[Opgelost] Vertraagde verzending installatiepakketten

[Opgelost] Vertraagde verzending installatiepakketten

Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

147 reacties

Reputatie 3
Ik heb zojuist mijn installatie pakket ontvangen met daarin een zwaar beschadigde interactieve TV box . Ik ga hier niet mee akkoord en verzoek om een nieuwe Tv box zoals mij belooft is bij mijn bestelling toen ik vroeg of er nieuwe apparatuur geleverd werd.
Reputatie 1
Woensdag 12:00 komt de monteur, nog geen pakket helaas, ook geen bericht dat er 1 onderweg is. Dinsdag is de eerstvolgende werkdag dus klinkt alsof het niet gaat lukken en dus zoals ik overal lees weer weken mag wachten op een monteur?
Reputatie 2
Hier hetzelfde probleem ook vrijdag een afspraak met de monteur maar ook nog geen pakket ontvangen. En helaas zelf mijn huidige provider beëindigd dus geen tv en internet een aantal dagen met 4 kinderen
Mijn provider al vanaf 3o mei afgesloten. Ik werk vanuit thuis en T-mobile geeft geen informatie wanneer geleverd gaat worden.
Reputatie 2
Ik ben jammer genoeg een van die klanten. Zou vrijdag 07-06 T-Mobile Thuis starten na overstap van KPN. Krijg nu te horen dat het niet eens zeker is of ik dan het installatiepakket al heb. Leuke start en vooruitzicht hele pinksterweekend zonder internet en tv. Ben benieuwd wat voor een compensatie daartegenover staat!
Gaat nog wel even duren de monteur kan pas vanaf 22-6 aansluiten staat in systeem.
Reputatie 2
Gaat nog wel even duren de monteur kan pas vanaf 22-6 aansluiten staat in systeem.
Ook hier 13 juni zou ik aangesloten worden, 4-7 dagen. Op maandag is er geen post zoals bekend. Nu werk ik vanuit huis... @Brian hoe weet ik nu zeker dat het pakket op tijd geleverd gaat worden, het had er immers al moeten zijn...
Hoera! De lijn is actief! (postbode kwam rond 16 uur) Ik heb (weer) internet via glasvezel! Als ik had geweten dat zelf installeren ook mogelijk was dan had ik mij niet zo druk hoeven maken....Vandaag ook weer zoveel tijd mee kwijt...

Het enige moeilijke was dat rare modemkastje (Genexis) met beleid openmaken. Kunst zat er in om het een beetje open te wijken (buigen) en dan blauwe en groene connector naar beneden te drukken (loskoppelen dus). Daarna met meegeleverde connector (blauw op blauw) de Media Converter aansluiten, en modem. En voila.

P.S.: Mij is overigens wel aangeraden (Guidion en/of TMT) om toch een monteur langs te laten komen ivm garantie.

Ook in ben de dupe van te late levering installatiepakket, namelijk 8 juni, terwijl aansluiting op 6 juni zou plaatsvinden. Vanwege de overstapservice is de oude glasvezelprovider (Telfort) al afgesloten. Nieuw afspraak Guidion-monteur kan pas over vier weken!!! T-Mobile geeft alleen doekje voor het bloeden: een sim-kaart met tijdelijk onbeperkt internet, waarna ik mijn mobiel als wifi-hotspot kan gebruiken. Maar daar krijg ik mijn telefoonaansluiting en televisiesignaal niet van terug! En er kunnen maar acht wifi-apparaten op worden aangesloten.

Na dit gelezen te hebben heb ik het ook aangedurft om met de nodige voorzichtigheid zelf de meegeleverde mediaconnector aan de sluiten. Het lijkt gelukt: alle juiste controlelampjes branden. Nieuwe modem/router lijkt ook niet meer te klagen.

Toch heb ik nog geen internet-, televisie en telefoonverbinding. Moet T-Mobile misschien toch nog een knop omzetten om levering te starten?
Reputatie 7
Hoi @CocoVo,

Door het grote succes van de Beter-stap-je-over weken is bij een aantal klanten het versturen van het installatiepakket of/en de afspraak met onze monteur vertraagd. We doen er alles aan om de installatiepakketten op tijd te verzenden en we zorgen dat je zo snel mogelijk online bent!
Je kan de status van de bestelling volgen via de statuspagina op My T-Mobile Thuis.

Installatie
De installatie afspraak kan een aantal dagen afwijken van de wensdatum maar we verwachten hier geen grote vertraging. Heb je het installatiepakket nog niet ontvangen op de dag van de monteursafspraak? Dan kan je een nieuwe afspraak maken! Je kunt de afspraak voor Guidion herplannen door te bellen met 088-2000151. Ik hoop dat je snel aangesloten kan worden!
Reputatie 7
Hoi @marzso, we leveren zowel nieuwe als refurbished hardware. Wij testen de hardware voor gebruik om zeker te zijn dat deze nog goed werken. Er kunnen gebruiksporen te zien zijn. Ik kan verzekeren dat het apparaat naar behoren werkt. Als het apparaat niet goed werkt, stuur dan je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam). Dan ga ik voor je aan de slag!

Hoi @mister-e, hou de statuspagina op My T-Mobile Thuis goed in de gaten voor je track and trace code. Deze zal spoedig verschijnen!

Hoi @ReneM, we hebben de hardware uitleveringen weer onder controle, maar het is op het scherpst van de snede! Hou de statuspagina op My T-Mobile Thuis in de gaten voor de komende track and trace code.

Hoi @Jebal, die afspraak moet vroeger kunnen. Je kunt je voorstellen dat er erg veel afspraken verschoven worden op het moment. Maak hier gebruik van, want er is vast een gaatje eerder vrij gekomen. Je kunt Guidion bereiken op 088-2000151. Succes met herplannen!
Reputatie 2
Hoi @CocoVo,

Door het grote succes van de Beter-stap-je-over weken is bij een aantal klanten het versturen van het installatiepakket of/en de afspraak met onze monteur vertraagd. We doen er alles aan om de installatiepakketten op tijd te verzenden en we zorgen dat je zo snel mogelijk online bent!
Je kan de status van de bestelling volgen via de statuspagina op My T-Mobile Thuis.

Installatie
De installatie afspraak kan een aantal dagen afwijken van de wensdatum maar we verwachten hier geen grote vertraging. Heb je het installatiepakket nog niet ontvangen op de dag van de monteursafspraak? Dan kan je een nieuwe afspraak maken! Je kunt de afspraak voor Guidion herplannen door te bellen met 088-2000151. Ik hoop dat je snel aangesloten kan worden!

Dit is een standaard antwoord, waar ik niks mee Kan. Bij mijn status staat 7 juni? Dat was vrijdag. Tele 2 heeft me 30 mei afgesloten zonder overleg, maar met de toezegging dat jullie als ketenpartner wel per 1-6 glasvezel konden leveren! Niet dus en wanneer wel is na dit antwoord nog steeds niet duidelijk. Om deze redenen wil ik kosteloos annuleren. Ik zoek wel een provider die wel zijn afspraken nakomt én kan aangeven wanneer ik weer wordt aangesloten. Dit kan toch niet. Ik weet NB vanuit thuis en heb hierdoor dagelijks een probleem!
Reputatie 2
Net gebeld, kosteloos annuleren afgewezen. Op basis van feit dat deze week pakketten geleverd worden. Wanneer konden ze niet zeggen. Als ze niet worden geleverd mag ik alsnog kosteloos annuleren. Eerstvolgend datum dat monteur kan is 24 juni, daar kunnen ze dan wel iets mee regelen? Wat een slechte service, dit is geen goede reclame voor T-mobile.
Als een leverancier u de juiste goederen niet of niet op tijd levert, is dat heel vervelend. Lees in het stappenplan wat u het beste kunt doen.

Stap 1. Gun uw leverancier een redelijke termijn

Stel uw leverancier in gebreke over de afspraken die hij niet is nagekomen. Laat hem weten dat u wilt dat hij de overeenkomst alsnog nakomt en gun hem een redelijke termijn om aan die verplichting te voldoen. Meestal is dit veertien dagen, maar soms langer.

Stap 2. Klaag altijd schriftelijk

Het lijkt een open deur, maar het kan niet vaak genoeg worden gezegd: klaag altijd schriftelijk. Hiermee hebt u bewijs dat u tijdig heeft geklaagd en dit kan in een eventuele latere procedure van pas komen. Een schriftelijke klacht hoeft niet direct een boze brief te zijn. Vaak is een herinneringsbrief voldoende effectief. Hierin omschrijft u de klacht en vraagt u om levering van de juiste producten of diensten, binnen een redelijke termijn. E-mailen mag ook, maar dan moet u wel een mail terug ontvangen. Een leesbevestiging alleen biedt onvoldoende bewijs.

Stap 3. Klaag tijdig

‘Een klacht indienen, dat komt later wel’: een logische gedachte als u het druk hebt met andere zaken. Maar door te laat te klagen, staat u juridisch niet sterk. Mocht het tot een rechtszaak komen, dan kan de andere partij aanvoeren dat u uw klacht te laat hebt gemeld. In dat geval neigen rechters er steeds vaker naar om de wederpartij in het gelijk te stellen. Des te meer reden voor u om tijdig een schriftelijke klacht in te dienen. Een termijn van maximaal twee weken wordt hiervoor als redelijk beoordeeld. De termijn hiervan gaat direct in na het ontdekken van het gebrek in de levering.

Stap 4. Niet (juist) geleverd? Ontbind de overeenkomst

Hebt u na bovenstaande stappen nog altijd niet de juiste producten of diensten ontvangen? Werkt de leverancier niet mee aan een oplossing binnen de door u voorgestelde termijn? Dan kunt u van de koop afzien en uw geld terugeisen. U doet dit door de koopovereenkomst schriftelijk te ontbinden. Hierbij kunt u ook aangeven dat uw eventuele betaling moet worden teruggestort. Accepteert de leverancier de ontbinding niet? Dan kunt u het beste deskundige hulp inschakelen.

Stap 5. Schakel deskundige hulp in

Soms komt u met de leverancier niet tot een oplossing. Natuurlijk kunt u het conflict voorleggen aan de rechter, maar wist u dat er ook andere oplossingen mogelijk zijn? Als u liever niet naar de rechter stapt, kunt u ook proberen met mediation het conflict op te lossen.
@CocoVo , als je al glasvezel hebt gehad van Tele2 dan zit er bij jou toch al een MediaConverter op de glas aansluiting, sluit je daar als jet het pakkt eindelijk krijgt zelf de boel op aan, en als ik me niet vergis gebruikte Tele 2 hetzelfde systeem als T-Mobile, dus kun je de glaskabel uit de MC halen, het kastje waar de UTP kabel naar het modem op komt en de nieuwe MC die in het pakket zit er weer op aansluiten, gewoon met beleid en niet in de kabel kijken ivm mogelijke oogschade of die kabel knikken.
Reputatie 1
Hoi,

Ik heb voor vrijdag 14 juni een afspraak staan met de monteur. Ik heb nog geen track en trace mogen ontvangen. Is het 100% zeker dat het installatie pakket voor de 14e bezorgd wordt?
Reputatie 2
@CocoVo , als je al glasvezel hebt gehad van Tele2 dan zit er bij jou toch al een MediaConverter op de glas aansluiting, sluit je daar als jet het pakkt eindelijk krijgt zelf de boel op aan, en als ik me niet vergis gebruikte Tele 2 hetzelfde systeem als T-Mobile, dus kun je de glaskabel uit de MC halen, het kastje waar de UTP kabel naar het modem op komt en de nieuwe MC die in het pakket zit er weer op aansluiten, gewoon met beleid en niet in de kabel kijken ivm mogelijke oogschade of die kabel knikken.
Ben weg gegaan bij Tele2 omdat ze geen glasvezel meer in pakket hebben terwijl ik dit wel besteld had. Dit wordt nu geleverd via hun ketenpartner T-mobile.
Reputatie 3
Niks is zeker, maar volgens de berichten zou die op tijd zijn.
Ik kreeg hem zonder bericht in huis, dus kan zomaar zijn dat die ineens voor de deur staat.


Wacht, dus je had geen track and trace ontvangen? Ging het wel via PostNL?

Enige wat ik had doorgekregen van de klantendesk is dat de installatiepakketten klaar liggen bij de distributeur, maar vanuit daar konden ze dus niet zien wat en wanneer er iets verstuurd zou worden.
Reputatie 2
Hier komt aanstaande donderdag de monteur. Echter ook nog geen pakket (ik heb ook opnamepakket afgesloten in mijn abon.).

Kan ik het pakket nog op tijd verwachten?
@knakko , idd geen t&t en via postnl.
Reputatie 1
@Sander ik heb nog steeds geen track&tracecode / mail / statusupdate in mytmobile. Morgen komt guidion om 12:00. Guidion maar afbellen? Is er zicht op wanneer ik het pakket wél krijg? Stel in het meest gunstige geval dat ze een dag later kunnen weet ik nog niet of het pakket op tijd is.
Reputatie 3
@Sander Inderdaad, de communicatie omtrent dit zou wel een stuk verbeterd mogen worden. Ik zit ook in de situatie van: krijg ik m'n installatiepakket nog op tijd (ik moet 'm ook morgen binnen hebben).

Ik zit zelf met vragen als: Moet ik zelf mijn afspraak aanpassen met Guidion, ondanks ik gebruik van de overstapservice? En zo ja, hoe lang zit ik dan zonder diensten thuis? Even gebruik maken van een hotspot is aardig voor 1 computer, maar niet als je domotica, alarm, camerasystemen thuis erop aangesloten zijn. 🤐

Het is zo onduidelijk allemaal.
Reputatie 7
Hi @marzso, wil je mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een DM sturen? Dan ga ik kijken wat er mogelijk is. Kun je ook aangeven of het enkel om iets visueel gaat of dat er ook problemen zijn met de functionaliteit?

Hi @CocoVo, wij staan aan dezelfde kant als jij - ook wij willen jou het liefst gisteren al online hebben. Die afspraak met Guidion moet eerder kunnen. Wil je hen bellen op 088-2000151 om de afspraak naar voren te halen? Er wordt momenteel veel verschoven, dus een gaatje moet te vinden zijn!

@knakko, @zschuschen, @Kku @mister-e Alle pakketten zouden vanaf nu op tijd uitgeleverd gaan worden. Houd My T-Mobile Thuis in de gaten voor een track & trace code. Het is een strakke planning: de tijd tussen levering en monteurafspraak/lijnactivatie is minimaal.

@Fabian_Bosman, die afspraak vind ik ook wat ver in de toekomst. Er is veel geschoven met afspraken. je kunt nog een poging doen de afspraak te verschuiven bij Guidion. Er is vast wel een gaatje vrijgekomen.
Reputatie 2
Hi @marzso, wil je mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een DM sturen? Dan ga ik kijken wat er mogelijk is. Kun je ook aangeven of het enkel om iets visueel gaat of dat er ook problemen zijn met de functionaliteit?

Hi @CocoVo, wij staan aan dezelfde kant als jij - ook wij willen jou het liefst gisteren al online hebben. Die afspraak met Guidion moet eerder kunnen. Wil je hen bellen op 088-2000151 om de afspraak naar voren te halen? Er wordt momenteel veel verschoven, dus een gaatje moet te vinden zijn!

@knakko, @zschuschen, @Kku @mister-e Alle pakketten zouden vanaf nu op tijd uitgeleverd gaan worden. Houd My T-Mobile Thuis in de gaten voor een track & trace code. Het is een strakke planning: de tijd tussen levering en monteurafspraak/lijnactivatie is minimaal.

@Fabian_Bosman, die afspraak vind ik ook wat ver in de toekomst. Er is veel geschoven met afspraken. je kunt nog een poging doen de afspraak te verschuiven bij Guidion. Er is vast wel een gaatje vrijgekomen.


Jij hebt het over alle pakketten, terwijl hier in de startpost staat dat de pakketten die opname bevatten wel nog vertraging hebben. Ik heb dus een opnamepakket. Ik kan dus donderdag aanhouden voor de installatie of..?
Reputatie 3
Hi @marzso, wil je mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een DM sturen? Dan ga ik kijken wat er mogelijk is. Kun je ook aangeven of het enkel om iets visueel gaat of dat er ook problemen zijn met de functionaliteit?

Hi @CocoVo, wij staan aan dezelfde kant als jij - ook wij willen jou het liefst gisteren al online hebben. Die afspraak met Guidion moet eerder kunnen. Wil je hen bellen op 088-2000151 om de afspraak naar voren te halen? Er wordt momenteel veel verschoven, dus een gaatje moet te vinden zijn!

@knakko, @zschuschen, @Kku @mister-e Alle pakketten zouden vanaf nu op tijd uitgeleverd gaan worden. Houd My T-Mobile Thuis in de gaten voor een track & trace code. Het is een strakke planning: de tijd tussen levering en monteurafspraak/lijnactivatie is minimaal.

@Fabian_Bosman, die afspraak vind ik ook wat ver in de toekomst. Er is veel geschoven met afspraken. je kunt nog een poging doen de afspraak te verschuiven bij Guidion. Er is vast wel een gaatje vrijgekomen.

@Sander : Je hebt het over een strakke planning (de tijd tussen levering en monteursafspraak / lijn activatie is minimaal).
Ik heb net bericht gekregen dat morgen tussen 13 en 15:30 mijn pakket binnenkomt, echter komt de monteur tussen 13 en 13:45 uur.
Is dit té strak en raadt je me aan een andere afspraak te maken of kan ik het erop aan laten komen?
Ik hoor graag van je!
Reputatie 2

Hi @marzso, wil je mij je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een DM sturen? Dan ga ik kijken wat er mogelijk is. Kun je ook aangeven of het enkel om iets visueel gaat of dat er ook problemen zijn met de functionaliteit?

Hi @CocoVo, wij staan aan dezelfde kant als jij - ook wij willen jou het liefst gisteren al online hebben. Die afspraak met Guidion moet eerder kunnen. Wil je hen bellen op 088-2000151 om de afspraak naar voren te halen? Er wordt momenteel veel verschoven, dus een gaatje moet te vinden zijn!

@knakko, @zschuschen, @Kku @mister-e Alle pakketten zouden vanaf nu op tijd uitgeleverd gaan worden. Houd My T-Mobile Thuis in de gaten voor een track & trace code. Het is een strakke planning: de tijd tussen levering en monteurafspraak/lijnactivatie is minimaal.

@Fabian_Bosman, die afspraak vind ik ook wat ver in de toekomst. Er is veel geschoven met afspraken. je kunt nog een poging doen de afspraak te verschuiven bij Guidion. Er is vast wel een gaatje vrijgekomen.
@Sander : Je hebt het over een strakke planning (de tijd tussen levering en monteursafspraak / lijn activatie is minimaal).
Ik heb net bericht gekregen dat morgen tussen 13 en 15:30 mijn pakket binnenkomt, echter komt de monteur tussen 13 en 13:45 uur.
Is dit té strak en raadt je me aan een andere afspraak te maken of kan ik het erop aan laten komen?
Ik hoor graag van je!


@Ecnirp Even een stomme vraag: heb jij ook een tv opnamepakket of niet?
Reputatie 3
Klopt, ik heb een opname pakket @Kku
(1 gewone ontvanger en 1 met opname mogelijkheid)
Reputatie 7
Jij hebt het over alle pakketten, terwijl hier in de startpost staat dat de pakketten die opname bevatten wel nog vertraging hebben. Ik heb dus een opnamepakket. Ik kan dus donderdag aanhouden voor de installatie of..?

Hoi @Kku,

Voor zover ik het begreep krijgt iedereen de TV Box die je besteld hebt. Op dit moment kunnen nieuwe klanten niet de opnamebox bestellen. Voor hen hebben we het tijdelijk uitgezet. Wellicht dat er een kleine groep klanten is die wel de opnamebox heeft besteld en die we nu niet kunnen uitleveren. Je zal dan een TV Box zonder opnamefunctie ontvangen. Je kunt deze dan ter zijner tijd omwisselen voor eentje met opnameschijf.