei op deze post dat voor elkaar gekregen heeft, want ik poste gisteren dat ik nog geen pakket had, uren later had ik een track en trace.
Reputatie 1
Het leek hier ookmis te gaan met de bezorging van het installatiepakket, maar hij is toch nog aangekomen (ondanks de door PostNL gemelden verplaatsing naar morgen). Uiteindelijk lijkt het (voor mij dus) toch nog goed te komen. Hopelijk geldt dit voor iedereen!
Reputatie 2
Ik ben jammer genoeg een van die klanten. Zou vrijdag 07-06 T-Mobile Thuis starten na overstap van KPN. Krijg nu te horen dat het niet eens zeker is of ik dan het installatiepakket al heb. Leuke start en vooruitzicht hele pinksterweekend zonder internet en tv. Ben benieuwd wat voor een compensatie daartegenover staat!
Hier ook iemand, per 1 juni klant...nu heb ik net bericht dat mijn pakket er vanavond bezorgd wordt. Leuk, bedrijf aan huis en afhankelijk van internet. Mobiel abo als hotspot gebruiken werkt ook maar half. En 0.0 informatie of bericht. Dat je als t-mobile zo je nieuwe klanten welkom heet snap ik niet. Echt niet sterk, en niet alleen mijn werk loopt vertraging op (dus een inkomsten probleem) maar leg maar eens aan mijn bijna 3 jarige dochter uit dat ze al een week geen TV kan kijken...hoera, leve de professionaliteit... ik hoop dat het vandaag maar spoedig mag komen - ik verwacht ook geen compensatie vanuit t-mobile...jammer.
Hilarisch dit echt waar voor zo’n bedrijf als t-mobile!
7-06 zou mijn abonnement in gaan tot vandaag de dag niks ontvangen.
net gebeld met klantenservice die aangeeft dat er een storing is in de postkamer waardoor de pakketen niet verstuurd kunnen worden en de schuld bij Postnl ligt omdat Postnl er heel lang over doet om het probleem op te lossen HAHA wat een onzin zeg.
je moet zelf bellen om er achter te komen dat je niet op tijd wordt voorzien van een installatie pakket, en dan kom je nog eens op deze topic om er achter te komen dat ik een hele grote onzin verhaal heb gekregen van de klantenservice.
jullie zijn mij en me familie leden kwijt aan deze onzin inclusief de mobiele abonnementen
Reputatie 7
Badge +4
@koenvanderlinden als je een mobiel abonnement bij T-Mobile hebt, dan kun je een unlimited voucher krijgen. Daarmee heb je tijdelijk unlimited data en kun je jouw telefoon als hotspot gebruiken. Daarmee kan dit een kleine tegemoetkoming zijn voor de tussentijd.

Mooie tips trouwens. Fijn om zulke constructieve replies te zien Koen.
@koenvanderlinden, zelfde probleem hier, 2 dagen geleden internet omgezet naar T-Mobile maar geen pakket ontvangen...voor internet was er hier een oplossing aangezien ik nog een Netgear r7000 heb....deze op de glasvezel aangesloten diverse instellingen gewijzigd nu wel internet👍. Nu wachten op de hardware van T-Mobile...
Reputatie 7
Badge +4
Dat is een aanname @koenvanderlinden. T-Mobile heeft met het grote succes twee grotere issues lopen. Dat werkt verlammend voor iedere organisatie en zorgt ervoor dat alle zeilen bij gezet moeten worden om alles zo goed mogelijk te laten verlopen. Dat is lastig, maar haalt niet weg dat de klantcommunicatie in dat geval essentieel is en daar zitten 'lessons learned' bij om dit beter te laten verlopen. Al kan ik je zeggen dat de superusers (medeklanten met expertises) en webcare er alles aan doen om dit voor de klanten op te lossen.

Helaas is het niet zo dat er een reserve blik met monteurs is. Voordat iemand met de juiste papieren is ingewerkt en de juiste autorisaties heeft bij alle partijen (ook netwerkbedrijf) is men weken verder. Er is wel een andere mogelijkheid. Ik raad aan om niet zozeer de links te gebruiken om een afspraak in te plannen, maar om te bellen met Guidion. Vaak geeft dit extra mogelijkheden tot inplannen. Zeker met het oog dat er veel gewijzigd moet worden met afspraken.
Maar ook daar wordt met man en macht gewerkt om iedereen zo snel mogelijk te helpen. Van 1 monteur weet ik dat hij morgen 16 afspraken voor installaties heeft in 10 uur. Puur om achterstanden in te halen en klanten sneller aan te sluiten. Er gebeurt soms meer dan er lijkt en we helpen graag verder.
Reputatie 7
Hi @koenvanderlinden, we hebben op voorhand al voor meer monteurscapaciteit gezorgd en meer ingekocht, hier wordt van te voren natuurlijk wel rekening mee gehouden. Maar dat het zo'n enorm succes zou worden hadden we van te voren niet voorzien. Zoals @TAVL zegt, 'lesson learned'. We zetten echt alles op alles om het in goede banen te leiden maar ik snap je frustratie, excuses hiervoor.
Reputatie 2
Dit is echt allemaal te erg voor woorden. Nu al weer mijn halve vrije dag naar de kloten..
Vanochtend van 10-11 aan telefoon bij Guidion, daarna TMT. Monteur afgezegd, er zou een nieuw ticket bij Guidion zjjn na half uur.
was er om 11:45 nog niet. Om 13:20 nog niet.
Kan ik dus WEER gaan bellen met TMT! Dit is de slechtse klantervaring die ik sinds lange tijd heb meegemaakt!

Nu WEER WEER WEER in de wacht bij TMT. start: 13:30
Dit is een gotspe!!!
13:48 er is contact...ticket was nog niet verzonden...gaan ze nu uitzoeken
13:54 nog geen antwoord. ze gaan het uitzoeken en mij terugbellen.
14:05 net teruggebeld. Was wel een aardige dame. ticket is er door. Nu weer wachten bij Guidion.
start 14:06 uitslag rond 14:15: vanavond gaat niet lukken. Morgen ook niet.
Reputatie 2



Inderdaad gisteren toch nog op de valreep mijn pakket ontvangen en net alles zelf geïnstalleerd.


Aha, kan dat, zelf installeren? Glasvezel? Ik ben handig zat met dat soort dingen.
Reputatie 7
Badge +4
Officieel mag het niet in verband met garantie. Mocht er iets kapot gaan, dan zijn de kosten snel honderden euro's. Het is dus niet aan te bevelen, maar het gebeurd wel.
Reputatie 2
Officieel mag het niet in verband met garantie. Mocht er iets kapot gaan, dan zijn de kosten snel honderden euro's. Het is dus niet aan te bevelen, maar het gebeurd wel.

OK, er zijn dus geen speciale verloopstukjes of iets dergelijks nodig?
Reputatie 7
Badge +4
Als er al een actieve aansluiting is geweest, dan zou het voldoende voorbereid moeten zijn. Dat is geen garantie op succes. Het werkt niet altijd zo. Pas in ieder geval op dat je geen glasvezelpunt open maakt en niet in de kabel kijkt.

De mediaconverter is een ander verhaal. Dit is af te bevelen en zou ik niet zelf mee aan de slag gaan.
Reputatie 7

[Update 7 juni 15:00] Goed nieuws: we hebben het probleem met de leveringen opgelost! Onze excuses als je even moet of hebt moeten wachten op een pakket. We zijn blij dat jullie massaal overstappen en zien dat je bij T-Mobile Thuis beter af bent. Voor nieuwe klanten verloopt de oplevering zoals gebruikelijk zonder problemen. Mocht je ook nog willen overstappen, ga dan snel naar t-mobile.nl/thuis.